کد خبر 1277800
تاریخ انتشار: ۶ مهر ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۳
سناتورِ آمریکایی ترکیه را با «کاتسا» تهدید کرد

رئیس کمیته قدرتمند روابط خارجی سنای آمریکا تهدید کرد چنانچه ترکیه به خرید اس-۴۰۰ از روسیه ادامه دهد، با استناد به قانون «کاتسا» مشمول تحریم های بیشتری خواهد شد.

به گزارش مشرق به نقل از اسپوتنیک، «باب منندز» رئیس دموکرات کمیته روابط خارجی سنای آمریکا، در بیانیه ای، این احتمال را مطرح کرد که کنگره بخواهد در پاسخ به پافشاری ترکیه برای خرید دومین محموله اس-۴۰۰، تحریم های جدیدی علیه این کشور وضع کند.

بیشتر بخوانید:

دهن‌کجی ترکیه به آمریکا؛ آنکارا مجدداً «اس-۴۰۰» روسی خریداری می‌کند

به گفته این سناتور آمریکایی، کنگره درباره قانون تحریمی «کاتسا» بسیار شفاف بوده و محدودیت ها شامل هر موجودیتی که با ارتش یا نهادهای اطلاعاتی روسیه داد و ستد کند؛ خواهد شد.

این در حالی است که رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه، پیشتر در مصاحبه با «سی بی اس» از آمادگی آنکارا برای خرید شمار بیشتری از سامانه های پدافندی اس-۴۰۰ از روسیه خبر داد حال آنکه آمریکا پیشتر مدعی شده بود چنین اقدامی تبعات امنیتی برای متحدان ناتو در پی خواهد داشت.

اردوغان در ماه میلادی آگوست هم گفته بود که آنکارا هیچ تردیدی درباره اینکه برای بار دوم از روسیه اس-۴۰۰ بخرد؛ ندارد حال آنکه آنکارا-مسکو چه در زمینه خرید اس-۴۰۰ باشد و چه در سایر حوزه های صنایع دفاع، در حال انجام اقدامات زیادی هستند.

اردوغان قرار است چهارشنبه این هفته، در «سوچی» روسیه، دیداری با ولادیمیر پوتین رئیس جمهور این کشور داشته باشد که در آن علاوه بر موضوع تجارت دو جانبه، درباره مسائل مهمی چون سوریه، افغانستان و لیبی هم بحث خواهد شد.

این در حالی است که اردوغان هفته گذشته و در جریان نشست مجمع عمومی سازمان ملل، کریمه را که طی همه پرسی به خاک روسیه ضمیمه شده است؛ بخشی از تمامیت ارضی اوکراین تلقی کرد- اقدامی که خشم مسکو را در پی داشت.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 9
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۱۰:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۶
    1 3
    سلام.اگر این قانون رو اجرا کنند،که تازه مزه تحریم رو میفهمن! غرب(وحشی) به نظرتون،این نوع رفتارت با نوکرتون که این همه خدمات در این چند ده ساله کرده درسته؟! .. نگه غلام حلقه به گوش دیگه پیدا کردید؟!
  • GB ۱۱:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۶
    18 13
    شبه جزبره کریمه از اسمش معلوم هست متعلق به روسیه نیست متعلق ترک های تاتارا هاست
    • IR ۱۲:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۶
      9 16
      اره امریکا هم مال ترک ها بوده مریخ هم ساکنان قبلیش ترک بودن
    • ستاره IR ۱۴:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۶
      3 0
      خدا این مملکت رو از عناصر مخربی مثل تو محفوظ بداره
    • IR ۱۲:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۷
      0 1
      کریمه از زمان جنگ کریمه بین امپراطوری عثمانی و روسیه و کشورهای اروپایی از عثمانی جداشده و زیر تسلط روسها بوده، الان هم بیشتر ساکنانش به در یک همه پرسی به الحاق به روسیه رای داده اند، این حرف شما مثل این است که ما هم بگوییم که از بدخشان گرفته تا دریایی مدیترانه و نیل هم روزی ایران بوده پس تمام کشورهایی که در این جغرافیا قرار می گیرند متعلق به ایران است، کمی فکر کنید، اردوغان انقدر ارزش ندارد که به خاطر دفاع از او آبروی خود را ببرید آن هم با پرچم انگلستان
  • IR ۱۲:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۶
    2 4
    اونهایی که طرفداری اذربایجان و ترکیه میکنن کسانی هستن که اونجا خونه خریدن و الان از ترسشون هی میان طرفداری!!!! به درک
  • آتاترک IR ۱۳:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۶
    3 3
    کل روسیه امروزی سرزمین امپراتوری ترکان تاتار بوده که با توطئه ماسون ها توانستند استقلال پیدا کنند. تمام شیاطین دنیا سیلی ترکها را چشیده اند فقط آمریکا باقی مانده
    • محمد IR ۱۹:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۶
      1 2
      اره اصلا اولین انسان هم ترک بوده جمونگ ترک بوده چوسان مال ترک بوده حتی شنیدم اول ترکا تو آمریکا بودن سرخ پوستا بیرونشون کردن آدم فضایی ها هم یه رگشون ترک بوده کنتور نمیندازه دروغ بگو
    • IR ۱۵:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۷
      1 0
      البته کل روسیه کمی اغراقه . قسمت غربی روسها و اسلاوها بودند ولی بله از نظر تاریخی روسها خراج گذار ترکها و قیزیل اردو بودند . فدارسیون روسیه الان هم قسمتهای شرقی اش تورک نشینه و فقط روسها در غرب ساکن هستند .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس