کد خبر 1298566
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۲
ادامه بحران در مرز لهستان و بلاروس/مرگ یک نوجوان ۱۴ ساله

گزارش‎ها از بحرانی تر شدن وضعیت در مرزهای لهستان و بلاروس حکایت دارند.

به گزارش مشرق، یک پسر ۱۴ ساله در مرز لهستان و بلاروس پس از قرار گرفتن در معرض سرمای شدید بر اثر یخ زدگی جان باخت.

پلیس شهر «بیالیستوک» در لهستان مرگ وی را تایید کرد، اما جزئیات بیشتری درباره آن ارائه نکرد.

به گزارش «ایندیپندنت»، تخمین زده می‌شود که ۸ نفر در مرز لهستان و بلاروس در جریان بحران کنونی مهاجران، جان خود را از دست داده باشند؛ این در حالی است که فعالان لهستانی معتقدند که این تعداد می‌تواند بیشتر باشد.

تشدید بحران مهاجران در مرز لهستان و بلاروس


بر اساس گزارش‎ها، دمای هوا در این منطقه در شب‌ها تا حدود منفی ۳ درجه سانتیگراد کاهش می‎یابد.

تخمین زده می‌شود که حدود ۲ هزار نفر در اتحادیه اروپا به دنبال پناهندگی هستند که بیشتر در مرز لهستان حضور دارند؛ بسیاری از مهاجران زیر ۱۰ سال سن دارند.


انگلیس تیمی متشکل از ۱۰ سرباز را به لهستان اعزام کرده تا به ورشو کمک کند تا مرز خود را با بلاروس تقویت کند، جایی که گروه‌هایی از مهاجران در تلاش برای عبور از اتحادیه اروپا سرگردان شده‌اند.

تشدید بحران مهاجران در مرز لهستان و بلاروس


این نیروها به تتازگی وارد این کشور شدند و انتظار می‌رود که چند روزی را در لهستان بگذرانند؛ آن‌ها همچنین به درخواست دولت لهستان از مرز بازدید خواهند کرد تا بررسی کنند که آیا می‌توانند حصارهای مرزی را تعمیر یا مقاوم‌تر کنند یا خیر.

با تشدید سیل مهاجران به اروپا، برخی مقام‎های اروپایی و دیگر کشورها در رابطه با این موضوع اظهار نظرهایی را عنوان کرده‎اند.


«فابریس لگری»، مدیر آژانس مرزی اتحادیه اروپا، گفت که اتحادیه اروپا باید برای مواجهه با افزایش مهاجرانی که سعی در ورود به این اتحادیه دارند، آماده باشد، زیرا ورود بسیاری از مهاجران از خاورمیانه از طریق بلاروس برای مدت طولانی ادامه خواهد داشت.

اتحادیه اروپا، مینسک را به ایجاد بحران به عنوان بخشی از «حمله ترکیبی» به اتحادیه اروپا و وادار کردن مهاجران به عبور غیرقانونی از مرز متهم می‌کند.

اظهارات اخیر یک سیاستمدار راستگرای افراطی فرانسوی در مورد بحران مهاجرت در مرزهای اتحادیه اروپا با بلاروس باعث ایجاد نگرانی بر سر موضوع رسیدگی به سیل مهاجران شده است.

تشدید بحران مهاجران در مرز لهستان و بلاروس


«جولین اودل»، یکی از اعضای حزب راستگرای افراطی ملی، در گفت‎وگو با شبکه «بی اف ام تی وی»، درباره وقایع اخیر در مرز بلاروس و لهستان، گفت «وظیفه اصلی مقام‎های اروپایی باید محافظت از اروپایی‌ها باشد.»


به گفته وی، «ما باید مرزهای خود را به روی مهاجران بسته نگه داریم، نباید اجازه دهیم وارد شوند؛ بسیاری از مهاجرانی که در مرز حضور دارند، خطرناک هستند.»

وی در پاسخ به سوالی درباره اینکه آیا مهاجران باید در مرز یخ بزنند، گفت «مطمئنا، بله.»

تشدید بحران مهاجران در مرز لهستان و بلاروس


«جو بایدن»، رئیس جمهور آمریکا، نیز روز جمعه گفت که بحران پناهجویان در مرز بلاروس و لهستان نگرانی بزرگی است و آمریکا نارضایتی خود را به بلاروس و روسیه در این رابطه اعلام کرده است.

در همین حال دولت ترکیه پرواز همه شهروندان عراق، سوریه و یمن از ترکیه به بلاروس را تا اطلاع ثانوی متوقف کرده است.

به گفته ۴ دیپلمات اروپایی، با عمیق‌تر شدن بن‌بست در مرز لهستان و بلاروس و با تجمع هزاران مهاجر در آنجا، اتحادیه اروپا در حال آماده شدن برای اعمال تحریم‌های بیشتری علیه بلاروس است.

منبع: میزان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس