تصویر ماهواره‌ای سایت هسته‌ای ایران  - نمایه

اسحاق بن‌اسرائیل، طراح حمله اسرائیل به تأسیسات هسته‌ای عراق، می‌گوید تل‌آویو دیگر نمی‌تواند با ابزار نظامی جلوی برنامه هسته‌ای ایران را بگیرد، بلکه در عوض باید آمریکا را به بازگشت به برجام تشویق کند.

سرویس جهان مشرق - اگرچه بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر سابق اسرائیل، تمام تلاش خود را کرد تا دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا، را متقاعد کند از برجام خارج شود، اما اکنون به نظر می‌آید اسرائیلی‌ها دلتنگ همان توافق شده‌اند[۱]. پس از خروج واشینگتن از توافق هسته‌ای با ایران و اقدام تهران در پیشبرد سریع برنامه‌ی هسته‌ایش، اکنون اسرائیلی‌ها، به‌زعم خودشان، خود را در معرض یک تهدید موجودیتی می‌بینند: دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای. بنابراین شماری از کارشناسان اسرائیلی اکنون به کابینه‌ی این رژیم توصیه می‌کنند به جای مخالفت با احیای توافق هسته‌ای، اتفاقاً دولت بایدن را به بازگشت به برجام تشویق کند؛ چراکه راه‌حل نظامی دیگر برای متوقف کردن پیشرفت‌های هسته‌ای ایران جواب نمی‌دهد.

پشت پرده حمله به «مرسر استریت» و تهدیدهای اخیر علیه ایران/ آیا بایدن جرأت «نه» گفتن به اسرائیل را دارد؟ +عکس و فیلم

دیدار نفتالی بنت (راست)، نخست‌وزیر جدید رژیم صهیونیستی، با جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا؛ دو طرف پس از این دیدار، مستقیماً و تلویحاً ایران را به اقدام نظامی و شروع جنگ تهدید کردند (+)

در همین‌باره بخوانید:

›› حمایت ۳۰۰ مقام ارشد امنیتی سابق اسرائیل از برجام

یکی از این کارشناسان، «اسحاق بن‌اسرائیل» ژنرال اسرائیلی است که معتقد است تل‌آویو باید رویکرد خود در قبال ایران و توافق هسته‌ای را تغییر دهد و به جای استفاده از ابزارهای نظامی که دیگر کاری از پیش نمی‌برند، از روش‌های دیگر مانند برجام و همکاری با آمریکا، برای مقابله با برنامه‌ی هسته‌ای تهران استفاده کند. آن‌چه در ادامه می‌خوانید، ترجمه‌ی گزارش خبرگزاری آمریکایی بلومبرگ تحت عنوان «اسرائیل باید استراتژی‌اش در قبال ایران و برجام را تغییر دهد[۲]» از مصاحبه‌ای است که با بن‌اسرائیل انجام داده است.

تصاویر ماهواره‌ای از ساخت‌وساز در «مرکز تحقیقات هسته‌ای نِگِو»، موسوم به تأسیسات هسته‌ای «دیمونا»، در فلسطین اشغالی، بین سال‌های ۲۰۱۹ تا ۲۰۲۱؛ غربی‌ها در حالی درباره‌ی برنامه‌ی هسته‌ای ایران اظهار نگرانی می‌کنند که کاری به فعالیت‌های نظامی هسته‌ای رژیم صهیونیستی ندارند [دانلود]

در همین‌باره بخوانید:

›› آیا بایدن جرأت «نه» گفتن به اسرائیل را دارد؟


لازم به ذکر است که مشرق صرفاً جهت اطلاع نخبگان و تصمیم‌گیران عرصه سیاسی کشور از رویکردها و دیدگاه‌های محافل رسانه‌ای-اندیشکده‌ای بین‌المللی این گزارش را منتشر می‌کند و دیدگاه‌ها، ادعاها و القائات این گزارش‌ لزوماً مورد تأیید مشرق نیست.


اسرائیل ژنرال‌ها و استراتژیست‌های نظامی زیادی دارد که نظراتشان درباره‌ی این‌که تلاش‌های بین‌المللی برای احیای توافق هسته‌ای ایران (موسوم به «برنامه‌ی جامع اقدام مشترک» یا «برجام» که در دوره‌ی ریاست‌جمهوری باراک اوباما منعقد شد) چگونه باید پیگیری شوند، تفاوت دارد. دونالد ترامپ، سال ۲۰۱۸، آمریکا را از این توافق خارج کرد. تندروها اصرار دارند که اسرائیل باید با این توافق مخالفت کند و آماده‌ی اقدام یک‌جانبه علیه برنامه‌ی هسته‌ای ایران شود. سایرین می‌گویند این رویکرد، اشتباه است، چراکه اسرائیل توان مقابله با تمام جامعه‌ی بین‌المللی را ندارد.

خرابکاری در نطنز و حضور اسرائیل در مذاکرات وین/ موضع بایدن درباره‌ برجام را نتانیاهو تعیین می‌کند

سانتریفیوژهای تأسیسات هسته‌ای نطنز در سال ۲۰۱۹؛ این تأسیسات یکی از سایت‌های هسته‌ای ایران است که تا کنون هدف عملیات‌های خرابکارانه‌ی صهیونیست‌ها قرار گرفته است (+)

ژنرال اسرائیلی: به لطف بازرسی‌های آژانس اطلاعات زیادی درباره سایت‌های هسته‌ای ایران داریم/ اسرائیل دیگر نمی‌تواند برنامه هسته‌ای ایران را با ابزار نظامی ‌نابود کند
اسحاق بن‌اسرائیل

اخیراً نظر سرلشکر «اسحاق بن‌اسرائیل» را در این‌باره جویا شدیم؛ مردی که بیش از چهار دهه در بطن امورات امنیت ملی اسرائیل بوده است. بن‌اسرائیل وقتی یک افسر جوان بود، طراحی حمله‌ی موفقیت‌آمیز اسرائیل به رآکتور هسته‌ای عراق را انجام داد. بعدها رئیس اطلاعات نیروی هوایی شد و به عنوان فرمانده‌ی نسخه‌ی اسرائیلی «آژانس پروژه‌های تحقیقاتی پیشرفته دفاعی آمریکا» (یا «دارپا») نیز خدمت کرد؛ جایی که بر توسعه‌ی سامانه‌های تسلیحاتی استراتژیک نظارت داشت.

در همین‌باره بخوانید:

›› مستند «جاسوسِ داخل گوشی شما» درباره جاسوس‌افزار اسرائیلی «پگاسوس» +دانلود مستند

پس از خروج از ارتش اولین «دفتر ملی فضای سایبر» اسرائیل را تأسیس کرد و مشاور بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر سابق اسرائیل، شد. در حال حاضر رئیس «طرح ملی هوش مصنوعی» و رئیس «آژانس فضایی ملی» اسرائیل است. بن‌اسرائیل همچنین مدارک عالی در فلسفه و فیزیک دارد و استاد دانشگاه تل‌آویو است؛ جایی که ریاست دو اندیشکده‌ی سرشناس دانشگاهی را نیز عهده‌دار است. بن‌اسرائیل نه شاهین [و تندرو] است و نه کبوتر [و صلح‌طلب]؛ واقع‌گراست.

در ادامه، متن گفت‌وگوی ما [بلومبرگ] (با اندکی ویرایش) با بن‌اسرائیل درباره‌ی احتمالات و چالش‌های پیش روی اسرائیل در موقعیت استراتژیک پیچیده‌ی کنونی‌اش آمده است.


اسرائیل در دوران پساترامپ و پسانتانیاهو قرار دارد. به نظر می‌رسد توافق هسته‌ای که در وین موردبحث است، به مذاق دولت اسرائیل خوش نمی‌آید. شما مدت‌هاست نفتالی بنت، نخست‌وزیر اسرائیل، را می‌شناسید. از نقطه‌نظر استراتژیک چه توصیه‌ای به او می‌کنید؟

اتفاقاً کمی بعد از روی کار آمدن بنت، با او گفت‌وگو کردم. به او توصیه کردم (همان‌طور که به نخست‌وزیر سابق [بنیامین نتانیاهو] هم توصیه کرده بودم) به مخالفت اسرائیل با بازگشت آمریکا به برجام پایان دهد.

نمایش  «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر سابق اسرائیل،  در مجمع عمومی سازمان ملل درباره‌ی تأسیسات هسته‌ای مخفی ایران در «تورقوزآباد» [جرئیات بیش‌تر[دانلود]

در همین‌باره بخوانید:

›› نمایش کمدی نتانیاهو با تصاویر ماهواره‌ای «تورقوزآباد»

›› اسرائیل: ۷۲ سال نکبت

به نظر نمی‌رسد آقای نخست‌وزیر توصیه‌ی شما را پذیرفته باشد. همچنان تأکید می‌کند که اگر توافق هسته‌ای بر اساس شرایطی احیا شود که از نظر تل‌آویو امنیت اسرائیل را تأمین نکنند، اسرائیل به شکل یک‌جانبه پروژه‌ی ساخت بمب ایران را نابود خواهد کرد.

خیلی دیر شده. ده سال پیش، شاید این امکان وجود داشت؛ اما امروز تمام فناوری مورد نیاز برای ساخت بمب در اختیار ایرانی‌هاست. تنها مسئله این است که آیا ایران تصمیم به انجام این کار خواهد گرفت یا نه؟ که آن هم دیر یا زود اتفاق می‌افتد.

پشت پرده حمله به «مرسر استریت» و تهدیدهای اخیر علیه ایران/ آیا بایدن جرأت «نه» گفتن به اسرائیل را دارد؟ +عکس و فیلم

«نفتالی بنت» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی، می‌گوید اسرائیل به دنبال بسیج کردن جهان علیه ایران است، اما «وقتی زمانش بشود، می‌دانیم چگونه به‌تنهایی اقدام کنیم»  (+)

فرمانده‌ی نیروی هوایی اسرائیل اخیراً گفته نیروی هوایی بیمه‌نامه‌ی ملی اسرائیل مقابل یک ایران هسته‌ای است.

مسئله، بمباران این نقطه و آن نقطه یا انجام یک یا دو عملیات نیست. این کارها را می‌توانیم انجامش بدهیم؛ اطلاعات زیادی درباره‌ی بعضی از سایت‌های هسته‌ای ایران داریم؛ عمدتاً به لطف بازرسی‌های بین‌المللی قبلی. توانایی نابود کردن این سایت‌ها را هم داریم.

در همین‌باره بخوانید:

›› مستندی از آخرین عملیات آمریکا و اسرائیل برای توقف برنامه هسته‌ای ایران پیش از برجام

حتی بدون بمب‌های سنگرشکن ۳۰ هزار تُنی آمریکا؟

بله؛ خودمان به تنهایی می‌توانیم این کارها را انجام بدهیم؛ ابزارهای مختلفی داریم. مسئله، بیش‌تر سنجش هزینه-فایده است. اگر یکی از سایت‌های هسته‌ای ایران را تخریب کنیم، می‌توانند ظرف یک یا دو سال آن را بازسازی و فعال کنند. و صدالبته، بدون [عقد توافق هسته‌ای و] وجود بازرسی‌ها، [سایت‌ها و] پایگاه‌های جدیدی وجود خواهند داشت که ما اطلاعات کم‌تری درباره‌ی آن‌ها داریم. واقعیت این است که اسرائیل دیگر نمی‌تواند [با ابزار نظامی] پروژه‌ی هسته‌ای ایران را نابود کند.

در همین‌باره بخوانید:

›› خرابکاری در نطنز و حضور اسرائیل در مذاکرات وین

جایگزین [ابزار نظامی] چیست؟

تلاش‌های نتانیاهو برای متقاعد کردن دولت ترامپ به خروج از توافق هسته‌ای، اتفاقاً بدترین اشتباه استراتژیک در تاریخ اسرائیل را رقم زدند. باید به این رویکرد منفی پایان بدهیم و آمریکا را تشویق کنیم تا توافقی را با تمرکز روی مسئله‌ی اصلی منعقد کند.

ژنرال اسرائیلی: به لطف بازرسی‌های آژانس اطلاعات زیادی درباره سایت‌های هسته‌ای ایران داریم/ اسرائیل دیگر نمی‌تواند برنامه هسته‌ای ایران را با ابزار نظامی ‌نابود کند

تندروهای اسرائیلی، از جمله بنیامین نتانیاهو (جلوی تصویر، چپ)، نخست‌وزیر سابق،  با متقاعد کردن دونالد ترامپ (جلوی تصویر، راست)، رئیس‌جمهور سابق آمریکا، به خروج از توافق هسته‌ای مرتکب یکی از بزرگ‌ترین اشتباهات در تاریخ اسرائیل شدند (+)

در همین‌باره بخوانید:

›› ورای وعده‌ها و خط قرمزها؛ آیا می‌توان برجام را نجات داد؟

›› آیا واقعاً «همه گزینه‌ها» روی میز است؟ / اگر در وین توافق نشود، چه می‌شود؟

›› بالأخره اشکال تیم مذاکره‌کننده جدید ایران معلوم شد!

کدام مسئله‌ی اصلی؟

سد کردن کوتاه‌ترین مسیر ایران به سوی بمب.

بسیاری از کارشناسان معتقدند هر توافقی با ایران باید شامل مقابله با گروه‌های تروریستی مورد حمایت این کشور باشد.

پیچیده کردن مسئله، اشتباه است. ما خودمان به تنهایی می‌توانیم با تروریسم مقابله کنیم. غزه یک تهدید استراتژیک نیست. تنها دلیل این‌که حماس و جهاد اسلامی را شکست نمی‌دهیم این است که نمی‌خواهیم مجبور شویم یک یا دو میلیون فلسطینی دیگر را هم اداره کنیم.

جنایت بولدوزر ارتش رژیم صهیونیستی علیه پیکر شهید «محمد الناعم» (جزئیات بیش‌تر) (حاوی تصاویر دلخراش[دانلود]

در همین‌باره بخوانید:

›› نتیجه «معامله قرن» ترامپ: اهانت بولدوزر صهیونیست‌ها به پیکر شهید فلسطینی

›› هزینه‌های جنگ غزه برای اسرائیل؛ چرا دوست و دشمن حماس را پیروز جنگ می‌دانند؟

حزب‌الله لبنان چه‌طور که حدود ۱۵۰ هزار راکت و موشک دارد؟

به راحتی می‌توانیم وارد جنوب لبنان بشویم؛ راکت‌ها و موشک‌هایی را که در تیررسشان هستیم، از آن‌جا برداریم؛ و دوباره به خانه برگردیم. قبلاً این کار را انجام داده‌ایم.

حزب‌الله می‌تواند به شمال لبنان برود و از آن‌جا به حملاتش ادامه بدهد.

حزب‌الله کم‌تر از هزار موشک با بُرد بیش‌تر از ۴۵ تا ۵۰ کیلومتر دارد. این رقم برای ما قابل‌مدیریت است.

سازمان آمریکایی «دیده‌بان حقوق بشر» اخیراً اذعان کرد سیاست‌های رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان، مصداق آپارتاید است [دانلود]

در همین‌باره بخوانید:

›› اعتراف «دیده‌بان حقوق بشر» به آپارتاید اسرائیل

اگر ایران بمب [هسته‌ای] داشته باشد، آن‌وقت حمله به نیروهای نیابتی‌اش چالش کاملاً جدیدی خواهد بود.

اگر و وقتی این اتفاق بیفتد، همه‌چیز تغییر می‌کند. اسرائیل باید «دکترین بگین[۳]» را که متضمن جلوگیری از دستیابی دشمنان منطقه‌ای اسرائیل به سلاح هسته‌ای است، کنار بگذارد. به یک دکترین جدید امنیت ملی نیاز خواهیم داشت: بازدارندگی مبتنی بر موازنه‌ی قوای هسته‌ای.

در همین‌باره بخوانید:

›› چگونه آمریکا ایران را وادار به ساخت بمب اتمی می‌کند؟

«تضمین تخریب متقابل» مانند توازنی که در طول جنگ سرد، میان آمریکا و شوروی وجود داشت؟

دقیقاً. این دکترین مستلزم پایان دادن به سیاست ابهام هسته‌ای و در عوض، شفاف‌سازی کامل توانایی‌ها و اهدافمان برای دشمن است. ساختار و مأموریت نیروهایمان باید تغییر کند. و متناسب با آن، اولویت‌های داخلی‌مان هم همین‌طور.

ژنرال اسرائیلی: به لطف بازرسی‌های آژانس اطلاعات زیادی درباره سایت‌های هسته‌ای ایران داریم/ اسرائیل دیگر نمی‌تواند برنامه هسته‌ای ایران را با ابزار نظامی ‌نابود کند

رآکتور هسته‌ای دیمونا در فلسطین اشغالی؛ رژیم صهیونیستی که به معاهده‌ی منع اشاعه‌ی سلاح‌های هسته‌ای نپیوسته، خواهان فشار آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و کشورهای مختلف علیه ایران برای جلوگیری از پیشرفت برنامه‌ی هسته‌ای این کشور است (+)

در همین‌باره بخوانید:

›› اگر سلاح هسته‌ای برای اسرائیل خوب است برای ایران هم خوب است

مثلاً کدام اولویت‌ها؟

یک مثال: اسرائیل پناهگاه هسته‌ای ندارد؛ و ساخت این پناهگاه‌ها میلیاردها دلار هزینه خواهد داشت. یک مثال دیگر، مهاجرت است که فلسفه‌ی وجودی ملی اسرائیل محسوب می‌شود.

به نظر می‌رسد اوضاع وحشتناکی است.

دولت‌های قبلی اسرائیل، در زمان نتانیاهو، به‌درستی درباره‌ی محدودیت‌های نفوذ [و قدرت] اسرائیل فکر نکرده‌اند. اکنون زمان تفکر واقع‌بینانه است؛ یعنی همکاری با آمریکا. هرچه باشد، ما و آمریکایی‌ها منافع ملی مشترکی در جلوگیری از تبدیل شدن ایران به تهدیدی برای منطقه و فراتر از آن داریم.

 در همین‌باره بخوانید:

›› اندیشکده اسرائیلی: فراتر از اسرائیل هم در تیررس موشک‌های ایران است


[۱] چرا اسرائیل برای توافق هسته‌ای با ایران (به نوعی) دلتنگ است لینک

[۲] Why Israel Must Change Its Approach to Iran Link

[۳] Begin Doctrine Link

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 23
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 18
  • IR ۲۱:۳۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۶
    20 1
    سازمان آژانس انرژی هسته ای سکولار است پس مرگ بر سگ سکولار
    • IR ۰۳:۵۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۷
      0 0
      سلام - - استفاده از مثال، از روش هاى تبليغ و تربيت است. «ضرب لكم مثلاً» - آنچه براى خود نمى پسنديم، براى ديگران هم نپسنديم. «هل لكم ... من شركاء» - وجدان خود را قاضى كنيد و بيانديشيد؛ شما كه انسان هاى مشابه امّا زيردست خود را شريك خود نمى دانيد، چگونه غير مشابه خدا را شريك او مى دانيد؟! شما كه براى يك لحظه شريك را تحمّل نمى كنيد، چگونه براى خداوند شريك دائمى مى پذيريد؟! شما كه شريك در بهره گيرى از رزق را قبول نمى كنيد، چگونه شريك در آفرينش را براى او مى پذيريد؟! شما كه از دخالت افراد مشابه خود بيمناكيد، چگونه سنگ و چوب را در كار خدا دخالت مى دهيد؟! شما كه مالك حقيقى نيستيد، حاضر به شريك شدن نيستيد، چگونه سنگ و چوب را شريك آفريدگار و مالك حقيقى قرار مى دهيد؟ - شريك داشتن، سبب دلهره است. «شركاء... تخافونهم»
    • IR ۱۳:۰۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۷
      1 0
      به هیچ وجه نباید بار دیگر پروتکل الحاقی را بذیریم حتی اگر تحریمها برداشته نشود.اگر اندکی صبر شود و تحریمها هم خنثی شود غربیها برای اجرای برجام التماس خواهند کرد و در آنموقع ما باید خود را نبازیم و هرگز زیر بار روتکل الحاقی نرویم. برای غربیهای زیاده خواه همان پادمان کافیست و بیشتر از آن به پرستیژ ابر قدرتی آینده مان و سلامت دانشمندانمان لطمه می زند
  • IR ۲۱:۴۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۶
    1 1
    سلام - - كيفر و پاداش الهى عادلانه است. «لاتزر وازرة وزر اُخرى» - به اتكاى ديگران، خود را گرفتار خلاف نكنيد كه آنان بار شما را به دوش نخواهند كشيد. «لاتزر وازرة وزر اُخرى» - در عزل و نصب ها، انحرافات بستگان و نزديكان را به پاى مردم نگذاريد. «لا تزر وازرة وزر اُخرى» - هستى، ميدان تلاش و كار و نتيجه گيرى است. «و أن ليس للانسان الاّ ما سعى» - ما مكلّف به انجام وظيفه ايم، نه حصول نتيجه. سعى و تلاش وظيفه ماست. «الاّ ما سعى» - ايمان به بقاى عمل و نظام عادلانه كيفر و پاداش، انسان را در برابر رفتار خود، هم دلگرم و تشويق و هم محتاط و مسئول مى كند. «و انّ سعيه سوف يرى» - هيچ عملى در هستى محو نمى شود. «سعيه سوف يرى» -
  • حیدر صالح IR ۲۱:۴۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۶
    11 5
    «نفتالی بنت» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی، می‌گوید اسرائیل به دنبال بسیج کردن جهان علیه ایران است، اما «وقتی زمانش بشود، می‌دانیم چگونه به‌تنهایی اقدام کنیم» اقدا به تنهایی یعنی استفاده از سرمایه های داخل ایران یعنی امثال حسن روحانی جاسوس و اصلاح طلب های دیگر پس هرچه زودتر از این جرثومه ها مملکت رو خلاص کنید
    • IR ۲۲:۴۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۶
      3 3
      تورو خدا داستان بیخودی نبافین، هر سخن جایی و هر نکته مکانی دارد.
    • IR ۲۲:۵۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۶
      2 1
      الان حسن روحانی اجازه نصب دوربین تو سایت کرج رو داده؟؟؟؟؟؟؟
    • IR ۲۳:۰۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۶
      1 5
      تهمت زدن گناه بزرگیست. این همه خونخوار جهانی رو ول کردی و چسبیدی به حسن روحانی.
    • IR ۱۵:۰۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۷
      2 0
      اگر توافق خیانت بار بااژانس نمی کرد الان مجبور به نصب نبودیم که این ها مجبور به نصب باشند هرچند خیانت شاخ و دم ندارد از طرف هر کی
  • IR ۲۱:۵۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۶
    8 0
    یکی ازین گروسی عوضی بپرسه معنی این "به لطف بازرسی‌های آژانس....." رو میشه برای ما ترجمه بفرمایید؟؟! یا بگین غلط کردیم یا بگین ژنرال صهیونیست غلط کرد گفت!!!
  • IR ۲۲:۰۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۶
    5 0
    اما برنامهٔ رژیم صهیونیستی فقط راه حل نظامی دارد اونم از نوع خیلی نظامیش!!!
  • IR ۲۲:۰۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۶
    5 1
    مرگ بر آمریکا.مرگ بر اسرائیل.مرگ بر استکبار. گویا به لطف الهی عمر اسقاطیل،در حال اتمامه.
  • علیرضا IR ۲۲:۲۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۶
    3 1
    واضح ترازاین میشودکه باصراحت بگویند "به لطف بازرسیهای اژانس" یعنی اژانس ابزاردست صهیونیست ، جاسوسی تمام عیار ،"ملت بزرگ ایران ،راهی برای نجات منطقه خاورمیانه ودرکل رفع هم وغم دنیا نیست تا ان شاالله این موشهای کثیف وجعلی صهیونیست نابودشوند
  • IR ۲۳:۲۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۶
    7 0
    بدون امتیاز عضو سازمان اتمی شدیم ان پی تی پروتکل الحاقی رو اجرا کردیم به اعتراف خودشون ماموران آژانس جاسوس خرابکار هستن مثل اصلاح طلب ها که اعتراف کردن عمله های آنان هستن
  • IR ۰۰:۰۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۷
    1 0
    و مکروا و مکرالله
  • IR ۰۴:۰۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۷
    0 0
    سلام - - استفاده از مثال، از روش هاى تبليغ و تربيت است. «ضرب لكم مثلاً» - آنچه براى خود نمى پسنديم، براى ديگران هم نپسنديم. «هل لكم ... من شركاء» - وجدان خود را قاضى كنيد و بيانديشيد؛ شما كه انسان هاى مشابه امّا زيردست خود را شريك خود نمى دانيد، چگونه غير مشابه خدا را شريك او مى دانيد؟! شما كه براى يك لحظه شريك را تحمّل نمى كنيد، چگونه براى خداوند شريك دائمى مى پذيريد؟! شما كه شريك در بهره گيرى از رزق را قبول نمى كنيد، چگونه شريك در آفرينش را براى او مى پذيريد؟! شما كه از دخالت افراد مشابه خود بيمناكيد، چگونه سنگ و چوب را در كار خدا دخالت مى دهيد؟! شما كه مالك حقيقى نيستيد، حاضر به شريك شدن نيستيد، چگونه سنگ و چوب را شريك آفريدگار و مالك حقيقى قرار مى دهيد؟ - شريك داشتن، سبب دلهره است. «شركاء... تخافونهم»
  • IR ۰۹:۴۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۷
    2 0
    وزارت خارجه و تیم مذاکره کننده باید واکنش شدید بدهند و اعلام کنند در صورت هر گونه خرابکاری کل بازرسی ها معلق خواهد شد
  • reza IR ۱۰:۱۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۷
    4 0
    واقعاً ساقی این مردک ژنرال کیه؟ میگه اگه بخواهیم به راحتی غزه رو شکست میدیم و خیلی آسون میریم جنوب لبنان و موشک‌های حزب الله رو بر میداریم میاریم خونه. یعنی تا حالا برای رضای خدا این کارو نکردید؟
  • IR ۱۲:۲۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۷
    0 0
    ولی ما برای رژیم صهیونیستی برنامه داریم. برنامه محو رژیم صهیونیستی از صحنه روزگار. فقط ساعت صفر شروع مشخص نیست.
  • IR ۱۵:۵۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۷
    0 0
    اگر میخواهند ایران سلاح هسته ای بکار نگیره بایدسه شرط برایشان بذارید-۱-تمام تحریمها کاملا ویکدفعه رفع وراستی آزمایی کنیم-۲-مثل خودتان به انواع پیشرفتهای هسته ای نامحدود بدون حضور جاسوسان آژانس وانواع سلاحها مثل خودتان دسترسی داشته باشه-۳-هیچگونه فصولی،مداخله،غارت،اشغال وخیانت،ترور،جنایت وخرابکاری در(دفاع،تهاجم،سیاست،اقتصاد،اقتدار،استقلال وخودکفایی....)نداشته باشندمثل خودتان
  • IR ۱۹:۱۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۷
    2 0
    درخواست ما از دولت و مجلس، مقاومت مقتدرانه در برابر فشار غرب، و مقابله به مثل زیر است: 1- سیاست قطعی اعلام شده از طرف امام خامنه ای در تمام ابعاد ذکر شده که ظرافت های بسیار دقیقی دارد و خط قرمز ماست، کلمه به کلمه و مو به مو به طور شجاعانه اجرا گردد. 2- آمریکا باید تمام تحریم‌ها را با هر بر چسب و به هر بهانه و در هر زمانی که وضع کرده است، برای همیشه و به طور یک جا و در عمل لغو کند. 3- آمریکا، انگلیس، فرانسه و آلمان باید هزینه‌ ی تمام خسارت‌هایی را که در این شش سال به دلیل عمل نکردن به تعهداتشان در برجام وارد کرده اند، بپردازند. 4- کل مطالبات منابع ما که به دلیل تحریم مسدود شده یا به هر دلیل دیگر توسط غربی‌ها پرداخت نشده است، در هر کشوری که باشد باید وصول گردد. 5- هیچ تضمینی به جز اجرای عملی موارد فوق حتی اگر در سطح کنگره و سنا باشد، هر چند لازم است، اما کافی و پذیرفته نیست. 6- انجام این موارد باید دقیقاً مورد راستی‌آزمایی طولانی مدت قرار گیرد. 7- تا زمانی که راستی آزمایی کامل صورت نگرفته است، نباید هیچ محدودیتی پذیرفته گردد و صنعت هسته‌ای با سرعت تمام در هر سطح و میزان مورد نیاز ممکن توسعه یابد. دوربین‌های نظارتی آژانس بین المللی انرژی اتمی که در واقع آژانس جاسوسی صهیونیست‌ها از تأسیسات هسته‌ای است، جمع آوری گردد و اجازه حضور به این جاسوسان صهیونیست ها در کشور داده نشود، تا مجدداً شاهد ترور دانشمندان هسته‌ای یا خرابکاری در تأسیسات هسته‌ای نباشیم. 8- شرط‌هایی فراتر از لغو تحریم ها در تقابل با سیاست‌های استکباری ظالمانه غرب از جمله خروج آن ها از منطقه و عدم حمایت آن ها از رژیم صهیونیستی گذاشته شود، همان گونه که آن‌ها بعد از شش سال عمل نکردن به تعهدات خود در لغو تحریم‌ها شروط جدید هم اضافه می‌کنند. 9- مکانیسم ماشه باید از برجام حذف گردد تا آمریکا نتواند با بازگشت صوری به برجام، از این امتیاز یک طرفه به ضرر ما سوء استفاده کند. 10- مذاکرات نباید فرسایشی و بی ثمر باشد، لذا باید برای انجام موارد فوق ضرب الاجل قرار داد و مذاکرات را تا زمان انجام موارد اشاره شده در عمل، هر یک سال یک بار در روز امضای برجام، به حال تعلیق در آورد. 11- همت اصلی تمام مسئولان کشور در راستای اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی، خنثی سازی و بی اثرسازی تحریم ها، و حذف دلار از چرخه ی اقتصاد کشور باشد.
  • IR ۱۹:۲۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۷
    2 0
    صهیونیست ها فلسطین غصب شده را از روز اوّل به یک پایگاه تروریسم تبدیل کرده‌اند. اسرائیل نه یک کشور، که یک پادگان تروریستی علیه ملّت فلسطین و دیگر ملّت های مسلمان است. مبارزه با این رژیم سفّاک، مبارزه با ظلم و مبارزه با تروریسم است؛ و این وظیفه‌ای همگانی است. دوران بزن و دررو به جمهوری اسلامی دیگر گذشته است؛ اینکه بیا بزن و دررو، دیگر این‌جوری نیست؛ اگر زدند پایشان گیر می‌افتد؛ شروع ممکن است با آن ها باشد، امّا تمام کردن دیگر با آنها نیست. اگر غلطی از رژیم صهیونیستی سر بزند، جمهوری اسلامی تل‌آویو و حیفا را با خاک یکسان خواهد کرد. پیام رزمایش مشترک پیامبر اعظم سپاه، هشدار جدی ، واقعی و میدانی به تهدید های مقام های رژیم صهیونیستی است که مراقب اشتباهات و خطاهای خود باشند و اگر دست از پا خطا کنند ، دستانشان را قطع خواهیم کرد.
  • IR ۱۹:۴۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۷
    0 0
    سیاستمداران ایران باید از غربی ها بپرسند چرا برخلاف تعهداتشان در آژانس بین المللی اتمی در تجهیز صهیونیست ها به تاسیسات اتمی همکاری کردند ؟ چرا در مقابل ساخت بمب اتمی صهبونیست ها سکوت کرده اند ؟ و چون انها بر خلاف تعهدات خود در آژانس اتمی اقدام کرده اند باید از شورای حکام آژانس شورای امنیت و....اخراج شوند و کشورهایی در این شورا ها قرار بگیرند که قوانین بین المللی را اجرا میکنند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس