بایدن - نمایه

خرابکاری در تأسیسات نطنز تلاش رژیم صهیونیستی برای ایفای نقش در مذاکرات بر سر احیای برجام بود؛ اکنون توپ در زمین دولت ایران است تا با واکنش نظامی-دیپلماتیک مناسب، اسرائیل را از اقدام خود پشیمان کند.

سرویس جهان مشرق - حادثه‌ی روز یک‌شنبه (۲۲ فروردین ۱۴۰۰) در تأسیسات هسته‌ای نطنز، که ایران آن را «تروریسم هسته‌ای» توصیف کرده است[۱]، حلقه‌ای از یک زنجیره‌ی گسترده‌تر برای افزایش فشار به ایران و همچنین آمریکا در مذاکرات هسته‌ای برای احیای برجام است. گزارش‌های رسانه‌ای[۲]، و بعضاً مقامات ایران[۳]، رژیم صهیونیستی را عامل این حادثه معرفی می‌کنند[۴]؛ و چنان‌که شواهد نشان می‌دهد، این اقدام اسرائیل برای تأثیرگذاری روی مواضع ایران و آمریکا در مذاکرات بر سر احیای توافق هسته‌ای سال ۲۰۱۵ است.

خرابکاری در نطنز و حضور اسرائیل در مذاکرات وین/ موضع بایدن درباره‌ برجام را نتانیاهو تعیین می‌کند

تصویر ماهواره‌ای از تأسیسات نطنز پیش از عملیات خرابکارانه‌ی اخیر (+)

دولت ترامپ روابط عمیق‌تری، نسبت به دولت اوباما، با رژیم صهیونیستی داشت و اکنون که معاون اول اوباما در جایگاه ریاست‌جمهوری آمریکا نشسته، اسرائیل تلاش می‌کند علاوه بر مذاکره‌ی مستقیم با دولت بایدن و تحمیل منافعش به کاخ سفید، از طریق اقدامات خرابکارانه نیز در مذاکرات هسته‌ای میان ایران و اعضای برجام ایفای نقش کند. اکنون توپ در زمین دولت ایران است تا با انجام اقدامات تلافی‌جویانه با هدف بازدارندگی و همچنین اتخاذ مواضع سخت‌گیرانه‌تر در مذاکرات جاری (در صورت تصمیم به تداوم مذاکرات) به این اقدامات رژیم صهیونیستی پاسخ دهد.

خرابکاری در نطنز و حضور اسرائیل در مذاکرات وین/ موضع بایدن درباره‌ برجام را نتانیاهو تعیین می‌کند

دیدار «محمدجواد ظریف» وزیر خارجه‌ی ایران، با «رافائل گروسی» دبیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، در تهران در ماه فوریه‌ی سال ۲۰۲۱؛ تجربه نشان داده که مذاکره، کوتاه آمدن و امتیازدهی در قالب برجام نمی‌تواند مانع از تعدیگری رژیم صهیونیستی شود، و باید راه‌های دیگری را برای بازدارندگی مقابل این رژیم در پیش گرفت (+)

اندیشکده‌ی روسی «نیو ایسترن آوت‌لوک» اخیراً در گزارشی تحت عنوان «اسرائیل چگونه دارد سیاست بایدن در قبال ایران را شکل می‌دهد[۵]» به بخشی از فشارهای رژیم صهیونیستی علیه کاخ سفید به منظور جلوگیری از حل‌وفصل مسئله‌ی هسته‌ای و بازگشت آمریکا به برجام، و تحمیل خواسته‌های تل‌آویو به واشینگتن پرداخته است. آن‌چه در ادامه می‌خوانید، ترجمه‌ی گزارش نیو ایسترن آوت‌لوک است.

خرابکاری در نطنز و حضور اسرائیل در مذاکرات وین/ موضع بایدن درباره‌ برجام را نتانیاهو تعیین می‌کند

مذاکرات فعلی در وین تلاش برای احیای توافقی است که سال ۲۰۱۵ در همین‌جا منعقد شد؛ دولت ایران باید به جای مشتاق نشان دادن خود به احیای برجام به هر قیمتی، «تاکتیک قهر» را هم برای جلوگیری از زیاده‌خواهی آمریکا و سوءاستفاده‌ی رژیم صهیونیستی به کار ببندد (+)

در همین‌باره بخوانید:

›› کارشناس استرالیایی: بایدن برای دستکاری برجام منتظر دولت بعدی ایران می‌ماند


لازم به ذکر است که مشرق صرفاً جهت اطلاع نخبگان و تصمیم‌گیران عرصه سیاسی کشور از رویکردها و دیدگاه‌های محافل رسانه‌ای-اندیشکده‌ای بین‌المللی این گزارش را منتشر می‌کند و دیدگاه‌ها، ادعاها و القائات این گزارش‌ لزوماً مورد تأیید مشرق نیست.


در حالی که «جو بایدنِ کاندیدا» می‌خواست به‌سرعت روابط با ایران را عادی‌سازی کند و مجدداً وارد برجام شود، «جو بایدنِ رئیس‌جمهور»، و اقدامات دولتش، از برنامه‌ی اعلام‌شده‌ی او منحرف شده‌اند. بایدن تا حد زیادی همان استراتژی «فشار حداکثری» ترامپ را اتخاذ کرده[۶] و از لغو تحریم‌های ایران و بازگرداندن آمریکا به توافق هسته‌ای خودداری نموده است. این تفاوت چشم‌گیر در سیاست[های اعلامی و اعمالی بایدن]، که البته برای ایرانی‌ها اصلاً غافلگیرکننده نیست، نتیجه‌ی اقدام اسرائیل به دور کردن دولت بایدن از مسیر آشتی و عادی‌سازی است. اصلاً یکی از دلایل مهم اتخاذ استراتژی «فشار حداکثری» ترامپ توسط بایدن، همین است که اسرائیلی‌ها به‌سرعت گفتمان خودشان درباره‌ی ایران را در ذهن دولت بایدن نهادینه کرده‌اند.

خرابکاری در نطنز و حضور اسرائیل در مذاکرات وین/ موضع بایدن درباره‌ برجام را نتانیاهو تعیین می‌کند

دیدار جو بایدن (چپ)، معاون اول رئیس‌جمهور وقت آمریکا، با بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی، در محل سکونت نتانیاهو در بیت‌المقدس در سال ۲۰۱۰؛ نخست‌وزیر اسرائیل از مدت‌ها قبل منافع رژیم صهیونیستی را در ذهن بایدن نهادینه کرده است (+)

آنتونی بلینکن [وزیر خارجه آمریکا،] اخیراً همان چیزی را تکرار کرد که اسرائیلی‌ها از سال‌ها قبل می‌گفتند: ایران فقط «چند هفته» یا «چند ماه» با ساخت بمب فاصله دارد[۷]. اگرچه تفاوت زیادی میان «توانایی ساخت بمب» و «اقدام به ساخت و استفاده از بمب» وجود دارد، اما آمریکا این قریب‌الوقوع بودن (احتمالی) به ساخت بمب را عامل مهمی می‌داند که باعث شده دولت بایدن برنامه‌ی خود را از پیوستن مجدد به برجام به تأکید بر مذاکره‌ی مجدد تغییر دهد. همین مسئله هم موجب شده است تا واشینگتن از لغو تحریم‌ها خودداری کند.

بخشی از مواضع «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه‌ی آمریکا، درباره‌ی ایران [دانلود]

در همین‌باره بخوانید:

›› «آنتونی بلینکن»؛ وزیر خارجه‌ی دولت بایدن کیست؟

موضع افراطی دولت بایدن مستقیماً به نفع روایت اسرائیل تمام شده است. آن‌چه بلینکن می‌گوید کاملاً منطبق بر همان چیزی است که مقامات اسرائیلی اخیراً ادعا کرده‌اند. طبق ارزیابی اخیر اداره‌ی اطلاعات نظامی اسرائیل [موسوم به «آمان»]، «ایران ممکن است تنها دو سال با ساخت سلاح هسته‌ای فاصله داشته باشد؛ اگر تصمیم به انجام این کار بگیرد.» این گزارش همچنین می‌گوید سطح غنی‌سازی فعلی ایران، این کشور را به سمت کوتاه کردن فاصله‌اش تا برآوردهای مختلف از زمان «گریز» تا غنی‌سازی ۹۰ درصدی اورانیوم و همچنین ساخت موشک‌های بهتر و یک سیستم تسلیحاتی با احتمالِ منتهی شدن به سلاح هسته‌ای، پیش می‌برد.

بنابراین مهم‌ترین مسئله برای اسرائیل این است که آمریکا تمرکز خود را روی اقدامات ایران در «نقض» محدودیت‌های وضع‌شده در برجام، از جمله با غنی‌سازی اورانیوم در سطوح فراتر از توافق هسته‌ای، حفظ کند. در همین راستا، گزارش اخیر جروزالم‌پست رویکرد فعلی اسرائیل را این‌گونه جمع‌بندی می‌کند: «آن‌چه برای اسرائیل مهم است این است که سیاست خطرپذیری [و انجام اقدامات مخاطره‌آمیز به امید عقب‌نشینی ایران] ادامه یابد و این‌که نقض توافق توسط ایران و نگرانی‌های اسرائیل به رسمیت شناخته شوند. به همین منظور، همچنین اهمیت دارد که برای جلوگیری از اشاعه‌ی هسته‌ای توسط رژیم تهران، آمریکا و اسرائیل از نزدیک با یک‌دیگر همکاری و گفت‌وگو داشته باشند[۸]

خرابکاری در نطنز و حضور اسرائیل در مذاکرات وین/ موضع بایدن درباره‌ برجام را نتانیاهو تعیین می‌کند

سانتریفیوژهای تأسیسات هسته‌ای نطنز در سال ۲۰۱۹؛ واکنش ایران به عملیات خرابکارانه‌ی اخیر در این سایت، نه‌تنها نباید گامی به عقب باشد، بلکه باید برداشتن چندین گام به جلو باشد (+)

در همین‌باره بخوانید:

›› اگر سلاح هسته‌ای برای اسرائیل خوب است برای ایران هم خوب است

گزارش جروزالم‌پست به نقل از سرلشکر «تامیر هایمن» رئیس اداره‌ی اطلاعات ارتش اسرائیل، در یک جلسه‌ی توجیهی درباره‌ی ارزیابی ارتش اسرائیل، می‌نویسد ایران در پی اقدامات انجام‌شده توسط اسرائیل و آمریکا به طرز بی‌سابقه‌ای در حضیض قرار دارد و «خرد شده، اما روی پا ایستاده» است. در ادامه‌ی گزارش می‌خوانیم: «تهران برای پیدا کردن فضای تنفس به دولت بایدن اتکا کرده است. آمریکا (و اسرائیل) وظیفه دارند تضمین کنند که این اتفاق در ازای هیچ رخ ندهد.»

همین مسئله که دولت بایدن تا کنون از برداشتن یک گام به عقب و لغو تحریم‌ها به منظور زمینه‌سازی برای ورود مجدد آمریکا به توافق امتناع کرده است، نشان می‌دهد واشینگتن و تل‌آویو پیشاپیش دارند سیاست‌های خود در قبال ایران را از نزدیک با هم هماهنگ می‌کنند. اظهارات دولت بایدن مبنی بر این‌که آمریکا مجدداً به توافق نخواهد پیوست یا حتی تحریم‌ها را لغو نخواهد کرد مگر این‌که ایران غنی‌سازی را متوقف کند [جزئیات بیش‌تر]، کاملاً متناظر با حرفی است که نتانیاهو قبل از انتخابات آمریکا زده بود: «هرگز نباید به توافق هسته‌ای قبلی برگشت. باید به این سیاست سازش‌ناپذیر پایبند بمانیم که تضمین کنیم ایران سلاح هسته‌ای نخواهد ساخت.»

بخشی از مصاحبه بایدن با شبکه سی‌بی‌اس آمریکا درباره‌ی بازگشت احتمالی آمریکا به برجام (جزئیات بیش‌تر[دانلود]

در همین‌باره بخوانید:

›› مجله‌ی آمریکایی: بایدن است که باید در بازگشت به برجام پیش‌قدم شود

›› سیاست‌های بایدن درباره ایران چه تفاوتی با سیاست‌های ترامپ خواهد داشت؟

تسلیم شدن دولت بایدن در برابر سیاست سازش‌ناپذیر اسرائیل مقابل ایران، تهران را وادار کرده تا مسیر خودش را در پیش بگیرد. [سخنگوی وزارت خارجه‌ی] این کشور در یک بیانیه‌ی رسمی، که ۲۸ فوریه منتشر شد، گفت:

مسیر پیش رو بسیار روشن است: آمریکا باید به تحریم‌های غیرقانونی و یک‌جانبه‌ی خود خاتمه دهد و به تعهدات برجامی خود بازگردد. این امر نه به مذاکره احتیاج دارد نه به قطعنامه در شورای حکام. جمهوری اسلامی ایران عمل را با عمل پاسخ خواهد داد و همان‌گونه که متناسب با رفع تحریم‌ها، به تعهدات برجامی خود بازخواهد گشت، به اقدامات و رفتارهای خصمانه نیز به همان شکل و صورت پاسخ خواهد داد[۹].

سخت‌گیرانه شدن مواضع آمریکا و ایران، به بهترین شکل ممکن، به تأمین منافع اسرائیل کمک می‌کند. وجود یک کشمکش حل‌نشده‌ی هسته‌ای در خاورمیانه، اسرائیل را در کانون توجه سیاست‌های منطقه‌ای نگه خواهد داشت. با توجه به آشتی اخیر اسرائیل با امارات و سایر کشورهای حاشیه‌ی خلیج [فارس]، تنش در خلیج [فارس] نه‌تنها روابط امنیتی مستقیم اسرائیل با این کشورها را تقویت می‌کند، بلکه چه‌بسا این سناریو موجب شود سایر کشورهای حوزه‌ی خلیج [فارس] هم به «پیمان ابراهیم» ملحق شوند. بنابراین تنش‌ها با ایران می‌تواند به اسرائیل این امکان را بدهد تا خود را به عنوان هژمون جدید منطقه معرفی کند.

[سیاست‌های ضدایرانی] اسرائیل همین الآن هم نه‌تنها در امارات، بلکه در عربستان نیز حامیانی دارد. هر دوی این کشورها گفته‌اند هرگونه توافق [هسته‌ای جدید] را تنها در صورتی خواهند پذیرفت که فراتر از توافق قبلی باشد. به گفته‌ی آن‌ها، هر توافقی علاوه بر ایجاد محدودیت در برنامه‌ی هسته‌ای ایران، باید شامل بندهایی با هدف عقب راندن برنامه‌ی موشک‌های بالستیک ایران، پایان دادن به «مداخله»ی تهران در کشورهای دیگر، و توقف حمایت این کشور از شبه‌نظامیان در عراق، لبنان، سوریه، یمن و کشورهای دیگر، باشد.

بخشی از مواضع بایدن درباره‌ی ایران پیش از رسیدن به ریاست‌جمهوری [دانلود]

در همین‌باره بخوانید:

›› پخت‌وپز دموکرات‌ها برای برجام ۲/ برنامه سه‌مرحله‌ای بایدن برای ایران چیست؟

اسرائیل پیشاپیش رهبری کشورهای خلیج [فارس] را در لابی کردن در آمریکا برای دستیابی به توافقی به دست گرفته است که نه‌تنها برنامه‌ی هسته‌ای ایران، بلکه پتانسیل قدرت ملی این کشور در بسیاری از جنبه‌های دیگر را نیز محدود کند. چنان‌که برخی گزارش‌ها در رسانه‌های جریان اصلی آمریکا نشان می‌دهد، «یوسی کوهن» رئیس موساد، و تیمی از کارشناسان، به‌زودی به واشینگتن سفر می‌کنند تا درباره‌ی آن‌چه که از نظرشان «تهدیداتِ همچنان برقرار از جانب ایران» است، به مقامات ارشد آمریکایی گزارش بدهند؛ به این امید که آمریکا را متقاعد کنند محدودیت‌های شدیدتری را، در هر توافق احتمالی، برای ایران در نظر بگیرد.

در سوی دیگر، بعید است موضع ایران درباره‌ی هر توافق جدیدی تغییر کند؛ به‌ویژه توافقی که هدفش تحمیلِ عملاً یک کاپیتولاسیون به این کشور باشد. چین و روسیه همچنان از بازگشت بی‌قیدوشرط آمریکا به برجام در قبال بازگشت ایران به تعهد کامل به این توافق حمایت می‌کنند. «هوآ چون‌یینگ» سخنگوی وزارت خارجه چین، اخیراً در یک کنفرانس خبری گفت «کلید شکسته شدن بن‌بست» بازگشت بی‌قیدوشرط است.

خرابکاری در نطنز و حضور اسرائیل در مذاکرات وین/ موضع بایدن درباره‌ برجام را نتانیاهو تعیین می‌کند

از نظر مقامات رژیم صهیونیستی، کاپیتولاسیونِ ایران مستلزم کاپیتولاسیون دولت بایدن مقابل اسرائیل است (+)

در همین‌باره بخوانید:

›› هزینه‌های چین برای همکاری با ایران

با این وجود، چیزی که اسرائیل و متحدانش در خلیج [فارس] به دنبال دستیابی به آن هستند، «شکسته شدن بن‌بست» نیست. آن‌ها دارند آمریکا را وادار به اتخاذ سیاستی می‌کنند که بن‌بست را حفظ کند، مگر در صورتی که قدرت و نفوذ منطقه‌ای ایران به طور کامل و دائمی محدود شود. برای اسرائیلی‌ها، کاپیتولاسیون ایران ابتدا کاپیتولاسیونِ آمریکا در برابر اسرائیل را ایجاب می‌کند، تا بتوانند سیاست آمریکا را به گونه‌ای شکل دهند که منافع اسرائیل را به بهترین وجه تأمین کند. و تا این‌جای کار هم موفق بوده‌اند.

 


[۱] ایران «حادثه» تاسیسات غنی‌سازی نطنز را «تروریسم هسته‌ای» اعلام کرد لینک

[۲] رسانه‌های اسرائیلی: حادثه نطنز نتیجه حمله سایبری بود لینک

[۳] واکنش ظریف به انفجار نطنز: انتقام آن را از اسرائیل خواهیم گرفت لینک

[۴] ‘Mossad behind cyberattack on Iran’s Natanz nuclear facility’ Link

[۵] How Israel is Shaping Biden’s Iran Policy Link

[۶] Joe Biden Adopts Trump’s “Maximum Pressure” Strategy Towards Iran Link

[۷] Blinken criticizes Putin for crackdown on Navalny protesters Link

[۸] The US, Israel must stay tough on Iran Link

[۹] واکنش سخنگوی وزارت امور خارجه به مواضع و اقدامات اخیر آمریکا و سه کشور اروپایی لینک

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 44
  • در انتظار بررسی: 8
  • غیر قابل انتشار: 45
  • IR ۰۸:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۴
    15 5
    حداکثر موضع ما محفوظ بودن حق دفاع یا انتقام است مثل سایر اقدامات قبلی و شهدای قبلی
    • IR ۱۰:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۴
      12 4
      مشرق به عنوان خبرنگار نمیدونی واکنش نظامی با دولت نیست!؟ نیروهای نظامی تحت امر دولت هستند؟
    • IR ۱۱:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۴
      12 6
      واقعا اسراییل تا این حد قدرتمنده!؟
    • IR ۱۲:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۴
      7 6
      همزمان با مذاکرات دولت روحانی با سه کشور اروپایی صورت گرفت: اتحادیه اروپا هشت فرد و سه نهاد ایرانی را تحریم کرد. ظریف کجایی؟
    • IR ۱۳:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۴
      1 6
      سلام خوبه جالب بود استرس سرطان اصلاحات امید معتدل صهیون امریکایی جهانی را که در همه کشورها ریشه دوانده و میخواهند به جای اسلام ناب محمدی غالبش بکنند چه بکنم؟؟؟؟!!!!!
    • IR ۱۴:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۴
      3 3
      هرگونه توافقی بهتراز توافق نکردن است علامه جواد ظریف _،برای جلو گیری از بهانه گیری های امریکا بهتر است توافق کنیم علامه جواد ظریف_ ، برجام را خدا اورد علامه حسن روحانی_ ،مردم ایران از برکات برجام تا ابد بهره مند خواهند شد علامه حسن روحانی،_ هفت صد تحریم امریکا علیه ایران قبل از امضا برجام ،قانون تصویبی امریکا بعنوان مادر تحریمها علیه ایران در زمان امضای برجام ،،هشت صد تحریم اضافه شده بعد از امضای برجام،، در سال ۱۴۰۰ درزمان گفتگو ی بین ۱+۴ در وین تحریم کشورهای اروپایی علیه ایران ،،اقای جواد ظریف ایا بهانه گیری امریکا و اروپا علیه ملت ایران تمامی دارد،اقای حسن روحانی به فضل شما همینطور تا ابد ملت ایران از برکات برجام استفاده خواهند کرد.این مردم ایران ناسپاسند و قدر گوهر های گرانبهایی همچون دولت تدبیر وامید را نمیدانند همینقدر هم نمی فهمند که اگر هر دولتی بجای دولت شما بود ارز به ۷۵ هزارتوامان میرسید و پراید به سیصد میلیون تومان .
    • IR ۱۵:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۴
      2 4
      آیندگان خوب قضاوت خواهند کرد که چه طور در دوره ای می روند مذاکره می کنند تا صنعت صلح آمیز را قفل و زنجیر کنند تا بمب اتم داران ناراحت نشوند
  • مهرناز IR ۰۸:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۴
    4 5
    اقای ظریف " در مذاکرات جدیدبا تفکر جدید که راه انداختید " راست ازمائی راچگونه وچه ارگانی قدرت مندی در مقابل امریکا وصیهونیست ها " وحود دارد " تا انجام شود " وقتی تمامی تصمیمات در مذاکراتبوسیله نتانیاهو اهدایت می شود "تا این مردککبرسر قدرت است " هیچ تحریمی برداشته نمی شود " هیچ امتیازی به ایران داده نمی شود " اعتماد به سردمداران امریکا " که خود ذلیل صیهونیست ها شده اند " چزئ پشیمانی نتیجه ای در بر نخواهد داشت.
  • علی IR ۰۸:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۴
    7 10
    دولت ایران!!!!!! چه کسانی؟؟؟؟!!!؟؟!؟ این ها اگه دستشان برسه کل تشکیلات هسته ای را با دانشمندان هسته ای دست بسته تحویل کدخدا می دهند. غیرت، شرف، انسانیت و...... اصلا در این ها وجود نداره. اگه داشت که دلار3000 تومانی را 32000 تومان نمی رساندند. بعدش هم با نیشخند کریه مردم را مسخره کند. کاش قدرت داشتم، کاش قدرتش را داشتم، حداقل چند ده نفر از کثیف ترین دولت نامردان را زنده زنده پوست می کندم. اللهم العنهم جمیعاوعذبهم عذابا الیما بحق محمدوآل محمد، اللهم العنهم جمیعاوعذبهم عذابا الیما بحق محمدوآل محمد، اللهم العنهم جمیعاوعذبهم عذابا الیما بحق محمدوآل محمد
  • سوسان IR ۰۸:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۴
    3 18
    وقتی تاسیسات حیاتی رو به بیابانهای یهودیه(اصفهان) منتقل میکنید باید منتظر بهاییان ماسونها صهونیستهای گلوبالیست و آوارگان گالوت باشید آوارگان گالوت به اورشلیم دوم وفادارند و دست از آب و خاک آن بر نمیدارند حتی در بهران آب یهودیه نتانیاهو اعلام وجود میکنه
    • IR ۱۳:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۴
      6 2
      خدا شفا بده
  • IR ۰۸:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۴
    27 1
    1. این گونه عملیات ها حاکی از اشراف و نفوذ اطلاعاتی دشمن هست 2. اینهمه ادعای اشراف اطلاعاتی بر دشمن و انتقام چی شد؟؟؟؟
    • IR ۱۰:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۴
      2 25
      مگه شما جای یک مامور امنیتی هستی که بدونی اونا چه کار میکنند یا چه کار نمیکنند.یا مثلا وزارت اطلاعات سایت خبرگزاری که بخواد همه عملیاتاشو به شماها بگه
  • DE ۰۸:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۴
    28 9
    امریکا از ایران اتمی وهشت دارد پس سریع مثل کره شمالی بسازیمش تا خرابکاری‌ها تمام بشه امیدوارم الان دیگه فهمیده باشند که توبه گرگ مرگه
  • IR ۰۸:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۴
    17 1
    باید اسرائیل مورد هدف مثل خودشان قرار بدیم نترسید
  • CA ۰۹:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۴
    22 7
    شما بهتره به جای تعیین تکلیف برای دولت برید بگردید ببینیند این نیروهای امنیتی چرا انقدر ضعیفن که توشون پر جاسوسه، ا خودتون سلب مسوولیت نکنید که اصلا هیچکس نمی پذیره
    • IR ۱۰:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۴
      17 0
      دقیقا. چطور اسرائیل اینقدر راحت نفوذ میکنه به تمام ارکان حیاتی کشور. معلوم نیست چه خبره تو این کشور.
    • IR ۱۰:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۴
      1 16
      نیروهای امنیتی ضعیف نیستن این نفوذی های دشمنه که خیلی قوی
    • IR ۱۲:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۴
      4 6
      خرابکاری از راحتترین کارها است و ممکن است از100تا کشف یکی عبور کند و چیز طبیعی است با این همه حجم جاسوسی که دشمن می خواهد بکند
    • IR ۱۵:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۴
      1 3
      شاید کاهش ارزش پول ملی باعث شده دشمن با مقدار دلار خیلی کم هم که به ریال پول زیادی میشه خیلی ها رو بتونه وسوسه کنه.
    • IR ۱۱:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۵
      1 1
      گاندو 3 چاره اش هست
  • IR ۰۹:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۴
    2 3
    آمریکا دارد کارهای انجام می‌دهد که بر خلاف توافق هسته ای ممنوع می باشد.
  • محمد عظیمی IR ۰۹:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۴
    5 6
    آمریکا ضحاک زمانه است.فقط عکسو بینید
  • IR ۱۰:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۴
    5 2
    هر از گاهی یه ناخنک به .......تون میزننا
  • IR ۱۰:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۴
    7 6
    دشمن با انفجار، کارش را پیش می برد خائنین با قفل و کلید همان راه را دنبال می کنند
  • IR ۱۰:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۴
    20 0
    جای این تحلیل ها یه مقاله در مورد نفوذ جاسوسهای اسرائیلی در ایران بنویسید. واقعا ناراحت کننده است این هم نفوذی در ایران و ناتوانی در دستگیری و شناسایی جاسوسها بعد از بعد از چندین بار خرابکاری و ترور. کار از حفره امنیتی هم گذشته رسما آبکش شده...خواهشا ما رو بیشتر از این ناامید نکنید
  • هاتف IR ۱۰:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۴
    7 3
    آخر و عاقبت فرصت سوزهای داخلی- خارجی ، دشمن سازی وحمله به سفارتخانه ها، گماردن جواسیس ، خائنین ، ریاکاران و دغل بازان بیسواد در گلوگاههای کلیدی کشور منجر میشودبه ضربه خوردن های متواتر اقتصادی- امنیتی و... بهدر رفتن منابع انسانی- مالی کشور توائم با فراگیر شدن فقر و فلاکت ملی .
  • IR ۱۰:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۴
    6 10
    اسرائیل به دنبال تحریک ایران برای بر هم زدن میز مذاکره است
    • IR ۱۵:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۴
      1 2
      بهترین بهانه برای پاسخ ندادن و منتظر اقدامات بعدی اسراییل ماندن
  • IR ۱۱:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۴
    6 10
    چرا ظریف وعراقچی به وین رفته ومزاکرات را کلید زدن برجام نیاز به مزاکره مجدد نداشت این افراد این به علت انفعال وادادگی در مقابل دشمن وتحقیر ملت بزرگ ایران باید محاکمه بشوند
  • مهری IR ۱۱:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۴
    1 6
    همه اش تقصیر دولت اگه دنبال مذاکره نباشن این اتفاق نمی افتاد کلی ضرربزنن به مملکت ما دیگه به تحریم عادت کردیم بزار تحریم کنن دولت قرارداد ۲۵ سال بست که تحریم دور بزنه از اون طرف بندر چابهار داریم کلی کالا به تمام دنیا جا به جا کنن پول بگیرن بزارید آمریکا اینقدر تحریم کنه تا خودش بسوزه
  • احمد IR ۱۱:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۴
    4 1
    و اما ازسیاست نمیشه سر در آورد یه عده میگن اسرائیل خراب کاری میکنه تا مذاکره جدید انجام نشه چه بساشاید اونا این کارو میکنن تا ایران حریص تر بشه برای مذاکره
  • IR ۱۱:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۴
    9 1
    ایران در مذاکرات خیلی روی غنی سازی چانه زنی کرده وزیر خارجه امریکا رفته اسراییل گفته باید با ایران کنار بیایم و اسراییل گفته صبر کن تا ببینی ابزار چانه زنی ایران رو می فرستیم رو هوا.البته ما توی گاندو خیلی قوی بودیم ولی چرا اینطوری شد؟؟؟؟
  • IR ۱۱:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۴
    5 2
    در اصل دنیا بوسیله پول و سیستم رسانه ای صهیونیست ها اداره می شود. لذا دنیا مصمم است این قدرت شیطانی را حذف کند.
  • رضا IR ۱۲:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۴
    2 7
    سلام با این دولت ایران قسمتی از خاک اسراییل محسوب میشود.
  • IR ۱۲:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۴
    4 6
    هرچه عزت در زمان جنگ بدست اوردیم در این دولت بر باد رفت اقایان از چه می ترسید دشمن رزوز به روز بر جراتش افزوده می شود فردا جلسه هیات دولت را بمباران مب کنند حفظ تمامیت ارضی بر عهده کیست با این شورای امینت ملی فردا افغانستان هم به ما حمله می کند
  • بسم رب قاصم الجبارین IR ۱۲:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۴
    3 4
    آیا به عکس جوبایدن که بالاست توجه کردید؟؟؟ عکس پشت سرش مکمل گوش های شیطانی جو بایدن شده !!!
  • raptors IR ۱۳:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۴
    3 1
    وقتی هیچ جوابی به اینها داده نمیشه باید منتظر این دست اقدامات این بی شرفها را هم داشت
  • داریوش IR ۱۴:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۴
    0 3
    درود این خرابکاری ها من را یاد یک کتاب در نوجوانی خواندم می اندازد قلعه حیوانات .... حیوانات انقلاب کردند و خواستند مستقل بشوند و خودشان آسیاب بسازند گرسنگی کشیدند ...سخت کار کردند ..اما عوامل خودی چندین بار آسیاب را خراب کردند داستان عبرت آموزی است بد نیست شما ها هم بخوانید
  • امین IR ۱۴:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۴
    3 0
    یه زمانی مشرق علیه برجام مینوشت
    • IR ۱۵:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۴
      0 3
      برجام را نه امریکا تحمیل کرد نه جریان واداده غربگرا ،،برجام را خدا اورد ،،دکتر حسن روحانی ،،البته عوام الناس هم باید به پذیرید و باور کنند، همانطور که از ربنای شجریان محروم بودند و دیوار کشی در پیاده رو ها را باور کردند،حالا چه کسانی سود کنند و یک ملت تاوان بدهد اصلا در این بین مهم نیست
  • عمران IR ۱۴:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۴
    0 2
    حادثه نطنز بی مبالاتی وسهل انگاری مسئولین هسته ای بخصوص صالحی رییس ان است که دستگاههای تعمیری وارداتی را بدون کنترل وبررسی وارد سایت نطنز کرده اند وصدالبته مسئولین سورای امنیت ملی
  • IR ۱۵:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۴
    0 3
    مقابله به مثل در برابر اسرائیل بهترین تدبیر برای رسیدن به مقصود واحیای برجام است اگر حملات و خرابکاریهای اسرائیل بی پاسخ بماند نتانیاهو استراتژی خود را به بایدن تحمیل می کند
  • ۱۶:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۴
    3 4
    گوشهای بایدن متقلب در عکس مثل گالوم در ارباب حلقه هاست. وقتی در سایت هسته ای فوق امنیتی دوبار خرابکاری در یک سال رخ می دهد، افزایش چشمگیر کرونا با انواع جهش یافته ویروسش در ایران بسیار مشکوک به واقعیت یک توطئه سازمان یافته است.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس