ویزه ها

در روزهای اخیر و همزمان با رزمایش پیامبر اعظم(ص)۱۷، رسانه های اصلاح طلب «نمایش اقتدار و امنیت ایران» را سانسور کرده و آن را بی اهمیت جلوه دادند.

سرویس سیاست مشرق - روزانه می‌توان از لابه‌لای گزارش‌ها و عناوین خبری رسانه‌های مکتوب و حتی غیر مکتوب، نکات قابل‌توجهی استخراج کرد؛ موضوعاتی که می‌تواند برای مخاطبین قابل‌ استفاده و محوری برای تحلیل باشد، در گزارش روزانه "ویژه‌های مشرق" نکات و تأملات قابل‌استخراج از رسانه‌ها برای مخاطبین عرضه خواهد شد؛ با  «ویژه‌های مشرق» همراه شوید.

*******

** ناراحتی اصلاح طلبان و اسرائیل از موشک های ایران

دیروز مرحله نهایی هفدمین رزمایش پیامبر اعظم(ص) با شلیک  همزمان ۱۶ موشک بالستیک پایان یافت. این رزمایش بازتاب گسترده ای در رسانه های جهان داشت.

رزمایش پیامبر اعظم(ص)۱۷ پیام «اقتدار و امنیت» در ایران را به جهان مخابره کرد. به همین دلیل وزارت خارجه انگلیس با خشم و عصبانیت به آن واکنش نشان داد.

برخی رسانه های اسرائیلی نیز در روزها و هفته های گذشته با اذعان به توان نظامی و قدرت دفاعی ایران، اعتراف کرده اند که پیاده سازی گزینه نظامی از سوی آمریکا و شرکای واشنگتن علیه ایران، پاسخ های دردناک و وحشتناکی در پی دارد.

ناراحتی اصلاح‌طلبان و اسرائیل از موشک‌های ایران/پیروزی لاریجانی در انتخابات حتی محتمل هم نبود

انگلیس و اسرائیل و آمریکا از توان دفاعی و قدرت نظامی ایران به عنوان عامل بازدارنده در مقابل جنگ، عصبی و پریشان هستند. اما با کمال تأسف باید گفت که رسانه های منتسب به جریان اصلاح طلب در داخل نیز همصدا با اسرائیل و انگلیس و آمریکا، نسبت به قدرت بازدارندگی دفاعی و نظامی ایران، ناراحت و پریشان هستند.

نشان به آن نشان که در روزهای اخیر و همزمان با رزمایش پیامبر اعظم(ص)۱۷، رسانه های اصلاح طلب این رویداد بسیار مهم را سانسور کرده و آن را بی اهمیت جلوه دادند.

رسانه های منتسب به جریان اصلاح طلب حتی پا را فراتر گذاشته و همزمان با رزمایش و در آستانه دومین سالگرد شهادت سردار سلیمانی، در دروغی آشکار مدعی شدند که «در جنگ با داعش، نیروهای تحت امر شهید سلیمانی در عمل نیروی پیاده یک ائتلاف بزرگ بودند که بمباران هوایی آن را ارتش امریکا و متحدانش برعهده داشتند».

و اما در ادامه این روند روزنامه آرمان در شماره امروز با هجمه به توان نظامی و دفاعی ایران، گفتمان انقلاب را گفتمانی بی تفاوت به سرمایه اجتماعی و علمی ایران معرفی کرد.

«بیژن عبدالکریمی» فعال اصلاح طلب در مصاحبه با روزنامه آرمان گفت:«متأسفانه برخی، مسائل کشور را بیشتر از جنبه نظامی می‌بینند و به همین دلیل از فشارهایی که نظام سلطه بر جنبه‌های دیگر جامعه ایران وارد می‌کند غافل شده‌اند. سرمایه اجتماعی و علمی یکی از مسائلی است که گفتمان انقلاب نسبت به آن بی‌تفاوت شده است... واقعیت این است که گفتمان انقلاب با این سرمایه‌ها ساده اندیشانه برخورد کرده و در مقاطعی نیز بی‌تفاوت بوده است».

وی در ادامه گفت:«ما فکر کردیم تنها می‌توان با منطق امنیتی و نظامی همه مشکلات را حل کنیم و به جنبه نرم و نرم‌افزاری که با علوم انسانی ارتباط پیدا می‌کند توجه نکردیم و علوم انسانی را تحقیر کردیم. نخبگان مدت‌هاست در حوزه علوم انسانی هشدار داده‌اند. با این‌وجود این هشدارها جدی گرفته نشده است. شرایط امروز به نحوی دنبال شده که امنیت ملی ما به خطر افتاده است».

اتفاقا این جریان تندرو اصلاح طلب است که نسبت به سرمایه اجتماعی و توان و استعداد جوانان ایرانی و قدرت علمی ایران بی تفاوت است.

جریان تندرو اصلاح طلب یکروز مدعی است که «استعداد جوانان ایرانی صرفا در حد طبخ قرمه سبزی و آبگوشت بزباش است» و روز دیگر مدعی است که «باید خرید و فروش مشروبات الکلی و خرید و فروش مواد مخدر در ایران آزاد شود»!

** پیروزی لاریجانی در انتخابات حتی محتمل هم نبود

روزنامه اعتماد در یادداشتی با عنوان «ابعاد یک حضور و ردصلاحیت» به قلم «عباس عبدی» نوشت:«آیا باید بپذیریم که (علی لاریجانی) برای انتخاب شدن آمده بود؟ منظور از انتخاب شدن نیز یک احتمال متعارف و جدی است، مثلا حداقل بتواند ۳۰ تا ۳۵ درصد آرا را به دست آورد و الا کسب ۵ درصد رای که همان نامزدهای پوششی هم می‌آورند! به نظر بنده اگر برای انتخاب شدن با یک احتمال معقول آمده بود، قطعا دچار اشتباه فاحش سیاسی شده بود، زیرا او به علل گوناگون فاقد زمینه برای کسب چنین رایی بود. این را به بدی یا خوبی نمی‌گویم، واقعیت است».

این روزنامه اصلاح طلب در ادامه نوشت:«بعید هم می‌دانم هیچ ناظر آگاهی حتی از دوستان وی نیز چنین موفقیتی را محتمل می‌دانستند. احتمال تغییر شرایط نیز برای او متصور نبود، زیرا وی چهره شناخته‌شده‌ای بود، نمی‌توانست اقدامی چشمگیر برای تغییر فضا کند. حداکثر می‌توانست در نفی و نقد دیگران سخن بگوید که قطعا از این نظر دست خودش بیشتر زیر ساطور بود و سمبه طرف مقابل برای تخریب او پرزورتر بود. از سطح درک و فهم سیاسی لاریجانی نیز بعید است که به چنین گزاره‌ای اعتقاد داشته باشد که شانسی برای انتخاب شدن خود قائل است».

ناراحتی اصلاح‌طلبان و اسرائیل از موشک‌های ایران/پیروزی لاریجانی در انتخابات حتی محتمل هم نبود

چندی پیش «حسین مرعشی» دبیرکل حزب کارگزاران گفته بود: «در انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ اولین مسئله‌ای که وجود دارد شرایط اقتصادی و اجتماعی و نارضایتی مردم است... این مشکلات که بود و همه هم مسئولیت آن را متوجه دولت دانستند و مسئول دولت را هم اصلاح‌طلبان دانستند پس تمام این مشکلات، مشکلات اصلاح‌طلبی تلقی شد».

مرعشی در ادامه تصریح کرده بود: «در جبهه ما از ۲۴ میلیون رأی آقای روحانی در دوره گذشته، اگر رأی آقای همتی را در نظر بگیریم به ۲ و نیم میلیون رسیده است، ‌ یعنی ما ۸۵ درصد رأی از دست داده‌ایم».

«محمد عطریانفر» فعال اصلاح طلب چندی پیش گفته بود «در انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ حتی اگر همه نامزدهای اصلاح طلبان تایید می شدند، رأی نمی آوردند».

در انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ جریان اصلاح طلب با لیدری خاتمی و تاجزاده و بهزاد نبوی و کروبی و تبلیغات فراوان توسط ۱۶ حزب اصلاح طلب تنها توانست ۲.۴۴۳.۳۸۷ رأی به دست بیاورد؛ یعنی حدود ۸ درصد کل آراء ماخوذه.

پیش از این و در انتخابات مجلس یازدهم در اسفند ۹۸ نیز سرلیست جریان اصلاح طلب در تهران حدود ۷۰ هزار رای کسب کرد. این در حالی است که سرلیست جریان انقلابی در تهران حدود یک میلیون و سیصدهزار رای کسب کرد.

شلوغ بازی اصلاح طلبان در روزهای گذشته در ماجرای نامه لاریجانی، صرفا با هدف تخریب شورای نگهبان صورت گرفت. هجمه به شورای نگهبان برای جریان اصلاح طلب صرفا نقش پوشش را بازی می کند. پوششی برای دیده نشدن کارنامه خالی و بی برنامگی و افت شدید پایگاه اجتماعی جریان اصلاحات.

اگر ادعاهای جریان اصلاح طلب درباره شورای نگهبان صحیح بود، باید در انتخابات دوره ششم شورای شهر تهران که امسال برگزار شد، شاهد رای گسترده مردم به لیست جمهور- لیست اعلام شده از سوی خاتمی- بودیم. این در حالی است که این لیست ۲۱ بر صفر در تهران باخت.

سرلیست شورای ائتلاف در انتخابات شورای شهر ششم تهران، قریب به ۴۹۰ هزار رأی کسب کرد. اما بیشترین رأی اعضای لیست جمهور در این انتخابات، تنها حدود ۳۶ هزار رأی بود.

چندی پیش «محمدعلی وکیلی» نماینده فراکسیون امید در مجلس دهم گفته بود: «مردم، شعارهای اصلاح طلبی را از زبان حریف بیشتر باور کردند تا از زبان ما...اگر این جریان می‌خواهد همه لکنت تاریخی زبانش و همه عقیم بودگی اش را به تبعیض‌های شورای نگهبان و سخنان امثال من در نشان دادن ادبارِ خودی‌ها، تخفیف دهد، این یعنی خود انتخاب کرده‌اند که اصلاح‌طلبی را بر دوش دیگران بگذارند».

عباس عبدی پیش از این در نقد جبهه اصلاحات در مطلبی نوشته بود: «این چه جبهه‌ای است که می‌تواند پیش و پس از ۲۸ خرداد ۱۴۰۰، همچنان با همان افراد و همان شیوه‌ها ادامه حیات دهد؟...اتفاق رخ‌داده در ۲۸ خرداد...یک شکست بزرگ نه از اصولگرایان بلکه از جامعه و مردم بوده است».

جریان اصلاحات در دوره ۸ ساله دولت روحانی به دلیل اینکه هیچ برنامه ای برای اداره کشور نداشت، نتوانست موفق شود و مردم در انتخابات ۱۴۰۰ به این طیف «نه» گفتند.

** مرثیه سرایی خاطیان فتنه ۸۸ و بانیان کارنامه روحانی برای انتخابات پرشور

روزنامه شرق در مطلبی نوشت:«اینک بیش از هر زمان دیگر باید حسرت انتخابات پرشور ازدست‌رفته ۱۴۰۰ را خورد. انتخاباتی که نه مستقیم بلکه غیرمستقیم و نامحسوس می‌توانست ایران و «برجام» را در مذاکرات وین در موقعیت برتر قرار دهد. بدیهی است هم آمریکا و هم اروپا بیش از آنکه به وضعیت دموکراتیک کشورها توجه داشته باشند، به منافع حداکثری خود و بده‌بستان‌های رایج در این مذاکرات طولانی چشم دوخته‌اند. بر کسی پوشیده نیست که رئیس‌جمهور برگزیده و به‌تبع آن تیم مذاکره‌کننده اگر از پشتیبانی مردمی قوی‌تری برخوردار بودند، با صلابت و اعتمادبه‌نفس بیشتری در مسیر مذاکرات گام برمی‌داشتند».

این روزنامه اصلاح طلب در ادامه نوشت:«اگرچه مذاکره‌کنندگان به دلیل رویه‌های سیاسی‌شان به شتاب‌ غیرضرور تن نخواهند داد، اما کش‌دارشدن مذاکرات هم به نفع آنان نیست. آنچه تیم مذاکره‌کننده را آشفته می‌کند اقدامی سریع در نهایت دقت است؛ کاری که معمولا خاصه در مذاکرات کار دشواری است، زیرا طرف‌های مقابل از نقاط ضعف و قوت آنان باخبر است. اگر در انتخابات ۱۴۰۰ مردم به میدان می‌آمدند و دولت رئیسی برآمده از آرای حداکثری مردم بود، اکنون دولت در این مذاکرات به هر نتیجه‌ای می‌رسید مردم از آن حمایت می‌کردند خاصه اینکه ادامه تحریم‌ها آنان را در موقعیتی شکننده‌تر از قبل قرار داده است».

ناراحتی اصلاح‌طلبان و اسرائیل از موشک‌های ایران/پیروزی لاریجانی در انتخابات حتی محتمل هم نبود

این هم از عجایب روزگار است که خاطیان فتنه ۸۸ و بانیان کارنامه روحانی برای انتخابات پرشور مرثیه سرایی می کنند.

طیفی که در سال ۸۸ مشارکت گسترده مردم در انتخابات را به آشوب و التهاب خیابانی بدل کرد و با دروغ تقلب، رای مردم را لگدمال کرد، حالا ژست حسرت خورده ها را گرفته و مدعی است که چرا در انتخابات ۱۴۰۰ شاهد مشارکت پرشور نبودیم.

جماعتی که یکروز مدعی بود که «هدف از برجام لغو یکباره تمامی تحریم هاست» و روز دیگر مدعی شد «هدف از برجام اصلا اقتصادی نبود»، ژست کارشناس به خود گرفته و مذاکرات هسته ای را تحلیل می کند.

روزنامه شرق در دی ماه ۹۴ در تیتری تأمل برانگیز نوشت:«امضای کری تضمین است؛ اطمینان تهران از اجرای برجام»؛ چندی بعد «مهدی رحمانیان» مدیرمسئول روزنامه شرق با اشاره به چرایی انتشار این قبیل تیترها گفت: «من مبالغه را قبول دارم. این مبالغه‌ها باید می‌شد به این خاطر که فضا خیلی فضای تنگ و ترشی بود، دولت باید در حقیقت این موضوع را قدری بزک می‌کرد که بتواند حرفش را به کرسی بنشاند».

در ماههای اخیر دولت رئیسی کارنامه خوبی از خود بجای گذاشته است. این واقعیت برای رسانه های منتسب به جریان اصلاح طلب نگران کننده و خطرناک است. بر همین اساس این قبیل واکنش ها، طبیعی و بدیهی است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 37
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 6
  • نیما HK ۲۱:۰۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۴
    18 1
    خاتمی و هاشمی رفسنجانی با حمایت از حسن روحانی باعث پراندن سرمایه اجتماعی خود شدند به خاطر همین مردم به شعار هایی امثال خاتمی هاشمی رفسنجانی و اصلاح طلبان بی تفاوت شدند به جز عدی اندک
    • IR ۱۱:۰۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۵
      8 0
      موسوی و هاشمی و خاتمی و روحانی 32 سال حکومت کردند و نتیجه عملکردشون افزایش فقر و بیکاری و فساد و تبعیض و تورم و فاصله طبقاتی بود و دیگر هیچ !
  • IR ۲۱:۰۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۴
    3 20
    لاریجانی که رای نمی آورد اما حضورش باعث می شد سبد رپیسی از این هم سبک تر شود چون قطعا اصولگرایان سالم به او رای می دادند
    • IR ۰۸:۴۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۵
      5 0
      عزایی که اصلاح طلبان ..ـوع آور برای مرگ برجام شان گرفته اند را در هیچ پیش آمد ناگواری که در این چند دهه برای کشور اتفاق افتاد ندیده ایم! از جمله در رثای شهادت حاج قاسم! هرگاه ایران ضربه ای به یانکی ها زده است مثلاً در تصرف پهپادشان یا در سرنگونی پهپادشان یا در حمله به پایگاهشان در عراق، این جماعت غرب پرست به جای افتخار و سرور، این حرکات را تخطئه کرده و به حمایت آشکار و پنهان از اربابانشان پرداخته اند! شرم باد بر این وطن فروشان و پایمال کنندگان خون و آرمان شهداء !!
    • IR ۱۱:۰۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۵
      8 0
      طبق آخرین نظر سنجی ها در خرداد ماه امسال علی لاریجانی فقط 2 درصد رای داشت.
  • سامان IR ۲۱:۱۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۴
    30 0
    کوتوله های سیاسی اصلاح طلب از پرتاب موشک های ایران نگران شدند !
    • IR ۲۱:۱۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۵
      0 2
      فعلا که شریک استراتزیک ایران یعنی چین با تحویل موشکهای بالستیک نقطه زن و بهباد های به روز به عربستان، وظیفه اره را برای اصول گرایان روسی زده بازی می کند
  • میلاد IR ۲۱:۲۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۴
    18 1
    نتانیاهو » اصلاح طلبان بزرگترین سرمایه اسرائیل هستن.
    • IR ۰۹:۱۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۵
      4 0
      مزدوران اسرائیل هستند
  • سعید IR ۲۱:۲۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۴
    15 1
    افساد طلبان 8 سال مملکت را شخم زدند و زمین سوخته و خزانه خالی تحویل دادند و فقط باید سکوت کنند.
  • امیر IR ۲۱:۲۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۴
    16 1
    اصلاح طلبان مملکت را به قهقرا بردند و فقر و محرومیت را در کشور توسعه دادند و خون مردمو توی شیشه کردند و سبب کاهش مشارکت مردم در انتخابات شدند.
  • IR ۲۱:۵۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۴
    13 0
    درخواست ما از دولت و مجلس، مقاومت مقتدرانه در برابر فشار غرب، و مقابله به مثل زیر است: 1- سیاست قطعی اعلام شده از طرف امام خامنه ای در تمام ابعاد ذکر شده که ظرافت های بسیار دقیقی دارد و خط قرمز ماست، کلمه به کلمه و مو به مو به طور شجاعانه اجرا گردد. 2- آمریکا باید تمام تحریم‌ها را با هر بر چسب و به هر بهانه و در هر زمانی که وضع کرده است، برای همیشه و به طور یک جا و در عمل لغو کند. 3- آمریکا، انگلیس، فرانسه و آلمان باید هزینه‌ ی تمام خسارت‌هایی را که در این شش سال به دلیل عمل نکردن به تعهداتشان در برجام وارد کرده اند، بپردازند. 4- کل مطالبات منابع ما که به دلیل تحریم مسدود شده یا به هر دلیل دیگر توسط غربی‌ها پرداخت نشده است، در هر کشوری که باشد باید وصول گردد. 5- هیچ تضمینی به جز اجرای عملی موارد فوق حتی اگر در سطح کنگره و سنا باشد، هر چند لازم است، اما کافی و پذیرفته نیست. 6- انجام این موارد باید دقیقاً مورد راستی‌آزمایی طولانی مدت قرار گیرد. 7- تا زمانی که راستی آزمایی کامل صورت نگرفته است، نباید هیچ محدودیتی پذیرفته گردد و صنعت هسته‌ای با سرعت تمام در هر سطح و میزان مورد نیاز ممکن توسعه یابد. دوربین‌های نظارتی آژانس بین المللی انرژی اتمی که در واقع آژانس جاسوسی صهیونیست‌ها از تأسیسات هسته‌ای است، جمع آوری گردد و اجازه حضور به این جاسوسان صهیونیست ها در کشور داده نشود، تا مجدداً شاهد ترور دانشمندان هسته‌ای یا خرابکاری در تأسیسات هسته‌ای نباشیم. 8- شرط‌هایی فراتر از لغو تحریم ها در تقابل با سیاست‌های استکباری ظالمانه غرب از جمله خروج آن ها از منطقه و عدم حمایت آن ها از رژیم صهیونیستی گذاشته شود، همان گونه که آن‌ها بعد از شش سال عمل نکردن به تعهدات خود در لغو تحریم‌ها شروط جدید هم اضافه می‌کنند. 9- مکانیسم ماشه باید از برجام حذف گردد تا آمریکا نتواند با بازگشت صوری به برجام، از این امتیاز یک طرفه به ضرر ما سوء استفاده کند. 10- مذاکرات نباید فرسایشی و بی ثمر باشد، لذا باید برای انجام موارد فوق ضرب الاجل قرار داد و مذاکرات را تا زمان انجام موارد اشاره شده در عمل، هر یک سال یک بار در روز امضای برجام، به حال تعلیق در آورد. 11- همت اصلی تمام مسئولان کشور در راستای اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی، خنثی سازی و بی اثرسازی تحریم ها، و حذف دلار از چرخه ی اقتصاد کشور باشد.
  • IR ۲۲:۰۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۴
    14 0
    صهیونیست ها فلسطین غصب شده را از روز اوّل به یک پایگاه تروریسم تبدیل کرده‌اند. اسرائیل نه یک کشور، که یک پادگان تروریستی علیه ملّت فلسطین و دیگر ملّت های مسلمان است. مبارزه با این رژیم سفّاک، مبارزه با ظلم و مبارزه با تروریسم است؛ و این وظیفه‌ای همگانی است. دوران بزن و دررو به جمهوری اسلامی دیگر گذشته است؛ اینکه بیا بزن و دررو، دیگر این‌جوری نیست؛ اگر زدند پایشان گیر می‌افتد؛
  • سعید IR ۲۲:۰۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۴
    13 0
    اگر منظور بیژن عبدالکریمی از سرمایه های اجتماعی و علمی خودش و زیبا کلام و سایر غربگرایان است که ما بجز راز و نیاز آنها با سردمداران منحرف غربی چیزی ندیدیم
  • IR ۲۲:۱۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۴
    13 1
    لاریجانی حداکثراز۴درصدیهای پرورش ومفسد شده خودش ورفسنجانی خاتمی وروحانی دزد، رای میاورد
  • ایرانی IR ۲۲:۴۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۴
    13 0
    درسته در یک انتخابات قطعا لاریجانی حرفی برای گفتن نداشت.
  • AT ۲۲:۵۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۴
    13 0
    ناراحتی اصلاح‌طلبان و اسرائیل از موشک‌های ایران . چون یک موشک همزمان دو هدف مشترک را نابود میکند و آن ذلت و تسلیم ایران در مقابل زور است. شکست ایران پیروزی غربگدایان و اصلاح طالبان را برای خدمت و نوکری غرب تسریع میکند// پیروزی لاریجانی که حتی او را برای تصاحب آرای اصواگرایان بعنوان اصولگرای بیخطردار!خخخ داشتند غالب میکردند در انتخابات حتی محتمل هم نبود چه برسد قطعی .لذا اصلاح تبه کاران برای حفظ آبرو تحر یم انتخابات را دستور گرفتند. واقعا با خیانت در امانت و کلاهبرداری از مردم میخواستند باز پستهای کلیدی را بر ای غارت مردم بین خود تقسیم کنند
  • حامد IR ۲۳:۴۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۴
    12 0
    به قول شیمون پرز : اصلاح طلبان و حامیان فاسد آنها سرمایه های ما در ایران هستند
  • IR ۲۳:۴۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۴
    13 1
    نه پس توقع داری سرمایه های اسرائیل در ایران از اقتدار و قدرت ایران و مردمش خوشحال شوند
  • ماحسون IR ۰۰:۰۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۵
    12 0
    اف به روی هرچی بی غیرته.. سردار آسمانی ما شهید سلیمانی خط قرمز ما هستش، نه مرفه هستیم نه متوسط بلکه زیر خط فقر،ولی کشور که همانا ناموسمان هستش خط قرمز ماست. جانم فدای ایرانم هزاران بار
  • علـی IR ۰۱:۱۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۵
    9 0
    چه میفهمند اقتدار نظامی یعنی چی؟! اونقدر احمق‌اند که نمی‌فهمند اگر نبود همین اقتدار نظامی، الان دهانشون زیر پوتین سربازان آمریکایی و صهیونییت‌ها خرد خاکشیر شده بود....
    • بنده خدا IR ۰۱:۴۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۵
      11 0
      البته اتفاقات دیگه ایی هم واسشون می افتاد که قابل بیان نیست خخخخخخخخخخخخ
  • خلیج پارس iran IR ۰۱:۵۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۵
    13 0
    اصلاح طلبان دروغین ، اصلاح طلبان ایرانستیز ستون پنجم و پیاده نظام دشمنان وجودی ایران بزرگ در داخل کشور هستند کاملا" طبیعی است اصلاح طلبان چون دشمنان خارجی میهن در یک خط و یک هدف قرار داشته باشند ( تضعیف ایران ) خواست و هدف دشمنان خارجی و مزدورانش در ایران هست .. پاینده ایران بزرگ و مقتدر ..
  • محمد IR ۰۲:۰۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۵
    0 3
    متهم کردن همدیگر باری از دوش طبقه فقیر بر نمی‌دارد
  • احمد IR ۰۴:۴۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۵
    4 0
    رزمایش قدرت بازدارندگی ارتش وسپاه گرانقدر ما تودهنی است به ضد انقلاب های داخلی وخارجی میباشد وباید باقدرت روز افزون به فرماندهی کل قوا طبق برنامه محاسباتی ادامه یابد ، خداوند تعالی نگهدارشان ،
  • صادق بخارایی ۰۸:۱۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۵
    3 0
    شهید مجاهد قاسم سلیمانی خط قرمز همه آزادی خواهان جهان است . هشدار به اصلاح طلبان وطن فروش
  • IR ۰۹:۲۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۵
    3 0
    اصلاحطلبان کنار اسراییل و همنوا با اسراییند...
  • فریده IR ۱۰:۱۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۵
    4 0
    ممنون مشرق
  • كريم IR ۱۱:۰۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۵
    4 0
    بياييم به قضاوت بنشينيم. آمريكا، اسرائيل، انگليس، فرانسه، عربستان...، قاچاقچيان، افساد طلبها، ارازل و اوباش و ... با حاميان داخلي نظام جمهوري اسلامي ايران دشمنند. آيا مي توان گفت كه افساد طلبان واقعا ايراني هستند و خائن به ايران و مردم ما نيستند؟
  • حسینی IR ۱۳:۴۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۵
    1 1
    رزمایش موشکی سپاه بسیار بموقع و مهم و اهرم بازدارنده ای برای جلوگیری از حماقت دشمن در منطقه است ولی انتقاد اصلاح طلبان هم بجاست زیرا به همان اندازه که پیشرفت نظامی مهم است اقتصاد که پشتوانه و تأمین کننده منابع ساخت تسلیحات است نیز مهم می باشد
  • IR ۱۳:۴۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۵
    0 2
    همتون سر وته یک کرباسین
  • IR ۱۶:۴۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۵
    0 1
    درست است لاریجانی رای نمیاورد ولی وجودش احتمال عدم پذیرش نتیجه انتخابات را زیاد میکرد و امروز بجای پویایی شاهدنا ارامی بودیم.
  • حاج حسین IR ۰۴:۰۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۶
    0 0
    عنوان جالب و بسیار به جایی است: "ناراحتی اصلاح‌طلبان و اسرائیل از موشک‌های ایران/..." زیرا مواضعشان همیشه با اسرائیل و انگلیس و برخی سران مرتجع عرب و حتی منافقین یکسان است اما درد ما این است که چرا باند وطنفروش مورد بازخواست قرار نمی گیرند؟
  • Fara IR ۰۸:۴۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۶
    0 0
    چند تابعیتی افساد طلب خیلی قشنگ با پول ویارانه بیت المال ایران برای دشمنان خونی ایران پالس وگرا میفرستند که روی چه نقاطی تمرکز کنند وبه منافع ایران ضربه بزنند
  • علی DE ۰۱:۱۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۰
    0 0
    خیانت طلبان
  • IR ۱۲:۴۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۲
    0 0
    اون جریانی که این مطلبو نشر میده ناراحتی اصلاح طلبان و اسرائیل از برنامه موشکی ایران خودش به مراتب از اسرائیل و هر دشمنی، دشمن تر و خطرناک تره برای ایران و سرش به آخور جایی بنده
  • IR ۱۳:۰۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۲
    0 0
    این همه ماشالا

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس