کد خبر 1306330
تاریخ انتشار: ۸ آذر ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۶
رالف راننگنیک

رانگنیک هرگز یک گزینه موقت نیست و مدیران منچستر یونایتد، پس از سالها درجا زدن و امتحان چند باره راه‌های بی جواب، حالا قصد دارند از مرد آلمانی به عنوان خالق یک پروژه بلند مدت استفاده کنند.

به گزارش مشرق، پس از اخراج اوله گنار سولسشائر، حالا مایکل کریک هدایت شیاطین سرخ را بر عهده گرفته و به نظر می‌رسد تئوریسین آلمانی، رالف رانگنیک، از بیشترین شانس برای رسیدن به نیمکت منچستر یونایتد در آینده نچندان دور بهره‌مند است. او که خالق سبک "گگن پرسینگ" در دنیای فوتبال است، شاید مهمترین و تاثیر گذار ترین فرد در طول ۳ دهه گذشته فوتبال آلمان باشد. نسلی که در دنیای مربی گری امروز، بیشترین تاثیر را دارند، همه از شاگردان رانگنیک بوده‌اند؛ از یورگن کلوپ و توماس توخل گرفته تا یولیان ناگلزمان و هانسی فلیک.

اما رانگنیک هرگز یک گزینه موقت نیست و مدیران منچستر یونایتد، پس از سالها درجا زدن و امتحان چند باره راه‌های بی جواب، حالا قصد دارند از رانگنیک به عنوان خالق یک پروژه بلند مدت استفاده کنند. پروژه ای شبیه به آر بی لایپزیش در فوتبال آلمان که یک شبه، ره صد ساله را پیمود و تنها ۱۱ سال پس از تاسیسش، راهی جمع چهار تیم برتر لیگ قهرمانان اروپا شد. لایپزیش، شاهکارِ رانگنیک به حساب می‌آید اما نه منچستریونایتد آر بی لایپزیش است و نه بازیکنانش، جوانانی کم نام و نشان.

باید دید راهکار رانگنیک برای در دست گرفتن رختکن یونایتد چیست؟ آیا او پروژه اش را حول محور کریستیانو رونالدو و بازیکنان حال حاضر تیم همچون ادینسون کاوانی، برونو فرناندس، جیدون سانچو و ... می چیند یا بازیکنان جدیدی را جذب می کند که تاکتیک پذیری بیشتری داشته باشند؟

به هرحال، به نظر نمی‌رسد اطمینان تمام و کمال به رانگنیک، در نهایت منچستر یونایتد را متضرر کند. او که مجموعه فوتبال کمپانی ردبول از جمله سالزبورگ را نیز بر عهده داشته، بدون شک از بهترین استعداد یاب‌ها نیز بهره مند است و رابطه خوبش با ارلینگ هالند نیز، می‌تواند این باشگاه انگلیسی را در رقابت با سایر بزگان فوتبال اروپا، در نهایت پیروزِ پروژه جذب هالند کند. به نظرتان بچه غولِ نروژی، نیازی به معرفی، تعریف و تمجید دارد؟!

رانگنیک، راه میانبر برای رسیدن به هالند

رانگنیک هم صد البته در به دست گرفتن هدایت یک تیم بحران زده از میانه فصل، در سال‌های متمادی مربی‌گری‌اش، بی‌تجربه نیست. او در شرایط مشابهی، سال ۲۰۱۱، هدایت شالکه را پس از فلیکس ماگات بر عهده گرفت و این تیم را ابتدا به قهرمانی در جام حذفی فوتبال آلمان رساند، سپس با گذر از اینتر میلان به نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا رسید و آنجا در مجموع دو بازی رفت و برگشت، با نتیجه ۶-۱ مغلوب شیاطین سرخ تحت هدایت سر الکس فرگوسن شد.

منبع: میدان نیوز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس