کد خبر 1316926
تاریخ انتشار: ۲ دی ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۵
تمدید بسیج عمومی مقابله با کرونا در لبنان

شورای عالی دفاع لبنان وضعیت بسیج عمومی در این کشور را تمدید کرد.

به گزارش مشرق، شورای عالی دفاع لبنان روز گذشته طی نشستی که با حضور «میشل عون» رئیس جمهوری لبنان و «نجیب میقاتی» نخست وزیر این کشور برگزار شد تصمیم گرفت تا بسیج عمومی (حالت فوق العاده) در این کشور را تا ۳۱ مارس ۲۰۲۲ تمدید کند.

به نوشته العهد، شورای عالی دفاع لبنان از نیروهای نظامی و امنیتی خواست تا  امنیت کشور را به ویژه در تعطیلات پایان سال در شرایط پایداری نگه دارند.

بر اساس بیانیه‌ای که بعد از نشست شورای عالی دفاع لبنان در کاخ ریاست جمهوری این کشور صادر شد، این شورا همچنین تصمیماتی را در رابطه با وضعیت عمومی و امنیتی لبنان به ویژه مواردی که مربوط به مسائل قاچاق در گذرگاه‌های قانونی و غیر قانونی و همچنین تولید و تجارت و مدیریت نرخ دلار و نظارت بر قیمت کالاهای مصرفی می‌شود اتخاذ کرد.

شورای عالی دفاع  لبنان همچنین تصمیماتی در خصوص مسائل مربوط به محیط زیست اتخاذ کرده و از وزارتخانه مربوطه خواست تا نسبت به انجام آنها اقدام کند.

این شورا همچنین درباره بازگشایی مرزها از سوی مقامات سوریه به روی تمام لبنانی هایی که در برابر اپیدمی کرونا واکسینه شده اند یا کسانی که نتایج تست کرونا آنها منفی بوده بحث و گفتگو کرده و از اداره کل امنیت عمومی لبنان خواست تا اقدامات مشابهی را انجام دهد.

بر این اساس شورای عالی دفاع لبنان حالت فوق العاده در این کشور را تا مارس ۲۰۲۲ به منظور مقابله با اپیدمی کرونا و اطمینان یافتن از پایبندی شهروندان به تدابیر بهداشتی در تعطیلات سال نو تمدید کرد.

حاضران در این نشست همچنین درباره مشارکت همه مسئولان به ویژه مقامات نظامی و امنیتی و اعضای قوه قضاییه در طرح های امنیتی شورای مرکزی برای تعطیلات سال نو میلادی به منظور جلوگیری از وقوع هرگونه حوادث احتمالی و همچنین اجرای تدابیر بهداشتی برای مقابله با اپیدمی کرونا تاکید کردند.

رئیس جمهور و نخست وزیر لبنان نیز در حاشیه نشست شورای عالی دفاع با یکدیگر دیدار کردند.

مسئولان لبنانی با اعلام اینکه بیش از ۵۰ مورد ابتلا به سویه «اومیکرون» کرونا در این کشور ثبت شده هشدار دادند که در صورت عدم رعایت موارد بهداشتی و گسترش این ویروس شاید لبنان به سمت تعطیلی عمومی پیش برود.

بر اساس آنچه که دکتر «ندی غصن»، رئیس برنامه پایش اپیدمیولوژیک وزارت بهداشت لبنان به پایگاه خبری العهد گفت،   ۵۸ مورد ابتلا به اومیکرون در لبنان ثبت شده است. همچنین از ابتدای نوامبر تاکنون لبنان شاهد آغاز موج جدیدی از شیوع سویه «دلتا» بوده است.

دکتر «عاصم اراجی»، رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس لبنان نیز با تاکید مجدد بر اینکه شرایط بیمارستان‌های لبنان بسیار سخت است اعلام کرد که در صورت عدم رعایت موارد بهداشتی ممکن است مجبور شویم به سمت تعطیلی عمومی برویم.  

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس