فرمانده سنتکام: عراق را ترک نخواهیم کرد/ ۲۵۰۰ سرباز آمریکایی می‌مانند

یک روز پس از اعلام پایان ماموریت رزمی نیروهای خارجی، فرمانده تروریست‌های آمریکایی در غرب آسیا بر ادامه حضور نظامیان آمریکایی در عراق تاکید کرد.

به گزارش مشرق، ژنرال «فرانک مکنزی»، رئیس ستاد فرماندهی مرکزی آمریکا موسوم به «سنتکام» اعلام کرد واشنگتن ۲۵۰۰ نیروی کنونی در عراق را در این کشور نگه خواهد داشت.

مکنزی در مصاحبه با خبرگزاری آسوشیتدپرس گفت: علیرغم اینکه نقش نیروهای آمریکایی به نقشی غیررزمی تبدیل شده است ما به پشتیبانی هوایی و کمک‌های نظامی دیگر در نبرد عراق علیه گروه تروریستی داعش ادامه خواهیم داد.

فرمانده سنتکام بیان کرد: تشدید حملات از سوی گروه‌های مسلح علیه نیروهای آمریکایی و عراقی به احتمال زیاد در ماه جاری میلادی ادامه می‌یابد.

وی گفت: این گروه‌ها می خواهند همه نیروهای آمریکایی از عراق خارج شوند، اما ما این کشور را ترک نخواهیم کرد؛ امری که با نزدیک شدن به آخر ماه به واکنش‌هایی منجر خواهد شد.

ژنرال مکنزی اعلام کرد: ما از پایگاه‌هایی که نیازی به آن نداشتیم، خارج شدیم و حملات علیه نیروهای آمریکایی را دشوارتر کردیم، اما عراقی‌ها خواهان حضور و مشارکت ما هستند! تا زمانی که آنها این را می خواهند می‌توانیم به صورت متقابل توافق کنیم، ما آنجا خواهیم بود.

وی اظهار داشت: داعشی‌ها همچنان تهدیدی علیه عراق هستند و به بازیابی خود تحت نامی متفاوت ادامه می‌دهند و کلید حل این مشکل این است که نگذاریم داعش با عناصر دیگر در سرتاسر جهان ادغام شده و تبدیل به گروی قوی‌تر و خطرناک‌تر شود.

وی با بیان اینکه حضور نظامیان آمریکایی در میانه تنش با ایران به حدود ۸۰ هزار نظامی رسیده بود، گفت: حضور نیروهای آمریکایی در همه خاورمیانه از سال پیش کاهش چشمگیری داشته است.

پیش از این، «قاسم الاعرجی»، مشاور امنیت ملی عراق، پایان رسمی مأموریت نیروهای رزمی ائتلاف در عراق را اعلام کرده بود.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 8
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • IR ۱۱:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۹
    0 0
    عرب .
  • IR ۱۲:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۹
    0 0
    ای تروریست بیشرف به خوبی می داند که تروریستهای داعش تا زمانی که آمریکا در عراق حضور دارند و به پشتگرمی آمریکا خود را بازسازی می کنند. خروج آمریکا از عراق مساوی است با نابودی داعش و پشتیبانان کرد و بعثی آنها. به همین علت است که آمریکا را باید با زور و به هر قیمتی که شده از عراق بیرون انداخت.
  • IR ۱۳:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۹
    1 0
    با پس گردنی بیرون میروید.
  • IR ۱۴:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۹
    2 0
    افقی بفرستین این پرروهای تروریست رو برن!!!
  • IR ۲۱:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۹
    1 0
    به نظرمیاد بعضی ازدولتمردان عراقی طرفدارغرب وآمریکاهستندوحمایت آمریکاوحضورنظامی اینهاهم به خاطرهمینها بوده که درعراق ماندنی شدند.
  • IR ۲۲:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۹
    1 0
    باید با اردنگی بیرونشان کنند
  • IR ۲۲:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۹
    0 0
    بدون تلفات سنگین امریکا از عراق بیرون نخواهد رفت
  • نیما IR ۲۳:۳۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۶
    0 0
    شما بنا نیست ترک کنید بلکه باید بزور ترک کنید

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس