غلامرضا ظریفیان

جریان سیاسی خاص تقلا می‌کند تا با کتمان دستاوردهای نظام، تردیدآفرینی و سیاه‌نمایی، ایمان مردم به انقلاب اسلامی را بستاند. حرکتی که در دهه ۶۰ توسط منافقین انجام می‌شد.

سرویس سیاست مشرق - «وبلاگ مشرق» خوانشی روزانه در لابه‌لای اخبار و مطالب رسانه‌های کشور است. ما درباره این خوانش البته تحلیل‌ها و پیشینه‌هایی را نیز در اختیار مخاطبان محترم می‌گذاریم. ۷:۳۰ هر روز با بسته ویژه خبری-تحلیلی مشرق همراه باشید.

***

تعارف قهوه به آمریکا!؟

لبخند و پیاده‌روی با آمریکا بماند پس از "لغو تمام تحریم‌ها"

لبخند و پیاده‌روی با آمریکا بماند پس از "لغو تمام تحریم‌ها"/ جلودارزاده: مردم برای فرار از مشکلات به حیوانات پناه می‌برند!

فیاض زاهد، از فعالان اصلاح‌طلب در بخشی از یک یادداشت پیرامون مذاکرات برجامی دولت رئیسی با کشورهای ۱+۵ نوشته است: هم چین و هم روسیه پرونده‌های گشوده‌ای دارند که توافق و معامله با امریکا برای‌شان از اولویت افزون‌تری برخوردار است. ایران می‌تواند یکی از کارت‌های بازی آنها باشد.

به گزارش اعتمادآنلاین، او می‌افزاید:

"ما در ظاهر هم که شده باید این مزیت را از آنها بگیریم. کافی است نشان دهیم که همه تخم‌مرغ‌های‌مان در سبد آنها قرار ندارد. در این بازی پیچیده قرار نیست که پالس‌های نادرست بفرستیم. امیر عبداللهیان یا علی باقری در یک گوشه دنیا، در یک راهروی تنگ، در یک جلسه بین‌المللی می‌توانند تنها یک لیوان قهوه به همتای امریکایی خود تعارف کنند. همین اندک بازیگری پیام خود را می‌رساند. نه چین و نه روسیه نباید فکر کنند که ما مجبور به احتضار بین‌المللی در چنبره منافع آنها هستیم."

زاهد در عین حال و در بخش دیگری از همین یادداشت تصریح می‌کند: مدل جواد ظریف هم در عمل و در نتیجه سیاست احمقانه امریکایی‌ها به نتیجه دلخواه نرسید. تاریخ امریکا مشحون از این فریبکاری‌ها یا کنش‌های ریاکارانه است. تنها کافی است به تاریخ دیپلماسی آنها در قبال دولت‌هایی چون مصدق و آلنده و دولت‌های امریکای جنوبی نگاهی بیندازیم. به نحوه رفتارشان با دولت خاتمی و روحانی نگاهی کنیم. آنها به‌ شدت بی‌اعتبار و غیرقابل اعتماد هستند. اما معنایش آن نیست که روس‌ها و چینی‌ها معتبر و محل اتکا هستند.[۱]

*ما معتقدیم در تئوری آقای فیاض یک پارادوکس وجود دارد. و آن اینکه چگونه هم باید به آمریکایی‌ها قهوه تعارف کنیم و هم این مدل در جریان پرونده ظریف جواب نداد.

شاید آقای فیاض بگویند منظورشان این بوده که با این کار به چین و روسیه پیام داده باشیم!

که در پاسخ باید گفت چین و روسیه در این سطح از بلاهت نیستند که ندانند آمریکا غیر قابل اعتماد است و از هیچ دشمنی با ایران فروگذار نیست.

به زعم ما، مسئله امثال آقای فیاض و برخی از چپ‌مسلکان دیگر اینست که روی ریل سیاست‌ورزی و دیپلماسی انقلاب اسلامی حرکت نمی‌کنند.

ریلی بنا شده بر عقلانیت و در مسیر منافع انقلاب و ایران.

مسئله ساده است...

برای ما جز در بحث رژیم غاصب صهیونیستی؛ پرچم اهمیتی ندارد بلکه اولویت با منافع کشور است. و در این میان البته سوابق مناسبات نیز نشان می‌دهد که کدامین شرکا قابلیت اطمینان دارند و کدامیک ندارند.

به دیگر سخن اینکه ما همانطور که توافقاتی با چین و روسیه داریم؛ با آمریکا هم می‌توانیم داشته باشیم. اما نه توافقاتمان با چین و روسیه به معنی زیر پا گذاشتن اصولمان است و نه معارضه‌مان با آمریکا به معنی عزم بی‌توافقی برای همیشه است.

بدیهیست که اگر چین و روسیه دست از پا خطا کنند؛ این منافع ملی ایران خواهد بود که نصب‌العین مردان دیپلماسی ایران است و اگر آمریکا به ریل عقلانیت بازگردد؛ مسیر مذاکره و توافق باز خواهد بود.

و این یک قاعده همیشگی در دیپلماسی انقلاب اسلامی است.

نکته اینجاست که بدانیم و بپذیریم قدرت هژمونی امروز ایران در ابعاد مختلف اقتصادی، سیاسی و امنیتی یک "قدرت درونزا" و دارای استقلال و آزادی است که روند آن هیچ ربطی و دقیقا هیچ ربطی به مذاکره و تحریم ندارد.

آیا فیاض زاهد می‌داند که اثر تحریم‌ها بر اقتصاد ایران هرگز بیش از ۲۰ درصد نیست!؟

***

نظر مقام معظم رهبری درباره دستاوردهای انقلاب اسلامی چیست؟

تقلای جریان خاص برای ستاندن ایمان مردم به نظام اسلامی

لبخند و پیاده‌روی با آمریکا بماند پس از "لغو تمام تحریم‌ها"/ جلودارزاده: مردم برای فرار از مشکلات به حیوانات پناه می‌برند!

غلامرضا ظریفیان، یکی از چهره‌های چپ ستادی در بخشی از یک مصاحبه با سایت جماران اظهار کرده است:

"به نظر من مردم از نظامی دفاع می کنند که در آن اسلام نقش مهمی ایفا می کند و اسلامی که در آن توزیع عادلانه قدرت و ثروت و کرامت و اخلاق نقش مهمی را ایفا می کند. به هر میزان از این فاصله بگیریم، شاهد کناره گیری، به انزوا رفتن، جدا شدن و فرقه فرقه شدن جامعه خواهیم بود. باید دید که چه قدر توانسته ایم در این بستر موفق باشیم. بیانات بزرگان نظام نشان می دهد که ما در برخی از زمینه ها موفق نبوده ایم؛ به خصوص در بحث «عدالت اجتماعی» که یک بحث بسیار مهمی است. هنوز راه خیلی طولانی داریم و بعد از ۴۰ سال علی رغم زحمات زیادی که در این نظام کشیده شده و اتفاقات خوبی که در خیلی از عرصه ها رخ داده ولی همچنان ما با فاصله طبقاتی جدی، توزیع ناعادلانه ثروت و بعضا توزیع ناعادلانه فرصت ها روبرو هستیم که این موجب نگرانی است. "

او می‌افزاید: گاهی اوقات پیمایش‌ها و نظرسنجی‌ها حکایت از این دارد که علی رغم اینکه مردم اعتقادات بنیادینشان را همچنان حفظ می کنند ولی متأسفانه نگاه‌های قیم مآبانه متضاد با آن بنیادها وجود دارد. به هر حال اسلام که بود، مردم هم که به صورت پراکنده بودند، ولی در چهره امام اسلامی را دیدند که با آنچه از پیامبر(ص) و اهل بیت(ع) سراغ داشتند قرین بود؛ و برای آن هم حاضر شدند همه نوع جانفشانی کنند. اگر آن شاخص ها را همچنان زنده و یا در حال رشد ببینند به نظر من حمایت های مردم به اشکال مختلف، که یک شکل آن بسیج است، را به شکل جدی و اساسی خواهیم داشت و هرچه از آنها فاصله بگیریم، فاصله هایی را ایجاد می کند که به شکل جدی باید به آن اندیشید. [۲]

*ما این سخنان تردیدآفرین و شبهه‌افکن را به قضاوت مخاطبان محترم می‌گذاریم.

چه اینکه همه می‌دانیم پمپاژ چنین شبهاتی در جامعه مدینه و جامعه کوفه صدر اسلام چگونه موجب نفاق و شقاق شد، چه فتنه‌هایی را برانگیخت، چه مسجد ضرارهایی ساخت و چه مخالفت‌هایی را با حکومت عقلانی و عادلانه امیرالمؤمنین(ع) و امام مجتبی(ع) برانگیخت.

اظهارات ظریفیان در حالی است که نظام اسلامی در دهه پنجم از عمر خود دستاوردهای مهمی در بخش‌های اقتصادی، سیاسی، امنیتی، قضایی و... برای مردم داشته که از جمله آنها می‌توان به بهود ضریب جینی، کاهش فقر مطلق، مالیات و سوخت ارزان، تک‌نرخی کردن بیکاری، قطع ریشه فساد سیستماتیک دوران طاغوت و افزایش امنیت اشاره کرد.

چه اینکه با عنایت به همین دستاوردهای قابل اثبات است که مقام معظم رهبری نیز تأکید دارند: "با وجود انبوه مشکلات، جمهوری اسلامی در قله‌ی عزت قرار دارد و مایه‌ی افتخار و مباهات برای اسلام است. "

ما در اینجا دو بخش از منتخب سخنرانی‌های رهبر معظم انقلاب پیرامون شبهه‌افکنی‌های منافقین علیه نظام اسلامی را جهت قضاوت بهتر مخاطبان محترم منتشر می‌کنیم:

۱_ اگر [دشمنان] بخواهند با موج حرکتی که ملت ما انجام داده، مقابله کنند، راهش آن است که این ملت را از میدان خارج کنند و به او ضربه بزنند. پس، تا پنجاه سال دیگر هم که باشد، استکبار از ضربه‌زدن منصرف نیست. ما باید هوشیار باشیم و فریب نخوریم. ما باید تحت تأثیر تبلیغات دشمن قرار نگیریم. ما باید ایمانمان را به نظام اسلامی از دست ندهیم؛ چون وقتی دشمن میخواهد ضربه وارد کند، اول پایه‌های ایمان مردم را متزلزل میکند، تا بتواند ضربه را خوب وارد کند.
یادتان است که مدتی به وسیله‌ی همین لیبرالها و آن روسیاه فراری [بنی صدر] و منافقین پست در همین تهران سر چهارراهها، ضد نظام و ضد امام و ضد این ملت و ضد سیاستهایی که جمهوری اسلامی داشت، تبلیغات میکردند؟ برای این‌که ایمان مردم را متزلزل کنند، تا بتوانند در وقت خودش ضربه را وارد کنند. همیشه از این کارها میکنند. مواظب باشید ایمان شما را متزلزل نکنند.

۲_ اوایلی که عراق حمله کرده بود، وظیفه همه معلوم و مشخّص بود که چه‌کار باید بکنند؛ اما منافقین که در آن وقت در تهران و در شهرهای دیگر فعّال بودند و آزادانه حرکت و سخنرانی میکردند، دائماً میگفتند آزادی نداریم! مثل امروز که بعضی کسان هرچه به ذهنشان میآید، میگویند و هر طور هم که دلشان میخواهد، کار میکنند، آن وقت یکی از شعارهایشان این است که آزادی نداریم! نمیفهمند که خودِ این ادّعا موجب تمسخر آنها میشود. آن زمان هم همین‌طور بود و عروسکهای منافقین سرِ چهار راهها تابلو به دست میایستادند و مردم را نسبت به اصل مسأله دفاع دچار تردید و اضطراب میکردند. [۳]

***

"رأی خوب" نه؛ نگهداری از سگ و گربه آری

جلودارزاده: مردم برای فرار از مشکلات به حیوانات پناه می‌برند!

لبخند و پیاده‌روی با آمریکا بماند پس از "لغو تمام تحریم‌ها"/ جلودارزاده: مردم برای فرار از مشکلات به حیوانات پناه می‌برند!

سهیلا جلودارزاده، نماینده مستعفی مجلس ششم و از حامیان و مقامات دولت روحانی اخیراً در بخشی از یک مصاحبه با خبرگزاری ایلنا در انتقاد از عملکرد مجلس یازدهم گفته است:

"مجلس طرحی درباره فضای مجازی آورد درحالیکه بسیاری از کسب و کارها دچار مشکل شده‌اند و یا در مورد فرزندآوری و حیوانات خانگی طرح‌هایی مطرح شده است که مشکل مردم نیست؛ چراکه بارها مشاهده کردم بسیاری از مردم برای این‌که از مشکلات‌شان فرار کنند حتی ممکن است به یک حیوان خانگی پناه ببرند پس این اقدامات راه حل نیست."

او همچنین با اشاره به کارنامه خود در مجلس دهم اظهار می‌کند: ممکن است یک عده بگویند شما که چندین سال سر کار بودید چرا یک فکری نکردید، ما یک فکری کردیم و در مسیر موفقیت هم بودیم اما هر بار یک سنگی جلوی پای‌مان انداختند و مسائلی را به وجود آوردند.[۴]

*چیزی که خانم جلودارزاده در توجیه نگهداری از حیوانات در محیط‌های شهری اظهار کرده‌اند؛ مرزهای عقلانیت و سپس تأسف را نیز درمی‌نوردد و به ناکجا می‌رسد.

یعنی شاهدیم فردی با سوابق نمایندگی و حضور در دولت؛ اما به جای تشویق مردم به عبرت گرفتن از "رأی بد"، مطالعه سیاسی و پیروی از نخبگان صاحب کارنامه که راه‌حل‌های عقلانی رفع مشکلات هستند؛ نگهداری از حیوانات را رواداری می‌کند!

خانم جلودارزاده همچنین توضیح نمی‌دهند آن حیوانی که هم مضر است و هم خوی وحشیگری دارد؛ دقیقا چه نقشی در کاهش مشکلات یک فرد دارد الّا اینکه بر حجم آنها بیافزاید!؟

حتما مخاطبان محترم، بهترین قضاوت‌کننده درباره اظهارات جلودارزاده هستند...

برخی نمایندگان مجلس یازدهم در یک اقدام عقلانی به دنبال طرحی با مضمون "صیانت از حقوق عامه در مقابل حیوانات مضر و خطرناک" هستند.

پیش از این، شهیندخت مولاوردی، یکی دیگر از مقامات دولت روحانی در انتقاد از این طرح اینطور گفته بود که اجرای طرح مجلس موجب بیکاری دامپزشکان می‌شود! [۵]

***

1_ https://etemadonline.com/content/524189

2_ https://www.jamaran.news/fa/tiny/news-1532737

3_ https://farsi.khamenei.ir/newspart-index?tid=1531

4_ https://www.ilna.news/fa/tiny/news-1162046

5_ mshrgh.ir/1305230

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 84
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 15
  • عبدالله مومن IR ۰۷:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۸
    60 20
    ما که اصلا یادمان نمی آید که برای فرار از مشکلات به ... افسادطلب ، پناه برده باشیم . اتفاقا این ..... افساداتی هستند که دائما در بیت المال ملت ، چنبره زده و مشغول دزدی و غارت اند !!! هههههههههههههههههههه
    • IR ۰۹:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۸
      24 6
      دقیقا
    • IR ۱۲:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۸
      9 3
      جلودار زاده فراموش کرده شورای شهر اصلاح طلب بدنبال مقطوع النسل کردن گربه ها بود.
    • IR ۱۳:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۸
      9 3
      جلودارزاده خود بهتر میداند که مشکلات اقتصادی کشور و مردم نتیجه مدیریت غلط اصلاح طلبان و کارگزاران در 34 سال بعد از انقلاب است.
    • IR ۱۳:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۸
      9 3
      افساد طلبان غربگدا اقتصاد کشور و معیشت مردمو نابود کردند و فقط باید سکوت کنند.
  • IR ۰۸:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۸
    29 30
    اولاد بیاورید. حیوان خانگی مرغ و بره خوبه سگ و گربه چیه
    • IR ۰۹:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۸
      23 11
      به هیچ وجه بانگهداری حیوان موافق نیستیم بخاطر مسایل شرعی ونجس بودن وکلا غیربهداشتی بودن جای حیوان درمتزل نیست درطبیعت است اما شما که میگویی اولاد بیار حرفت قشنگه اما دراین شرایط به جوک وطنز تلخ وتراژدی شبیه هست مردمی که خسته اند ازاین همه شرایط سخت اقتصادی وواقعا فقط میتونن شکمشون روبزور سیرکنن واجاره خانه را به سختی پرداخت کنن را نصیحت به کار غیر ممکن میکنید که بیشتر گرفتارشان کنید(که البته مسئول سلب امکان ازدواج وبچه دارشدن که حق طبیعی هرانسانی هست مدیران بی دانش هست که سال به سال زندگی مردم راسخت کردند)
    • IR ۱۲:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۸
      9 3
      چون لیبرال با تقلید از برخی تفکرات غربی راه را برای جایگزین شدن بچه ایجاد کرد
    • افشین IR ۲۲:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۸
      0 0
      دوست عزیزی که بچه دار نشدن را به مشکلات اقتصادی ربط میدی در اشتباهي.اونیکه بشما اولاد بده روزی اون اولاد رو هم میده. میگید بزور مردم شیکمشون رو سیر میکنند. البته سیر شدن داریم تادسير شدن. ولی این طرز گفتن اغراق هست. من واقعا موندم. تو این موندم که اگه بزور شکمتون رو سیر میکنید پس چرا دو روز که تعطیل میشه جاده ها همه قفل میشه با این هزینه های سفر؟؟ چرا همه گوشی های چند میلیونی دارن؟؟ این ماشینهای بالای صدوپنجاه میلیون تا چند میلیارد رو کی سوار ميشه؟؟ چرا همه دنبال لباس مارک دار هستند؟؟ برای همه اینها پول هست ولی برای بچه دار شدن شکمتون سیر نميشه؟؟ اوناییکه مشکل دارن سه دهک پایین جامعه هستند که از قضا بخاطر ایمان بخدا بچه هم دارند و زیاد هم دارند. پولدارها هستند که سگ بازی و کلا حیوان بازی میکنند . به اندازه دوتا بچه مرفه هم خرج یک سگ فقط میکنند.
  • IR ۰۸:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۸
    25 17
    درود بر امیرعبدالهیان
  • سید IR ۰۸:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۸
    29 13
    هذیان گویی جریان اصلاح طلبان ...ـوع آور که در سخنان و نوشتارهایشان موج می زند از سرخوردگی شدید و برای ایشان غیرقابل باوری است که از رویگردانی طرفدارانشان به خصوص قشر مرفه جامعه از این فرقه نشأت می گیرد!
  • IR ۰۸:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۸
    18 14
    بدبختی اصلاح طلبها همین که برای جمع کردن طرفدار ،به ...ها متوسل شده اند
  • IR ۰۸:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۸
    12 8
    برای فرار از مشکلات ؟
  • IR ۰۸:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۸
    9 7
    بالاترین تهاجم تهاجم فکری و عقیدتی هست . صحبت از فساد، ویرانی، تهدید، رانت و جنگ در تمام اخبارهای داخلی و تلوزیون موج میزند. متاسفم که رسانه ها به فکر روان و اعصاب به هم ریخته مردم نیستند .
  • IR ۰۸:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۸
    33 1
    کسی که 100 میلیون میده توله شیر و عقاب و پلنگ میگیره مشکل معیشتی حداقل نداره
    • افشین IR ۲۲:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۸
      0 0
      آره.ولی برای فرزند داشتن پول نداره!!!
  • مهدی IR ۰۸:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۸
    30 5
    راستی اینایی که این همه پول خرج حیواناتشون می کنن چرا اون پول رو خرج مستمندان و تهیه جهیزیه و ... نمی کنن؟ ولی صداشون توی محرم بخاطر نذریهای مردم بلنده و به فکر مستمندان میفتن؟ دقت کردین؟
    • حیدر صالح IR ۱۳:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۸
      7 0
      طرف رفته 20 میلیون سینه مرغ پاک کرده خریده برای گربه های بازار وقتی که تعطیلی کرونا بود که گربه ها غذا داشته باشند همون شخص میاد در عید قربان فریاد کنان که چرا گوسفند زبون بسته رو می کشید؟ گفتند مستمندان بخورند! گفت مستمندان گوشت خوار نیستند با نون خشک هم سیر میشن!
  • کیان MD ۰۸:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۸
    16 9
    این آقای فیاض زاهد واقعا فکر کرده که عبداللهیان بچه است که فریب این پیشنهاد قهوه‌خوری شما رو بخورد؟ یک لیوان قهوه خوردن با آمریکا یعنی پشت پا زدن به همه غرور و اقتداری که تا حالا داشتیم، یعنی دنیا می‌فهمند که ما هنوز به آمریکا نیاز داریم و آقای زاهد هم این را می‌داند و با علم به این مسئله این پیشنهاد را می‌دهد تا اقتدار و عزتی که این روزها بیش از پیش در این دولت به دست آمده است باز هم در چشم دنیا کوچک شود. زهی خیال باطل آقای زاهد.
  • IR ۰۸:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۸
    17 3
    آب بر سر تو و همفکرانت که برای فرار از مشکلاتی که باعثش خودتان هستید به حیوانات پناه می برید. با این حساب باید گفت اگر قائل به آخرت هستید، در آخرت با همین حیواناتی که بهشان پناه می برید محشور شوید .
    • IR ۱۳:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۸
      1 0
      به حیوان ظلم کردی با اون بی ...محشورش کردی
  • اقبال مهدوی IR ۰۸:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۸
    16 7
    خانم نماینده اسبق فرض حرف شما که از بیخ غلط است درست باشد هزینه نگهداری یک حیوان از خرید /لباس/ جواهرحات/ غذا/ دامپزشکی و.. چقدر است خانم شما شخصا به حیوان روی آورده اید با این همه مشکلات مثال راه نیافتن خودت به مجلس و دست رد مردم به شما و تفکر شما؟؟؟؟ راستی مشکلات سران فتنه که در حصر خانگی هستند و مصائب و مشکلات زیادی دارند واقعا رو به حیوانات آورده اند؟؟ مگر آنکه آنان را جزء مردم ندانید. خانم مشکل جامعه ما حیوان است یا داشتن صفت حیوانی مثل خوی درندگی/ خونخواری/ زورگویی/ تجاوز و تعدی به حقوق دیگری و... شما دوم خردادی و افکار پلیدتان مردم را به اینجا رسانده است اگر بجای شما بودم در این آخر عمری از اقدامات شرمگین خود شرمسار می شدم و رو به خدا بابت این همه خیانت و جنایت و... توبه میکردم لیکن چه سود چنان شیطان بر شماها چیره شده است که قبر و قیامت و... فراموش کرده ای و همه آمال شما شده آمریکا و غرب
  • امیررضا IR ۰۸:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۸
    14 8
    اصلاح طلبها چون قصد دارند انقلابی نباشند، به در و دیوار می زنند و آسمون و ریسمون می بافند تا خط فکری لیبرالی خود را موجه جلوه دهند. خانم جلودارزاده هم قیاس به نفس کردند، سگ و گربه داشتن به مشکل ربط دارد ولی چه مشکلی؟ بعد کی گفته به سگ و گربه پناه نبرن، ببرن ولی وظیفه حکومت قانونمند کردن نگهداری از این حیوانات است. مگر در چند سال گذشته چندین مورد حمله سگها به زن ها و بچه های بیگناه اتفاق نیفتاده؟ آخه نمیشه که به خاطر سگ و گربه امنیت روانی مردم تو کوچه و خیابان و پارک به خطر بیفته. صاحبانشون که هیچ محدودیتی را نمی پذیرند.
  • حمید ۰۹:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۸
    19 3
    وجدان حیوانات بیشتر از شما وطن فروشان است
  • علی اصغر قاسم پور IR ۰۹:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۸
    7 12
    آقای ظریف با توجه به این که اختیارات چندانی نداشت در آن برهه از زمان کاری کرد کارستان، با درایت این برنامه را به ثمر رساند و اگر کشور ما از این نوع دیپلماتها با اختیار به آنها در رأس امور می داشت نه تنها وضع کشور این گونه نبود بلکه یکی از پیشرفته ترین و موفق ترین و صاحب تکنولوژی ترین و مرفه ترین کشورهای دنیا در عمل می بود و برای برنامه ی صلح آمیز هسته ای اش مشکلی و احتیاج به برجام نداشت.
    • IR ۱۲:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۸
      5 2
      خودت باور کردی گفته هاتو؟ یا هنوز تو توهمی؟
    • IR ۱۲:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۸
      6 3
      ظریف بیشترین اختیارات را داشت و حتی شروط 9 گانه و خطوط قرمز رهبری در برجام لحاظ نشد و اینگونه خسارت محض به کشور و مردم تحمیل شد.
    • افشین IR ۲۳:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۸
      0 0
      جناب قاسم اختیاراتی که به دولت قبل و ظریف داده شد در طول تاریخ قبل و بعد از انقلاب هم به هیچ دولتی داده نشده. مشکل ما ظریف و امثال ظریف نیست.مشکل شماها هستید که با نفهمي این کشور و ملت را به اینجا رساندید. جناب ظریف با کلکسیونی از گاندوها حتی در بین مذاکره کنندگان معلوم بود بکجا خواهد رسید و فقط نظام باید این هزینه را میکرد تا ملت بفهمند که نه آمریکا و نه غربگدايان قابل اعتماد نیستند. البته مثل اینکه در مورد شما هنوز جایی برای کار مانده. برو تحقیق کن ببین اون آقای پی،آهن سفید در بالکن هتل در زمان توافق فرجام کی هست؟؟ بعد لطف کن دهن رو ببند.
  • IR ۰۹:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۸
    7 5
    زمانی انسان ها بشدت وحشی بودند. بطوری که وقتی حیوانی را می دید شروع به ازار ان می کرد. اکنون که انسان متمدن تر شده و کمتر حیوانات را ازار می دهد. کبوتران و گربه ها کمتر از محیط انسان فرار می کنند. لذا اکنون به همزیستی با هم عادت نموده اند. در کل دنیا هم رواج دارد.
  • شاهد IR ۰۹:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۸
    14 3
    سرکار خانم جلووودار زاده . کبوتر با کبوتر باز با باز
  • آریو برزن سوئد IR ۱۰:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۸
    15 1
    «جلودارزاده: مردم برای فرار از مشکلات به حیوانات پناه می‌برند!» . سوال: پس مردم سوئد و دیگر کشورهای غربی چه مشکلی دارن که به سگ وگربه پناه مبرند؟ اتفاقا این افکار و فرهنگ فردگرایی لیبرال سرمایه داری ست که باعث شده که خیلیها به حیوانات پناه ببرند.
  • كريم IR ۱۰:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۸
    6 1
    اي جلودار زاده به عقب برگرد و ببين چند سال است كه به عنوان وكالت داري فقط حقوق نشستن در خانه ملت و مجلس را مي گيري و بعد از باز نشستگي باز هم اين همه پول ملت را خراب مي كني. بدان كه ما هم براي فرار از مشكلات به شما افساد طلبان و شايد هم بعضي حيوانات هم پناه ببريم.
  • عزیز IR ۱۰:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۸
    7 3
    به عقیده بنده این خانم بعلت کهولت سن و خامی این حرفها رو زده بچه ها این خانم اشتباه کرد
  • ali IR ۱۰:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۸
    5 2
    خانم جلو دار زاده من گفتم چرا مردم افغانستان و همچنین کشورهای فقیر افریقایی ماموت و دایناسور در خانه دارند به خاطر فرار از مشکلاته .!!!!! راستی انگار دیگه مردم ترکیه هم دنبال فرار از مشکلات هستند احتمالا اونها هم دیگه به حیوانات پناه می برند. راستی جلودار زاد تو خودت هم مشکلات بزرگی این چادر برات درست کرده بود تا انجا که دو سه بار گردنتون را عمل کردی .انشالله مشکل حل شد یا به حیوانات پناه بردی؟؟؟
  • محمد IR ۱۱:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۸
    3 6
    اقای مشرق هیچ گاه نظرات من منتشر نشده اما یکس سوال دارم : ما فساد سیستماتیک نداریم؟؟؟؟
    • IR ۱۲:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۸
      1 0
      سیستمی که می‌تواند با فساد، مبارزه کند و می‌کند، #فساد سیستماتیک ندارد. "فساد در سیستم"، غیر از "فساد سیستم" است. اولی، قابل اصلاح است و دومی، نیست.
    • افشین IR ۲۳:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۸
      0 0
      خیر. شما مشکلت اینه که معنی فساد سیستماتیک رو نمیدونی. یه سرچ بکن تا اول معنيشو متوجه بشی،بعد بجای سوال خودت قضاوت کن.
  • IR ۱۱:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۸
    7 1
    پیشنهاد :مجلس با ارائه طرح تناسب پوشش مسئولان بی مسئولیت برای همیشه به تزویر معدود ابلهان یا جاسوسان وطن فروش پایان دهد
  • IR ۱۱:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۸
    10 2
    با سلام - مشکل 8 سال دولت تدبیر رسید به پناه بردن به حیوانات؟!!؟ طرز تفکر سرکار خانم تا کجا پیشرفت کرده!؟ الا به ذکر الله تطمئن القلوب - ملت ایران از سالیان و قرنهای متمادی زبان زد خاص و عام بوده ایثار ، شهادت، جوانمردی، رشادتها، وطن پرستی و....نمونه الگوی ایرانی بودن است . سرکار خانم راه را اشتباه رفته اید و توجیه میکنید
  • علی IR ۱۱:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۸
    8 0
    در پاسخ به خانم جلودارزاده آخه وقاحت و دروغگویی تا چه حد شما پررو های سیاسی بروید و از کرده خود خجالت بکشید. منظورت از مردم کدام مردم است؟ کی داره از مشکلات فرار می کنه و به حیوان پناه می آره ؟آیا کسی که فقیره و در پر کردن شکمش مانده می تونه سگ نگهداره ، تو می دونی این سگ بازها چقدر بابت نگهداری سگ در کلینیک های تخصصی (شستشوش سگ، شانه و بورس کشی سگ،ویزیت ومخارج دارویی و ادکلن سگ) هزینه می کنند هر دفعه پنج میلیون یا بیشتر، خوب جناب خانم جلودار زاده حالا بگو این افراد آیا ندارند ؟گرسنه اند؟ تحت فشارند؟ که می گویی به حیوانات پناه می آورند برای انسان پناه و تکیه گاهش خدا باید باشه که متاسفانه اینجور آدمها خدا را فراموش کردند پس نمی توانی درد اینها را درد کل مردم تعمیم بدهید.
  • ناشناس IR ۱۱:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۸
    1 3
    جناب مشرق: شما فرمودید ما در عرصه اقتصاد موفق بودیم بیکاری را تک رقمی کردیم. بنزین را ارزان کردیم.فقر را ریشه کن کردیم. ریشه فساد خشکاندیم و ..... فقط بفرمائید این اقدامات را درکدام کشور انجام دادید. ما که در ایران انرا لمس نکردیم
    • IR ۱۳:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۸
      1 1
      واقعا تا حالا این همه پرینت آگاهی استخدام فروشنده رو دم فروشگاه های مختلف ندیدی؟
  • ایرانی IR ۱۱:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۸
    8 0
    مردم مسلمان ایران بخاطر مشکلاتشان به خدا پناه میبرند ولی شاید شما افسادطلبان غرب پرست به حیوانات پناه میبرید
  • IR ۱۱:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۸
    0 4
    کاملا موافقم ؛حیف قدرشون رو نمی دونن
  • امیر IR ۱۱:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۸
    5 0
    خانم جلودار زاده نگهداری از سگ و گربه!!؟؟ لطفاً جلوی خودتان را نگه دارید در باب سگ وگربه
  • ناشناس IR ۱۱:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۸
    6 0
    این جریانات اصلاح طلب اگه زبان داشتن دولت خودشان را جمع جور میکردن خانم جان شما میدانید بسیاری از حیوانات نجس هستند
  • IR ۱۱:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۸
    7 0
    زن برو یک کیسه غذای سگ بخر بعد می فهمی باید چه قدر پیاده بشی بعدش نظر کارشناسی بده .
  • قاسم IR ۱۱:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۸
    0 0
    ....شرق
  • حسین IR ۱۱:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۸
    1 0
    اتفاقا عکس اینه خانم جلودارزاده مردم بهخاطر مثل دارو دسته جنابعالی دچار مشکلات عدیده ای هستند
  • علی IR ۱۲:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۸
    1 0
    ننگ بر اصلاحات آمریکایی
  • IR ۱۲:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۸
    3 0
    اینها کارشون فساده. جای تعجب نداره. افسادطلب هستند
  • IR ۱۲:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۸
    3 1
    نوکران امریکا برای توجیه نوکر بودن برای امریکا به حیوانات پناه می برند
  • IR ۱۲:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۸
    2 3
    دقیقا
  • IR ۱۲:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۸
    2 0
    آقا یا رفع کامل تحریمها وراستی آزمایی بعدش بدون حضور جاسوسان ِآژانس مثل خودشون باید به هرپیشرفت اتمی بخواهیم برسیم-اینها هدفشون از مذاکرات فقط(تله برجام ودون پاشی برای رفع تحریم هست وانواع مداخلات درمنطقه ودنیا برای غارت واشغال وزور گویی ورسیدن به اهدافشون )هست
  • IR ۱۲:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۸
    7 2
    جلوزاده - شما لطف کنید بجای برخورداری از حقوق نجومی شوهرمرحومتان - حقوق نجومی خاص خودتان به یک در آمد متعارف معادل مردم مورد نظرتان که عموما روی خط فقر هستند؛ بسنده کنید ؛ قطعامشکلات مردم حل می شود - تمام مشکلات مردم با ویژه خواری شماها ایجاد شده است - مثلا شما کدام تخصص ویژهرا داری این قدر فیس و افاده در می کنید و این ویژه خواری شماها است که مشکل درست کرده!!
  • IR ۱۳:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۸
    1 0
    جلودارزاده چندنفربه لیبرال پناه اورده اند ملت نیازی ب پناه تو وامثال توندارندمرگ برآمریکا واسراییل اگرماملتیم میخواهیم برجام پاره شود
  • IR ۱۳:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۸
    0 0
    ... شرف داره به تو وامثال تو و اربابتون
  • Seraj IR ۱۳:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۸
    3 0
    مشکل خود شما هستید که بیت المال رو به غارت بردید مذاکرات شروع شد باز دارید چوب لای چرخ می زارید حیا کنید شرم کنید ار امثال مثل شما خسته شدیم شما همان عمروعاص زمانه هستید
  • IR ۱۳:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۸
    1 3
    دفعه قبل در برجام همه این کشورها بودند ولی آمریکایی ها از برجام بیرون رفتند و عملا باید متوجه شده باشید که بدون آمریکا کل این چهار کشور آلمان و فرانسه و چین و روسیه هیچ کاره هستند پس اگر مقصود مذاکره باشد بهتر نیست از اول با رییسشون هر چند غیر قابل اعتماد هست مذاکره انجام شود؟
  • بابک IR ۱۴:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۸
    2 3
    من هنوز نفهمیدم علت دشمنی شما با حیوانات چیه؟ در ضمن کسی حق دخالت در زندگی من رو نداره من دوست ندارم بچه دار بشم.دلم میخواد در خانه سگ و گربه داشته باشم .به شماها هم هیچ ربطی ندا ره
    • IR ۱۶:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۸
      1 1
      تو باید از مجتمع انسانی دل بکنی
  • IR ۱۴:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۸
    0 0
    پیاده روی با آمریکا؟ ما هیچ کاری با آمریکا نداریم فقط ایران و آبادنی و اقتصاد و قدرت دفاعی و بازرگانی کشور ما مهم است مردم مهم هستند اگر صرفا بحث مذاکره با امریکا مطرح می شود می خواهیم فضای رعب وحشت شکسته شود
  • اصغر IR ۱۴:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۸
    3 0
    به این نماینده پیشین بگویید که آدرس غلط ندهد؛ ما شنیدیم بی شوهری باعث نگهداری حیوانات خانگی است!
  • مجتبی IR ۱۴:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۸
    3 1
    سگ نجس است و حیوان خانگی نیست فقط سگ گله نگهداری آن با در نظر گرفتن نجس بودن آن اشکالی ندارد
    • مجتبی IR ۱۶:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۸
      0 1
      مشرق چرا حذف کردی : گربه نجس نیست و حتا زبان گربه هم نجس به شمار نمی آید گربه حیوان خانگی است و در محل زندگی مردم اشکالی ندارد فقط باید جا برای ادرار و مدفوع داشته باشد که این دو نجس است و گربه باید جای پاکیزه داشته باشد تا مشکلی پیش نیاورد خداوند گربه را برای نجات انسان از شر موش نجس، پاک آفریده است!!
  • IR ۱۵:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۸
    1 0
    تناقضی که در گفتار خانم جلودارزاده هست اینه که مشکلات مربوط به قشر محروم و آسیب پذیر است اما نگهداری حیوانات بیشتر در طبقه مرفه و برخوردار رایج است! مگر اینکه منظور ایشان ازمشکلات، مشکلات روحی و روانی باشد نه اقتصادی.
  • ص111111 IR ۱۶:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۸
    2 1
    امریکا بدون شلیک حتی یک تبر ببینید چه بلایی سر شما خواهد اورد
  • سلمان نطنزی IR ۱۶:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۸
    2 0
    البته زمانی که بعضی ها به امثال عقب دار زاده رای دادند حرف ایشان صحت داشت و ایشان هم. بداندستاره سهیل دیگر بر بام خانه سهیلا نمی نشیند
  • IR ۱۷:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۸
    2 0
    درخواست ما از دولت و مجلس، مقاومت مقتدرانه در برابر فشار غرب، و مقابله به مثل زیر است: 1- سیاست قطعی اعلام شده از طرف امام خامنه ای در تمام ابعاد ذکر شده که ظرافت های بسیار دقیقی دارد و خط قرمز ماست، کلمه به کلمه و مو به مو به طور شجاعانه اجرا گردد. 2- آمریکا باید تمام تحریم‌ها را با هر بر چسب و به هر بهانه و در هر زمانی که وضع کرده است، برای همیشه و به طور یک جا و در عمل لغو کند. 3- آمریکا، انگلیس، فرانسه و آلمان باید هزینه‌ ی تمام خسارت‌هایی را که در این شش سال به دلیل عمل نکردن به تعهداتشان در برجام وارد کرده اند، بپردازند. 4- کل مطالبات منابع ما که به دلیل تحریم مسدود شده یا به هر دلیل دیگر توسط غربی‌ها پرداخت نشده است، در هر کشوری که باشد باید وصول گردد. 5- هیچ تضمینی به جز اجرای عملی موارد فوق حتی اگر در سطح کنگره و سنا باشد، هر چند لازم است، اما کافی و پذیرفته نیست. 6- انجام این موارد باید دقیقاً مورد راستی‌آزمایی طولانی مدت قرار گیرد. 7- تا زمانی که راستی آزمایی کامل صورت نگرفته است، نباید هیچ محدودیتی پذیرفته گردد و صنعت هسته‌ای با سرعت تمام در هر سطح و میزان مورد نیاز ممکن توسعه یابد. دوربین‌های نظارتی آژانس بین المللی انرژی اتمی که در واقع آژانس جاسوسی صهیونیست‌ها از تأسیسات هسته‌ای است، جمع آوری گردد و اجازه حضور به این جاسوسان صهیونیست ها در کشور داده نشود، تا مجدداً شاهد ترور دانشمندان هسته‌ای یا خرابکاری در تأسیسات هسته‌ای نباشیم. 8- شرط‌هایی فراتر از لغو تحریم ها در تقابل با سیاست‌های استکباری ظالمانه غرب از جمله خروج آن ها از منطقه و عدم حمایت آن ها از رژیم صهیونیستی گذاشته شود، همان گونه که آن‌ها بعد از شش سال عمل نکردن به تعهدات خود در لغو تحریم‌ها شروط جدید هم اضافه می‌کنند. 9- مکانیسم ماشه باید از برجام حذف گردد تا آمریکا نتواند با بازگشت صوری به برجام، از این امتیاز یک طرفه به ضرر ما سوء استفاده کند. 10- مذاکرات نباید فرسایشی و بی ثمر باشد، لذا باید برای انجام موارد فوق ضرب الاجل قرار داد و مذاکرات را تا زمان انجام موارد اشاره شده در عمل، هر یک سال یک بار در روز امضای برجام، به حال تعلیق در آورد. 11- همت اصلی تمام مسئولان کشور در راستای اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی، خنثی سازی و بی اثرسازی تحریم ها، و حذف دلار از چرخه ی اقتصاد کشور باشد.
  • IR ۱۸:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۸
    0 0
    هیچوقت لبخند وپیاده روی با دشمنان نداریم مگر اسراییل امرطکا ،مستشارها ونوکرهایشان ازمنطقهورشان را گم کنند
  • محمدایوب IR ۱۸:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۸
    0 0
    جلو دار زاده من تو مشکلات گیر کردم به من پناه بده
  • IR ۱۸:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۸
    0 1
    کاش اصلاح طلبان وخائنین داخلی محاکمه شوند
  • طوبی IR ۱۹:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۸
    0 0
    دقت کردین ازوقتی فضای مجازی اومده اکثر مردم همون رفتارای سوئی که خودشون دارن رو استوری میکنن وباهزارآبوتاب وپندای فیلسوفانه دیگران رو سرزنش ومتهم میکنن؟! حالا حکایت جماعت فرصت طلب اصلاح طلبه یکی نیس بگه؛داداش اینایی که میگی چهل ساله که خودتونید،آخه بی انصافا چهل سال نه حداقل یه فرصت چهارساله به انقلابیون بدید.
  • ع ک ناجی IR ۱۹:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۸
    0 0
    اولا: اگر امروز مردم مشکل دارند نتیجه سیاستها و عملکرد شما وهمفکران شماست خانم جلودارزاده! نمونه بارز آن هشت سال گذشته است. علی رغم ضرباتی که جریان شما به اعتماد مردم زد همین مردم شما را کنار گذاشتند لطفا بگذارید چند سال مردم نتیجه عملکرد انقلابی را ببینند و خودشان مقایسه خواهند کرد. ثانیا: پناه بردن بعضی به حیوانات٬ بخشی ناشی از تأثیر پذیری وتقلید از فرهنگ غرب است که بازهم جریان شما مروج آن فرهنگ بود و دیگر اینکه عمده کسانیکه به حیوانات به تعبیر شما پناه برده اند قشر مرفه هستند نه اقشاری که مشکلات اقتصادی دارند.
  • IR ۲۰:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۸
    0 0
    چی بگم
  • IR ۲۱:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۸
    0 0
    نقدِ موضوع خوبه اما اگر به نفی و رد تعصبی منجر بشه قطعا ظلم به خودته. اینو زندگی به من یاد داد...
  • پرواز IR ۲۲:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۸
    0 0
    من هم به یک حیوان خانگی نیازمندم به نظرتون ... حیوون خونگی خوبی هست
  • سید فروزان CH ۲۳:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۸
    0 0
    خانم جلو دار زاده ؟؟؟؟؟؟!!!!!!! نگهداری حیوانات خانگی مختص طیف خاصی از جامعه است ، همان طیفی که از نعمت رانت و رشوه و ارز جهانگیری حداکثر استفاده را بردند و البته رایشان هم یا به روحانی و خاتمی بوده ، کارگر و کارمند حقوق بگیر توانایی نگهداری حیوان خانگی را ندارند
  • IR ۲۳:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۸
    0 0
    خانم جلودار زاده سکوت کن
  • IR ۲۳:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۸
    0 0
    درود
  • افشین IR ۰۰:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۹
    0 0
    من چون سنم زیادتر هست نسبت به خیلی ها فقط یکدسته آدم شنیدم و یعنی برام تعریف کردن که از اصلاح طلبها پر روتر هستند .
  • IR ۱۰:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۹
    0 0
    ما برای فرار از تمامی شیاطین و بلاها به خداوند متعال پناه می بریم. اعوذ بالله من الشیطان الرجیم.
  • IR ۱۰:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۹
    0 0
    کافر همه را به کیش خود پندارد پناه ملت خداوند است و پناه امثال جلودارزاده ها، مخلوقات خداوند، بله وقتی آمار پشت شیشهای معیار بالانشینان باشد. تمام امکانات نیز فراهم باشد باز هم بهانه غر زدن دارن
  • IR ۱۳:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۹
    0 1
    چند تا اصلاح طلب می خواستم ، تا از تنهایی در بیاییم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس