«منندز» روسیه را به تحریم تهدید کرد

چهره سرشناس سنای آمریکا خواستار آن است که بایدن هر ۱۵ روز یک بار رفتار روسیه در قبال اوکراین را ارزیابی کند و از هم اکنون بسته تحریمی ویژه ای را علیه مسکو تدارک ببیند.

به گزارش مشرق به نقل از ایتارتاس، باب منندز رئیس کمیته روابط خارجی سنای آمریکا طرحی را مبنی بر اعمال تحریم های جدید علیه روسیه در مقابله با رفتارهای به زعم وی خصمانه مسکو علیه اوکراین، ارائه کرد.

بیشتر بخوانید:

مالی: با روسیه و چین درباره برجام صحبت کردم

این تحریم ها در صورتی اعمال خواهد شد که روسیه وارد تنش نظامی با اوکراین شود یا هرگونه اقدام تهاجمی را علیه این کشور انجام دهد.

منندز که از چهره های تاثیرگذار حزب دموکرات در مجلس سنا است؛ مدعی است که جو بایدن رئیس جمهور آمریکا باید هر ۱۵ روز یک بار، اینکه اقدامات تحریک آمیز جدی علیه اوکراین انجام شده است را مورد ارزیابی قرار دهد تا در صورت اطمینان از ماهیت تهدیدآمیز آنها، مسکو را ظرف مدت ۳۰ روز تحریم کند.

تحریم های مورد نظر رئیس کمیته روابط خارجی سنای آمریکا شامل حال ریاست جمهوری روسیه، وزرا و مقامات بلندپایه مسکو خواهد شد حال آنکه منندز اصرار می کند که دایره محدودیت ها، پروژه نورد استریم ۲، بانک های مهم روسیه و دیگر نهادها و شرکت های روسی را نیز شامل شود. همزمان، منندز خواهان ارائه کمک های نظامی بیشتر به اوکراین شد.

مقدمه چینی برای تحریم روسیه از سوی یکی از سرشناس ترین چهره های سنای آمریکا در حالی است که کاخ کرملین هرگونه شایعه مبنی بر تدارک حمله نظامی به اوکراین را رد می کند.

همزمان، روسیه ابراز امیدواری کرده که آمریکا از نفوذ خود برای متقاعد کردن کی یف به پایبندی به تعهدات خود ذیل توافق مینسک مبنی بر حل مسالمت آمیز تنش در منطقه دونباس، استفاده کند.

پیشتر، سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه هشدار داده بود که مسکو چشمان خود را بر تحریکات ناتو و اتحادیه اروپا از جمله تشویق تمایلات نظامی در اوکراین نخواهد بست. او گفته بود یکی از این اقدامات تحریک آمیز، آماده کردن ارتش اوکراین برای همان اقداماتی است که مدام تهدید (به انجامشان) می کند مبنی بر اینکه دونباس را به زور خواهد گرفت و بدون اینکه به توافقات مینسک عمل کند، به «کریمه» روسیه تجاوز خواهد کرد.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۲:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۹
    0 0
    این ها که همه دنیا را تهدید به تحریم می کنند اصلا می فهمند که تیشه به ریشه خودشان می زنند ؟ خوب این اقتصاد ولنگ و وازشان را با فروش به چه کسانی زنده نگه خواهند داشت ؟ مگر چند تا گاو شیره دارند ؟ بعد از برند قبرسی چشممان به برند عمو سامی هم روشن شد .
  • آقا سعيد IR ۱۳:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۹
    0 0
    با توجه به پيش رفت مسكودر اكثر زمينه هاي علمي و نظامي . قطعا در هر مقطعي آمريكا روسيه را تحريم خواهد كرد . خواه با ايران باشد خواه با چين باشد . فرقي نمي كند تحريم آمريكا براي روسيه فقط براي پيش رفتش ميباشد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس