سیاست های غرب در خاورمیانه منجر به ایجاد بحران پناهجویان شد

رئیس جمهور روسیه روز شنبه طی سخنانی تاکید کرد که بحران امروز اروپا در خصوص پناهجویان بلاروس ناشی از سیاست های اشتباه اروپا و غرب در خاورمیانه است.

به گزارش مشرق به نقل از اردو پوینت، «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه روز شنبه طی سخنانی ادعای کمک مسکو به سازماندهی بحرانی را که صدها مهاجر از خاورمیانه را در مرز بلاروس و لهستان گرفتار کرده است، رد کرد.

بر اساس این گزارش، پوتین با مقصر دانستن سیاست‌های غرب در خاورمیانه در ایجاد بحران کنونی مهاجرت از کشورها، منطقه به سمت بلاروس به ادعاهای لهستان و دیگران مبنی بر همکاری روسیه با بلاروس برای فرستادن مهاجران به مرزهای اتحادیه اروپا پاسخ داد.

وی در مصاحبه‌ای با تلویزیون دولتی روسیه که امروز پخش شد گفت: "می‌خواهم همه بدانند. ما کاری به آنها (بلاروس) نداریم.

پوتین در عین حال تاکید کرد که رهبران اروپایی برای حل بحران باید با «الکساندر لوکاشنکو»، رئیس‌جمهور بلاروس گفتگو کنند و «آنگلا مرکل»، صدراعظم آلمان آمادگی خود را برای این اقدام اعلام کرده است.

رئیس جمهور روسیه خطر نشان کرد: نباید فراموش کنیم که این بحران‌های فعلی مربوط به مهاجران از کجا آمده است… خود کشورهای غربی، از جمله کشورهای اروپایی (باعث آن هستند).

لازم به ذکر است، دولت بلاروس می‌گوید حدود ۲۰۰۰ نفر از جمله زنان باردار و کودکان در کمپ پناهجویان واقع در این کشور حضور دارند. از سوی دیگر، لهستان مدعی شده که بین ۳ الی ۴ هزار مهاجر در مرزمیان بلاروس و لهستان حضور دارند که هر روز تعداد بیشتری از آنها وارد منطقه مرز می‌شوند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس