کد خبر 1311482
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۴۰۰ - ۰۸:۳۶
نیروی نظامی آمریکا

یک مقام وزارت دفاع آمریکا گفت که ۲۵۰۰ نظامی این کشور که در عراق مانده‌اند توانایی دفاع از خود را دارند.

به گزارش مشرق، یک مقام ارشد در وزارت دفاع آمریکا گفت که نیروهای غیر رزمی آمریکایی که در عراق باقی مانده‌اند توانایی دفاع از خود در برابر هرگونه هجومی را چه حملات موشکی و چه پهپادی خواهند داشت.

بیشتر بخوانید:

اذعان واشنگتن به بقای نظامی در خاک عراق/ خروجی در کار نیست!

وی که با شبکه «الحرة» مصاحبه می‌کرد، گفت: «نیروهای آمریکایی که در عراق هستند همچنان از انواع تسلیحات و تجهیزات بهره می‌برند».

این مقام پنتاگون اضافه کرد که هیچگونه عملیات خروج نیروهای آمریکایی از عراق روی نداده و فقط ماموریت ۲۵۰۰ نظامی آمریکایی در عراق از حالت رزمی به حالت استشاری تبدیل شده است.

از سوی دیگر ژنرال «کنث مک‌کنزی» رئیس سازمان تروریستی سنتکام (فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا) روز پنجشنبه گفت که ایالات متحده ۲۵۰۰ نظامی فعلی را تا آینده قابل پیش‌بینی (نه چندان دور) در عراق نگه خواهد داشت.

این فرمانده آمریکایی سپس برای توجیه ادامه حضور نظامیان آمریکایی در عراق ادعا کرد: ما از پایگاه‌هایی که به آن‌ها نیاز نداشتیم عقب‌نشینی کرده‌ایم، دسترسی به خود را سخت‌تر کرده‌ایم. اما عراقی‌ها همچنان می‌خواهند که ما آنجا باشیم. آن‌ها هنوز این حضور را می‌خواهند، آن‌ها هنوز هم خواستار مشارکت (ما) هستند. بنابراین تا زمانی که آن‌ها این را بخواهند و ما متقابلاً (این نیاز را) تایید کنیم، آنجا خواهیم بود.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس