کد خبر 1297760
تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۴۰۰ - ۲۲:۱۸
مسکو : روسیه از بلاروس دربرابر تحریم ها حمایت می کند

ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه تحریم های یکجانبه غرب را غیرقانونی خواند و افزود که مسکو از بلاروس دربرابر تحریم های یکجانبه اتحادیه اروپا حمایت می کند.

به گزارش مشرق، زاخارووا روز چهارشنبه در نشست خبری هفتگی در وزارت امور خارجه روسیه گفت: هرگونه تحریم اتحادیه اروپا علیه بلاروس غیرقانونی است و مسکو بطور همه جانبه از مینسک حمایت می کند.

وی با تاکید بر موضع روسیه گفت: تحریم های یکجانبه غرب در مورد کشورهای مستقل را غیرقانونی و غیرقابل قبول ازنقطه نظر قوانین بین المللی می دانیم و بر عزم خود برای حمایت همه جانبه از بلاروس تاکید می کنیم.

سخنگوی وزارت خارجه روسیه گفت: دستاویز کردن مسائل مهاجرتی برای اعمال تحریم های جدید در مورد بلاروس را غیرقابل قبول می دانیم.

 وی همچنین احتمال وضع تحریم های جدید ازسوی کشورهای غربی در مورد بلاروس را زیانبارخواند و گفت که مسکو از ملت بلاروس در این شرایط پشتیبانی می کند.

 مساله پناهجویان در مرز لهستان و بلاروس در روزهای اخیر با حضور هزاران نفر از پناهجویان در این منطقه و تلاش برای ورود غیرقانونی به خاک لهستان که با استقرار نیروهای ویژه این کشور ممانعت شده، وضعیت بحرانی یافته است.

کمیته مرزی دولتی بلاروس گزارش داد که گروه بزرگی از پناهجویان از کشورهای آسیایی و آفریقایی به مرز بلاروس با لهستان هجوم آورده اند.

این کمیته با بیان اینکه وضعیت پناهجویان در مرز بلاروس با لهستان همچنان به شدت متشنج است، گفت: بیش از دو هزار پناهجو از جمله تعداد قابل توجهی زن و کودک در مقابل موانع مرزی لهستانی توقف کرده اند.  

نیروهای امنیتی لهستان به آنها اجازه عبور نمی دهند، مهاجران تلاش کردند تا بر موانع غلبه کنند.

اتحادیه اروپا امکان اعمال تحریم های جدید در مورد بلاروس را بررسی می کند.  

روسیه از اظهارات نماینده ویژه آمریکا در افغانستان استقبال می کند 

زاخارووا در ادامه نشست خبری هفتگی یادآورشد که روسیه از اظهارات توماس وست نماینده ویژه آمریکا در امور افغانستان در مورد همکاری با روسیه و چین در مساله افغانستان استقبال می کند و آن را پیام مثبت می خواند.

سخنگوی وزارت خارجه روسیه گفت: برای همکاری سودمند با طرف آمریکایی درچارچوب مکانیسم تروئیکای گسترش یافته و مذاکرات در فرمت مسکو در مورد افغانستان امیدواریم.  

به گفته زاخارووا، دولت آلمان نیز برای برقراری تماس با دولت طالبان وازسرگیری فعالیت سفارتخانه این کشور در کابل تمایل دارد.

وی همچنین گفت که گروه طالبان برای بهبودی اوضاع اجتماعی افغانستان در عرصه های مهم تلاش می کند.

روسیه از بدتر شدن اوضاع دونباس نگران است 

زاخارووا گفت که روسیه نگران بدتر شدن اوضاع در خطوط حائل در منطقه دونباس در شرق اوکراین است.

 به گفته سخنگوی وزارت خارجه روسیه، دولت اوکراین فقط تظاهر به کار در گروه تماس برای حل اوضاع در شرق اوکراین می کند و روسیه در مورد نشست های این گروه امیدی ندارد. 

روسیه به رسمیت نشناختن انتخابات نیکاراگوئه را محکوم می کند

زاخارووا گفت: روسیه اظهارات مقام های آمریکایی واروپایی و برخی کشورهای دیگر را که اعلام می کنند انتخابات در نیکاراگوئه را به رسمیت نمی شناسند محکوم می کند.  

وی افزود: به حمایت های همه جانبه از مردم نیکاراگوئه برای دفاع از حق تعیین سرنوشت خود و مسیر پیشرفت و توسعه خود حمایت همه جانبه می کنیم.  

یکشنبه (هفتم نوامبر/۱۶ آبان)  مردم نیکاراگوئه همزمان با انتخاب رییس جمهوری جدید خود، برای برگزیدن ۹۰ نماینده مجلس ملی (کنگره تک مجلسی) و ۲۰ نماینده پارلمانی آمریکای مرکزی (پارلاسن) به پای صندوق های رای رفتند.

یک مقام ارشد آمریکا پیش از برگزاری انتخابات نیکاراگوئه گفت که  رییس جمهوری این کشور با همراهی شرکای بین المللی خود در واکنش به انتخابات یکشنبه هفتم نوامبر ریاست جمهوری نیکاراگوئه- با ادعای تقلبی دانستن این انتخابات- در حال آماده‌سازی تحریم‌های جدید علیه این کشور است.

دولت جو بایدن مهرماه گذشته نیز با اتهام اقدام علیه دموکراسی، برخی از مقام های دولت نیکاراگوئه را در فهرست تحریمی خود قرار داد.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۲:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۹
    1 0
    دم شما گرم که روی اروپایی‌ها و یانکی‌ها رو کم کردین!
  • IR ۰۲:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۰
    1 0
    آفرین روسیه. باید باشگاه تحریمی هارو راه انداخت.
  • IR ۰۸:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۰
    1 0
    خیلی هم عالی، همش میگن لوکاشنکو رئیس جمهور بلاروس تو انتخابات تقلب کرده ولی با اون ال سی‌سی که کودتا کرده مصرو گرفته کاری ندارن!!!
  • IR ۱۰:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۰
    0 0
    کوری عصا کش کور دگر شود. این خودش تحت تحریم امریکا و اروپا قرار گرفت ارزش پولش ترکید. حالا میخواد حمایت کنه. این پوتین (دمپایی ابری) رفت سوریه از بشار حمایت کنه تنها کاری که تا الان کرده با ترکیه و اسرائیل بسته. لاشخور تر و لاشی تر از این روسیه در جهان سیاست نیست

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس