کد خبر 1301360
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۴۰۰ - ۲۲:۲۰
فرانسه: شورای حکام پیامی قاطع به ایران بفرستند

سخنگوی وزارت خارجه فرانسه در کنفرانسی خبری خواستار بازگشت بدون تاخیر ایران به اجرای کامل برجام شد.

به گزارش مشرق، به نقل از رویترز، آنه کلر لجندر، سخنگوی وزارت خارجه فرانسه روز پنج‌شنبه در کنفرانسی خبری به خبرنگاران گفت: ایران باید بدون تاخیر به اجرای تمامی تعهدات و وظایفش در قبال آژانس بین‌المللی انرژی اتمی عمل کند، به همکاری با آژانس ادامه دهد و به اجرای کامل برجام بازگردد.

وی افزود: شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی باید به ارسال پیامی قاطع به ایران در این زمینه کمک کند.

جلسه آتی شورای حکام در تاریخ ۲۴ نوامبر در وین برگزار خواهد شد.

سخنگوی وزارت خارجه فرانسه تصریح نکرد که منظور وی از این پیام قاطع چیست اما دیپلمات‌ها گفته‌اند احتمال این که قدرت‌های غربی قبل از ازسرگیری مذاکرات غیرمستقیم میان ایران، آمریکا و قدرت‌های جهانی در تاریخ ۲۹ نوامبر در وین، علیه این کشور اقدامی انجام دهند، کم است.

مذاکرات احیای توافق هسته‌ای در وین که شش دور آن میان ایران و کشورهای عضو توافق هسته‌ای و با حضور هیات آمریکا در محل مذاکرات تا ماه ژوئن(خرداد) برگزار شده بود، پس از انتخابات ریاست جمهوری ایران به تعویق افتاد.

دولت جدید ایران اخیرا پس از بررسی نتایج شش دور قبلی مذاکرات، اعلام کرده که دور هفتم مذاکرات ۲۹ نوامبر(۸ آذر) از سرگرفته خواهد شد. ایران تاکید کرده است هدف آن از این مذاکرات لغو تحریم‌های آمریکا است.

دولت آمریکا نیز گفته است مسیر دیپلماتیک با ایران را برای حل‌وفصل موضوع هسته‌ای آن ترجیح می‌دهد و آماده است با «حسن نیت» و در راستای بازگشت دوجانبه با ایران به پایبندی کامل به توافق هسته‌ای، به مذاکرات وین بازگردد.

آمریکا در زمان ریاست جمهوری دونالد ترامپ در سال ۲۰۱۸ از توافق خارج شد و ضمن بازگرداندن تحریم‌های لغو شده، تحریم‌های جدیدی نیز بر ایران اعمال کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 11
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • رزمنده IR ۲۲:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۷
    12 0
    فرانسه مگر تو اتم نداری ما هم اتم داریم
  • IR ۲۳:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۷
    7 0
    مراقب باش خروس جنگی جان زیادی قاطع نباشه
  • بنده خدا US ۲۳:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۷
    12 0
    فرانسه کثیف حق اظهار نظر در مورد اجرای برجام رو نداره. اینها سگ دست آموز آمریکا هستن که نتونستن یا با برنامه قبلی نخواستن بعد از خروج آمریکا از برجام حقوق ملت ایران رو پرداخت کنن. سگ رو فقط باید ترسوند چون اگه مقابل سگ کوتاه بیایی بهت حمله میکنه ولی اگه بترسونیش فرار میکنه و از دور پاس میکنه. فرانسه و انگلیس و آلمان همون سگهای دست آموز اربابشون هستن که از خودشون اراده ایی ندارن
  • علـی IR ۲۳:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۷
    10 0
    جنایتکاران فرانسوی شما ساکت
  • محمد IR ۰۰:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۸
    4 0
    ای دم بریده بگو تا اربابان ازت خشنود بشه شما که دیگر در دنیا از خود اختیاری ندارید شما ملت بزرگ فرانسه را بیوه دست دیگران کردید
  • IR ۰۷:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۸
    3 0
    فرانسه از جنگ و اشغال بوسیله آلمانها که از زژیم هیتلری به آمریکا دست بدست شد روی استقلال و طعم استقلال را نچشیده -دستورات سفارت آمریکارا بیان می کند و مجبور هستند -
  • IR ۰۷:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۸
    3 0
    فرانسه: شورای حکام پیامی قاطع به ایران بفرستند/// حالا فرانسه ریغونه هم واسه ما شاخ شده. اول برو اون زبون مسخره تو درست کن فغانسوی!! قیقیلی قوقو.
  • امیر IR ۰۸:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۸
    0 4
    این آقایون که میگفتن خرجام ننگ نام بود چش شد یهو خوب شد به قول ظریف الممالک بعضی از این آقایون به رفقا ظریف میگفتن اگه ما بیایم راس کار بیشتر امتیاز میدم مثل این که حرف ظریف درسته بوده...
  • IR ۰۹:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۸
    2 0
    همین چندی پیش بود که امانوئل مکرون فرانسه گفت : استقلال فرانسه را مدیون صنعت اتمی فرانسه هستیم !!! چیزی که برای شما کشورهای کوچک اروپایی تا این اندازه مهم و موثر و تعیین کننده است قطعا" برای ما ایرانیان مهمتر ضروری تر واجب تر ! ایران اتمی رو باید بعنوان یک کشور اتمی بپذیرید هیچ گزینه دیگری هم ندارید سالها تحریم و فشار اقتصادی تهدید به جنگ ... هر ابزاری استفاده کردید حرامیان غربی .. ایران مقتدر باج به شما شغال ها نخواهد داد پاینده ایران
  • میرک IR ۱۰:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۸
    2 0
    فرانسه باپدربزرگش که امریکاست غلط میکندچنین جسارت میکنه
  • IR ۱۹:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۸
    2 0
    آمریکا باید تمام تحریم‌ها را با هر بر چسب و به هر بهانه و در هر زمانی که وضع کرده است، برای همیشه و به طور یک جا و در عمل لغو کرده و هزینه‌ی خسارت‌هایی را که در این شش سال به دلیل عمل نکردن به تعهداتش وارد کرده، بپردازد و منتظر راستی آزمایی ایران برای انجام این موارد بماند تا ادب شود. هیچ تضمینی به جز اجرای عملی موارد فوق حتی اگر در سطح کنگره و سنا باشد پذیرفته نیست. کل مطالبات منابع ما که به دلیل تحریم مسدود شده یا به هر دلیل دیگر توسط غربی‌ها پرداخت نشده است، در هر کشوری که باشد باید وصول گردد. تا زمانی که راستی آزمایی کامل صورت نگرفته است، نباید هیچ محدودیتی را بپذیریم.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس