الحشد الشعبی: گروه‌های مقاومت تا اخراج کامل آمریکا سلاحشان را زمین نمی‌گذارند

رئیس سازمان الحشد الشعبی ضمن تاکید بر اینکه هیچ ارتباطی بین این سازمان با عملیات‌های گروه های مقاومت عراق وجود ندارد، گفت که گروه‌های مقاومت تا اخراج کامل نظامیان آمریکایی سلاحشان را زمین نمی‌گذارند.

به گزارش مشرق، «فالح الفیاض» رئیس سازمان الحشد الشعبی عراق در گفت‌وگو با کانال الشرقیه عراق با بیان اینکه گروه‌های مسلح مقاومت در عراق مشکلی در تحویل همه سلاح‌های خود ندارند، گفت:این امر تا پس از تشکیل دولت جدید و خروج نیروهای آمریکایی از کشور اتفاق نخواهد افتاد.

الفیاض همچنین تاکید کرد که الحشد الشعبی پیش‌تر با درخواست مقتدی الصدر رهبر جریان صدر موافقت کرده که خواستار تحویل سلاح گروه‌های مقاومت به سازمان الحشد الشعبی در عرض چند ماه شده بود.

مقتدی الصدر رهبر جریان صدر در جریان رایزنی‌ها برای تشکیل کابینه جدید عراق موضوع تحویل سلاح گروه‌ها مقاومت در ازای مشارکت الحشد الشعبی در کابینه را مطرح کرده بود.

الفیاض گفت: گروه‌های مقاومت ارتباطی با دولت یا سازمان الحشد الشعبی عراق ندارند بلکه کمیته هماهنگی گروه‌های مقاومت یک نهاد معنوی است که اعلام موجودیت کرده و عملیات‌های مشخصی را انجام می‌دهد و هیچ تداخلی بین الحشد الشعبی و این گروه‌ها نیست.

او افزود: ممکن است که بین نیروهای الحشد الشعبی با نیروهای مقاومت اشتراکات فردی وجود داشته باشد؛ اما هیچ ارتباط مستقیمی بین آنها وجود ندارد و الحشد الشعبی با صدور بیانیه‌هایی هر گونه ارتباط خود را با هر عملیات که گروه‌های مقاومت انجام دهند اعلام کرده است.

پس از مصوبه پارلمان عراق درباره  اخراج نظامیان بیگانه از خاک این کشور و تعلل بغداد در این امر، کاروان‌های لجستیکی ائتلاف آمریکایی به طور هفتگی و گاهی در طول یک روز چند بار توسط گروه‌های مقاومت هدف انفجار بمب کنار جاده‌ای قرار می‌گیرند.

 پارلمان عراق در دی ماه سال ۹۸ در پی اقدام تروریستی آمریکا در ترور سردار سپهبد حاج «قاسم سلیمانی» فرمانده شهید نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران و «ابومهدی المهندس» نائب‌ رئیس شهید سازمان الحشد الشعبی عراق، طرح اخراج نیروهای بیگانه از خاک این کشور را تصویب کرد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس