'v,sd

سیلی نهم را در خلیج فارس به دشمن زدیم. فرکانس آن ضربه سخت را باید نماینده پوششی و ویژه آمریکا نیز باید احساس کند!

سرویس سیاست مشرق- مدیرکل آژانس انرژی اتمی بار دیگر راهی ایران شده است، خطیب‌زاده، سخنگوی وزارت امور خارجه اعلام کرد درخواست رافائل گروسی پذیرفته‌شده و مدیر آژانس به تهران سفرکرده و با وزیر امور خارجه و رئیس سازمان انرژی اتمی دیدار خواهد کرد.

 البته گروسی تمایل دارد در سطحی بالاتر در تهران رایزنی کند. او مدتی قبل در یک کنفرانس خبری اعلام کرد آرزو دارد با رئیس‌جمهور ایران گفتگو کند! درخواست او برای رایزنی در سطح بالا قابل‌تأمل است. در آخرین روزهای حضور حسن روحانی در پاستور، مدیرکل آژانس با رئیس‌جمهور وقت دیدار کرد. در این دیدار طولانی روحانی با بخشی از خواسته‌های آژانس که در مغایرت با قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها بود موافقت کرده و فرصت برای بازرسی‌های بیشتر آژانس فراهم شد. سیاست‌مدار آرژانتینی گمان می‌کند که با استفاده از آن حربه و گرفتن وقت ملاقات برای دیدار با رئیسی می‌تواند بار دیگر خواسته‌های خود را پیش ببرد.

وب‌سایت وزارت امور خارجه فرانسه در تحلیلی از درخواست گروسی برای دیدار با سید ابراهیم رئیسی می‌نویسد: مدیرکل آژانس بر این باور است که ارتباط با مقامات عالی سیاسی در ایران می‌تواند ثمربخش بوده و او درخواست‌هایش را صریح‌تر بیان کند و زودتر به نتیجه مطلوب برسد. در ادامه این گزارش آمده است: گروسی گمان می‌کند رئیسی مانند روحانی است و می‌توان روی او تأثیر گذاشت!

پس از استقرار دولت جدید، در اولین گام بازرسی‌های غیرمعمول آژانس با محدودیت‌های شدید روبه‌رو گردید و بازرسان امکان دسترسی به حافظه دوربین‌های برجامی را از دست دادند. در حال حاضر تنها امکان ضبط و آرشیو شدن تصاویر برای سه ماه فراهم‌شده است. این اقدام ضربتی شوک شدیدی به آژانس وارد کرد. گروسی با سفر به امریکا رو به خبرگزاری بلومبرگ گفت: جهان باید بداند میان دولت روحانی و رئیسی تفاوت‌های چشمگیر وجود دارد، دولت جدید در ایران می‌گوید هنوز نسبت به بازگشت به برجام بدبین نیست، من روی کلمه «هنوز» تأکید ویژه دارم.

مدیرکل آژانس انرژی اتمی به‌خوبی می‌داند دوران بازی سیاسی به پایان رسیده است و دولت برای اقدام علیه شیطنت‌های آژانس، تعارفی با غربی‌ها ندارد. از نگاه جمهوری اسلامی ایران، آژانس نه یک مجموعه فنی و راهبردی بلکه ابزاری سیاسی در دست آمریکایی‌ها و تروئیکای اروپایی است، هرقدر آن‌ها بازی را پیچیده‌تر کنند، جمهوری اسلامی ایران نیز می‌تواند مسیر را برای آژانس سخت‌تر و پرپیچ و خم‌تر کند.

روزنامه گاردین در شرح وضعیت موجود در گزارشی می‌نویسد: بر اساس پروتکل الحاقی آژانس توانایی دسترسی به صدها هزار تصویر ضبط‌شده روزانه توسط دوربین‌ها را داشت و می‌توانست آن‌ها را تجزیه‌وتحلیل کند، غربی‌ها این فرصت را با بدعهدی در لغو سریع تحریم‌ها و دادن تضمین آن حالا ازدست‌رفته می‌بینند، به عبارت بهتر چشم آژانس در ایران مدتی است کور شده است!

مأمور آمریکایی‌ها در تهران چه می‌خواهد؟ / دسترسی آژانس به سایت «تسا» ممنوع است

مشت در برابر مشت؛ محدودیت در برابر زورگویی

 هشتم آذرماه دور هفتم مذاکرات برجامی برای رفع تحریم‌ها در اتریش برگزار می‌شود، سفر گروسی به تهران بی‌ارتباط با مذاکرات هسته‌ای در گرندهتل شهر وین نیست. برخی آگاهان سیاست خارجه اعتقاددارند که غربی‌ها از حالا به نتیجه مذاکرات وین واقف بوده و به استقبال شکست از جمهوری اسلامی ایران رفته‌اند. دلیل پیروزی زودرس جمهوری اسلامی ایران از اکنون مشخص است؛ تهران بر موضع منطقی خود در لغو سریع همه تحریم‌ها و راست آزمایی آن پافشاری دارشته و حاضر نیست یک کلمه از حکم کلی نظام کوتاه بیاید. در صورت عدم هم‌خوانی مذاکرات با خواسته‌های قانونی ایران؛ پیشرفت‌های هسته‌ای کشورمان به نقطه‌ای غیرقابل‌بازگشت رسیده و هزینه آن برای غربی‌ها به‌شدت بالا می‌رود.

میان سفر مدیر کل آژانس به ایران و دور هفتم مذاکرات در وین رابطه ای معنادار وجود دارد:

 ۱- هفته گذشته آمریکا و کشورهای اروپایی در جلسه‌ای مشترک با سران مرتجع منطقه حاضر شدند. نتیجه این ماجرا انتشار یک بیانیه ضعیف و ضد ایرانی بود. در این بیانیه جمهوری اسلامی ایران متهم به توسعه برنامه‌های بی‌ثبات کننده در منطقه شده است. این بیانیه آن‌چنان ساختگی بود که وزارت امور خارجه اعلام کرد که اطلاعیه ریاض حتی ارزش پاسخ دادن نیز ندارد. سفر گروسی به تهران را باید در امتداد  بیانیه مشترک غربی – عربی  تفسیر کرد. مدیرکل آژانس در سفر به تهران سعی می‌کند برای اتهامات بی‌جا و توهمات دشمن مستندسازی کرده و آن را تبدیل به پرونده کند.

۲- یکی از مهم‌ترین اهداف سفر گروسی به تهران دسترسی بازرسان آژانس به سایت تسا است. پایگاه اینترنتی هیئت نمایندگی اتحادیه اروپا نوشته است که آژانس باید به سایت تسا دسترسی داشته باشد. در این گزارش آمده است که ایران از ۲۰ تا ۲۲ سپتامبر به بازرسان اجازه داد تجهیزات تعریف‌شده آژانس برای فعالیت‌های نظارتی را سرویس کرده و کارت حافظه آن‌ها را در تمامی مکان‌های لازم در ایران تعویض کند، به‌استثنای کارگاه ساخت قطعات سانتریفیوژ تسای کرج. هم‌اکنون آژانس در پی  آن است که دوربین‌های تسا نیز مورد برسی قرارگرفته و کارت آن تعویض شود. پس از انتشار این گزارش گروسی به صحنه آمده و با تکرار سناریو تروئیکا اعلام کرد که نگران سایت تسا است! گروسی می داند دسترسی به تسا برای او غی ممکن است، او با سفر به ایران قصد دارد جاده صاف کن سرویس های امنیتی دشمن در اقدامات ضد ایرانی باشد.

 پایگاه تسای کرج پیش‌تر هدف حملهٔ خرابکارانه رژیم صهیونیستی قرارگرفته است. پس‌ازاین حمله چهار دوربین نظارتی آسیب جدی دیدند. آژانس اما بدون محکومیت این اقدام خرابکارانه، خواستار بازگشت سریع دسترسی‌ها به این سایت هسته‌ای شد. جمهوری اسلامی ایران نیز با تأکید به لزوم موضع‌گیری آژانس علیه رژیم صهیونیستی، تکمیل نشدن روند تحقیقات امنیتی قضایی را دلیل عدم نصب مجدد دوربین‌ها اعلام کرد. تا زمان پایان تحقیقات از دلایل این ماجرا دسترسی مأموران آژانس به تسا ممنوع بوده و آن‌ها بازدید دوربین‌ها را ندارند. تجربه به ما نشان داده است که هر بار مأموران آژانس بر دسترسی‌های خاص پافشاری کرده‌اند؛ اندکی بعد حادثه‌ای خرابکارانه در آن منطقه پیش‌آمده است. بدبینی ایران به بازرسان آژانس (سابقه بد آن‌ها در جاسوسی) و اعمال محدودیت‌های ویژه حق قانونی سازمان انرژی اتمی کشور در شرایط حساس است.

مأمور آمریکایی‌ها در تهران چه می‌خواهد؟ / دسترسی آژانس به سایت «تسا» ممنوع است

۳- پایگاه آکسیوس در گزارشی نوشته است «جیک سالیوان»، مشاور امنیت ملی کاخ سفید، ایده توافق موقت با ایران باهدف خرید زمان بیشتر در مذاکرات هسته‌ای را با همتای اسراییلی خودش مطرح کرده است. دو منبع آمریکایی گفته‌اند که سالیوان درحال بررسی احتمالات مختلف است. آکسیوس در ادامه گزارش خود می‌نویسد: سالیوان، ایده‌ای که از سوی یکی از کشورهای اروپایی مطرح‌شده بود را با همتای اسراییلی خود در میان گذاشته است. طبق گفته مقام‌های آمریکایی، ایده مطرح‌شده از سوی آمریکایی‌ها این بود که امریکا و متحدانش در ازای توقف برنامه هسته‌ای خود، امکان آزادسازی بخش‌هایی از دارایی‌های مسدود شده ایران را فراهم خواهند کرد و یا اینکه برای مبادلات کالاهای بشردوستانه، معافیت‌های تحریمی صادر خواهند کرد.

 این گزارش نشان می‌دهد که غربی‌ها در مذاکرات آتی در وین تنها پیشنهاد برداشتن تگ تحریمی از روی برخی اشخاص و شرکت‌ها را همراه داشته و تنها حاضرند برای یک دوره کوتاه‌مدت بخشی از تحریم‌ها را لغو کنند. این ایده پیش‌ازاین در سال ۲۰۱۵ و در نشست لوزان توسط آمریکایی‌ها به تیم مذاکره‌کننده وقت پیشنهاد شد. در آن مذاکرات دولت روحانی متعهد شد برخی محدودیت‌ها را در تحقیقات هسته‌ای کشور فراهم آورده و به ازای آن تعدادی از تحریم‌ها لغو شود. آمریکایی‌ها حتی به همین پیشنهاد نیز متعهد نشده و مدتی بعد زیر آن زدند! دشمن به‌خوبی می‌داند که جمهوری اسلامی ایران زیر بار تجربه تکراری نرفته و حاضر به پذیرش پیشنهادی نیست که یک‌سوی آن کاهش پیشرفت‌های هسته‌ای و سوی دیگر آن بدعهدی طرف غربی است. سفر مدیر کل آژانس به تهران می تواند توجیهی از پیش بیان شده برای شکست «توافق موقت» در وین باشد.

مأمور آمریکایی‌ها در تهران چه می‌خواهد؟ / دسترسی آژانس به سایت «تسا» ممنوع است

مقامات دیپلماتیک با بدبینانه‌ترین حالت ممکن به استقبال گروسی خواهند رفت؛ آن‌ها به‌خوبی می‌دانند که مدیرکل آژانس برای تشکیل یک پرونده جدید با نام «تسا» به ایران سفرکرده تا برای تهدیدات دشمن سندسازی کند. در چنین وضعیتی باید با صبوری و هوشمندی برنامه دشمن را بر هم زد. این بازی درخشان بازیگران زیرک و جسور می خواهد. کوتاه نیامدن ایران از مواضع قاطعانه در لغو همه تحریم‌ها باعث می‌شود آمریکایی‌ها از راهبردهای اعلامی عقب‌نشینی کنند. مدتی قبل سیلی نهم را در خلیج فارس به دشمن زدیم. فرکانس آن ضربه سخت را نماینده پوششی و ویژه آمریکا نیز باید احساس کند؛ گروسی در همان بدو ورود به تهران باید با علامت ورودممنوع به تسا روبرو شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 49
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 6
  • کریمی US ۱۸:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۱
    40 5
    مطلب خوبی بود وزارت خارجه به تحلیل مشرق دقت کن
    • IR ۰۷:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۲
      11 1
      گروسی ، آژانس ، پادمان ، پروتکل، همه و همه مهره های شطرنج شیطان بزرگ هستند ایران فریب نخورد برجام تخته این شطرنج است در زمین آمریکا بازی نکنید
    • IR ۱۳:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۲
      5 2
      برجام را باید به استخوانی در گلوی امریکا و غرب تبدیل کرد و به پیشرفتهای هسته ای سرعت و وسعت بخشید
  • US ۱۸:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۱
    9 38
    هر تیتری اینطوری که خبرگزاری ها میزنن دلار هزار تومان میره بالا
    • IR ۲۰:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۱
      31 3
      دلار چقدر ذلیل شده که توه هوم(توهم) دلار تورا هم درگیر کرده - اینقدر برود بالا تا بترقد بر سر اون یانکی های رزل و اوباش با طرفدارانشان - جهان دارد متحول می شود امثال تو در پیچ و خم بازی دلار برای جیب مفلوک و مافنگی تان دل درد دلار گرفته اید - بقول اون کشاورز که می گفت گاوهای من برای تولید شیر دلار نمی خورند علف و یونجه می خورند و هزاران مثال مشابه این موضوع مترتب بر سرنوشت این کاغذ پاره قمارخانه های آمریکا است - این بازی نفرت انگیز طواف برگرد یانکی هارا برای گدائی دلار را تمام کنید تا دچار بلای سوخت در آتش یانکی ها نشده اید برگردید که فردای جهان پشیمانتان خواهد کرد
    • IR ۲۲:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۱
      2 1
      ربطش؟
    • IR ۲۲:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۱
      3 6
      احتمالا خبر گزاری در کار خرید و فروش دولار باشد که نمی‌خواهد قیمت آن پایین بیایید و خبرگزاری می‌خواهد قیمت ارز را متشنج کنند.
    • افشین IR ۰۴:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۲
      7 1
      با برجام شما وادادگان دلار چقدر بالا رفت؟؟؟ چه دادید و چه گرفتيد؟؟؟ بجای فکر کردن به قيمت دلار به بی اثر شدن دلار در پهنه این کشور سراسر نعمت باشید. با تولید .با صادرات. با کم مصرف کردن و یا اصلا مصرف نکردن کالاهای خارجی این وابستگی را کم کنید.
    • IR ۱۰:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۲
      1 2
      دلار هم از معاملات حذف میکنیم فقط میشه مبنای قیمت جهانی و آنقدر دلار واسه مردم هست که برا سفر (درمانی تحصیلی توریستی ) برسه تو هم برو سرمایه با طلا پسانداز کن نه دلار و بورس که کاربردشان چیز غیر از پساندازه
    • IR ۱۱:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۲
      0 0
      ربط؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
  • بختیاری IR ۱۸:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۱
    24 2
    جناب گروسی جاسوس ،دوستان و عزیزان شما مشغول تمرینات زبان و یافتن راهی هستند برای بازگشت به قدرت،یا برهم زدن آرامش مملکت، اما به کوری چشم شما و علیا حضرت اون کلید رو لولو برد و حتی صبح جمعه های تعطیل که مغز اینها فعال میشه دیگه خبری از قدرت و فریب ملت و ریختن به حلق کدخدا تکرار نخواهد شد.
  • IR ۱۸:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۱
    22 3
    هر چی با خودم میگم اینار گروسی تو دهنی محکمی میخوره . ولی این فکر که یکدفه بگن ایران در جهت نشان دادن حسن نیت زیر بار خواسته گروسی یا بهتر بگم غرب میره ولم نمی کنه .
  • IR ۱۸:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۱
    21 1
    یک چیزی دیده از کوتاه آمدن ما ، وگرنه این همه اصرار نمی کرد .
  • IR ۱۸:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۱
    14 4
    این یک شاخص است اگر در مقابل خواسته گروسی کوتاه آمد ،صددرصد شک نکنید در برجام هم کوتاه خواهد آمد .
  • IR ۱۸:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۱
    18 1
    کاش اجازه ندهند به ملاقات مقامی غیر از رییس سازمان انرژی اتمی ایران برود
  • م IR ۱۸:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۱
    14 2
    به نظر بنده همه اینها تحت سیطره اسرائیل هستند و ایران چند راه بیشتر در اختیار ندارد.1. در قبال راستیآزمایی لغو تحریمها رجام را اجرا کند.2.در صورت عدم لغو تحریم از پادمان الحاقی بیرون آمده و غنی سازی نود درصد را اجرا کند3. وقتی دنیا در اختیار عدهای جنایتکار است که هیچ اصولی ندارند باید مانند سایت موشکی، بمب هستهای داشته باشد تا قدرت بازدارندگی ایران کامل شود. ما نمیتوانیم از پیشرفتهای نظامی گزینشی عمل کنیم یک نظامی مردم با تیر و کمان جنگ میکردند امروز با موشک در آینده ممکن است سلاح دیگری اختراع شود پس برای مقابله با کفر و دشمن به علم نظامی روز باید مجهز شد.
  • IR ۱۹:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۱
    6 1
    به نظر میرسه همین که ایران زیر بار دیدار با گروسی در فاصله کوتاه رفته و در خواست دیدار با وزیر امورخارجه را قبول کرده ، نشان از عقب نشینی داره و هیچ چیزی دیگری نمی تواند باشد مگر اینکه در این دیدار به نشانه تهدید برنامه زمان بندی کم تر شدن بازرسان را دست گروسی بدهیم تا از درون ....
  • IR ۱۹:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۱
    5 9
    بازهم ایران تسلیم آژانس شد ‌?
    • IR ۲۱:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۱
      6 1
      مثل اون طرف که پوست موز می بینه ، میگه بازم باید بخورم زمین .
  • میثم FR ۱۹:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۱
    12 2
    آقاجان من به اینها خیلی بها و ارزش ندید، یعنی چه من می خوام با رئیس جمهور گفتگو کنم، اینها کلا این چیزها ترفندشون هست هم وقت کشی می کنن و هم با مذاکره با آقای رئیسی هم شخصیت رئیس جمهور خدشه دار میشه چون اینها در سطح گفتگو با رئیس جمهور نیستن و با گفتگو با رئیس جمهور علنا هم شخصیت و جایگاه رئیس جمهور رو میارن پایین و هم فردا میگن رئیس جمهور همکاری نکرد. رئیس جمهور یک کشور از لحاظ جایگاه در کشور خودش با هر کسی می تونه گفتگو کنه ولی در سطح بین المللی باید جایگاه قدرتمندی داشته باشه،این غربی ها با این کارشون می خوان بگن ایرانی ها اینقدر بدبخت و محتاج ان که رئیس جمهورشون با یک آدم دون پایه غربی هم گفتگو می کنه تا بهشون یک لقمه نون بدن بخورن. ایشون اگه قصد گفتگو دارن از لحاظ عرف و قدرت بین المللی فقط باید با هم رده خودش یعنی نماینده ایران در آژانس اتمی که تخصص و جایگاه سیاسی خودش رو داره مذاکره کنه. اینها بهشون رو بدی بعدش میگن ما می خواهیم با رهبر ایران هم گفتگو کنیم. ایران کشوری با عظمت و اقتداره، فقط نیاز به مدیریت صحیح و تحول اقتصادی داره که دنباله رو اقتصاد دولت های قبلی نباشه و تلاش کنه و بقیه کار رو بسپره به دست خدا. خداوند کمک می کنه.
  • میثم IR ۱۹:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۱
    8 2
    آقاجان من به اینها خیلی بها و ارزش ندید، یعنی چه من می خوام با رئیس جمهور گفتگو کنم، اینها کلا این چیزها ترفندشون هست هم وقت کشی می کنن و هم با مذاکره با آقای رئیسی هم شخصیت رئیس جمهور خدشه دار میشه
    • IR ۲۲:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۱
      0 3
      عجبا ..چه تشخیص مهمی دادی؟؟؟ ای کاش شما می آمدی مذاکره میکردی و کلا همه تحریم هارو جیک ثانیه برمی داشتی..
    • افشین IR ۰۴:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۲
      3 0
      عجبا نداره.دقیقا داره درست میگه.رئیس جمهور یعنی ملت ایران.ملاقات با وزیر امور خارجه از،سرش هم اضافه هست. مشت جواب مشت.یانکیها و غربیها کلا این زبان را خوب درک میکنند. اینبار توافق بشه و بزنم زیرش،دلار هفتاد هزار تومنی باید بزنی به سفره بقول خودتان. دست از ذلت بردارید.حالا که پدر ما در آمده با این گرانیها دیگه امنييت و عزت ما رو بزارید برام.ن بمونه.
  • IR ۱۹:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۱
    3 1
    ماشا الله
  • IR ۲۰:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۱
    5 17
    کاش روزی بفهمیم که آژانس انرژی اتمی برای هم اعضا از جمله ایران کار می کند.آژانس نماینده ایران هم هست
    • IR ۲۱:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۱
      11 1
      آژانس نماینده آمریکا و شرکای اوست
    • افشین IR ۰۴:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۲
      5 1
      کاش روزی،برسه که شما بفهمی بادحلوا حلوا دهن شیرین نمیشود.نه سازمان ملل و نه شورای امنيبت و نه آژانس اتمی هیچکدام برای نه ما و نهدهيچکشور دیگری جز چند قدرت کار نمیکنند.هزاران مثال برای این ادعاها وجود دارد. شورای امنييتي که اعضای دائم آن راه اندازی،کنندگان دو جنگ جهانی هستند و دارای بمب هسته ای و يکبشگن استفاده کننده. برو با این امنييت صفا کن. حقوق بشرشون هم از این مسخره تر هست. چطور،کشوری که بمب اتم داره عضو آژانس انرژی هسته ای و عدم اشاعه هست؟؟ چطور اسرائیلی که اصلا عضو نیست و بمب هسته ای داره شامل هیچ تحریمی نیست و تازه برای بقیه نسخه هم ميپيچه؟؟ اگر خودتان فاقد شعور هستید به شعور دیگران توهین نکنید.
  • IR ۲۰:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۱
    7 1
    اگر قرار ملاقات میخواهند ایران هم چیز دیگری البته نقدی از انها بخواهد. دوم هم تنها تضمینی که جواب میدهد گرفتن گرویی هست والا امضا اینو اون وسنا ارزشی ندارد. ذخیره کردن مقدار اورانیوم غنی شده و غنی سازی در غنای بالا از تضمین های بدرد بخور هستند. البته بکار گیری سانتیرفیوژ های پیش رفته و امثالهم هم قابل قبول هست.
  • IR ۲۰:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۱
    6 1
    تحلیل بسیار خوب ؛ روان و فنی بود.دست بچه های مشرق درد نکنه که همیشه به موقع حرف زدن وزارت خارجه برو تو دل این مهره های خارجی
  • IR ۲۱:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۱
    6 1
    ظاهرا سرویس های جاسوسی غرب و اسرائیل برای موفقیت آمیز بود ماموریت گروسی در ایران پاداش خوبی برای وی در نظر گرفته اند که کاسه داغ تر از آش شده است و برای نظارت بر فعالیت های هسته ای ایران آرام و قرار ندارد
  • علی IR ۲۱:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۱
    13 1
    با سلام آقای رافائل گروسی از ماموران کار کشته موساد و سی آی إی است مراقب جاسوسی ایشان باشید.
    • IR ۲۳:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۱
      1 5
      اگر اینقدر مطمئنی بگو تا دستگیرش کنند. والا بخدا.
    • افشین IR ۰۴:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۲
      0 2
      خیلی ها از خیلی موارد اطلاع دارند ولی به راحتی نمیشه این مهره ها رو گرفت. تمام روسای جمهور آمریکا و چند کشور اروپایی ازجمله انگلیس و فرانسه تروریستهای کت و شلواری هستند که در تمام جهان خلقدتروريست و جنایت میکنند و همه دنیا هم میدانند. پس شما برو بگيرشون اگه بلدی. والا
  • جاویدایران NL ۲۱:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۱
    7 2
    محکم سر مواضع خودتون بایستید و یک قدم هم عقب نرید که هیچ، حتی قدم های بیشتری بردارید، ایران بایدکاری کنه که تمام بدخواهان ایران رو درتمام دنیا ناراحت میکنه، بخصوص ایرانی نماهای مزدور و‌خائن رو. البته بازم مثل همیشه میگم درصورتی که امکان رفتن این راه رو داریم این راه رو بشدت توصیه میکنم، اما اگر برآورد مقامات چیز دیگه ای هست منکه ازش خبری ندارم، اما اگر امکان ادامه و به آخر رساندن این راه رو داریم مطلقاً تحت هیییییییچ شرایطی عقب نرید، هر مشوق اقتصادی حتی به بزرگی هزاران میلیارد دلارِ نقد ارزش رها کردن این راه رو نداره، مگر چیزی که درباره مسأله برآورد مقامات گفتم، جز این تحت هییییییچ شرایطی در موضوعات اتمی و‌منطقه ای و موشکی سازش نکنید. این رئیس آژانس و دولت های امریکا ودیگران از ایران مسائلی رو توقع دارن که خلاف قانون در ایران هست، اما وقتی درباره خودشون حرف میزنیم میان میگن براساس قانون امریکا دولت امریکا نمیتونه تضمین بده که دولت بعدی از برجام خارج نشه، الان هم از ایران این گروسی چیزی رو توقع داره که براساس قانون وضع شده پارلمان ایران منع شده، پس به چه حقی حتی این خواسته هارو مطرح میکنن، تازمانی که تحریم رفع نشده قانون ایران میگه این اقدامات باید انجام بشه، اگه میشه خلاف قانون حرفی زد و ادعایی داشت و عملی انجام داد پس بهتره بره از امریکا بخواد که برای عدم خروج دوباره در دولت های بعدی امریکا دولت امریکا بیاد تضمین بده، میگن خلاف قوانین امریکاست این کار؟؟ به درک که خلاف قوانینشونه به خودشون مربوطه قانونشون چی میگه، به مامربوط نیست.
  • عطاءالله IR ۲۲:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۱
    5 1
    دولت بنفش حقوق دان بود زبان دنیا را میفهمید دقیق می‌دانست چطوری برای کدخدا خوش رقصی کنه. علی برکت الله
  • IR ۲۲:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۱
    0 0
    ای داد.......!!!!
  • IR ۲۲:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۱
    0 3
    میخوان رابطه ایران و ازانس به هم ریزه..!!!
    • افشین IR ۰۴:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۲
      2 0
      اهانتها.کدوم رابطه؟؟ طبق قانون ما با عضویت در آژانس باید از کمکهای علمی صنعتی و حتی مالی آژانس بهره مند بشیم. خوب میشه بگی آژانس خودش تا حالا چه غلطی،جز دنبال مچ گیری بودن کرده؟؟
  • اشنا IR ۲۳:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۱
    1 0
    ازبدعهدی انهااستفاده کنیدتهدیدرابهفرصت تبدیل کرده برای جلوگیری ازنظارت اژانس ازپادمان خارج شده
  • .... IR ۲۳:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۱
    0 0
    چی بگم؟
  • جواد IR ۲۳:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۱
    0 1
    در دنیای کنونی انواع مختلفی از سلاحها وجود داره مثل توپ ، تانک ، بمب و موشک که صد البته سازمان ملل و سازمان انرژی هم نوع دیگری از سلاح های آمریکای ملعون می باشد. هوشیار باشیم تا سلاح سازمان انرژی اتمی در ما کارگر نباشد
  • mojtaba SE ۲۳:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۱
    3 0
    ممنون مشرق..این طرف دو روز دیگه شروع میکنه به ضد ایران صحبت کردن و دلیل میاره که ایران هم بودم..فقط برای همین آمده.. از طرف من یک بستنی یخی هم مهمانش کنید لطفا,که نگه مهمان نواز هم نبودیم ..!
  • سعید IR ۲۳:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۱
    3 0
    مسئول خبرگزاری مشرق برای حفظ ایران این مطلب را به گوش آقای رئیسی برسان. با یک پرسش از ملت ایران در شبکه های تلویزیونی متوجه می‌شود دقیقا مردم ایران هم همین نظر را دارند که این شخص نوکر آمریکا است.
  • US ۰۰:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۲
    1 0
    سال گذشته مصوبه مجلس نداشتیم که باید دسترسی آژانس اتمی به سایت های اتمی ایران قطع شود و دوربین ها برچیده شوند. پس از آن دولت با آژانس توافق کرد که سه ماه به دولت های اروپایی فرصت می دهد که مسئله تحریم ها را حل کنند. در غیر اینصورت پس از سه ماه فیلم های ذخیره شده آژانس پاک خواهد شد و توافق بر سر رصد کردن تاسیسات اتمی ایران با دوربین های آژانس منقضی خواهد شد. سؤال اینست که گروسی الان در ایران چکار می کند و سرنوشت آن مصوبه مجلس و توافق دولت قبل با گروسی به کجا کشید؟!
  • Farhad US ۰۱:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۲
    1 1
    آقای رافائل گروسی تا رفع کامل تحریمها از سر ملت ستمدیده ایران باید این آرزو را با خود بگور ببری که مثل گذشته میتوانستی خواسته های خودت را به .... چون روحانی و ظریف و صالحی تحمیل کنی اینرا توی کله سیب زمینی خود تکرار کن که رافائل گذشته بر نمیگردد پس سعی کن خودت را با افراد جدید وفق دهی.
  • افشین IR ۰۵:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۲
    0 1
    بهترین تهدید و البته در،صورت نیاز عمل کردن تعلیق عضویت در آن پی تی و در صورت نیاز،لغو این عضویت هست. شرط باز گشت لغو تمامی تحریمهای هسته ای و غیر هسته ای و عضویت اسرائیل در این پیمان و بازرسیهای هم سطح با اسرائیل.البته اگه تا آن موقع اسقاطيلي وجود داشته باشه. اینکه در برجام از این مورد استفاده نشده و در مورد اسرائیل حرفی بمیان نیامده بخاطر بلد بودن زبان دنیا بوده. باور کنید.
  • علی IR ۰۸:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۲
    1 1
    ای کاش آحاد مردم آگاه و با بصیرت بشن و جلوتر از سیاستمدارانشون برن فرودگاه و مانع اومدن او بشن
  • IR ۰۸:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۲
    2 1
    گروسی نباید امکان دیدار با مقامات ایران را داشته باشه و تنها باید در مدتی کوتاه اجازه دیدار با معاون سازمان انرژی اتمی ایران را داشته باشه نه اونم رییس سازمان ایران!
  • IR ۱۳:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۲
    3 1
    آمریکا باید تمام تحریم‌ها را با هر بر چسب و به هر بهانه و در هر زمانی که وضع کرده است، برای همیشه و به طور یک جا و در عمل لغو کرده و هزینه‌ی خسارت‌هایی را که در این شش سال به دلیل عمل نکردن به تعهداتش وارد کرده، بپردازد و منتظر راستی آزمایی ایران برای انجام این موارد بماند تا ادب شود. هیچ تضمینی به جز اجرای عملی موارد فوق حتی اگر در سطح کنگره و سنا باشد پذیرفته نیست. کل مطالبات منابع ما که به دلیل تحریم مسدود شده یا به هر دلیل دیگر توسط غربی‌ها پرداخت نشده است، در هر کشوری که باشد باید وصول گردد. تا زمانی که راستی آزمایی کامل صورت نگرفته است، نباید هیچ محدودیتی را بپذیریم.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس