کد خبر 1299882
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۴۰۰ - ۱۸:۳۶
شرکت برق و گاز آلمانی از افزایش شدید قیمت گاز خبر داد

شرکت برق و گاز آلمانی "اِن‌بی‌دبلیو" EnBW اعلام کرد که مشترکین گاز خانگی در سال آینده با افزایش شدید قبض گاز خود مواجه خواهند شد.

به گزارش مشرق به نقل از رویترز، شرکت برق و گاز آلمانی "اِن‌بی‌دبلیو" EnBW روز دوشنبه اعلام کرد که مشترکین گاز خانگی در سال آینده با افزایش شدید قبض گاز خود مواجه خواهند شد اما برق خانگی تحت تاثیر افزایش قیمت حامل های انرژی قرار نخواهد گرفت.

بر اساس این گزارش، اعلام تغییرات قیمت گاز توسط این شرکت در جنوب غرب آلمان با ۵.۵ میلیون مشترک، سرنخ‌هایی در مورد وضعیت کلی مردم این کشور ارائه می‌دهد که علی‌رغم داشتن صدها انتخاب برای شرکت خدمات گاز و برق، بالاترین نرخ‌ها را در اروپا به دلیل پشتیبانی پرهزینه از انرژی بدون کربن پرداخت می‌کنند.

شرکت ان‌بی‌دبلیودر بیانیه‌ای اعلام کرد که قیمت عمده‌فروشی گاز به دلیل بهبود اقتصادی آسیا (که باعث افزایش شدید قیمت زغال‌سنگ و گاز شد)، ذخایر کم گاز اروپا و قانون جدید مالیات برای کربن، گاز، نفت، بنزین و گازوئیل در آلمان، افزایش یافته است.

این شرکت با اشاره به استراتژی های بلندمدت خود گفت: هزینه های مشتریان شرکت EnBW متناسب با هزینه های موجود در مبادلات انرژی افزایش پیدا نکرده است.

در حالی که قیمت عمده فروشی گاز از ابتدای سال ۲۰۲۱ تا سه و نیم برابر افزایش یافته است، یک خانوار معمولی سه یا چهار نفره که از ۲۰۰۰۰ کیلووات ساعت در سال بیشتر به منظور گرمایش استفاده می کردند، نسبت به اول ژانویه ۱۸.۷ درصد بیشتر یا به طور متوسط ۲۲ یورو در ماه پرداخت کردند.

قراردادها معمولاً سالانه تمدید می شوند، که می تواند تأثیر افزایش قیمت را برای بسیاری از ۴۱.۵ میلیون خانوار آلمانی به تاخیر بیاندازد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس