رایزنی محرمانه سران ناتو برای استقرار قوای نظامی در بلغارستان و رومانی

یک رسانه آلمانی از تماس‌های محرمانه سران ناتو برای استقرار قوا در بلغارستان و رومانی به بهانه تقویت نظامی روسیه در مرز با اوکراین خبر داد.

به گزارش مشرق، یک روزنامه آلمانی از احتمال استقرار نیروهای ناتو در بلغارستان و ناتو به بهانه تقویت قوای روسیه در مرز با اوکراین خبر داد.

روزنامه آلمانی «اشپیگل» گزارش داد که  ژنرال «تاد ولترز» فرمانده نیروهای ناتو در اروپا، پیشنهاد کرده است که این ائتلاف پس از تجهیز نظامی روسیه در نزدیکی مرز اوکراین، نیروهای خود را در بلغارستان و رومانی مستقر کند.

اشپیگل نوشت، این طرح‌ها در واقع ماموریت حضورتقویت شده ائتلاف در  کشورهای بالتیک و شرق لهستان را گسترش می‌دهد.

این هفته نامه نوشت بر مبنای اطلاعاتی که در اختیار دارد ژنرال ولترز طی یک ویدئو کنفرانس محرمانه با سران نظامی کشورهای ائتلاف خواهان تقویت نیروها در مرز شرقی ناتو شده است، و افزود که این پیشنهاد در واقع حضور ناتو را گسترش می‌دهد.   ناتو از اظهار نظر در مورد این گزارش خودداری کرده است.

 براساس این گزارش، بیش از ۱۰۰۰۰۰ نیروی روس در مناطق روسیه در شمال، شرق و جنوب اوکراین مستقر شده‌اند، که این افزایش تنش بین روسیه، اوکراین و ناتو را افزایش داده است. مقام‌های اوکراینی از ناتو درخواست کمک نظامی کرده‌اند تا احتمالاً از خود برابر تهاجم نظامی روسیه دفاع کنند. گفته می‌شود که بلغارستان و رومانی نیز خواستار گسترش حضور ناتو شده‌اند.

در بحبوحه تنش‌ها، دو فروند بمب‌افکن دوربرد روسیه با قابلیت حمل کلاهک اتمی روز شنبه در آسمان بلاروس در ماموریتی با هدف تحکیم روابط دفاعی بین دو متحد به گشت‌زنی پرداختند. وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که دو فروند «توپولوف-۲۲» یک ماموریت چهار ساعته را برای تمرین اجرای وظایف مشترک با نیروی هوایی بلاروس و پدافند هوایی این کشور انجام دادند.

روسیه همچنان برنامه ریزی برای  حمله به اوکراین را انکار می‌کند. مسکو گفته است که حق دارد از امنیت خود ر برابر روابط نزدیک فزاینده اوکراین با ناتو و جاه طلبی‌های کی‌یف برای پیوستن به این ائتلاف دفاع کند. روز جمعه، مسکو اعلام کرد که خواهان تضمین قانونی الزام آور است که ناتو فعالیت‌های نظامی در اوکراین و سایر بخش‌های اروپای شرقی را متوقف خواهد کرد.

«آلکساندر گروشکو» معاون وزیر امور خارجه روسیه روز شنبه گفت که پیشنهادهای امنیتی روسیه به ایالات متحده تلاشی برای تبدیل یک سناریوی نظامی یا رویارویی نظامی-فنی به یک فرآیند سیاسی است. گروشکو گفت که روند سیاسی واقعاً امنیت نظامی را تقویت خواهد کرد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۸:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۸
    0 1
    فَاِنَّکُما کافِیانِ وَ انْصُرانى فَاِنَّکُما ناصِرانِ یا مَوْلانا یا صاحِب الزَّمانِ ------که شمایید کفایت کننده ام و مرا یارى کنید که شمایید یاور من اى سرور ما اى صاحب زمان

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس