تجمع میلیونی بغداد؛ چهره‌های سیاسی عراق دردومین سالگرد شهادت حاج قاسم چه گفتند؟

چهره‌های سیاسی و مقاومت عراق در گردهمایی موسوم به «پاسخ میلیونی» که در بغداد با حضور خیل عظیمی از مردم در بزرگداشت دومین سالگرد شهادت فرماندهان مقاومت برگزار شد، بر ضرورت پایان اشغالگری تأکید کردند.

به گزارش مشرق، پایتخت عراق، امروز (شنبه، اول ژانویه) شاهد تجمع میلیونی مردم این کشور به مناسبت بزرگداشت دومین سالگرد شهادت سردار «قاسم سلیمانی» فرمانده شهید نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و «ابومهدی المهندس» نائب رئیس سازمان الحشد الشعبی عراق و همرزمانشان بود.   فرماندهانی که در بامداد سوم ژانویه ۲۰۲۰ به دستور مستقیم «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور وقت آمریکا در جاده فرودگاه بغداد به شهادت رسیدند.

این تجمع و گردهمایی میلیونی که با فراخوان سازمان الحشد الشعبی عراق برگزار شد، با نام «پاسخ میلیونی» با سخنرانی «فالح الفیاض» رئیس سازمان الحشد الشعبی در میان شعارهایی ضد آمریکایی و صهیونیستی و با حضور شمار زیادی از مقامات و شخصیت‌های سیاسی و مقاومت عراق از جمله «هادی العامری» رئیس ائتلاف الفتح، «اکرم الکعبی»  دبیرکل جنبش النجباء عراق، «سید عمار الحکیم» رئیس جریان حکمت ملی، «قاسم المصلح» فرمانده عملیات استان الانبار، «قاسم الاعرجی»  مشاور امنیت ملی عراق، «خالد الملا» رئیس جماعت علمای اهل سنت عراق، «ریان الکلدانی» فرمانده تیپ «بابلیون» در الحشد الشعبی و «قیس الخزعلی» دبیرکل عصائب اهل الحق آغاز شد.

رسانه‌های عراقی با پوشش اخبار مربوط به برگزاری این مراسم باشکوه اعلام کردند که در حین برگزاری مراسم، آسمان بغداد به شدت توسط پهپادهای جاسوسی آمریکایی رصد می‌شد. طبق تصاویر بدست آمده جنگنده‌های آمریکایی نیز برفراز محل برگزاری تجمع در حال پرواز بودند.

تذکر فالح الفیاض به دولت عراق درباره اخراج تروریست‌های آمریکایی

چهره‌های سیاسی عراق دردومین سالگرد شهادت حاج قاسم چه گفتند؟

رئیس سازمان الحشد الشعبی عراق در آغاز سخنرانی خود تصریح کرد: امروز روز وفا به شهدای پیروزی است. ما با فرماندهان شهید پیروزی بر داعش عهد می‌بندیم که راه پیروزی و شهادت را ادامه دهیم. ترور فرماندهان پیروزی بر داعش، جنایت در حق حاکمیت عراق بود.

به نوشته خبرگزاری رسمی عراق (واع)، الفیاض تأکید کرد: آیت‌الله سیستانی، مرجعیت عالی‌قدر شیعیان در عراق این کشور را در برابر خطرات حفظ کرد.

چهره‌های سیاسی عراق دردومین سالگرد شهادت حاج قاسم چه گفتند؟

رئیس سازمان الحشد الشعبی تصریح کرد:  عقب‌نشینی نیروهای خارجی یک موضع احساسی نیست، بلکه برای حفاظت از عراق و حاکمیت آن است. این عقب‌نشینی تضمینی برای زندگی با عزت در عراق است.  ما از دولت عراق می‌خواهیم که به وظیفه خود برای اجرای عقب نشینی و رهایی عراق از چنگ نیروهای خارجی عمل کند.  حضور خارجی‌ برای عراقی‌ها، به ویژه برای همزیستی مسالمت آمیز، سودی نخواهد داشت.

هادی العامری: بهای خون سردار سلیمانی و المهندس خروج تمام اشغالگران از عراق است

چهره‌های سیاسی عراق دردومین سالگرد شهادت حاج قاسم چه گفتند؟

«هادی العامری» رئیس ائتلاف عراقی «الفتح»، در این مراسم تصریح کرد: «فتوای مرجعیت، نقش ایران و قهرمانی‌های فرماندهان نصر (سردار سلیمانی و ابومهدی المهندس) عراق از خطر داعش حفظ کرد. فرماندهان شهید حاج المندس و سردار سلیمانی و دوستان آن‌ها در یاد امت جاودان خواهند بود.»

چهره‌های سیاسی عراق دردومین سالگرد شهادت حاج قاسم چه گفتند؟

وی تأکید کرد: «کسانی که فکر می‌کنند [با شهادت]، قاسم سلیمانی و المهندس به پایان خواهند رسید، در توهم به سر می‌برند. این فرماندهان شهید نصر بودند که عراق را از چنگال گروه‌های تروریستی آزاد کردند. آن‌ها همه چیز را فدا کردند تا عراق آزاد شود. بهای خون فرماندهان نصر، خروج تمام نیروهای اشغالگر از خاک عراق است.»

العامری اضافه کرد: «فرقی نمی‌کند که چقدر جان‌فشانی شود یا خون‌ها نثار گردد، الحشد الشعبی در راه مقاومت  قوی و عزت‌مند باقی خواهد ماند. ما هرگز بر سر این سازمان با کسی تعارف نداریم. ما در راه عزت و کرامت نه آتش‌بس می‌کنیم و نه از انعطاف نشان می‌دهیم.»

وی در بخش پایانی اظهاراتش همچنین تأکید کرد: «ما به هیچ عنوان حضور نیروهای آمریکایی در عراق تحت هر عنوانی را نمی‌پذیریم.»

خالد الملا: عراق با فتوای مرجعیت و کمک ایران بر داعش پیروز شد

چهره‌های سیاسی عراق دردومین سالگرد شهادت حاج قاسم چه گفتند؟

شیخ «خالد الملا» رئیس جماعت علمای اهل سنت عراق نیز گفت که شهیدان سلیمانی و المهندس از خاک و آبروی عراق دفاع کردند.

 وی افزود که عراقی‌ها با فتوای مرجعیت و خون شهدا و کمک جمهوری اسلامی ایران بر داعش پیروز شدند.

 رئیس جماعت علمای اهل سنت عراق در ادامه خطاب به فرماندهان الحشد الشعبی و مقاومت گفت، شما باید خلأ «فرماندهان پیروزی» را پر کنید.

ریان الکلدانی: در تمامی میدان‌های سیاسی و نظامی حاضریم

چهره‌های سیاسی عراق دردومین سالگرد شهادت حاج قاسم چه گفتند؟

«ریان الکلدانی» فرمانده تیپ «بابلیون» در الحشد الشعبی هم گفت: از نظر سیاسی و نظامی در تمام میدان‌ها حاضریم. زمان، زمان ماست.

وی با بیان اینکه «خروج نیروهای آمریکایی از عراق به صورت صلح‌آمیز یا با جنگ خواهد بود.»، ادامه داد: این فرماندهان در جان‌های ما قدرت کاشتند و چالش امروز حفظ اتحاد است.

الکلدانی افزود: توطئه‌ای علیه الحشد از سوی برخی کشورها وجود داشت و کسانی که در مقابل آن ایستادند شهیدان المهندس و سلیمانی بودند.

قیس الخزعلی: مقاومت آماده‌است تا درس‌های بیشتری به اشغالگران بدهد

چهره‌های سیاسی عراق دردومین سالگرد شهادت حاج قاسم چه گفتند؟

دبیرکل عصائب اهل الحق عراق در آغاز سخنرانی خود خطاب به سردار شهید قاسم سلیمانی، گفت: «همان‌طور که شما عراقی ها را دوست داشتید عراقی‌های شریف هم شما را دوست دارند. از ایران اسلامی و شهر کرمان و حاج قاسم تشکر و تقدیر می‌کنیم.»

وی افزود: نام شهید ابومهدی المهندس،  جاودانه خواهد ماند. شهیدان سلیمانی و المهندس بنیانگذار مقاومت بودند و به برکت آن‌ها بر داعش پیروز شدیم. الحشد الشعبی برکت شهیدان سلیمانی و المهندس است. ما امت مردان مرد هستیم نه شبه‌مردان! امتی که با خون فرماندهان پیروزی بر داعش به وجود آمده است، در مقابل پول کشورهای خلیج [فارس] سر تعظیم فرود نخواهد آورد، زیرا امت ما امت مردان است.

چهره‌های سیاسی عراق دردومین سالگرد شهادت حاج قاسم چه گفتند؟

 الخزعلی خطاب به اشغالگران و تروریست‌های آمریکایی گفت: «فرزندان مقاومت آماده‌اند تا درس‌های بیشتری به شما بدهند.  اشغالگران آمریکایی باید درک می‌کردند که این مردم بزرگ نمی‌توانند این اشغال را بپذیرند. اشغالگر آمریکایی باید پیام های مقاومت اسلامی را درک می‌کرد؛ اما هنوز این را درک نکرده است.»

 وی ادامه داد که اشغالگران آمریکایی در تلاشند تا از حضور نظامی خود در عراق طفره روند و آن را توجیه کنند اما مقاومت آن‌ها را به خروج خفت‌بار و دست خالی وادار خواهد داشت.

دبیرکل عصائب اهل الحق عراق در سخنرانی خود در راهپیمایی موسوم به «پاسخ میلیونی» خطاب به تروریست‌های آمریکایی گفت: ما نمی‌توانیم اشغالگری را بپذیریم و شما باید درس‌هایی را که قهرمانان مقاومت به شما دادند را می‌فهمیدید و پیام‌هایی که قهرمانان با موشک‌ها و پهپادهایشان برای شما فرستادند را به خوبی درک می‌کردید. اگر به درس‌های دیگری نیاز داشته باشید، مقاومت شما را به خروج خفت‌بار و دست خالی وادار خواهد کرد.

پس از پایان سخنرانی این چهره‌های سیاسی عراق، حاضران در این تجمع میلیونی با سر دادن شعارهای کوبنده علیه اشغالگران آمریکایی و در حمایت از مرجعیت عالی قدر شیعیان، ضمن تقدیر از فرماندهان پیروزی بر داعش و تاکید بر ادامه راه آن‌ها، به تدریج از میدان الحریه واقع در منطقه الکراده خارج شدند تا به این تجمع پایان دهند.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۲۳:۱۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۱
    1 0
    متاسفیم که انقدر بی غیرتیم که مجسمه سردار سلیمانی درفرودگاه عراق نصب نشد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس