کد خبر 1302599
تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۷
عکس/ آلودگی هوای تهران

عبادتی گفت:با توجه به افزایش غلظت آلاینده‌ها قرار بر جلوگیری از تردد کامیون‌ها و موتور سیکلت‌ها و خودروهای دودزا و بدون معاینه فنی در سطح شهر در دستور کار قرار گرفت.

به گزارش مشرق، عبادتی معاون نظارت و پایش حفاظت از محیط زیست استان تهران درباره تصمیمات کارگروه آلودگی هوا گفت: با توجه به افزایش غلظت آلاینده‌ها و بالا رفتن شاخص کیفیت هوا قرار بر استقرار پایگاه‌های سیار فوریت‌های پزشکی اعم از اورژانس و هلال احمر در مناطق پر تردد شهر شد همچنین جلوگیری از تردد کامیون‌ها و موتور سیکلت‌ها و خودروهای دودزا و بدون معاینه فنی در سطح شهر توسط پلیس راهور در دستور کار قرار گرفت.

معاون نظارت و پایش حفاظت از محیط زیست استان تهران اظهار کرد: از تردد شبانه‌ی کامیون‌ها به استثنای حامل‌های مواد فاسد شدنی و جلوگیری از فعالیت واحدهای تولید آسفالت و شن و ماسه توسط محیط زیست جلوگیری از فعالیت‌های عمرانی دارای آلودگی هوا توسط شهرداری عدم روشن کردن اتوبوس‌ها در پایانه‌ها تشدید پایش‌های روزانه تا پایان شرایط اضطرار انجام خواهد شد. همچنین ممنوعیت استفاده از سوخت مازوت در نیروگاه‌ها و صنایع و ممنوعیت فعالیت ورزشی در فضای باز از مواردی است که در دستور کار قرار گرفت.

تصمیمات اضطراری کارگروه آلودگی هوای تهران

عبادتی با بیان این که شرایط اضطرار تا فردا بعد از ظهر در کل استان تهران ادامه خواهد شد افزود: میانگین شاخص روزانه امروز ۱۴۸ بوده است و ناسالم برای گروه‌های حساس است، اما شاخص ساعتی ۱۵۰ است که ناسالم برای همه‌ی گروه‌ها است.

وی با اشاره به این‌که بر اساس آمارها وضعیت هوا در امسال و سال گذشته یکسان است ادامه داد: ۶۰ درصد علت آلودگی هوا به دلیل منابع متحرک است، تردد بیش از ۴ میلیون خودرو و کامیون در سطح شهر که کیفیت قابل قبولی ندارند باعث آلودگی هوا می‌شود.

معاون نظارت و پایش حفاظت از محیط زیست استان تهران تصریح کرد: کاهش دما در فصل پاییز و زمستان باعث افزایش غلظت آلایندها می‌شود و محیط زیست مصوبات کارگروه آلودگی هوا را رصد می‌کند تا مشکل رفع شود.

منبع: باشگاه خبرنگاران

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس