کد خبر 1323856
تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۷
موشک هایپرسونیک جدید روسیه؛ کابوس ناتو

«تونی راداکین» عالی‌ترین مقام نظامی انگلیس اعلام کرد که این کشور برای رقابت با روسیه، برنامه‌هایی برای ساخت موشک‌های فرا صوت دارد.

به گزارش مشرق، تونی راداکین رئیس «ستاد دفاع بریتانیا» از برنامه لندن برای ساختن موشک‌های فرا صوت خبر داد.در شرایطی که مقام‌های روسیه طی ماه‌های اخیر از چند آزمایش موفق موشک فرا صوت خبر داده‌اند، عالی‌ترین مقام نظامی انگلیس اعلام کرد که لندن در تدارک برای ساختن این موشک است. تونی راداکین رئیس «ستاد دفاع بریتانیا» (عالی ترین‌ مقام نظامی در انگلیس) روز جمعه (دیروز) به یک رسانه این کشور درباره موشک‌های فرا صوت صحبت کرد.

راداکین ۵۶ ساله به روزنامه «تایمز» خبر داد، انگلیس برای رقابت با توانمندی رو به گسترش نظامی روسیه برنامه‌هایی برای ساخت موشک‌های مافوق صوت دارد.این مقام ارشد نظامی انگلیس تصریح کرد: «ما (انگلیس) آنها (موشک‌های فرا صوت) نداریم و باید داشته باشیم».

رئیس «ستاد دفاع بریتانیا» در این مصاحبه ضمن ابراز نگرانی درباره تشدید تنش‌ها در مرز اوکراین و روسیه، ادعاها و اتهام‌زنی‌های غرب و کشورهای عضو ناتو به روسیه را تکرار کرد.

راداکین همچنین به تایمز خبر داد که او «گزینه‌های نظامی» برای پاسخ دادن به تشدید احتمالی نظامی (بین روسیه و اوکراین) را به کابینه بوریس جانسون ارائه داده است. وی اما از دادن توضیحات بیشتر درباره این «گزینه‌های نظامی» اجتناب کرد. 

اعلام برنامه انگلیس برای حرکت به سمت ساخت موشک مافوق صوت در شرایطی انجام شده که طی ماه‌های اخیر بارها روسیه از انجام آزمایش‌های موفق شلیک موشک فرا صوت «زیرکان» خبر داده است.

 «موشک کروز فرا صوت زیرکان اولین موشک کروز مافوق صوت جهان است که قادر به پروازهای آیرودینامیکی طولانی و مانور دادن در لایه‌های متراکم جو تنها با استفاده از نیروی پیشران خود است. حداکثر سرعت این موشک حدود ۹ برابر سرعت صوت و حداکثر برد آن ۱۰۰۰ کیلومتر است».

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس