کشته و زخمی شدن دهها عنصر وابسته به ریاض در جنوب مأرب

منابع یمنی از کشته و زخمی شدن دهها نفر از عناصر وابسته به ریاض در جنوب شهر مارب در درگیری با نیروهای ارتش و کمیته های مردمی یمن خبر دادند.

به گزارش مشرق به نقل از الخبر الیمنی، منابع یمنی از کشته و زخمی شدن دهها نفر از عناصر وابسته به ریاض در جنوب شهر مارب در درگیری با نیروهای ارتش و کمیته های مردمی یمن خبر دادند.

این منابع اعلام کردند که در میان کشته شدگان شماری از سرکرده های عناصر وابسته به دولت عبد ربه منصور هادی وجود دارد.

از جمله کشته شدگان سروان عبدالحمید غلاب و سروان احمد محسن است.

قدر مسلم آن است که با آزادسازی مأرب، یکی از مهمترین برگه‌های متجاوزان از دستشان خارج می‌شود و در مقابل قدرت چانه زنی سیاسی دولت نجات ملی در هرگونه مذاکره و راه حل سیاسی برای بحران یمن، افزایش می‌یابد. با آزادسازی مارب محمد بن سلمان ولیعهد سعودی یکی از مهمترین کارتهای خود را از دست می‌دهد. با آزادسازی مارب بخشی از دیوار محاصره ظالمانه علیه ملت یمن برداشته می‌شود.

از حیث نظامی هم تا زمانی که مأرب کانون نیروهای وابسته به ائتلاف سعودی و نیز عناصر القاعده، داعش، تکفیری‌ها، بقایای حزب اصلاح وابسته به دولت مستعفی و دیگر مزدوران ریاض باشد، این کانون خطرناک تمام مناطق مجاور خود یعنی الجوف در شمال، صنعاء در غرب و البیضاء در جنوب را تهدید می‌کند. مأرب نباید منبع تهدید و پناهگاه القاعده و داعش باقی بماند.

علاوه بر آن در دست گرفتن کنترل مأرب به دولت نجات ملی در صنعا کمک می‌کند تا منابع درآمدی پایداری برای خود تأمین کند. همچنین به ثبات کمک‌های نفتی و گازی کمک می‌کند که منجر به تضعیف محاصره آمریکا و عربستان خواهد شد. همچنین وضعیت اقتصادی در مناطق تحت کنترل صنعا را بهبود می بخشد. درپی آزادی مأرب، استقلال سیاسی یمن که در راستای خارج شدن یمن از قیمومیت عربستان است، تقویت خواهد شد.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۲:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۳
    1 0
    انصارالله بايد برشدت حملات‌ به‌ شهر مارب بيفزايد وعرصه را براشعالگران تنگ کند تا انشاالله اين شهر راهبردی را آزاد نماید

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس