به گزارش مشرق، رضوانی در این باره به مهر گفت: حین بررسی پرونده ناشران، بعضاً مشاهده میشود برخی از آنها مدارک و مستندات لازم مثل کپی کارت ملی را ندارد. بعضیها محل فعالیت و دفتر کارشان تغییر کرده و باید نشانی جدید خود را اعلام کنند. بعضیها هم میزان فعالیتشان را به ما اعلام نکردهاند که این هم باید مشخص باشد.
این مقام مسئول در معاونت فرهنگی وزارت ارشاد افزود: این موارد در سالهای جدید به ملزومات پرونده ناشران اضافه شده و گامی در جهت به روزرسانی اطلاعات مربوط به آنها است.
مشاور اجرایی معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اضافه کرد: موارد دیگری هم هست که در روند به روزرسانی اطلاعات ناشران لحاظ میشود؛ از جمله تغییرات در هیأت مدیره برخی ناشران. چون بعضی از آنها به صورت موسسه اداره میشود و هر چند سال یک بار مسئولانش تغییر میکنند.
رضوانی ادامه داد: مورد دیگر بحث مدرک تحصیلی ناشران است؛ مثلاً ممکن است مدرک تحصیلی فرد مدیرمسئول یا صاحب امتیاز نشر، در مقطعی که این نشر شروع به فعالیت کرده، دیپلم بوده است. در برخی دورهها در گذشته افراد حتی با کمتر از مدرک دیپلم هم میتوانستند پروانه نشر بگیرند، ولی الان دیگر اینگونه نیست. از سوی دیگر ممکن است آن فرد در طول زمان مدرک تحصیلی خود را ارتقا داده باشد و لیسانس و فوق لیسانس و دکتری گرفته باشد؛ طبیعتاً این موارد باید به اطلاع ما برسد.
ان مقام مسئول در معاونت فرهنگی وزارت ارشاد همچنین درباره رد صلاحیت برخی مدیران باسابقه موسسات انتشاراتی در ماههای اخیر هم گفت: ریز این موارد را باید از دفتر مجامع و تشکلهای فرهنگی که پروانه نشر صادر میکند، بپرسید ولی تا جایی که من میدانم اتفاق خاصی نیفتاده است.
وی در پایان تاکید کرد: همانطور که گفتم آنچه به ما مربوط میشود، به روزرسانی اطلاعات ناشران است و این مسئله را به صورت جدی پیگیری میکنیم.
مشاور اجرایی معاون فرهنگی وزیر ارشاد گفت: ممکن است مدرک تحصیلی فرد مدیرمسئول یا صاحب امتیاز نشر، در مقطعی که این نشر شروع به فعالیت کرده، دیپلم بوده است. در برخی دورهها در گذشته افراد حتی با کمتر از مدرک دیپلم هم میتوانستند پروانه نشر بگیرند، ولی الان دیگر اینگونه نیست. از سوی دیگر ممکن است آن فرد در طول زمان مدرک تحصیلی خود را ارتقا داده باشد و لیسانس و فوق لیسانس و دکتری گرفته باشد؛ طبیعتاً این موارد باید به اطلاع ما برسد.