کد خبر 1314864
تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۴۰۰ - ۲۲:۱۸
هلند از ترس «اومیکرون» به قرنطینه سراسری می‌رود

نخست وزیر هلند اعلام کرد که به دلیل نگرانی‌ها از شیوع سویه اومیکرون ویروس کرونا، این کشور تا اواسط ماه ژانویه وارد قرنطینه سراسری شود.

به گزارش مشرق، «مارک روت» نخست وزیر هلند به طور رسمی اعلام کرد که به دلیل نگرانی از سویه اومیکرون، در دوره تعطیلات کریسمس قرنطینه سراسری در این کشور اعمال می‌شود.

بر اساس اعلام نخست وزیر هلند، قرنطینه سراسری در این کشور حداقل تا ۱۴ ژانویه سال ۲۰۲۲ ادامه خواهد یافت.

 سازمان جهانی بهداشت ماه گذشته به دلیل تعداد زیاد جهش های نگران کننده امیکرون، آن را سویه نگران‌کننده طبقه‌بندی کرد.

به گزارش «یورو نیوز»، آژانس امنیت بهداشتی بریتانیا گفته مطالعات نشان می‌دهد که انتقال آن مؤثرتر از نوع دلتا است. آن‌ها همچنین تخمین می‌زنند که سویه جدید می‌تواند به سویه غالب ویروس تبدیل شود و تا اواسط دسامبر بیش از ۵۰ درصد از کل ابتلاها را تشکیل دهد.

سویه جدید ویروس کرونا اولین بار در آفریقای جنوبی و کشورهای واقع در جنوب قاره آفریقا شناسایی شد.

سازمان جهانی بهداشت تاکید کرده تحلیل‌ها نشان می‌دهد که جهش‌های موجود در سویه امیکرون فعالیت‌های خنثی کننده آنتی بادی‌ها و در نتیجه ایمنی طبیعی بدن را کاهش می‌دهد. با این حال سازمان جهانی بهداشت همچنین گفته که به اطلاعات بیشتری برای تعیین میزان اثربخشی واکسن‌ها علیه سویه امیکرون نیاز است.  

تاکنون چند کشور اروپایی، ابتلا به سویه اومیکرون را ثبت کرده‌اند. سازمان بهداشت اتحادیه اروپا نیز هشدار داده که طی ماه‌های آتی، نیمی از موارد ابتلا به کرونا مربوط به سویه اومیکرون خواهد بود.

اروپا در نیمه دوم سال جاری میلادی،‌ به طور متوسط روزانه ۳۵۹ هزار ابتلا به ویروس کرونا را ثبت کرده، این در حالی است که این تعداد در نیمه نخست سال جاری میلادی ۲۴۱ هزار ابتلا در روز بوده است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس