کد خبر 1301622
تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۴۰۰ - ۱۹:۳۱
اولیانوف: شاهد پیشرفت بسیار مثبت در مذاکرات رفع تحریم‌های ایران هستیم - کراپ‌شده

نماینده روسیه در سازمان‌های بین المللی بخش اعظم بیانیه اخیر آمریکا، تروئیکای اروپایی و شورای همکاری خلیج فارس را سردرگم کننده دانست.

به گزارش مشرق، «میخائیل اولیانوف» نماینده روسیه در سازمان‌های بین المللی مستقر در وین و در مذاکرات احیای برجام در پیامی خطاب به «رابرت مالی» نماینده ویژه آمریکا در امور ایران به بیانیه اخیر منتشر شده از سوی آمریکا، تروئیکای اروپایی و کشورهای شورای همکاری خلیج فارس درباه توافق هسته‌ای کشورمان واکنش نشان داد.

بیشتر بخوانید:

پیش بینی نماینده روسیه درباره پیشرفت در مذاکرات پیش رو با ایران

اولیانوف در پیامی که به رابرت مالی ارجاع داد، نوشت: «تنها پیام مثبتی که از این بیانیه استنباط می‌کنم، نیاز به یک راه‌حل درباره برجام و همچنین تقویت مذاکرات منطقه‌ای است. باقی مسائل قید شده در این بیانیه باعث ایجاد سردرگمی می‌شود.»

شب گذشته معاونان سیاسی وزیران خارجه تروئیکای اروپایی (انگلیس، فرانسه و آلمان)، «رابرت مالی» نماینده ویژه آمریکا در امور ایران، و نمایندگان اعضای شورای همکاری خلیج فارس در ریاض نشستی با محوریت ایران برگزار کردند.

پس از این نشست مقام‌های حاضر بیانیه‌ای ارائه کردند و از مطرح شدن مسائلی از جمله «دور بعدی مذاکرات احیای برجام در وین و پایبندی ایران و آمریکا به این توافق هسته‌ای» خبر دادند.

در انتهای آن نیز این نمایندگان مدعی شدند: «ایران در منطقه فعالیت‌های بی‌ثبات کننده دارد، مذاکرات در سطح منطقه و بازگشت و تعهد دو جانبه به برجام به نفع کل خاورمیانه خواهد بود.»

کشورهای عضو برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) شامل ایران، روسیه، انگلیس، آلمان، چین و فرانسه به علاوه آمریکا (که از این توافق خارج شد) شش دور مذاکره را در آوریل تا ژوئن ۲۰۲۱ در وین در تلاش برای بازگرداندن توافق انجام دادند که آخرین دور آن در تاریخ ۳۰ خرداد ماه امسال بوده است.

به تازگی، «علی باقری کنی» معاون سیاسی وزیر امور خارجه ایران تاریخ برگزاری هفتمین دور این مذاکرات را ۸ آذرماه و در وین اعلام کرد.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • خسرو IR ۲۰:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۸
    0 0
    بیانیه آمریکا و شورای خلیج فارس بیشتر به یک توطئه میماند تا سرمایه گذاری آمریکا به کدام قولش تا بحال عمل کرده ؟ میخواهند موارد غیر قانونی را در برجام به ایران تحمیل کنند اگر ایران نپذیرفت در بوق و کرنا خواهند دمید و اعلام خواهند کرد که ما میخواستیم با اجرای برجام در ایران سرمایه گذاری کنیم که جمهوریاسلامی راضی به این کار نیست و میخواهد مردم همیشه در فقر باشند و بدین صورت با نارضایتی عمومی مردم را به خیابان بکشانند
  • IR ۱۳:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۹
    1 0
    آمریکا باید تمام تحریم‌ها را با هر بر چسب و به هر بهانه و در هر زمانی که وضع کرده است، برای همیشه و به طور یک جا و در عمل لغو کرده و هزینه‌ی خسارت‌هایی را که در این شش سال به دلیل عمل نکردن به تعهداتش وارد کرده، بپردازد و منتظر راستی آزمایی ایران برای انجام این موارد بماند تا ادب شود. هیچ تضمینی به جز اجرای عملی موارد فوق حتی اگر در سطح کنگره و سنا باشد پذیرفته نیست. کل مطالبات منابع ما که به دلیل تحریم مسدود شده یا به هر دلیل دیگر توسط غربی‌ها پرداخت نشده است، در هر کشوری که باشد باید وصول گردد. تا زمانی که راستی آزمایی کامل صورت نگرفته است، نباید هیچ محدودیتی را بپذیریم.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس