کد خبر 1315218
تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۲
ورود نخستین مورد اُمیکرون به ایران از امارات / مبتلای شناسایی شده ساکن تهران است

معاون بهداشت وزارت بهداشت درباره شناسایی سویه امیکرون کرونا در ایران توضیح داد.

به گزارش مشرق، کمال حیدری، معاون بهداشت وزارت بهداشت، گفت: پس از سه هفته که سازمان بهداشت جهانی نسبت به سویه امیکرون که از آفریقای جنوبی شروع شد و سپس به اروپا رسید ابراز نگرانی کرد، امروز بعد از ۸۵ کشور، ما هم شناسایی سویه مثبت امیکرون را از آزمایشگاه مرجع خود تایید کردیم.

ببینید:

فیلم/ ورود نخستین مبتلا به اُمیکرون به ایران از امارات

وی افزود: با توجه به میزان سرایت بالای امیکرون اقدامات و برنامه‌ریزی‌هایی در جلسه اضطراری با حضور وزیر بهداشت صورت گرفت و از طرفی، چون اکنون وضعیت خوبی در کشور داریم، باید تدبیری داشته باشیم که با کمترین آسیب از این شرایط عبور کنیم.

او ادامه داد: فرد شناسایی شده مبتلا امیکرون میانسالی بود که از امارات وارد ایران شده بود و ساکن تهران است. پس از شناسایی او اقدامات لازم برای قرنطینه فرد و اطرافیانش انجام شد و ان‌شاءالله در مراحل بعدی بتوانیم با آسیب کم شرایط را رد کنیم.

او بیان کرد: از ۳ هفته قبل وضعیت مراقبت مرزی ما به شدت تقویت شد و هر کسی که از خارج از کشور وارد شد، جدا از اینکه می‌بایست کارت واکسن و pcr منفی داشته باشد، افرادی که حال نامساعد داشتند مجددا در داخل کشور تست می‌شدند.ر

منبع: میزان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۸:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۸
    3 0
    کل فرودگاه و هواپیما و خودرو رو مبتلا کرده
  • IR ۲۱:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۸
    1 0
    چرا هنگام ورود به فرودگاه تست نمیشوند
  • ارمین IR ۱۱:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۹
    1 0
    افراد دیگه میرن کشورهای دیگه برای عشق و حال و پول دراوردن و تجارت اونوقت بدبختیهاشو ماها باید بکشیم طرف رفته امارت برای خوش گذرونی و تفریح یا کار و پول دراوردن و عشقو حال و بیخیال رعایت کردن و ماسک زدن والکل حالا الوده شده امده ایران بیماری رو پخش کرده و مردم بیچاره باید تاوان سهل انگاری ایشون رو بدن.حرف هم که میزنن جوری رفتار میکنن که خیلی با شخصیت هستن ولی بویی از انسانیت نبردن.اگه انسان بودن باید ماسک میزدن و مراقبتهای اولیه و واکسن رو انجام میدادن و برای جون مردم و اطرافیانشون ارزش قائل میشدن حالا به خاطر سهل انگاری این افراد خیلی از مردم بیچاره درگیر این بیماری میشن یا خدایی نکرده باعث فوت خیلی از مردم کشور میشن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس