تداوم توقف فعالیت واحدهای آلاینده تهران/ ممنوعیت تردد شبانه خودروهای گازوئیلی

با توجه به ادامه وضعیت پایدار هوای تهران در روزهای آینده، ششمین جلسه کمیته اضطرار آلودگی هوا با حضور نمایندگان نهادهای ذی‌ربط برگزار شد و مدیر کل حفاظت محیط زیست استان تهران مصوبات را تشریح کرد.

به گزارش مشرق، سعید محمودی در ششمین جلسه کمیته اضطرار آلودگی هوا که امروز در استانداری تهران برگزار شد، با اشاره به مصوبات این جلسه گفت: اقداماتی نظیر تعطیلی موقت واحدهای صنعتی آلاینده، کنترل دقیق خودروهای بدون معاینه فنی، ممنوعیت تردد شبانه خودروهای گازوئیلی و جلوگیری از فعالیت‌های عمرانی آلاینده برخی از این مصوبات است.

وی جلوگیری از سوزاندن زباله، جلوگیری از روشن ماندن اتوبوس‌ها در پایانه‌ها، استقرار پایگاه‌های بهداشت و سلامت و اطلاع‌رسانی برای خودداری از فعالیت‌های ورزشی  را از مصوبات جلسه امروز کمیته اضطرار آلودگی هوای تهران ذکر کرد.

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان تهران در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به وضعیت کیفیت هوای شهر تهران طی روزهای آینده خاطرنشان کرد: امروز (۶ آذرماه) وضعیت هوا از حد انتظار ما بهتر بود اما فردا با پایداری جو و افزایش آلاینده‌ها دوباره وضعیت بدی حکمفرما خواهد شد. از فردا تا چهارشنبه (۷ تا ۱۰ آذرماه) وضعیتی پایدار مورد انتظار است.

وی با اشاره به نحوه عملکرد نیروی انتظامی در اجرای مصوبات پیشین کارگروه ادامه داد: متاسفانه مشکلاتی پیش آمد و نیروی انتظامی به شکل مطلوبی برای کنترل تردد کامیون‌ها در ساعات شب با ما همکاری نکرد. نیروی انتظامی یا نخواست ویا نتوانست این موضوع را مدیریت کند و کامیون‌ها آزاد بودند و در ساعات شب در سطح شهر تردد می‌کردند.

محمودی افزود: واحدهای صنعتی تولید شن و ماسه که مسئولیت تعطیل‌کردن آن‌ها با محیط زیست بوده است تا حد توان تعطیل شده‌اند.

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان تهران با اشاره به ممنوعیت مصرف مازوت اظهارکرد: اخیرا شایعاتی مبنی بر سوزاندن دوباره مازوت در پایتخت و دیگر کلانشهرها شنیده می‌شود. محیط زیست تا حد توان واحدهای متخلف را در لیست سیاه قرار می‌دهد و این واحدها باید عوارض سنگینی بدهند. تنها کاری که از دست ما برمی‌آید افزودن این واحدها به لیست صنایع متخلف است.

در ادامه این نشست مجتبی جلالی - مدیر کل هواشناسی استان تهران - با اشاره به وضعیت بارندگی طی سال جاری گفت: امسال از مهرماه تا کنون ۱۲ میلیمتر کاهش بارندگی داشته‌ایم بنابراین تنها ۹ درصد از بارش سالانه ما تامین شده است همچنین نیم درجه افزایش دما از مهرماه امسال تا امروز ثبت شده است. در کل میزان بارش ما از حد نرمال پایین‌تر بوده است.

وی با اشاره به وضعیت هوای پایتخت در روزهای آینده گفت:در روزهای پنجشنبه و جمعه (۱۱ و ۱۲ آذرماه) باد خواهد وزید و هوا بهتر می‌شود پس از این بازه دوروزه، دوباره جو در روزهای شنبه و یکشنبه  (۱۳ و ۱۴ آذرماه) پایدار خواهد شد و امکان بازگشت آلودگی هوا وجود دارد.

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس