کد خبر 1300728
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۴۰۰ - ۰۴:۳۶
فولکس واگن تی‌ راک کروک دودر معرفی شد

فولکس واگن در تلاش است تا تنوع محصولات خود را از نظر ابعاد و قیمت توسعه دهد. مدل ۲۰۲۲ از تی‌راک (T-Roc)، یک فیس لیفت محسوب می‌شود که همراه نسخه‌ی کابریولت، جذابیت خاصی برای بازار جهانی خواهد داشت.

به گزارش مشرق، تی‌راک از سال ۲۰۱۷ تا امروز، با نسل اول تولید می‌شود و همچنان فروش بالایی در کشورهای آسیایی و اروپایی دارد. پلت‌فرم این خودرو از گروه MQB دارای اشتراکاتی با فولکس واگن گلف و جتا است. به بیان بهتر، می‌توان تی‌راک را نسخه‌ی کراس‌اوور از گلف دانست و البته تنها محصول مدرن فولکس‌واگن که دارای مدل کابیروله با سقف جمع‌شونده است.

بیشتر بخوانید

آشنایی با پروجکت فنیکس +عکس

مشابه جدیدترین مدل‌های گلف، پولو و تیگوان، نسخه‌ی ۲۰۲۲ تی راک هم مجهز به نوار LED روی جلوپنجره خواهد بود. این خودرو همراه چراغ‌های LED طرح ماتریکس برای روشنایی اصلی تولید می‌شود که حالتی لیزری با امکان اعمال تنظیمات متنوع فراهم می‌کنند. مه‌شکن‌های تی راک ۲۰۲۲ نیز متفاوت از نسخه‌ی قبلی هستند و فناوری جدیدتری ارائه می‌دهند. همچنین چراغ‌های راهنما در عقب، حالت دینامیک خواهند داشت.

فولکس واگن تی‌ راک کروک دودر معرفی شد +عکس

برای تی‌راک ۲۰۲۲، امکان سفارش با رنگ‌های بسیار متنوع وجود دارد. رینگ‌های ۱۷ تا ۱۹ اینچ هم مدل‌های مختلف دارند. خریدار می‌تواند سراغ مدل ویژه‌ با کد آر لاین (R-Line) برود تا علاوه‌بر پیشرانه‌ی قوی‌تر، از کیت بدنه‌ی اسپرت با سپرهای متفاوت استفاده کند. در مجموع، تغییرات بدنه‌ی مدل ۲۰۲۲ نسبت به نسخه‌ی ۲۰۲۰ چندان چشمگیر و قابل تشخیص نیست.

فولکس واگن تی‌ راک کروک دودر معرفی شد +عکس

ظاهرا طراحان فولکس واگن برای نمای داخلی تی‌راک ۲۰۲۲، بیش از ظاهر بیرونی تلاش کرده‌اند، به‌شکلی که می‌توان تفاوت این خودرو با نمونه‌ی قبلی را کاملا احساس کرد. دریچه‌های خروجی هوای تهویه مطبوع، کمی پایین‌تر خواهند بود تا فضای بیشتری برای نمایشگر لمسی فراهم شود.

فولکس واگن تی‌ راک کروک دودر معرفی شد +عکس

مدل استاندارد، دارای مانیتور ۶/۵ اینچی است اما امکان سفارش نمایشگرهای ۸ و ۹ اینچ وجود دارد. این خودرو از جدیدترین نسل سیستم سرگرمی فولکس واگن موسوم به MIB۳ استفاده می‌کند تا رابط بی‌سیم اپل کارپلی و اندرویداتو داشته باشد.

فولکس واگن تی‌ راک کروک دودر معرفی شد +عکس

پیشرانه‌های قابل سفارش برای تی راک ۲۰۲۲، تفاوتی با مدل‌های قبلی ندارند. نسخه‌ی استاندارد، موتور ۳ سیلندر توربوشارژ یک لیتری با قدرت ۱۱۰ اسب بخار خواهد داشت. مدل ۱/۵ لیتر توربوشارژ و ۲ لیتر توربوشارژ با قدرت‌های ۱۵۰ و ۱۹۰ اسب بخار هم برای این کراس‌اور کوچک، قابل سفارش خواهند بود.

فولکس واگن تی‌ راک کروک دودر معرفی شد +عکس

تی‌راک استاندارد، یک کراس اور دیفرانسیل جلو است؛ اما همراه پیشرانه‌ی ۱۹۰ اسب بخار، سیستم چهارچرخ فعال فولکس واگن (۴Motion) ارائه می‌کند. پیشرانه‌های دیزلی با قدرت ۱۱۵ و ۱۵۰ اسب بخار، جعبه‌دنده‌های دستی ۶ سرعته و ۷ سرعته اتوماتیک دبل کلاچ، دیگر آپشن‌های فنی تی‌راک هستند.

فولکس واگن تی‌ راک کروک دودر معرفی شد +عکس

شاید در نگاه اول، تی‌راک استاندارد با پیشرانه‌های بنزینی ۱۱۰ تا ۱۹۰ اسب بخار، پاسخ‌گوی طیف وسیعی از علاقه‌مندان کراس‌اوورهای کوچک باشد اما ظاهرا این شرایط برای مهندسان و بازاریابان فولگس واگن کافی نبوده است. نسخه‌ی R از تی راک (T-Roc R) همراه پیشرانه‌ی توربوشارژ ۲ لیتری با قدرت ۳۰۰ اسب بخار و گشتاور ۴۰۰ نیوتن‌متر تولید می‌شود تا سرعت‌گیری صفر تا صد کیلومتربرساعت ۴/۹ ثانیه و نهایت سرعت ۲۵۰ کیلومتربرساعت فراهم کند.

فولکس واگن تی‌ راک کروک دودر معرفی شد +عکس

قیمت تی راک ۲۰۲۲ با پیشرانه‌ی ۱/۵ لیتری و گیربکس اتوماتیک احتمالا مشابه سال‌های قبل، از ۲۵ هزار دلار شروع می‌شود و برای نسخه‌ی R، حدود ۵۰ هزار دلار خواهد بود.

فولکس واگن تی‌ راک کروک دودر معرفی شد +عکس

منبع: پدال

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۷:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۷
    0 0
    ۲۵ هزار دلار وقتی با تولیدات ایرانی مقایسه میشه خیلی ارزون هست

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس