کد خبر 1300396
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۳
آشنایی با پروجکت فنیکس

ویژگی‌های طراحی پروجکت فنیکس از F۵۰ الهام گرفته و البته جزئیات مدرن زیادی نیز در آن به چشم می‌خورند.

به گزارش مشرق، دنبال کردن میراث خودرویی خاص همچون فراری F۴۰ هرگز آسان نبوده اما نمی‌توان تاریخچه و شهرت F۵۰ را نیز نادیده گرفت. این خودرو که به خاطر گرامی داشت ۵۰ سالگی فراری ساخته شد محصول کمپانی مشهور پینین فارینا بوده و به تازگی یک شرکت با نام اوگور شاهین دیزاین USD به دنبال ادای احترام به این خودرو بوده است.

بیشتر بخوانید

معرفی کانسپت هوندا پیش‌نمایش کراس‌اوور جدید +عکس

سوپر اسپورت جدید موردبحث پروجکت فنیکس نام دارد که در حالت کانسپت معرفی شده و دلیل تولیدش نیز گرامی داشت پانزدهمین سالگرد تولد این کمپانی هلندی است. ویژگی‌های طراحی پروجکت فنیکس از F۵۰ الهام گرفته و البته جزئیات مدرن زیادی نیز در آن به چشم می‌خورند.

آشنایی با پروجکت فنیکس +عکس

طبق گفته USD، چالش اصلی در خلق این سوپرکار مفهومی ایجاد توازن بین ویژگی‌های قدیمی و جدید بوده است. این خودروساز در واقع می‌خواسته در عین ادای احترام به طراحی اصلی فراری حس و حال مدرن آن را نیز حفظ کند.

آشنایی با پروجکت فنیکس +عکس

به همین خاطر پروجکت فنیکس دارای عناصر نمادین F۵۰ همچون بال عقب بزرگ و پوشش شفاف محفظه پیشرانه است. خطوط جانبی کشیده شده از سپر جلو تا بخش عقب نیز جزو ویژگی‌های خاص این خودرو می‌باشند. البته برخلاف F۵۰، خطوط جانبی پروجکت فنیکس به چراغ‌های جلو متصل می‌شوند.

با وجود ورودی‌های هوای یکپارچه روی کاپوت و چراغ‌های عقب افقی، نمای جلو و عقب این خودرو حس و حال مدرنی داشته اما اگر با فراری F۵۰ آشنا باشید به سادگی تلاش طراحان برای ایجاد شباهت با این محصول فراری را درک خواهید کرد.

آشنایی با پروجکت فنیکس +عکس

USD یک کمپانی طراحی هلندی است که در سال ۲۰۰۷ و با هدف طراحی محصولات خودرویی و صنعتی با روشی بدیع و منعطف تأسیس شده است. این شرکت سرویس‌های طراحی کاملی از تحقیقات بازار اولیه گرفته تا طراحی نهایی را ارائه می‌کند. USD همچنین سرویس‌های مربوط به اسکچ های اولیه، رندرها و حتی مدل‌سازی سه‌بعدی کامل را انجام می‌دهد.

منبع: پدال

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس