کد خبر 1334726
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۴۰۰ - ۲۰:۵۳
هزینه گاز و گرمایش در آلمان دو برابر شد/قبض 75 میلیون تومانی گاز برای هر خانوار آلمانی

روزنامه دِراِشپیگل گزارش داد: طی سال ۲۰۲۱ هزینه گاز در آلمان بیش از دو برابر شده است.

به گزارش مشرق به نقل از راشاتودی، روزنامه دِراشپیگل آلمان گزارش داد که هزینه گاز و گرمایش خانوارهای آلمانی در سال ۲۰۲۱، ۱۰۷ درصد رشد کرده و هزینه برق هم در این مدت ۴۱ درصد افزایش داشته است.

بر اساس این آمار، هر خانوار آلمانی به طور متوسط در ماه ژانویه سال ۲۰۲۱، ۱۱۹۳ یورو برای گاز یا نفت سفید پول داده، اما حالا این رقم به ۲۴۷۲ یورو در ماه ژانویه ۲۰۲۲ رسیده است. با احتساب قیمت یورو در بازار آزاد قبض گاز ماهانه هر خانوار آلمانی معادل ۷۵ میلیون تومان می‌شود.

روزنامه در اشپیگل می‌گوید اصلی‌ترین دلیل افزایش هزینه گرمایش در آلمان بالا رفتن قیمت گاز در این کشور بوده است. قیمت برق در آلمان هم برای ژانویه سال ۲۰۲۲ برای هر خانوار به طور متوسط به ازای هر ۵ هزار کیلووات ساعت به ۲۱۳۰ یورو رسیده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۴۱ درصد افزایش داشته است.

بنا به آمارهای ارائه شده؛ دلیل افزایش قیمت برق هم بالا رفتن قیمت گاز و ذغال سنگ برای نیروگاه‌ها و کاهش تولید برق از انرژی‌های تجدیدپذیر در کنار افزایش تقاضای نیرو در داخل آلمان بوده است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 7
  • جهان اول IR ۲۱:۰۶ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۳
    1 0
    آلمان از کشورهای جهان سومه خوب بهتر از این نمیشه
  • DE ۲۱:۴۲ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۳
    0 0
    روسیه لوله «نور ستریم ۲» را تا مرز آلمان درست کرده، شرکت آلمانی توزیع آنرا هم در این کشور با هیئت رئیسه و مدیر عملی آلمانی درست کرده، اما حاکمان پست پرده این کشور با بهانه های چندش آور، راه اندازی آنرا «تا اطلاع ثانوی» متوقف کرده اند و عروسک و دلقک های سیاسی هم به مردم این کشور می گویند که روسیه حقوق بشر را رعایت نمی کنه. یه نفر هم نیست که از عروسک ها و دلقک ها بپرسه که مگر سعودی و امارات حقوق بشر رو رعایت می کنند؟ پس چرا از اونا نفت وارد می کنین؟
  • NL ۲۲:۱۲ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۳
    1 5
    (فارغ از متن این خبر) لطفا در دلمون برای ظهور امام زمان ع دعا کنیم. اللهم العجل لولیک الفرج
  • رضا IR ۰۰:۱۴ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۴
    0 0
    سلام این میزان مصرف و هزینه آن بابت یکسال خانوار هست نه یک ماه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس