الکاظمی: نیروهای امنیتی و حشد الشعبی نیروی ضربت عراق علیه دشمنان هستند

بغداد- ایرنا- مصطفی الکاظمی نخست وزیر عراق در نشست شورای وزیران برای امنیت ملی، نیروهای امنیتی و حشد الشعبی عراق را نیروی ضربت در برابر دشمنان کشور و گروه‌های تروریستی خواند.

به گزارش مشرق، در این نشست به ریاست الکاظمی نخست وزیر، آخرین تحولات اوضاع امنیتی عراق در شورای وزیران بررسی شد.

بحث درباره فراهم سازی همه امکانات برای حمایت از نیروهای امنیتی عراق در جنگ علیه گروه تروریستی داعش و تحول بخشی به توان و مهارت این نیروها از مهمترین مباحث مطرح شده در جلسه الکاظمی با وزرای عراقی و شخصیت های نظامی - امنیتی بود.

الکاظمی گفت: ارتش، الحشد الشعبی، پلیس، نیروی مبارزه با تروریسم و پیشمرگ‌ها، نیروی ضربت عراق علیه دشمنان کشور و تروریست‌ها هستند.

وی افزود: پسماندهای تروریسم دشمن شماره یک عراق هستند و نیروهای امنیتی عراق پناهگاه‌های تروریست‌ها را ردیابی و لانه هایشان را ویران می کنند.

الحشد الشعبی در عملیات اخیر خود، در دو استان دیالی و نینوا عراق، اقدام به پاکسازی بخش های وسیعی از خاک عراق از پسماندهای تروریست داعشی کرده و ده‌ها پناهگاه تروریست‌ها را منهدم کرد.

در عملیات امروز چهارشنبه، یگان های رزمی وزارت دفاع، وزارت کشور و الحشد الشعبی عراق با هماهنگی فرماندهی سامراء و صلاح الدین، اقدام به پاکسازی و تخریب پناهگاه های داعش در استان دیالی و به طور مشخص با بازرسی و تفتیش میدانی در «حاوی العظیم» و باغ های «ابی صیدا» و «العباره» با پشتیبانی نیروی هوایی و هوانیروز عراق کردند.

در چارچوب همین عملیات هماهنگ، نیروی هوایی عراق امروز چهارشنبه از ۸ حمله ویرانگر به اهداف تروریستی شامل انهدام لانه های داعشی، تخریب بمب های کارگذاری شده و حمله به آشیانه های داعشی حاوی سلاح و تجهیزات پشتیبانی تروریست ها خبر داد.

این عملیات در روزهای آینده نیز ادامه خواهد یافت.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس