ایران بازرسان آژانس انرژی اتمی را به تاسیسات هسته‌ای کرج راه نداد

ایران در اقدامی داوطلبانه، اجازه جایگزینی دوربین‌های جدید به جای دوربین‌های آسیب دیده مجتمع تسا در کرج را به آژانس داده است.

به گزارش مشرق، اخبار رسیده به «نورنیوز» حاکیست که یکی از موضوعات فی مابین ایران و آژانس که در دو سفر شهریورماه و آذرماه  گروسی به تهران مطرح شده بود با ابتکار عمل ایران از بروز سوء تفاهم در روابط ایران و آژانس جلوگیری کرد.

بیشتر بخوانید:

امیرعبداللهیان: مطالبه فرابرجامی در مذاکرات نداریم/ به توافق خوبی با آژانس رسیدیم

ایران در قبال درخواست آزانس در خصوص تعویض روربینهای آسیب دیده در اقدام خرابکارانه بر علیه مجتمع تسا در کرج از ابتدا به صراحت اعلام کرده بود که تا زمانی که نهادهای مسئول، بررسی‌های فنی و امنیتی خود را برروی دوربین‌های مذکور انجام ندهند، اجازه سرویس یا تعویض دوربین ها  داده نخواهد شد.

از سویی؛ ایران با یادآوری وظیفه صیانتی آژانس در قبال اعضاء خود بر لزوم واکنش مدیرکل آژانس به اقدامات تروریستی و خراب‌کارانه بر علیه برنامه هسته‌ای کشورمان به عنوان حداقلی‌ترین کار ممکن تاکید داشت.

بر این اساس و به دلیل اتمام بخش اصلی بررسی‌های قضایی -امنیتی  بر روی دوربین‌های آسیب‌دیده و همچنین نظر به اقدام آژانس در محکوم کردن خرابکاری در مجتمع تسا و پذیرش بررسی فنی دوربین ها از سوی کارشناسان ایران قبل از نصب، ایران در اقدامی داوطلبانه ، اجازه جایگزینی دوربین‌های جدید به جای دوربین های اسیب دیده را به آژانس داده است..

نکته مهم اینکه؛ صدور این مجوز به هیچ وجه نقض کننده قانون مجلس شورای اسلامی نبوده و بر اساس همان قانون، تصاویر ضبط‌شده توسط این دوربین‌های جدید مانند تصاویر دوربین‌های قبلی در اختیار آژانس قرار نخواهند گرفت و همچنان نزد سازمان انرژی اتمی ایران محفوظ خواهند ماند.

منبع: نورنیوز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 7
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۷:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۴
    16 0
    صاویر ضبط‌شده توسط این دوربین‌های جدید مانند تصاویر دوربین‌های قبلی در اختیار آژانس قرار نخواهند گرفت و همچنان نزد سازمان انرژی اتمی ایران محفوظ خواهند ماند????????? خب چه سودی برای آژانس داره؟ چرا دارید مردم را گول میزنید
  • وطن دوست TR ۱۷:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۴
    9 0
    همان کار تیم روحانی اقدام داوطلبانه ایا ذلت و خواری دامان این دولت را هم خواهد گرفت
  • وطن پرس DE ۱۸:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۴
    1 0
    این چه امتیاز یک طرفه ای هست که می دن! خب روحانی هم همین کار رو می خواست انجام بده. چه فرقی کرد؟ تا حالا کدومافدام داوطلبانه جواب داده که شما ادامه می دید؟ اونا هم بصورت داوطلبانه پولمون رو ازاد کنن. چرا نمی کنن؟
  • IR ۲۱:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۴
    2 1
    خخخخ ! فقط زمان روحاني نيم متر زيون داشتين؟!
  • امیر IR ۲۱:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۴
    1 0
    خخخخخخ
  • IR ۰۱:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۵
    1 0
    جواب خوبی های تحریم جدید؟!
  • IR ۱۶:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۵
    0 0
    سوء تفاهم های آژانس جاسوسی هسته ائی تمامی ندارد. چرا اینقدر به اینها امتیاز بی خودی میدهید؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس