کد خبر 1301411
تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۹

به گزارش مشرق، مهدی محمدی، تحلیلگر مسائل سیاسی در توییتر نوشت: ‏امریکا با تحریم های دوهفته پیش علیه برنامه پهپادی ایران، و تحریم های امروز به بهانه مضحک مداخله در انتخابات این کشور، در واقع می خواهد این پیام را برساند که حتی پس از بازگشت به برجام، تحریم ها را به بهانه های غیرهسته ای ادامه خواهد داد. سیگنال بسیار مهمی برای طرف ایرانی است.

سیگنال بسیار مهم از طرف آمریکا برای ایران

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 27
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 7
  • IR ۰۹:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۸
    24 18
    شرط برگشت ما به برجام "لغو تحریم ها" با تضمین عدم بازگشت و با راستی آزمایی هست. اگر این دو شرط رعایت بشه دیگه نباید نگران‌ بود. پس برگشت به برجام موضوعیتی نداره
    • IR ۱۲:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۸
      7 5
      حاجی قبلا چهارتا شرط بود. دو شرط جبران خسارت و عذرخواهی رو مالیدین رفت؟!!!
    • IR ۱۳:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۸
      4 1
      راست میگه دیگه، اون دوتا شرطتون چی شد؟؟ یعنی یاد نگرفتین توافقنامه رو نخونده امضاء کنین!!! خخخخخخخ
    • IR ۱۳:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۸
      4 0
      ۱۲:۰۶ مابقی شرط ها رو نمیدونم ولی اگر این دو شرط رعایت نشه هر توافقی با آمریکا یعنی کشک! یا همون "تقریبا هیچ" دوره روحانی. این دولت مثل دولت قبل دنبال "شو آف" و سر کار گذاشتن مردم نیست خداراشکر.
    • محسن ۱۴:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۸
      6 0
      به کاربر 12:06 ) عزیزم، رهبری در یکی از سخنرانی هاشون فرمودن شرط جبران خسارت رو فعلاً مسکوت میذاریم و باشه برای مراحل بعدی (البته بنده از حافظه نقل می کنم اما مضمونِ سخنشون همین بود) . «عذرخواهی» هم فقط جنبۀ لفظی داره و اگه خیلی اصرار کنیم طرف میگه خیلی خب، من عذرخواهی می کنم! در واقع عذرخواهی شرطِ چندان جدی ای نیست و جنبۀ عملی و اجرایی نداره.
  • IR ۱۰:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۸
    17 19
    خوشبختانه ماه عسل شیطان بزرگ با دولت فخیمه قبلی ما تمام شده است. وقت عمل به تعهد است.
    • IR ۱۱:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۸
      18 8
      مرگ بر آمریکای ترسوی عوضی برید سربازانتون رو که روبروی پاسداران انقلاب در قایق خودشون رو خیس کردند جمع کنید عوضی ها
  • IR ۱۰:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۸
    16 0
    حتی اگه به برجام هم برگردیم تحریم های غیر هسته ای باز هم ادامه خواهد داشت!
    • علی IR ۱۰:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۸
      5 26
      برگشت به برجام احتمالا همراه با لغو همه ی تحریم های یک جانبه ی آمریکاست.و حتی اگر ایران یه جایی حس کنه که تحریمه بر نمیگرده...
  • IR ۱۰:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۸
    5 9
    اتفاقا این حرکات بیشتر بخاطر لاپوشانی ضعفشان در ادامه تحریمهاست! البته اگر بیش از این با تقاضای پول زحمت مقاومت مردم را زیر فشار تحریمها هدر ندهید. دو جناح تمامیت خواه برای نیل به اهداف حزبیشان مصالح کشور را به بازی گرفته و حاضر نیستند خدمتگزاران با کفایت زمام امور را بدست گرقته و با همراهی مردم و طرح و برنامه های راهگشای خود دشمنان را به زانو درآورند.
    • IR ۱۱:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۸
      0 0
      خوشبحالت
  • IR ۱۲:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۸
    4 1
    حتی اگر تحریم ها لغو شوند و همه طرف ها تضمین دهند که به تعهدات خود پایبند بمانند باز ماهیت توافق هسته ای به گونه ای است که برای ایران محدودیت زا است و هر موقع آمریکا و اروپا احساس کنند ایران در حال قدرتمند شدن است به هر بهانه ای می توانند مانع آن شوند بهترین گزینه آن است که اصلا این توافق احیا نشود و ایران با ادامه روکرد خنثی سازی تحریم ها و ایجاد هژمونی منطقه ای و جهانی خواسته های خود را به نظام سلطه تحمیل کند تا اینکه خود را مشغول مذاکرات بی حاصل با غرب کند
  • IR ۱۲:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۸
    0 0
    شما ناشی هستید مسئله داخلی را بین المللی کردین تا تحریم هم به بهانه آن ایجاد کردن
  • IR ۱۲:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۸
    2 0
    کارشناس سیاسی نیستم و نمی‌دونم واقعاً برجام چه منفعت و ضرری برای ما داشته و یا اصل موضوع برجام چیه؟ اما اینو می‌دونم هرجا دیپلماسی و سیاست ما بر اساس عزت و قدرت بوده موفق بودیم و هستیم و هر جا سیاست ما در قوه صعف و هوای غرب رو نگه داریم بوده فقط شکست حاصل کارمون شده! جلوی دشمن نباید ذلت و ضعف داشت !! دشمن دشمنیش رو با تو میکنه ،تو باید زرنگ باشی که همه جوره جلوش وایستی تا عوض اینکه تو کم بیاری اونا کم بیارن.احساسم اینه در این دولت فعلا جلوی دشمن گرفته شده که عاجزانه و چپ و راست فقط تحریم میکنه! و سخن آخر اینکه هر جا دولت گوشش به حاکمیت بوده موفق بودیم . به امید آینده روشن تر برای میهن عزیزم
  • IR ۱۳:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۸
    2 0
    آقا همین امروز فردا باید یه دوتا کاری که یانکی‌ها و صهیونیست‌ها رو آزار میده مثل همون توقیف نغتکشی چیزی انجام بدیم وگرنه ادامه میدن!! یادتون باشه یانکی جماعت فقط تودهنی حالیش می‌شه ولا غیر!!!!
  • IR ۱۳:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۸
    0 0
    زمامداران آمریکایی همزمان با وقاحت حداکثری دارای حماقت حداکثری نیز می باشند. یک سناتور زن سنای آمریکا بعد از اشغال کنگره آمریکا توسط طرفداران ترامپ و انتقال نمایندگان توسط نیروهای امنیتی به پناهگاه اظهار داشت که ابتدا فکر می کرده که ایران به آمریکا حمله کرده و کنگره آمریکا را اشغال کرده است و سپس به وی توضیح داده شده که خیر اوباشی مانند خودش کنگره آمریکا را تصرف کرده اند. کمتر در تاریخ می توان وقاحت و حماقت را توأمان در ملتی و مخصوصأ نخبگان و گردانندگان آن مانند آمریکا یافت.
  • مسعود دیپلمات IR ۱۴:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۸
    5 1
    قابل توجه دولتمردان!: تحریم ها هیچگاه برداشته نخواهند شد، حتی اگر رسما نوکر آمریکا شوید! مگر نوکر ها مجازند هرکاری بکنند؟!
  • IR ۱۴:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۸
    1 1
    آمریکا گودال برای خودش را گودتر میکند . چاره ای جز تسلیم و احترام در برابر مردم ایران ندارد .
  • IR ۱۴:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۸
    3 0
    واقعا فکر میکنید امریکا تحریمی رو لغو میکند، اون که ضرر نمیکند شما در نهایت 1 بمب هم بسازید چه اتفاقی مگر می افتد کره شمالی ساخت، امریکا ضرر کرد؟؟ یا مردم کره، دوباره چند سال مذاکره انجام بدید اخرش هم هیچی، باز دولت قبلی به هر قیمتی توافق کرد، ولی شما اگه توافق نکنید وضع اصلاح نمیشود،
  • علی آقا IR ۱۵:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۸
    4 0
    بر فرض اینکه آمریکا تحریم ها را بردارد و مثلا طی مدت شش ماه  ایران راستی آزمائی هم بکند ، مگر برگرداندن مجدد تحریم ها و وضع تحریم های جدید تحت عناوین دیگر برای آمریکا حتی بعد از راستی آزمائی چه زحمتی دارد؟؟ فقط یک دستور اجرائی لازم دارد حتی اگر کنگره آمریکا هم برجام را تصویب کند باز با طرح یک نماینده میتواند همه چیز را نابود کند میگویند آمریکا تضمین بدهد! اصولا چه تضمینی وجود دارد که آمریکا بدهد و بعدا زیرآن نزند؟؟هیچ تضمینی... فقط یک تضمین واقعی وجود دارد: اینکه 1+5 بپذیرد که در صورت خروج آمریکا یا هر یک از اعضای برجام ، ایران حق داشته باشد بمب اتمی تولید کند آن موقع اگر جرأت داشتند از برجام خارج شود در غیر اینصورت با بازگشت آمریکا فقط حق استفاده از مکانیسم ماشه رو به اونها تقدیم کردیم
  • IR ۱۵:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۸
    1 0
    بازگشت آمریکا به برجام هیچ فایده ای نداره. ۳ سال دیگه ترامپ رییس جمهور میشه و دوباره بهم میزنه قانون و شرط و شروط و تضمین هم هالیش نمیشه
  • علی IR ۱۶:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۸
    2 0
    سلام به نطر من این اقای وزیر محترم خارجی فعلی ما، برای مذاکره برجامی با ۵ قدرت جهانی خیلی ضعیفه . ایشان اصلا به زبان انگلیسی مسلط نیستند،. بازم مردی از جنس ظریف می خواد که مصدق دوم ایران می باشد.
  • US ۱۶:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۸
    2 0
    طرف ایرانی کلا آنتن گیرنده اش خراب شده. آقای رئیسی مشغول تعمیر هستند.
  • IR ۱۶:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۸
    1 0
    چنانچه وابستگی به دلار را کمتر بسازیم. تحریم ها خود بخود لغو هست . تهاتر یکی از راه هاست . شاید ارز دیجیتالی که آمریکا نتونه رصد کنه چون با اینترنت فعلی امکانش را داره . پیگیری تبادلات با روسیه و چین و حتی هند . با ارزهای ملی هم مهمه.
  • IR ۱۹:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۸
    3 0
    آمریکا باید تمام تحریم‌ها را با هر بر چسب و به هر بهانه و در هر زمانی که وضع کرده است، برای همیشه و به طور یک جا و در عمل لغو کرده و هزینه‌ی خسارت‌هایی را که در این شش سال به دلیل عمل نکردن به تعهداتش وارد کرده، بپردازد و منتظر راستی آزمایی ایران برای انجام این موارد بماند تا ادب شود. هیچ تضمینی به جز اجرای عملی موارد فوق حتی اگر در سطح کنگره و سنا باشد پذیرفته نیست. کل مطالبات منابع ما که به دلیل تحریم مسدود شده یا به هر دلیل دیگر توسط غربی‌ها پرداخت نشده است، در هر کشوری که باشد باید وصول گردد. تا زمانی که راستی آزمایی کامل صورت نگرفته است، نباید هیچ محدودیتی را بپذیریم.
  • محمدایوب IR ۲۲:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۸
    2 1
    ظریف با آن همه ارادتی که به آمریکا داشت ودوست وشفیق کری بود گفت آمریکاییها معتاد تحریم کردن هستند اگر جواتی یک حرف درست تو عمرش زده باشه همینه پس باید با گرگ مثل خودش برخورد کرد توبه گرگ مرگه.
  • مسعود دیپلمات IR ۰۰:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۹
    0 0
    قابل توجه بهزاد نبوی و همدستانش: تحریم ها هیچگاه برداشته نخواهند شد و نفس راحت نخواهی کشید، حتی اگر رسما نوکر آمریکا شوید! مگر نوکر ها مجازند هرکاری بکنند؟ بله نوکر ها فقط تا وقتی به ارباب خدمت بکنند جیره و مواجب در حد بخور و نمیر دریافت میکنند و نه بیشتر. دلیل آن هم تمام عقب ماندگی های کشور از زمان قاجار تا بحال است. امر ساده ای است، مگر نه؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس