کشته شدن فرمانده ستاد عملیات مشترک دولت مستعفی و ائتلاف عربستان در مأرب یمن

رسانه‌های یمن از کشته شدن سرلشکر «ناصر الذیبانی»، معروف به «ابومنیره» فرمانده ستاد عملیات نظامی مشترک نیروهای ائتلاف عربستان سعودی در درگیری با نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی در مأرب خبر دادند.

به گزارش مشرق، منابع قبیله‌ای در استان مأرب یمن گفتند که یکی از فرماندهان ارشد دولت منصورهادی و ائتلاف سعودی در درگیری‌های این استان کشته شده است.

خبرگزاری یمن پرس امروز دوشنبه نوشت که «سرلشکر ناصر الذیبانی»، معروف به «ابومنیره» فرمانده عملیات نیروهای مشترک دولت منصور هادی و ائتلاف عربستان سعودی در درگیری‌های «البلق شرقی» کشته شده است.

به گفته این منابع، این فرمانده ارشد حین تلاش برای پیشروی در مناطقی که اخیرا به کنترل نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن (صنعاء) درآمده، کشته شده است.

این منابع گفتند که نیروهای ائتلاف سعودی و دولت مستعفی به ریاست منصورهادی تلاش زیادی می‌کنند که کشته شدن الذیبانی را از نیروها و رسانه‌ها کتمان کنند.

نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن در دولت نجات ملی این کشور طی یک هفته اخیر بعد از درگیری‌های شدید موفق شدند رشته کوه البلق شرقی را دور زده و بعد از آن، این منطقه را آزاد کنند.

هم‌اکنون این نیروها تلاش دارند گذرگاه و تنگه استراتژیک الفلج مابین البلق شرقی و البلق میانی را که تنها راه ارتباطی شهر مأرب (مرکز استان) به شهرستان‌های غربی و صنعاءست، به کنترل خود درآوردند.

نیروهای دولت مستعفی با پوشش هوایی ائتلاف سعودی، طی دو روز اخیر، تک سنگینی برای بازپسگیری این مناطق که مشرف بر شهر مأرب است، زده‌اند ولی بنا به گفته منابع وابسته به این دولت، این عملیات شکست خورده و تلفات زیادی برجای گذاشته است. سرلشکر الذیبانی نیز در این درگیری‌ها کشته شده است.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۵:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۲
    0 0
    از یمن خبر میزاری با تحلیل چرا در مورد بورس لالمونی گرفتی؟
  • IR ۱۵:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۲
    0 0
    در دلمون ظهور امام زمان ع را از خدا بخواهیم
  • IR ۱۶:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۲
    0 0
    الله اکبر
  • IR ۲۰:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۲
    0 0
    باید دوش پرتاب های ضد هوایی را به یمنی ها برسانید به هر قیمتی شده نباید فکر پول این موشک ها و اثر کم انها در جنگ یمن بود
  • IR ۲۰:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۲
    0 0
    باید موشک های بالستیک و کروز ضدکشتی و ضدرادار از انواع قابل حمل با پهبادهای بزرگ تا هواپیما را یمنی ها برای حمله احتمالی آمریکا و افزایش هزیه دخالت مستقیم آمریکا و انگلیس در چنته داشته باشند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس