کد خبر 1318076
تاریخ انتشار: ۶ دی ۱۴۰۰ - ۰۱:۰۶
چگونه خواب راحتی داشته باشیم؟

متخصص طب کار و فلوشیپ پزشکی و اختلالات خواب گفت: برای اینکه خواب خوبی داشته باشیم باید بهداشت خواب را رعایت کنیم در غیراینصورت دچار اختلال در خواب خواهیم شد.

به گزارش مشرق، خسرو صادق نیت، متخصص طب کار و فلوشیپ پزشکی و اختلالات خواب گفت: بیش از ۵۰ درصد افرادی که از بی خوابی رنج می برند رعایت نکردن بهداشت خواب است که موارد بسیار ساده است و ما به راحتی از آن غافل می شویم.

وی گفت: نظم در ساعت خواب، موجب خواب خوب می شود. محل خواب باید شرایط حداقلی را از نظر نور، سرما و گرما داشته باشد. اتاق خواب باید تاریک باشد و سر و صدا هم نداشته باشد.

صادق نیت تاکید کرد: برای خواب باید آماده باشیم. سه تا چهار ساعت پیش از خواب نباید مواد محرکی مثل چای، قهوه  و نوشابه نوشید . باید دو تا سه ساعت پیش از خواب شامی سبک خورده شود. گرسنگی و سیری زیاد موجب اختلال در خواب می شود.ضمن اینکه کشیدن سیگار هم موجب اختلال در خواب می‌شود و حداقل سه تا ۴ ساعت مانده به خواب نباید سیگار و قلیان کشید.همچنین یک ساعت پیش از خوابیدن  باید نور محیط را کاهش دهیم و فعالیت بدنی شدید و هیجانی هم نداشته باشیم.

این متخصص گفت: فقط زمانیکه احساس خواب آلودگی داریم به رختخواب برویم . در رختخواب نباید مطالعه کنیم و تلویزیون نگاه کنیم و اگر خوابمان نبرد از رختخواب خارج شویم.

وی اظهار داشت: سریع به خواب رفتن زودتر از ۵ دقیقه نشانه ای از بیماری است و افرادی هم که دیر و بیش از نیم ساعت طول می کشد تا به خواب می روند هم باید به پزشک مراجعه کنند.ضمن اینکه افرادی هستند که سریع به خواب می روند، خوابی سبک دارند و صبح ها با سردرد بیدار می شوند، مرد هستند و چاق و خرو پف هم می کنند به احتمال زیاد وقفه تنفس در خواب دارند که خطرناک است و عوارض جدی به همراه دارد بنابراین توصیه می شود فرد به کلینیک خواب مراجعه کند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس