کد خبر 1336793
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۴۰۰ - ۲۰:۰۹
ناتو به استقرار نیروی بیشتر در بالتیک می اندیشد

رئیس کمیته نظامی ناتو گفت در صورتی که روسیه نیروهای خود را پس از یک رزمایش نظامی از پیش برنامه ریزی شده در بلاروس در منطقه نگه دارد، ناتو به دنبال افزایش حضور نظامی خود در کشورهای بالتیک و لهستان است.

به گزارش مشرق به نقل از خبرگزاری رویترز، ناتو اعلام کرد که روسیه ۳۰ هزار سرباز در همسایه شمالی اوکراین برای رزمایش‌های نظامی مشترک در ماه جاری دارد که مجموع استقرار نظامی این کشور را در مرزهای اوکراین به بیش از ۱۰۰ هزار تن رسانده است.

آمریکا هفته گذشته ۳۰۰۰ سرباز به رومانی و لهستان اعزام کرد تا به متحدانش اطمینان خاطر بدهد، در حالی که آلمان اعلام کرد که در حال بررسی افزایش استقرار نظامی موجود در لیتوانی است.

«راب بائر»، دریاسالار هلندی و رئیس کمیته نظامی ناتواظهار کرد که استقرار بیشتر نیرو از سوی متحدان ناتو "امکانپذیر" است.

وی در یک کنفرانس مطبوعاتی عنوان داشت: ما دائما در کشورهای مختلف، نیرو داریم. در نتیجه، ممکن است در آینده تغییراتی ایجاد شود.

از طرفی، مسکو اعلام کرده است که قصد "حمله به اوکراین" را ندارد اما اگر درخواست‌های امنیتی کشورش فراهم نشود، دست به "اقدامات نامشخصی" خواهد زد.

رئیس کمیته نظامی ناتو گفت: اگر شما به تعداد نیروهای روسی توجه کنید، متوجه می‌شوید که روسیه قادر است تا پایان این ماه نیروهای کافی برای یک "تهاجم جدی" داشته باشد. چیزی که ما نمی‌دانیم این است که آیا آن‌ها قصد چنین کاری را دارند یا خیر.

وی در نهایت افزود: اگر به فکر یک تهاجم هستید، نیروهای بیشتری را نیاز دارید و این آن چیزی است که ما شاهد تجمیع بیشتر نیروها در مرز با اوکراین و مرز بلاروس با اوکراین هستیم که در جای خود "بسیار نگران کننده" است.

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس