نفوذ نیروهای صنعاء به محله‌های جنوبی مأرب/ ارتش یمن: پایان جنگ را ما اعلام می‌کنیم

رسانه‌های یمنی اعلام کردند، نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن موفق شدند پس از نبرد سنگین در جنوب مأرب بر مهم‌ترین و بزرگترین پایگاه القاعده در این منطقه به صورت کامل مسلط شوند.

به گزارش مشرق، منابع قبیله‌ای در استان «مأرب» یمن به «وکاله الصحافه الیمنیه» گفتند، نیروهای صنعاء پس از درگیری‌های شدید با نیروهای ائتلاف متجاوز موفق شدند کنترل پایگاه «کری» مهم‌ترین و بزرگترین پایگاه القاعده در «وادی عبیده» در جنوب مأرب را دست بگیرند.

در ادامه این گزارش آمده، نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن بر زرادخانه بزرگ سلاح و مهمات در این پایگاه نیز مسلط شدند؛ القاعده قصد داشت هنگام تسلط کامل نیروهای صنعاء بر مأرب از این سلاح‌ها برای عملیات‌های تروریستی در مأرب استفاده کند.

تسلط کامل نیروهای صنعاء بر مهم‌ترین پایگاه القاعده

تسلط کامل نیروهای صنعاء بر مهم‌ترین پایگاه القاعده

حزب «اصلاح» (وابسته به دولت مستعفی) در فوریه گذشته بیش از ۱۵۰ عنصر القاعده را از استان «حضرموت»، ۱۰۰ عنصر را از استان البیضاء و ۷۰ القاعده‌ای دیگر را از «ابین» وارد مأرب کرد.

هفته گذشته شبکه «المیادین» به نقل از منابع میدانی اعلام کرد، نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن سلسله کوه‌های «البلق الشرقی» را که در خط تماس با شهر مأرب قرار دارد، آزاد کردند.

بر اساس این گزارش، این ارتفاعات، آخرین مکان مرتفع برای دفاع از شهر مأرب از سمت جنوب شرقی است.

در همین ارتباط، «محمد البخیتی» عضو شورای سیاسی جنبش انصارالله یمن با تایید نزدیک شدن به ساعات تعیین کننده در شهر مارب، گفت: «نیروهای مسلح یمن تحت فشارهای مردمی قرار دارند و از آنها خواسته می شود این شهر را آزاد کنند».

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۲:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۰
    1 0
    سلام دعای خیر ما بدرقه راهتان . محفوظ باشید
  • IR ۱۶:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۰
    0 0
    گرچه هزینه استفاده از موشک های دوش پرتاب زیاد و هواپیماهای دشمن را سرنگون نمی کند ولی در هر صورت باید ایران باید این موشک ها را به یمنی ها برساند چون باعث از کار افتادن جت ها و ترس خلبانان یهودی می شود

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس