ویژه ها

افراطیون اصلاح طلب در تلاش هستند تا با ترفندهای رسانه ای، پیشنهاد شرم آور و خیانت آمیز خود درباره برجام موشکی و منطقه ای را در پوشش های فریبنده و از جمله «پیوستن به نظم جهانی» جا بیندازند.

سرویس سیاست مشرق - روزانه می‌توان از لابه‌لای گزارش‌ها و عناوین خبری رسانه‌های مکتوب و حتی غیر مکتوب، نکات قابل‌توجهی استخراج کرد؛ موضوعاتی که می‌تواند برای مخاطبین قابل‌استفاده و محوری برای تحلیل باشد، در گزارش روزانه "ویژه‌های مشرق" نکات و تأملات قابل‌استخراج از رسانه‌ها برای مخاطبین عرضه خواهد شد؛ با   «ویژه‌های مشرق» همراه شوید.

*******

** بی قراری اصلاح طلبان برای بتن ریزی در موشک های ایران

احمد زیدآبادی فعال اصلاح طلب و از دستگیرشدگان فتنه ۸۸ در یادداشتی در روزنامه آرمان نوشت: «اگر این توافق جدید امضا شود چنان مسیر دیپلماسی و سیاست خارجی را تحت الشعاع قرار خواهد داد که دیگر چیزی به نام برجام پلاس وجود نخواهد داشت. چون به دنبال حصول این توافق پرونده‌های مربوط به برجام پلاس به صورت اتوماتیک در دستور کار مذاکرات قرار خواهد گرفت. یعنی اگر این توافق انجام شود نیم نگاهی به مسائل مربوط به برجام پلاس هم شده است. پس قرار نیست مذاکرات و تواق جدید محدود به هسته ای باشد و بعد از آن پرونده های دیگر هم مورد مذاکره قرار گیرد».

این فعال اصلاح طلب در ادامه نوشت: «لذا تاکید می کنم اساساً امضای این توافق ایران را وارد یک دوره جدید می کند که مجبور است با برخی از این سیاست های فعلی خود خداحافظی کند. اگر تهران باید با ذهنیتی غیر از این وارد مذاکرت شود و مذاکرات به توافق هم منجر شود این توافق احتمالی یک روز هم دوام نمی آورد، اینگونه تخم طلای توافق دوباره شفک می‌شود».

همچنین «عباس عبدی» فعال اصلاح طلب در یادداشتی در روزنامه اعتماد نوشت: «امکان تضمین برجام بدون توجه به مسائل دیگر غیر ممکن است. مساله برجام جزییات فنی آن نیست. گفت‌وگوهای برجامی به شرطی موفق خواهد شد که رویکرد کلی ایران به نظم جهانی به روشنی طرح شود...از اتخاذ تصمیم نباید ترسید. نیازمند یک رویکرد تعدیل شده نسبت به روابط خارجی و نگاه به جهان هستیم».

بی‌قراری اصلاح‌طلبان برای بتن‌ریزی در موشک‌های ایران/ ربیعی: فقر در ایران از یک استثنا درحال تبدیل‌شدن به یک قاعده است

آمریکا، اسرائیل و تروئیکای اروپا به دفعات مدعی شده اند که پرونده برجام بسته شده و ایران باید به توافقی بزگتر و طولانی تر فکر کند. در ادامه تاکید شده که منظور، تعمیم برجام به حوزه های دیگر از جمله توان موشکی و قدرت منطقه ای ایران است و محدودیت های برجام نیز باید دائمی شود.

نکته قابل تأمل اینجاست که این پیشنهاد شرم آور و گستاخانه با استقبال و چراغ سبز افراطیون اصلاح طلب در داخل مواجه شده است. این طیف همصدا با دشمن مدعی است که ایران بدون هیچ چشم داشتی و صرفا برای رضایت خاطر آمریکا باید در صنعت هسته ای و قدرت مطقه ای خود بتن بریزد.

افراطیون اصلاح طلب در تلاش هستند تا با ترفندهای رسانه ای، این پیشنهاد شرم آور و خیانت آمیز را در پوشش های فریبنده و از جمله «پیوستن به نظم جهانی»  جا بیندازند.

** ربیعی: فقر در ایران از یک استثنا درحال تبدیل‌شدن به یک قاعده است

«علی ریبعی» سخنگوی سابق دولت و وزیر سابق تعاون، کار و رفاه اجتماعی در دولت روحانی که به دلیل عملکرد بسیار ضعیف توسط مجلس دهم استیضاح شد، در یادداشتی در روزنامه شرق نوشت: «تحریم نه‌تنها از ایران آینده‌ستانی کرده بلکه حال جامعه امروز را نیز تلخ و امنیت روانی را مختل کرده و به زندگی اجتماعی و معیشت مردم لطمه زده است... فقر از یک استثنا درحال تبدیل‌شدن به یک قاعده است. اگر پس از روی‌کارآمدن دولت جدید امکان بازگشت آمریکا به برجام ‌فراهم شده بود، شاید تا همین امروز میلیاردها دلار به اقتصاد کشور کمک شده بود».

ربیعی در ادامه نوشت: «هیچ کشوری در دوران معاصر با موانع جهانی و بدون حضور در اقتصاد جهانی امکان رشد و توسعه نداشته است. نگاهی کوتاه نه‌تنها به تاریخچه توسعه در غرب بلکه به راهی که موفق‌ترین نمونه‌ها (کشورهای موسوم به تازه‌صنعتی‌شده) به‌ویژه ملل شرقی از سنگاپور تا مالزی و از هند تا چین برای دست‌یافتن به توسعه پایدار پیموده‌اند، آشکار می‌کند که باوجود تفاوت آنها در پیشینه فرهنگی و الگوهای سیاسی متنوع، آنجا که به رشد اقتصادی و توسعه پایدار می‌رسد، هیچ‌یک چرخ را از نو اختراع نکرده‌اند و در همان مسیری قدم گذاشته‌اند که دیگر مثال‌های موفق ولو از میان دشمنانشان پیش از آن رفته‌اند و به مقدمات ضروری در انباشت ثروت و قدرت ملی رسیده‌اند».

بی‌قراری اصلاح‌طلبان برای بتن‌ریزی در موشک‌های ایران/ ربیعی: فقر در ایران از یک استثنا درحال تبدیل‌شدن به یک قاعده است

مقامات ارشد دولت قبل بجای عذرخواهی از مردم و اذعان به رویکرد خسارت بار خود، همچنان اصرار دارند که آدرس غلط داده و صورت مسئله را پاک کنند.

«علی ربیعی» - دی ماه ۹۹- در اظهارنظری تأمل برانگیز گفته بود: «نپیوستن ایران به FATF علت ناتوانی در خرید واکسن است». اما در دولت آقای رئیسی در شرایطی که ایران هنوز به FATF نپیوسته بود، به دلیل دیپلماسی فعال و عزتمندانه و مدیریت جهادی، واکسیناسیون به صورت روزافزون شتاب گرفت و همین مسئله موجب شد تا از آمار فوتی های ۷۰۰ نفر در روز رسیدیم به آمار کمتر از ۷۰ نفر در روز.

ربیعی در یادداشت مذکور در لفافه علت پیشرفت برخی کشورهای شرقی را در همراه شدن با آمریکا و غرب را معرفی کرده است. این در حالی است که برای نمونه یکی از عوامل پیشرفت تولید ملی در اقتصاد ژاپن، فرهنگ بالای تولید و حمایت از تولید داخلی در مردم این کشور است.

بی‌قراری اصلاح‌طلبان برای بتن‌ریزی در موشک‌های ایران/ ربیعی: فقر در ایران از یک استثنا درحال تبدیل‌شدن به یک قاعده است

علاوه بر این، صِرف نزدیک شدن یا دور شدن از یک کشور، هیچ کشوری را نه پیشرفته کرده نه عقب مانده. کشورهای زیادی را می‌توان نام برد که از نزدیک شدن به آمریکا هم فراتر رفته و تبدیل به نوکر آن شده‌اند اما، رهبرانشان به دست همین آمریکا کشته شده، و هیچ نشانه‌ای از یک کشور صنعتی و پیشرفته هم ندارد.

ربیعی در یادداشت مذکور همچنان بر رویکرد خسارت بار «گره زدن معیشت مردم و اقتصاد کشور به زلف برجام» تاکید کرده است. این در حالی است که در دولت قبل و علیرغم امضای برجام، تحریم ها ۲ برابر شده و همزمان در صنعت هسته ای نیز محدودیت گسترده ای ایجاد شد.

ربیعی در این یادداشت با سیاه نمایی وضع موجود، اینگونه القاء کرده است که در آینده نزدیک با بن بست در کشور روبرو می شویم. این در حالی است که ثمره مدیریت جهادی دولت سیزدهم و دیپلماسی فعال و عزتمندانه دولت تاکنون و دورنمای این رویکرد، خلاف این ادعا را ثابت می کند.

** دولت رئیسی جلوی شتاب تورم را گرفت ولی ما راضی نیستیم!

روزنامه اعتماد در مطلبی نوشت: «درآمد سرانه افراد به قیمت‌های ثابت سال ۹۰ از سال۹۶ همواره در حال کاهش است؛ با استناد به گزارش بانک مرکزی درآمد سرانه از حدود ۵ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان در سال ۹۶ به حدود ۴ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان در سال ۹۸ رسید. این در حالی است که تورم در سال ۹۹ و هشت ماه از سال ۱۴۰۰ به مراتب بیشتر از تورم سال‌های ۹۷ و ۹۸ بوده است».

در ادامه این مطلب آمده است: «دولت سیزدهم از روزهای ابتدایی آغاز به کار خود همواره بر موضوع کنترل قیمت‌ها و معیشت افراد تاکید داشته و دستوراتی نیز برای ثبات قیمت‌ها توسط رییس‌جمهور صادر شده بود که حاصل آن کاهش جزیی در تورم ماه‌های مهر و آبان بود. کاهش تورمی که در بازار حس نمی‌شود، چراکه همچنان صحبت‌هایی مبنی بر کاهش تقاضا برای برخی خوراکی‌ها به دلیل کاهش قدرت خرید یا افزایش‌های ریز و درشت قیمت‌ها منتشر می‌شود».

بی‌قراری اصلاح‌طلبان برای بتن‌ریزی در موشک‌های ایران/ ربیعی: فقر در ایران از یک استثنا درحال تبدیل‌شدن به یک قاعده است

این روزنامه اصلاح طلب اذعان کرده است که دولت رئیسی در ماههای ابتدایی دولت، کاهش جزیی در تورم را رقم زده است؛ اما با اینحال در ادامه، این رویکرد مثبت و بسیار مهم را تخطئه کرده و آن را بی ارزش و بی تاثیر جلوه داده است.

در دولت روحانی، قیمت یک شانه تخم مرغ تا ۶۰ هزارتومان نیز افزایش یافت، اما اکنون یک شانه تخم مرغ با قیمت حدود ۴۳ هزارتومان به فروش می رسد.

همچنین قیمت مرغ در دولت روحانی تا حدود ۴۰ هزارتومان افزایش یافت و مرغ منجمد نیز با قیمت ۲۵ هزار تومان در بازار عرضه می شد. اما اکنون قیمت مرغ حدود ۳۲ هزارتومان و قیمت مرغ منجمد نیز ۲۰ هزارتومان است.

دولت آقای رئیسی با ایجاد سامانه هوشمند توزیع کالا، دست دلال ها و واسطه ها را از بازار کوتاه کرده و همین مسئله موجب شد تا اقلام مختلف با کاهش قیمت در بازار مواجه شده و با قیمت کمتری نسبت به قبل به دست مشتری برسد.

با اینحال رسانه های اصلاح طلب با توهین به فهم و شعور مردم، هم بر میراث دولت قبل سرپوش گذاشته و هم اقدامات مثبت دولت سیزدهم در حوزه های مختلف و از جمله حوزه اقتصادی را سانسور کرده و یا با تحریف روایت می کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 47
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 12
  • DE ۲۳:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۳
    23 6
    بی‌قراری اصلاح‌طلبان برای بتن‌ریزی در موشک‌های ایران/... : فقر در ایران از یک استثنا درحال تبدیل‌شدن به یک قاعده است چون ما اصلاحتبه کاران بیش از ۳۲ سال دولت دستمون بود و همه جا را اصلاحات مالی کردیم. بوی اصلاحات از همه جا بلند است از اقتصاد و تولید گرفته تا فرهنگ و عزت و اقتدار . دونسل طول میکشد تا خسارت های این جماعت وابسته پرخور و کم کار را تصحیح کرد.
    • IR ۰۱:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۴
      10 1
      ما بتن را توی حلقوم اصلاحطلبان خائن خواهیم ریخت
    • سعید MD ۰۸:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۴
      8 1
      حرف شیطانی غرب از حلقوم غربگدایان خارج می شود
    • IR ۰۸:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۴
      10 1
      نگاه اصلاح طلبان ....ـوع آور به مرگ برجام شان یادآور نگاه شاه فراری به پایان سلطنتش در هنگام ترک ایران است !!!!
    • IR ۰۹:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۴
      2 2
      شما سومین رئیس جمهور رو اصلاح طلب در نظر گرفتید یا ششمین؟
    • IR ۰۹:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۴
      4 9
      کاملا یادمونه احمدی نژاد اصولگرای شما چه بلایی سر این مملکت آورد
    • IR ۱۰:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۴
      8 1
      جناب 09:19 ـــ یعنی بدتر از بلایی که روحانی اصلاح طلب شما بر سر ایران آورد؟! انصافت را شکر و رو داریت را شرم!!
    • DE ۱۴:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۵
      1 0
      ۰۹:۱۹ - کاملا یادمونه احمدی نژاد اصولگرای شما چه بلایی سر این مملکت آورد.// خخخ به اندازه لاکپشت فهم سیاسی نداری . احمدی مشاء حداقل اینقدر مرد بود که بارها و بارها هم قبل از انتخابات هم بعد از انتخابات و هم حالا که استحاله شده و داره اصلاح طلب میشه گفت نه اصولگرا بوده نه هست و نه خواهد بود. حالا برو یک دفتر هزار برگ با مداد رنگی بخر تا بامداد بشین اینقدر خجالت بکش تا تا تمام صفحاتش پر بشه .
  • IR ۲۳:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۳
    16 1
    ربیعی زمانی که سخنگوی دولت بنفش بود چندین بار یک تنه رکوردهای مختلف کذب گویی را جابجا کرد اگر شرافتی دارد تا آخر عمر بابت همدستی و همکاری با دولت بدتر از مغول روحانی باید سکوت کند
  • IR ۲۳:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۳
    18 1
    آقای ربیع حقوق نجومی ات و بردهایت از خزانه را بریز بیرون امید وارم روزی برسد اموال شما بنفع مردم و رفاه مردم مصادره شود آن روز دیر نیست
  • محمود IR ۰۰:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۴
    20 2
    خداوند این جماعت وطن فروش و غربگدا را به راه راست هدایت فرماید
    • IR ۰۶:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۴
      6 1
      اینها که به راه راست هدایت نمی شوند خدا آنها را نابود کنه
    • IR ۰۹:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۴
      3 8
      شما احیانا فامیلیت احمدی نژاد نیست؟!
    • IR ۱۶:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۴
      3 1
      نه! من رئیسی ام!!!
  • IR ۰۰:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۴
    6 2
    یکی نیست ب این اصلاح طلب بگه اگر تحریم اینقدر اثر داره پس مردم ایران چجوری طی چند هزار سال تو این کشور زندگی کردن؟ مگر جز با کشاورزی ودامپروری
  • ناشناس IR ۰۱:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۴
    7 0
    آقای ربیعی سه دهه مدیریت اجرایی کشور باشما و نادان هایی چون شما بود تا رسید به ویرانه اقتصادی امروز در حقیقت اقتصاد ایران چیزی نیست که درست نشود منتها شما با ندانم کاری هایتان با رانت خواری های تان با فاصله گرفتن از مردم وسر درآخور نمودن کشورهای غربی که ایرانی قدرتمند نمیخواهند مردم ایران را به خاک سیاه نشاندید حالا وقیحانه دم از فقر میزنیدخود شما وهمپالگی هایتان که وزیران رانتی وصاحب میلیاردها تومان اژ پول مردم شده اید هیچ حقی ندارید که از فقرمردم دم بزنید انشاالله حساب شما با کرام الکاتبین خواهد بود روزی خواهد رسید که همگان سیه روزی شما و وزیران میلیاردی را خواهند دید.
  • FR ۰۱:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۴
    0 6
    این تفسیر عمدی امثال شماست که عادی شدن در نظم جاری جهانی را بتن ریزی در موشک ها ترجمه میکنید کشور های دیگری هم هستند بمب اتم و موشک قاره پیما دارند اما در نظم جهانی عادی رفتار میکنند کشوری یا کشورهایی موشک های قاره پیمایشان را بتن ریزی نکرد
    • امانی IR ۱۲:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۴
      5 1
      البته کشورهای زیادی هستند که بمب اتم وموشک های قاره پیما وقدرت نظامی دارند ونظم نوین جهانی را هم رعایت میکنن مثل رژیم اشغالگر صهیونیستی نه ادمکشی وکودک کشی وزن کشی میکنه ونه دایم در حال تجاوز به حریم کشورهای همسایه حتی دورتر هست بعد مثل فرانسه که هنوز هم کشورهایی از افریقا را مستعمره داره ودخالت نظامی میکنه ونه مثل امریکا که هر وقت از مذاکره حقوقی وهنجار بین المللی دستش بجایی نمیرسه گزینه های روی میز وزیر میز را علم میکنه خوب چرا ایران با سابقه تمدن سه هزارساله نباید ابزار قدرتمند دفاعی وتهاجمی داشته باشه یک زمانی هم نظم جهانی را ما تعیین میکردیم حالا چه عیب داره که دوباره مسئول نظم نوین تر جهانی بشیویم ایا زمان ان فرانرسیده است
  • من IR ۰۲:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۴
    6 0
    برادر عباد (ربیعی) فقط ساکت شو لطفا . که بعید می‌دونم بتونی!
  • IR ۰۲:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۴
    3 4
    مشرق حنات دیگه رنگی نداده
  • Arash IR ۰۵:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۴
    8 0
    اگر غیرت را از یک مرد بگیریم،، اگر این مرد اسلحه هم داشته باشه،وقتی یک دزد به خانه میاد،، این مرد از ترسش هم اسلحه و هم... رو در اختیار این دزد قرار میده، ماجرای اصلاحات، ماجرای همین مرد بی غیرته
  • IR ۰۶:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۴
    5 1
    اصلاح طلب ها دچار سندرم نفاق بی قرار هستند. درمان هم نداره ، باید با مشت آهنین با آنها برخورد شود.
  • IR ۰۶:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۴
    5 0
    کسی که در فتنه 88 دست راست میر حسین موسوی بود با مدیریت علی لاریجانی در مجلس وزیر شد، از این جماعت چه انتظاری دارید
  • IR ۰۷:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۴
    3 0
    نظم نوین جهانی رو خیلی واضح میشه تو یمن و فلسطین دید
  • سعید MD ۰۸:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۴
    3 0
    بوغ های بی جیره و مواجب غرب
  • عباس خسروی IR ۰۸:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۴
    6 0
    سلام، آدم خجالت می کشد بگوید این موجودات اصلاح طلب هموطن ما هستند واقعاً پرو تر و بی... تر و .....تر از این جماعت در دنیا نیست.
  • امیررضا IR ۰۸:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۴
    3 0
    نتانیاهو بر اساس گفته های امثال زیدآبادی و سایر اصلاح طلبها، اونها رو سرمایه اسرائیل در ایران معرفی کرده. غرب زدگی در این جماعت بیداد می کند، باعث تاسف است که تمام فکر و ذکر اینها منافع غرب است و مدافع آن شده اند.
  • IR ۰۸:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۴
    5 0
    آقا این روزنامه ها را ببندید تا کی ما از خودی ها ضربه بخوریم
  • IR ۰۹:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۴
    3 0
    حناب اقای ربیعی اگر امریکا گرایی افراطی جریان متبوع شما یعنی اصلاح طلبان و نفوذی های سرویسهای جاسوسی غرب در میان جریان سیاسی - اقتصادی و امنیتی شما تبدیل به یک قاعده و روال نشده بود یقینا وضعیت اقتصادی و معیشتی توده های مردم و کسب و کار و تولید در کشور و همچنین وضعیت امنیت داخلی کشور و مصون ماندن جان دانشمندان هسته ای و... بمراتب بهتر از وضع کنونی بود . در خوش بینانه ترین نگاه و تحلیل جریان سیاسی شما اولا راه خود را از راه امام و انقلاب جدا کرده است . ثانیا شدیدا دچار ضعف تحلیل از وضعیت و تحولات بین المللی و منطقه ای هستید . ثالثا مرعوب غرب مخصوصا امریکا شده اید . رابعا گرفتار زندگی و فرهنگ بشدت اشرافی و رفاه طلبانه و فاصله نجومی از توده های مردم شده اید .خامسا همانطور که خوتان مستظهر هستید و میدانید سرویسهای جاسوسی غرب تحت عناوین فریبنده شدیدا در سطوح بالای جریان سیاسی شما نفوذ کرده و اطلاعات و تحلیلهای شما را مهندسی میکنند تا در جریان کشور اخلال نمایند و اهداف غرب و مخصوصا امریکا را محقق سازند . اگر این قاعده ها و باورها در جریان اصلاح طلبان فرو ریزند یقینا از تهدیدات اقتصادی و امنیتی و ناهنجاریهای اجتماعی و فرهنگی در کشور بشدت کاسته خواهد شد . باید دنباله ها و باقی مانده های افکار و افراد غرب زده از بین بروند تا کشور اصلاح شود .
  • عدالت خواه IR ۰۹:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۴
    3 0
    یکی از خود به اصطلاح اصلاح طلبان(افساد طلبان) گفت : که با مرگ هاشمی میخ آخر به تابوت اصلاحات خورد؟!!
  • IR ۱۰:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۴
    2 0
    وقتی برخی مسئولان دولت سابق به جای محاکمه دارن زندگیشون رو میکنند بایدم کم کم ژست طلبکاری بگیرند
  • كريم IR ۱۰:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۴
    2 0
    آرزوي بتن ريزي موشك هاي ايران را ان شاء الله به گور خواهيد برد.
  • IR ۱۰:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۴
    2 1
    عجب!
  • DE ۱۰:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۴
    1 1
    مشرق
  • IR ۱۰:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۴
    3 0
    جیب پرپولتوتو نگاه کنید آمار فقر را هم ببینید
  • IR ۱۰:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۴
    3 0
    همت اصلی تمام مسئولان کشور در راستای اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی، خنثی سازی و بی اثرسازی تحریم ها، و حذف دلار از چرخه ی اقتصاد کشور باشد.
  • IR ۱۱:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۴
    0 4
    سلام جناب محترم مشرق نیوز درسته که دولتهای قبلی نواقصی در اداره امور داشتند ولی ظاهرا کار شما هم شده مصداق "هر آنچه آن خسرو کند شیرین بود" هرچند کار این دولت جدید در بسیاری از کارها و رویکردها واقعا عالی بوده ولی شما در هر صفحه از مطالبتان آنقدر مسایل تکراری و آبکی شبیه کری های استقلال پرسپولیس نقل می کنید که اگر شخصی مثل بنده مدتی در مطالب شما مطالعه داشته باشد سر آخر دچار اشمئزاز خواهد شد. هدف شما از این همه نقل قول که این آقا اینطوری گفت واون خانم اونطوری نوشت چیه؟ اگر به قول معروف به عمل کار برآید چرا تا بحال در مبحث کلانی مثل طرح تحول در در نظام آموزشی و رتبه بندی معلمان هنوز اقدام مثبتی صورت نگرفته و دولت ومجلس با همکاری یکدیگر این قشر عظیم را هر روز سر می دوانند تا سال 1400 نیز به سلامتی به پایان رسد و دردی از این قشر مظلوم دوا نمی گردد.
  • IR ۱۱:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۴
    0 1
    مجبورید?
  • IR ۱۱:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۴
    0 4
    تنها دولت اصلاحاتی دولت خاتمی بوده که بهترین کارنامه را داشته
  • ناصر IR ۱۲:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۴
    2 0
    در شرایط فعلی هیچ ادم عاقل و وطن دوستی موافق ازبین بردن موشکها نیست
  • IR ۱۳:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۴
    1 0
    برای بهبود اقتصاد نیاز نیست به هر توافق خفت باری تن داد اگر چین وسنگاپور آن راهی رفتند که اصلاح طلبان می گویند علتش این بود که خاورمیانه را نداشتند ،بجای توافق بر ابرقدرتها اسرائیل را تصرف کنید وبرخاورمیانه مسلط شوید خودتان ابرقدرتی می شوید که دیگران دنبال مذاکره وتوافق با شما باشند ،امروز تردید کنید فردا پای هر خفتی را امضا می کنید وذره ذره هرچه دارید را خواهند گرفت مطمئن باشید اگر تمام امتیازای که غرب می خواهد را بدهید باز ذره ای از عزم آنها بر تسلط بر تمام ثروتهای خاورمیانه کاسته نخواهد شد .
  • IR ۱۳:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۴
    4 0
    اموال نامشروعشان مصادره وریشه انهاخشکانده شود.والادراولین فرصت که به قدرت برسندریشه انقلاب رامیزنند.بخدابایدازاینهاترسیدبه هیچ دینی ومسلکی پایبندنیستندفقط پول ومقام
  • US ۱۳:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۴
    4 0
    زمانی که می خواستند برجام را توسط روحانی و دارودسته اش به ایران تحمیل کنند همین مزدوران دست به قلم تواین روزنامه های اصلاحات با تمام توان تبلیغ می کردند که اگر برجام اجرا شود تمام مشکلات ایران حل می شود و ایران گلستان می شود ولی دیدیم نتیجه برجام را الان هم همین اگر برنامه موشکی هم قبول کنند فردا به یک موضوع دیگر گیر می دهند
  • دادا IR ۱۵:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۴
    3 0
    باید دهن این اصلاح طلبان را بست اینان را باید دولت شنا سائی همه شان را محاکمه نماید
  • IR ۱۶:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۴
    1 1
    احمدی‌نژاد اصولگرا نبود و نیست ، نفاق و دروغگویی اش وقتی آشکار تر شد که همین اواخر به صراحت گفت لیبرال دموکرات است ،احمدی نژاد هم از جنس غربگدایان و نوکران امپریالیسم آمریکاست
  • ربیعی IR ۲۳:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۴
    1 0
    ربیعی جان خیلی پررو هستید
  • IR ۱۰:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۵
    0 0
    خود به خود که فقر تولید نشده با 32 سال حکمرانی ربیعی و دوستانش تولید شده

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس