کد خبر 1314652
تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۴
روسیه درباره استقرار موشک‌های فراصوت در اروپا به آمریکا هشدار داد

منابع آمریکایی اعلام کردند که آزمایش موشک فراصوت این کشور برای سومین بار با شکست مواجه شد.

به گزارش مشرق، منابع آمریکایی اعلام کردند که آزمایش موشک فراصوت AGM-۱۸۳A یکبار دیگر با شکست مواجه شده است. نیروی هوایی آمریکا در این باره اعلام کرده که هنوز علت دقیق شکست این آزمایش‌ها مشخص نشده است. در طول پرواز یک فروند بمب افکن «بی -۵۲ ایچ» (B-۵۲H)، موشک از بال هواپیما خارج نشد.

بیشتر بخوانید:

چرا موشک هایپرسونیک جدید چینی‌ها واشنگتن را آشفته کرده است؟

مقامات نیروی هوایی این کشور در این باره گفتند که این موشک برای تجزیه و تحلیل داده‌های دورسنجی (تله متری) به محل مونتاژ بازگردانده می‌شود.

خبر فوق در حالی منتشر می‌شود که پیشتر «فرانک کندال» مقام ارشد نیروی هوایی آمریکا گفت که این کشور به شدت درگیر رقابت برای رسیدن به فناوری فراصوت شده است.

پیشتر نیز ژنرال «دیوید تامپسون» معاون بخش عملیات‌های فضایی ارتش آمریکا طی سخنانی در همایش بین المللی امنیت در شهر «هالیفکس» در کانادا در این رابطه گفت: ما به اندازه چینی‌ها و یا روس‌ها در رابطه با برنامه‌های فراصوت، پیشرفته نیستیم.

وزارت دفاع آمریکا پیشتر نیز اعلام کرده بود که موشک فراصوت ارتش این کشور به درستی کار نکرده و آزمایش آن با شکست مواجه شده بود.

همه اینها در حالی است که «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه اعلام کرد که مسکو پرچمدار جهان در زمینه موشک‌های فراصوت است و تا زمانی که سایر کشورها خود را به این فناوری برسانند، احتمالاً به فناوری مقابله با این سلاح‌های جدید نیز دست یافته است.

پوتین با اشاره به اینکه دیگر قدرت‌های جهانی در آینده به فناوری تسلیحاتی فراصوت مشابهی دست خواهند یافت، گفت: وقتی آنها به این تسلیحات دست یابند، ما به احتمال زیاد وسیله‌ای برای مبارزه با این تسلیحات خواهیم داشت.

روسیه تاکنون پرتاب آزمایشی متعددی از موشک فراصوت خود به نام «زیرکان» را از ناوشکن‌ها و زیردریایی‌های نیروی دریایی خود با موفقیت انجام داده است.

موشک‌های فراصوت با سرعتی حداقل پنج برابر سرعت صوت پرواز می‌کنند اما توانایی آنها برای سر خوردن روی جو در حالی که با چنین سرعت بالایی تغییر جهت می‌دهند، ردیابی و انهدام آنها را با رادارهای موجود عملاً غیر ممکن می‌کند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۵:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۷
    3 2
    آقا برین جلو بوق بزنین ، روس‌ها و چینی‌ها مدتهاست دارن تست های موفق انجام میدن!!!!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس