محدودیت‌ها در انگلیس تشدید می‌شود/ حمایت دولت آلمان از جریمه واکسینه نشده‌ها

دولت انگلیس با توجه به شیوع گسترده سویه جدید اومیکرون محدودیت‌ها در این کشور را تشدید می‌کند و وزیر بهداشت جدید آلمان هم اعمال جریمه برای واکسینه نشده‌ها را امری اجتناب‌ناپذیر ارزیابی کرد.

به گزارش مشرق، کرونا و سویه جدید "اومیکرون" در اروپا همچنان جولان می دهد و در آستانه کریسمس دردسرهای زیادی را برای شهروندان و مقامات این اتحادیه ایجاد کرده است.

جدیدترین اخبار کرونا در اروپا حاکی از آن است که واکسیناسیون یکی پس از دیگری در کشورهای اروپایی اجباری می شود.

طرح اجباری شدن واکسن در جمهوری چک

جمهوری چک در نظر دارد از اول ماه مارس سال ۲۰۲۲ طرح واکسیناسیون اجباری برای افراد بالای ۶۰ سال را اجرایی کند. همچنین واکسیناسیون برای کارکنان بهداشتی و پرستاران، پزشکان و دانشجویان پزشکی ، نیروهای پلیس و سربازان اجباری خواهد شد.

حدود نیم میلیون نفر از گروه سنی بالای ۶۰ سال در این کشور عضو اتحادیه اروپا هنوز علیه کرونا واکسینه نشده اند. در بین شاغلان و پرستاران در بیمارستان ها و خانه های سالمندان هم نرخ واکسیناسیون همچنان حدود ۶۵ درصد است.

تشدید محدودیت های ضد کرونایی در انگلیس

طرح استفاده اجباری از ماسک در انگلیس هم به دلیل شیوع سویه جدید اومیکرون گسترده تر می شود.

بر اساس قواعد جدید به دلیل شیوع سویه اومیکرون در آینده در تئاترها، کلیساها، موزه ها و سینماها دوباره انسان ها باید از ماسک استفاده کنند. پیش از این هم استفاده از ماسک در مراکز تجاری و حمل و نقل عمومی در انگلیس اجباری شده بود.

علاوه بر این الزام به کار از خانه مجددا از روز دوشنبه در این کشور اعمال می شود. در مراسمات و رویدادهای مهم هم باید گواهی واکسیناسیون و یا تست منفی کرونا ارائه شود.

بیش از ۸۰۰ مورد آلودگی به اومیکرون در انگلیس

در مجموع تا به حال حدود ۸۱۷ مورد آلودگی به اومیکرون در انگلیس شناسایی شده است. با این همه کارشناسان انتظار دارند که موارد زیادی از آلودگی به این ویروس در این کشور وجود دارد که هنوز شناسایی نشده است.

در فرانسه هم موارد ابتلا به کرونا همچنان در حال افزایش است و نرخ مبتلایان هفتگی به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر به ۴۷۰ رسیده است.

با این همه فرانسه تشدید بسیار سختگیرانه محدودیت ها را در دستور کار قرار نداده و سخنگوی دولت ابراز امیدواری کرده که شرایط تا کریسمس بهبود یابد.

به دلیل بدتر شدن شرایط کرونایی در فرانسه بیمارستان ها در این کشور به صورت فزاینده ای در حالت اضطراری قرار می گیرند.

اولین مورد آلودگی به اومیکرون در لتونی

اولین مورد ابتلا به اومیکرون در لتونی هم شناسایی شده است. نهادهای بهداشتی در این کشور از کشف دو مورد ابتلا به کرونا با این ویروس جهش یافته جدید خبر داده اند.

در لتونی وضعیت کرونایی در پاییز به شدت رو به وخامت گذاشت و دولت با یک قرنطینه یک ماهه به این وضعیت واکنش نشان داد و این مسئله باعث شد که موج جدید کرونا در این کشور شکسته شود.

پاداش ۳۰۰ یورویی به افراد واکسینه شده بالای ۶۰ سال در اسلواکی

پارلمان اسلواکی هم با پرداخت ۳۰۰ یورو به افراد واکسینه شده بالای ۶۰ سال در این کشور موافقت کرده است. این تصمیم دولت قرار است کمک کند تا اسلواکی که یکی از پاین ترین نرخ های واکسیناسیون در اروپا را دارد به واکسیناسیون بیشترروی آورد.

تا به حال تنها۴۶.۵ درصد ساکنان این کشور که حدود ۵.۵ میلیون سکنه دارد کاملا علیه کرونا واکسینه شده اند.

تشدید محدودیت ها در دانمارک

دانمارک هم به دلیل وخامت اوضاع کرونایی محدودیت ها در این کشور را تشدید می کند. تا به حال حدود ۸۰۰ مورد آلودگی به سویه جدید اومیکرون در این کشور شناسایی شده است.

طرح واکسیناسیون اجباری در آلمان کلید خورد

آلمان هم در مبارزه با کرونا اولین طرح محدود واکسیناسیون اجباری برای کارکنان بهداشت و درمان را در پارلمان تصویب کرد.

تشدید محدودیت ها در رومانی

در رومانی هم در واکنش به شیوع ویروس اومیکرون قواعد سفر جدید و قرنطینه ای در دستور کار قرار گرفته است. این قواعد قرار است از امروز ( جمعه) تا ۸ ژانویه در این کشور برقرار شده و گسترش ویروس در دوران پاندمی در زمستان را مهار کند.

حمایت دولت جدید آلمان از اعمال جریمه برای واکسینه نشده ها

کارل لایترباخ، وزیر بهداشت جدید دولت آلمان هم مبارزه با پاندمی کرونا را بالاترین اولویت دولت جدید دانسته و تاکید کرد: ما همه اقدامات را انجام می دهیم تا به سرعت این بحران خاتمه یابد.

وی مجازات زندان را برای واکسینه نشده ها ضروری ندانسته و در عین حال اعمال جریمه برای این افراد را امری غیر قابل اجتناب ارزیابی کرد.

وزیر بهداشت جدید آلمان تاکید کرد که باید با روانشناسان و اقتصاد دانان برای اعمال جریمه های موثر برای واکسینه نشده ها صحبت شود.

انستیتو رابرت کخ آلمان هم صبح امروز از ابتلای ۶۱۲۸۸ مورد جدید ا به کرونا در عرض ۲۴ ساعت خبر داد و به این ترتیب شاخص ابتلای هفتگی به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر در این کشور به ۴۱۳.۷ رسید.

بر اساس اطلاعات انستیتو رابرت کخ آلمان ۴۸۴ نفر دیگر هم در این کشور در عرض ۲۴ ساعت گذشته در اثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست داده اند.

تمایل روزافزون شهروندان آلمانی برای افزایش فشارها بر واکسینه نشده ها

نتایج جدیدترین نظر سنجی که به سفارش زد دی اف آلمان انجام شده هم نشان می دهد که ۷۷ درصد شهروندان آلمانی خواهان محدودیت های بیشتر برای افراد واکسینه نشده هستند. ۲۱ درصد هم چنین اقدامی را درست نمی دانند.

بر این اساس ۶۸ درصد شهروندان هم اجرای طرح واکسیناسیون اجباری را درست می دانند و ۳۱ درصد هم با آن مخالفند. ۶۱ درصد شهروندان هم بر این عقیده نیستند که با اقدامات کرونایی فعلی می توان موج چهارم کرونا را در هم شکست.

منبع: تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس