کد خبر 1315439
تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۴۰۰ - ۰۰:۰۳
مسکو: ناتو از درخواست روسیه احساس اهانت کرده است

معاون وزیر خارجه روسیه گفت ناتو از روسیه می‌خواهد که نیروهایش را از مرز اوکراین به عقب براند اما زمانی‌ که از ناتو می‌خواهیم که از مرزهای روسیه دور شود احساس اهانت می‌کند.

به گزارش مشرق، «الکساندر گروشکو» معاون وزیر خارجه روسیه روز یکشنبه گفت که ناتو از روسیه می‌خواهد که نیروهایش را از مرز با اوکراین به عقب بکشد اما زمانی که روسیه خواستار عقب نشینی نیروهای ناتو از مرزهایش است، احساس اهانت می‌کند.

وی افزود: «ناتو خواستار عقب نشینی نیروهای روسیه از مرز با اوکراین است اما در واقع خواستار عقب نشینی نیروهایی است که هزاران کیلومتر با مرزهای آن فاصله دارد».

گروشکو افزود: « زمانی که می‌گوییم نیروهایتان را از مرزهای ما عقب برانید، آنها در ناتو وانمود می‌کنند که بسیار نارحت شده‌اند زیرا این اتحاد کاملا دفاعی و باشگاه کشورهای دموکراتیک است».

 روسیه روز جمعه پیش نویس بسته امنیتی خود را منتشر کرد که طی آن خواسته که اوکراین و دیگر کشورهای اتحاد جماهیر شوروی سابق از پیوستن به ناتو منع شده و محدودیت حضور نیرو و تسلیحات در اروپا نیز لحاظ شود.

این اسناد که به آمریکا و متحدانش ارائه داده شده خواستار ممنوعیت اعزام ناوهای جنگی آمریکا و روسیه و همچنین هواپیماهای دو طرف به مناطقی شده که از آنجا می‌توانند به قلمروی یکدیگر حمله کنند.

مسکو همچنین خواستار عقبگرد استقرار نیروهای ائتلاف ناتو در نزدیکی مرزهای روسیه شده است.

معاون وزیر خارجه روسیه روز شنبه نیز هشدار داد در صورتی که آمریکا و ناتو پیشنهادهای امنیتی مسکو را رد کنند، مسکو مجبور خواهد شد تا اقداماتی برای ایجاد یک سیستم مقابله با تهدیدها ایجاد کند.

وی که با رسانه‌های روسی مصاحبه می‌کرد، گفت: «ما به صراحت اعلام کرده‌ایم که آماده مذاکره درباره راه‌های گذار از سناریوی نظامی یا سناریوی کمک نظامی به روند سیاسی هستیم که به طور واقعی امنیت نظامی تمامی کشورهای منطقه را تقویت می‌کند».

گروشکو اضافه کرد: «اگر این کار انجام نشد، ما پیشتر برای آنها (ناتو) شفاف ساخته‌ایم که به سوی وضعیت ایجاد مقابه با تهدیدات انتقال خواهیم یافت. اما در این صورت، بسیار دیر خواهد بود که پرسیده شود چرا ما چنین تصمیمی اتخاذ کردیم. چرا ما چنین سامانه‌هایی مستقر کردیم».

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس