شهیندخت مولاوردی

معاون سابق روحانی در حالی طرح عقلانی مجلس برای "صیانت از حقوق عامه در مقابل حیوانات مضر و خطرناک" را منجر به بیکاری دامپزشکان می‌داند که انگار در دنیای اینان بجز سگ و گربه حیوان دیگری روی زمین نیست!

سرویس سیاست مشرق - «وبلاگ مشرق» خوانشی روزانه در لابه‌لای اخبار و مطالب رسانه‌های کشور است. ما درباره این خوانش البته تحلیل‌ها و پیشینه‌هایی را نیز در اختیار مخاطبان محترم می‌گذاریم. ۷:۳۰ هر روز با بسته ویژه خبری-تحلیلی مشرق همراه باشید.

***

تاجزاده‌ها در صف انتخابات خبرگان

تاجزاده‌ها در صف انتخابات خبرگان/ اگر حاج‌قاسم حرف نقیب‌زاده را پذیرفته بود!

سعید حجاریان، از حامیان روحانی و تئوریسین اصلاح‌طلب اخیراً با انتشار یادداشتی با عنوان "سیاست‌ورزی در عالم ممکنات" به نمایش گفت‌وگوی خود و مصطفی تاجزاده پیرامون بحث اصلاحات ساختاری ادامه داد.

او در بخشی از این یادداشت و پیرامون تجویزهای خود برای کاربردی‌سازی نسخه تاجزاده برای اصلاحات ساختاری در نظام به مفهومی به نام "خبرگان‌سازی" اشاره کرده و نوشته است:

"فرض کنیم ساختار موجود پذیرفتنی است و بناست ترکیب قانون اساسی و مجلس خبرگان و رهبری برقرار بماند. در این شرایط ابتدا باید خبرگان‌سازی کرد؛ به این معنا که در انتخابات مجلس خبرگان ۷۰ نفر روحانیِ فاضلِ اصلاح‌طلب را به‌مصاف معمرین مجلس خبرگان فعلی فرستاد، به‌نحوی که آن‌ها پیشاپیش اعلام کنند در بدو ورود راهی متفاوت خواهند رفت. این کشور مجتهد جوان و روشن‌اندیش دارد و چنین تلاشی عبث نخواهد بود؛ چه شورای نگهبان آن‌ها را رد کند و چه تأیید کند. از طرفی، این کار نسخه پیشرفته ثبت‌نام تاج‌زاده در انتخابات ریاست جمهوری است و گمان نمی‌کنم راهی مستحکم‌تر از این برای اشاعه گفتمان اصلاحات ساختاری وجود داشته باشد."

حجاریان در این یادداشت با اشاره به حرکت مجاهدین خلق در قبل از انقلاب پیرامون بحث "تبلیغات مسلحانه"؛ روش تاجزاده را "تبلیغ مصلحانه" عنوان کرده و البته دست به نقد این مصلحانه بودن زده است. [1]

*حاقّ هدفی که حجاریان دست به ترسیم آن زده؛ در نوشتار فوق به روشنی هویداست و برای یک ذهن جوینده حقیقت مشخص است که اینان از پروژه "خبرگان سازی" چه مسیری را دنبال می‌کنند!؟

آن مسیر این است: هدف گرفتن شریان اصلی قلب نظام (ولایت فقیه) یعنی "مجلس خبرگان" به نحوی که رجال سیاسی بدنام و ساختارشکن عبا و عمامه بپوشند، سپس توسط رسانه‌های اصلاح‌طلب آیت‌ا... خطاب شوند و به عرصه انتخابات خبرگان بیایند و پس از قرار گرفتن در دامن مردم با فرایند "رأی بد"؛ اصلاحات ساختاری تاجزاده و حجاریان را پی بگیرند.

این فرایند تلخ تا حدی عجیب به نظر می‌رسد اما عجیب‌تر آنکه نسخه اصلی و اصیل این تراژدی با "داوطلب شدن مصطفی تاجزاده برای نامزدی در انتخابات ریاست‌جمهوری 1400" برای همه مردم ایران اجرا و تجربه شد.

رجلی ساختار شکن، بد سابقه، ناکارآمد و دارای پرونده براندازی که خود را در قامت نامزد ریاست‌جمهوری مطرح کرد و پس از رد صلاحیت شدن؛ پروژه تحریم انتخابات 1400 را رقم زد.

چه اینکه گروهی از همین افراد و همفکرانشان طی 40 سال گذشته از عمر نظام اسلامی توانسته‌اند به مناصب بالای امنیتی، دولتی و فرهنگی برسند، دولت بیاورند و دولت ببرند و حتی نظام و مردم را به پرتگاه خطرناک فتنه بکشانند.

***

رهاورد علم سیاست بدون "عقلانیت و نهج‌البلاغه"

اگر حاج‌قاسم حرف نقیب‌زاده را پذیرفته بود!

تاجزاده‌ها در صف انتخابات خبرگان/ اگر حاج‌قاسم حرف نقیب‌زاده را پذیرفته بود!احمد نقیب‌زاده، استاد علوم سیاسی و از نظریه‌پردازان اصلاحات اخیراً در بخشی از یک مصاحبه که سایت اعتمادآنلاین آنرا منتشر کرد، گفته است:

"اساسا مواجهه مداوم با بحران در خارج از مرزها باعث تحلیل رفتن قوا در داخل می‌شود. نتیجه این است که جای پای دولت در داخل سست می‌شود و دولتی که نتواند در داخل تکیه‌گاه محکم مردمی داشته باشد، توان مقابله با بحران را نخواهد داشت! "[2]

*این همان حرفی است که اصلاح‌طلبان و مخالفان محور مقاومت در اوایل فتنه سوریه نیز مطرح می‌کردند و از همین رو مخالف حضور امنیتی ایران در خارج از مرزهای کشور بودند.

همان حرفی که بعداً مشخص شد اگر رهبر مظلوم انقلاب به آن تن داده بود و حاج‌قاسم سلیمانی و مدافعان حرم مبانی آنرا پذیرفته بودند، امروز باید در کرمانشاه و اصفهان و تهران با دواعش و تکفیری‌ها می‌جنگیدیم.

حرف نقیب‌زاده اولا مبنای عقلانی ندارد زیرا هر ذهن آگاهی می‌داند که باید خطر را در نطفه خفه کرد. نه اینکه اجازه داد خطر ریشه کند و دست و پا در بیاورد و تناور شود و به میدان مبارزه با ما بیاید!

ثانیا اظهارات نقیب‌زاده با تاریخ هم ناهماهنگ است و در طول تاریخ صرفا حکومت‌هایی موفق بوده‌اند که تهدیدات پیرامونی خود را در نطفه خفه کرده‌اند و منافعشان را ولو در فراتر از مرزها به دست آورده‌اند.

و ثالثا تجربه موفق سوریه و لبنان و عراق و یمن و... به ما نشان داد که حضور در فرا مرزها اتفاقا تضمین‌کننده منافع ملی ایران و مردم ایران در جهات مختلف است.

چه اینکه حکما آقای نقیب‌زاده هم واقف است که اگر امروز با یک "ایران قوی" که هژمون امنیتی و اقتصادی خود را تا سواحل مدیترانه گسترانیده، مواجه نبودیم؛ نه تنها نفت و غذایمان در دریاها به تاراج دشمن تا دندان مسلح می‌رفت بلکه نه مرزهای امنی داشتیم و نه می‌توانستیم با قدرت‌های جهانی تعامل داشته باشیم.

چیزی شبیه به حکومت‌های تو سری خور و درجه چندمی در اقصی نقاط جهان که یا مجبورند به آمریکا پایگاه نظامی بدهند، یا طعم آزادی و استقلال را نمی‌چشند و یا اقتصادشان به انگشت اشارت آمریکا و انگلیس وابسته است.

همان رهاوردی که از علم سیاست بدون "عقلانیت و نهج‌البلاغه" حاصل می‌آید...

***

وقتی فقط "سگ و گربه" جزو حیوانات محسوب می‌شوند!

تاجزاده‌ها در صف انتخابات خبرگان/ اگر حاج‌قاسم حرف نقیب‌زاده را پذیرفته بود!

خانم شهیندخت مولاوردی، معاون سابق رئیس‌جمهور روحانی و از چهره‌های پر حاشیه، به طرح نمایندگان مجلس برای مقابله با آزار حیوانات خطرناک واکنش نشان داد.

مولاوردی در بخشی از یک مصاحبه با امتداد، در این باره اظهار کرده است: اگر حقوق عامه را همان حقوق شهروندی بدانیم، جای سوال خواهد بود که در شرایط حاضر، طرح صیانت از حقوق عامه در مقابل حیوانات مضر، جزو کدام حقوق شهروندی اولویت‌دار است که مجلس یازدهم، احساس نیاز کرده تا از آن صیانت کند؟ همچنین، اگر حقوق عامه را مترادف با حقوق عموم مردم تلقی کنیم، این سوال مطرح خواهد شد که این طرح، پاسخگوی کدام نیاز مبرم عموم جامعه است؟ اساسا، این طرح در نظر دارد تا چند درصد مردم را مخاطب خود قرار داده و پاسخگوی نیاز آن‌ها باشد؟ در آستانه دومین سالگرد انتخابات مجلس یازدهم به نظر می‌رسد که لازم است تا عملکرد این مجلس مورد بررسی قرار گرفته و ارزیابی شود.

او در بخش دیگری از مصاحبه خود نیز می‌گوید:

"یکی از آثار و عواقب همین طرح صیانت از حقوق عامه در مقابل حیوانات مضر و خطرناک، می‌تواند بیکاری گسترده دامپزشکان، متخصصان و کارشناسان این حوزه باشد. قطعا در این شرایط که دغدغه اصلی دولت، اشتغال عنوان شده به نظر می‌رسد که ما جز اینکه این طرح را یک طرح غیر واقع‌بینانه، غیرضرور و غیراصولی بدانیم، عنوان دیگری نمی‌توان برای آن در نظر گرفت."[3]

*صد البته در اظهار نظرها و تحلیل‌های چهره‌های سیاسی؛ ابتدا باید به کارنامه و سوابق آنها رجوع کرد تا غلط و درست مسیر آنها مشخص شود.

در همین راستا و با توجه به کارنامه خانم مولاوردی در دولت ناکارآمد آقای روحانی؛ ما قضاوت درباره اظهارات او علیه طرح معقول مجلس برای "صیانت از حقوق عامه در مقابل حیوانات مضر و خطرناک" را بر عهده مخاطبان محترم می‌گذاریم.

البته بیان این نکته هم ضروریست که در جهان این قبیل افراد گویا فقط سگ و گربه جزو حیوانات محسوب می‌شوند و نیاز به دامپزشک دارند! و در صورت ممنوعیت نگهداری این حیوانات در محیط‌های آپارتمانی و شهری هم گویا دامپزشکان مورد اشاره خانم مولاوردی هیچ تمایلی به رسیدگی به سایر حیوانات را ندارند و لذا بیکار می‌شوند...

جالب است که خانم مولاوردی به این سؤال هم پاسخ نمی‌دهد که برای ایشان بیکار شدن چند دامپزشک شهرنشین اولویت دارد یا خطر حمله سگ‌های خانگی به کودکان در خیابان‌ها و پارک‌ها!؟

در کنار مولاوردی، برخی محافل سیاسی و رسانه‌ای نیز هجمه‌هایی را نسبت به طرح عقلانی مجلس در دفاع از حقوق مردم مقابل حیوانات مضرّ و خطرناک؛ شکل داده‌اند که این مسئله به شدت جای تأمل دارد. [4]

***

1_ https://mashghenow.com/?p=5200

2_ https://etemadonline.com/content/524188

3_ http://emtedad.news/?p=4950

4_ mshrgh.ir/1302011

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 38
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 8
  • سید IR ۰۹:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۷
    22 23
    به قول یکی از بزرگان از ظواهر امر چنین برمی آید که اصلاح طلبان ...ـوع آور پس از ناکامی های پیاپی در سیاست های خارجی و داخلی و اقتصادر و در نتیجه رویگردانی حامیان دنیا طلب شان از ایشان، اینک به هذیان گویی افتاده اند! سخنان این صفحه این جماعت را مرور کنید! به گمانم خودشان هم نخواهند فهمید که چه می خواسته اند که بگویند!!!
    • IR ۱۰:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۷
      32 15
      ما که نفهمیدیم اینا اخرش به کدام مسیرند با حضور ایران در سوریه مخالف بودند قبل از ان با حضور ایران کنار طالبان بر ضد امریکا موافق بودند در شهادت حاج قاسم و فخری زاده با انتقام ایران مخالف بودند چندی قبل بعد از فرار مضحک ارباب و اویزان شدن هم قطار هایشان از طیاره باز با دخالت ایران به نفع احمد مسعود و جنگ با طالبان موافق بودند
    • IR ۱۱:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۷
      15 9
      اگر حاج قاسم دلاور حرف نقیب زاده را پذیرفته بود الان باید با داعش در خیابان های کرمانشاه و همدان و تهران مبارزه می کردیم.
    • IR ۱۳:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۷
      3 16
      تمام دولتها منطبق بر نگاه غربگرایی بودن و احمدی نژاد هم نتوانست تغییری به نفع انقلاب ایجاد کنه جز در سطح حلقه اطراف خودش که آنهم تو زرد در اومد!
    • رضا IR ۱۴:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۷
      15 2
      آره خب اصلاحاتى ها نفهمند فقط شما ميفهميد !
    • IR ۰۰:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۸
      1 0
      خدا شاهده دیگه اختیار مملکت و هیچی را به اینها ندید بخاطر نتایج خیانتبارشون
    • روان پزشك" IR ۰۳:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۰
      0 0
      اين تاج زاده بدبخت با اين عكسى كه داره ؛ نشان از توهمِ خود هيتلر بينى شده! داره، يا داره به هيتلر (هاى هيتلر) ميگه !!!! افساد طلب بايد قبل از اينكه مثل هيتلر خودشو بكشه قرصى، شربتى، شيافى چيزي زودتر به اين مريض مفلوك برسونن ، ممكنه دير بشه هااااااا،،،!!؟؟
  • IR ۰۹:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۷
    21 38
    پرچم عظمت اسلام و وحدت مسلمين و نفرت از ظالمين برافراشته است.
  • IR ۰۹:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۷
    12 26
    پرچم عظمت اسلام و وحدت مسلمين و نفرت از ظالمين برافراشته است.
  • شاهد IR ۰۹:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۷
    16 16
    واقعا این افساد طلبهافازشون چیه . چرا دست از سراین کشور بر نمی دارن. اگر ی مدت ساکت بشین کسی نمی گه لالید
    • IR ۱۴:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۷
      7 5
      خودشون هم میدونند که اصلاحات جایش در کجاست
  • IR ۰۹:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۷
    13 8
    اسلاحتلب های احمق خخخخ
    • IR ۱۱:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۷
      16 1
      دست از سر مردم بدبخت ایران بردارید
    • IR ۱۳:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۷
      6 6
      ما هم همینو میگیم، ای عسلاهاطچیا دست از سر مردم ایران بردارید!!!!!
  • IR ۱۰:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۷
    9 3
    اون خانم که عکسش را زدید از مجاهدین خلقه؟؟
  • محمدایوب IR ۱۰:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۷
    12 18
    در جواب نقیب زاده این سربازان احمق آمریکا استراتژی ارباب خودشان را هم قبول ندارند آمریکا هزاران کیلومتر دور ترازکشورشان در افغانستان و عراق سوریه واقصا نقاط جهان لشگر کشی میکند وکشتار راه می اندازند می گوید از امنیتمان دفاع میکنیم. آنوقت این وطن فروشان
  • محمدایوب IR ۱۰:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۷
    8 18
    شهین دخت نبودی کجا. بودی بابا این بیچاره راست میگه رسیدگی وطرح برای در امان ماندن مردم از دست آموزان آمریکا اصلاح طلبان مهمتر است تا سگ ها که وفادار ونمک شناس تر هستند.
  • كريم IR ۱۰:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۷
    16 8
    اينجانب با اين سني كه دارم هنوز ... خطرناك تر از شما افساد طلبان در روي كره زمين نديده ام. ننگ بر تمام سران فتنه 88 و حاميان داخلي و خارجي شان.
  • IR ۱۰:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۷
    8 8
    اصلاحات = ...
  • IR ۱۰:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۷
    8 9
    اینا کین دیگه؟
  • محمد IR ۱۱:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۷
    7 6
    شما چرا همش اشتباه می نویسید منافقین را مجاهدین می نامید افساد طلبان را اصلاح طلب می نوسید
  • IR ۱۲:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۷
    7 10
    چه ضعف های نزد ارباب دارید که اینقدر پاچه خواری می کنید آخر چرا اینقدر خودتان را ارزان به صهیون می فروشید مدتی دست از سر مردم بر دارید... توبه کنید شاید....
  • IR ۱۳:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۷
    2 8
    مولاوردی راجع به دستاورد و عملکردهای خود جواب بده وقتی پاسخگو نباشیددنبال حاشیه و فرار به جلو نباش. مششرق ببندش به سوال
  • IR ۱۴:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۷
    3 5
    خانم ...
  • IR ۱۵:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۷
    2 0
    اما اگه با سهمیه بورس ج .ا بری آمریکا و کانادا مدرک بگیری اوضاع داخل سست نمیشه!
  • IR ۱۶:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۷
    1 2
    مرگ بر منافق
  • US ۱۶:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۷
    5 1
    بسم الله الرحمن الرحیم به این استاد قلابی بگویید، دوست گرامی اگر حاج قاسم و مدافعین حرم نرفته بودند، الان نیمی از خاک ایران تجزیه شده بود! سخته کلا در ایران بخواهی منطقی و اثباتی چیزی را به دیگران توضیح دهی! خودت نابود می شوی و از همه عرصه ها فید می شوی! جناب نقیب زاده اگر حاج قاسم عزیز،می خواست حرف شما راگوش کند، و تحلیل اشتباهی شما را قبول کرده بود، از فلسطین،لبنان،سوریه،عراق،ایران تا مکه و مدینه و همه با هم دستخوش توطئه و نقشه شوم تجزیه خاورمیانه شده بودند! یادآوری خدمت جناب نقیب زاده و ملت شریف ایران می نماییم، که رایس وزیر خارجه گذشته آمریکا،در سفر به آنکارا،می گوید، در این منطقه جغرافیای بسیاری از مرزها تغییر خواهد کرد! بعد نقشه که حالا براشون بهم خورده، اول سپاه،بعد حزب الله و سپس حماس را ،تروریستی اعلام می کنند! از خود اروپا،از خود لندن،روسیه تا خود آمریکا و صهیونیستها،همه در نقشه تجزیه نقش دارند،ای ملت ایران به گوش و به هوش! جان پدر و مادرتون حرف گوش کنید و مراقب کل خاک ایران باشید!!!! روح سردار عزیز دلم،حاج قاسم نازنین،شاد .... نقشه شوم رانقشه برآب کرده بود! شکر لله شکر لله شکر لله... الحمدلله کماهو اهله والسلام علینا و علی عبادالله الصالحین
  • عطاءالله IR ۲۱:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۷
    2 1
    معلوم نیست این افسادطلبان در کاسه سرشان چی دارند؟ هر چی هست مغز نیست
  • IR ۲۲:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۷
    1 0
    بابا این حجاریان عجب نظریه پردازیه ! همین دو سال پیش بود که یه توصیه و نظریه مهم داده بود که تو صفحه اول روزنامه های رنگی اصلاح طلبا هم اومده بود ! هول هولکی باز کردم ببینم چه توصیه ای کرده خوندم دیدم به همایون شجریان توصیه کرده دیگه ترانه نخونه واسه صدا و سیما ! همین ! .......واقعا اگه این اصلاح طلبا نبودن مردم چه جوری میتونستن بخندن ؟! خدایا این شادی رو از ما نگیر !
  • سید IR ۲۳:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۷
    1 0
    امیدوارم خانم مولاوردی هم مثل خانم بنده در اثر هجوم سگ خانگی به طرفش به زمین بخورد و استخوان دستش بشدت بشکند به نحوی که حتی بعد از عمل جراحی و گذاشتن پین و تمام مشکلات به حالت قبل برنگردد، آنموقع ببینیم این فرمایشات را تکرار می کنند. این اتفاق برای خانم من که افتاد ولی از نمایندگان مجلس خواستارم که بخاطر دیگران این طرح را با جدیت دنبال کنند.
    • IR ۱۰:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۹
      0 0
      گنه کرد در بر بلخ آهنگری به شوشتر زدند گردن مسگری.برادر من این که در جایی به خاطر سهل انگاری اش سگی به کسی حمله کرده است باید با آن فرد خاطی برخورد شود نه اینکه عده ای آدم متخصص که در راستای سلامت جامعه کار می کنند و نزدیک به ۵۳۰۰ کلینیک درمانگاه بیمارستان و... در کشور وجود دارد چند دامپزشک خواند و با آنها برخورد کرد و زمینه بیکاری آن ها را فراهم آورد.باید قانونی داشته باشیم که جامع باشد نه اینکه صورت مساله را پاک کند.چرا که پاک کردن صورت مساله هیچ گاه فایده و سودی نداشته
  • ایثاگر IR ۲۳:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۷
    1 0
    درکشوراگرخائنان محاکمه( خارج اززدوبندولابی مفسدین سیاسی )بشوند کشوربراحتی ازلوث تابعان غرب پاک میشود
  • كريم IR ۱۰:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۸
    1 0
    اي تاج زاده سلطنت طلب كه افساد طلب هم هستي، برو پهلوي، ربع پهلوي و آنجا برايش كمي غمخواري كن تا شايد كمي از استرس آرزوهايي كه در سر مي پروراند و به آن نرسيد تسكين پيدا كند. سر راه سري هم به فرزندانت در كانادا بزن و برگرد.
  • آنتی صهیونیزم IR ۱۴:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۸
    2 0
    مخم سوت میکشه از اینکه اینها شدن نظریه پرداز
  • IR ۱۰:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۹
    0 0
    خبرگزاری مشرق لطفا در انتخاب خبرنگارو تحلیلگر اخبار ابتدا گزینش کند سپس افرادی اگاه‌‌ را به عنوان تحلیلگر استخدام کند.قیاس مع الفارق این مثلا خبرنگار این است که نمی داند حرفه دامپزشکی که جزو کادر درمان در سراسر دنیا و حتی در کشور ما هم است هیچ ارتباطی با افرادی که سگ های آنها موجب آزار و اذیت مردم می شوند ندارد و وظیفه دامپزشکان مانند پزشکان،داروسازان پرستاران و... حفظ سلامت انسان ها است ودامپزشکان هستند که بیماری های مشترک بین انسان و دام را مطالعه می کنند مثل همین کرونا و راه های درمانی آن را می یابند و تولید واکسن توسط دامپزشکان است مثل موسسه رازی و انستیتو پاستور در حالی که همگان فکر می کنند داروسازان فقط مشغول اند.
  • IR ۱۰:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۹
    1 0
    بهتر است خبرگزاری مشرق چشمش را بازکند و اگر نخواست در شهر چرخی بزند و ببیند چقد دامپزشک مشغول به کار هستند یک آمار از سازمان دامپزشکی بگیرد تا بفهمد به چه تعداد زیاد هستند و خیلی از کیس های درمانی آنها گربه ها و سگ ها هستند و اینکه در خیابانی فرد سگش را از روی نادانی رها می کند به آنها ربطی ندارد و نباید به آنها خرده بگیرند مگر امنیت عمومی دست دامپزشکان است و اگر برخورد با این موضوعات را به عهده سازمان دامپزشکی می گذاشتند قطعا مشکلات حل می شد و دیگر نیاز به این طرح ها نبود که کروکدیل را با موش یکی بداند یا ادعا کند که لاک‌پشتی در خیابان به کسی حمله کرده است.
    • IR ۰۲:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۰
      0 0
      دقیقا. معلوم نیست در این کشور چرا هر فردی خود را تحلیلگر می داند.
  • Aliostad IR ۰۰:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۱
    0 0
    سلام. من اهل سیاست نیستم و سواد چندانی ندارم 5 کلاس ولی به جرات میتونم بگم امثال من 5 کلاسی از این دکتر و لیسانس اصلاح طلبها خیلی بیشتر درک داریم و میفهمیم ولی این اصلاح طلبها یک رو دارن به اندازه تمام سنگ پاهای قزوین و با این همه فاجعه فجیع آنهم سیاسی اقتصادی .ناپدید شدن 37 میلیارد دلار و خیلی بدتر چنان مردم و ملت را در فاجعه بر جام در برابر غرب خوار و خفیف کردند و به دانشمندان و تا سیسا ت هسته ای خسارت زدند که تا صد سال دیگر جبران نمیشود.ولی باز هم به شعور ملت با این گفتار و رفتارشان توهین میکنند. خدا وکیلی با چه رویی هنوز هم اظهار فضل میکنید تو رو خدا حد اقل بذارید ملت یک نفس بکشد ما خودمون رو به فراموشی زدیم تا یادمون بره شما چه خدمتی بهمون کردین!!!!!!!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس