روسیه: درس گرفتن کشورهای منطقه از مخالفت‌شان با برجام پیشرفت مثبتی است

نماینده روسیه در سازمان های بین المللی در وین از بیانیه مشترک آمریکا و کشورهای منطقه که در آن از ازسرگیری مذاکرات وین و برقراری روابط تجاری با ایران پس از لغو تحریم ها حمایت شده است، استقبال کرد.

به گزارش مشرق، میخائیل اولیانوف نماینده روسیه در سازمان های بین المللی در پی بیانیه مشترک آمریکا و شورای همکاری خلیج فارس که در بخشی از آن آمده است، «روابط عمیق اقتصادی با ایران پس از لغو تحریم‌ها به نفع منطقه است»، در صفحه توییترش نوشت: شاهد پیشرفتی بسیار مثبت هستیم. خیلی نمی گذرد از وقتی که برخی از این کشورها مخالف برجام بودند و از خروج آمریکا از توافق هسته ای حمایت کردند. حالا نشان می دهند قادرند از آن درس گرفته و با توجه به تجربه ای که کسب کرده اند، مواضع شان را اصلاح کنند.

اظهارات اولیانوف در پی این مطرح می شود که روز گذشته آمریکا و شورای همکاری خلیج فارس با انتشار بیانیه‌ای مشترک، ضمن استقبال از آغاز دور هفتم مذاکرات وین اعلام کردند: «روابط عمیق اقتصادی با ایران پس از لغو تحریم‌ها به نفع منطقه است».

مذاکرات احیای توافق هسته‌ای در وین که شش دور آن میان ایران و کشورهای عضو توافق هسته‌ای و با حضور هیات آمریکا در محل مذاکرات تا ماه ژوئن [خرداد] برگزار شده بود، پس از انتخابات ریاست جمهوری ایران به تعویق افتاد.

دولت جدید ایران اخیرا پس از بررسی نتایج شش دور قبلی مذاکرات، اعلام کرده که دور هفتم مذاکرات ۲۹ نوامبر [۸ آذر] از سرگرفته خواهد شد. ایران تاکید کرده است هدف آن از این مذاکرات لغو تحریم‌های آمریکا است.

دولت آمریکا نیز گفته است مسیر دیپلماتیک با ایران را برای حل‌وفصل موضوع هسته‌ای آن ترجیح می‌دهد و آماده است با «حسن نیت» و در راستای بازگشت دوجانبه با ایران به پایبندی کامل به توافق هسته‌ای، به مذاکرات وین بازگردد.

آمریکا در زمان ریاست جمهوری دونالد ترامپ در سال ۲۰۱۸ از توافق خارج شد و ضمن بازگرداندن تحریم‌های لغو شده، تحریم‌های جدیدی نیز بر ایران اعمال کرد.

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۱۵:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۷
    6 0
    بهترین تضمین باقی ماندن اورانیوم های ۲۰ و ۶۰ درصدی در داخل کشور است. آژانس هم میتواند پلمپش کند که خیالشان راحت باشد.
    • عبدالله مومن IR ۱۷:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۷
      2 0
      ایران باید راه خودش را برود و درخواست دشمن را در توالت بیندازد
    • IR ۱۸:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۷
      2 0
      چرا پلمپ ؟ میله های سوخت تولید کنید و بفروشید . بسیار بیشتر از نفت درآمد داره.
  • mojtaba SE ۰۳:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۸
    2 0
    امریکا حتی یک حساب بانکی که در کنترلش نباشه ,حاضر نیست که برای ایران باز کنه که ایران بتونه از آن برداشت یا خرید کنه,چه برسه به برداشتن تحریمها و در آمد دلاری تا سقف 250 میلیارد دلار که در توان ایران هست ,که فقط در یک سال ذخیره کنه.. روسیه بعنوان متحد ایران البته که با خوش بینی برخورد میکنه که تشویق کنه امریکا رو ,اما دلیلی بر غفلت کردن ما نباید بشه این خوشبینی احمقانه..ما باید همیشه بد بینانه و مشکوک برخورد کنیم که نشان احساس مسئولیت است تا گرفتن نتیجه قطعی .که همان رفع کامل تحریم ها است..که البته تد کروز گفت که هرگز اجرائی نمیشود..ایران باید بره دنبال بمب حرارتی و تا 6 ماه آینده خلیج فارس رو نظامی کنه به هر بهانه زرگری و دهان پر کن تا حقش رو بگیره با قدرت..پاینده ابر قدرت ایران پاینده رهبر عزیزم کورش زمانه ..برشت میگه شما با تقاضا از ببر نمیتونید دندانهاش رو بگیرید.بلکه با ارتش 4 میلیونی و مدرن که داریم ,میتونیم حقمان و سرزمینهای تجزیه شده رو که کلونیستهای روسیه تزاری و انگلیس بزور گرفتن پس بگیریم)
  • IR ۱۹:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۸
    2 0
    آمریکا باید تمام تحریم‌ها را با هر بر چسب و به هر بهانه و در هر زمانی که وضع کرده است، برای همیشه و به طور یک جا و در عمل لغو کرده و هزینه‌ی خسارت‌هایی را که در این شش سال به دلیل عمل نکردن به تعهداتش وارد کرده، بپردازد و منتظر راستی آزمایی ایران برای انجام این موارد بماند تا ادب شود. هیچ تضمینی به جز اجرای عملی موارد فوق حتی اگر در سطح کنگره و سنا باشد پذیرفته نیست. کل مطالبات منابع ما که به دلیل تحریم مسدود شده یا به هر دلیل دیگر توسط غربی‌ها پرداخت نشده است، در هر کشوری که باشد باید وصول گردد. تا زمانی که راستی آزمایی کامل صورت نگرفته است، نباید هیچ محدودیتی را بپذیریم.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس