وضعیت مرزهای اروپا در چند قاب؛ از خشونت علیه پناهجویان تا سرکوب‎های سیستماتیک

خشونت‎های اعمال شده علیه مهاجران و پناهجویان در مرزهای اروپا طی روزهای اخیر ب واکنش‎های زیادی همراه شده است.

به گزارش مشرق، سران ارشد اتحادیه اروپا نمی‌توانند بیگانه هراسی، به عقب راندن و خشونت را در بحبوحه بحران کنونی پناهندگان توجیه کنند.

به گزارش «اگزیت نیوز»، «فیلیپو گراندی»، رئیس کمیساریای عالی سازمان ملل در امور پناهندگان، به تازگی در جمع اعضای پارلمان اروپا، گفت که آن‌ها باید نمونه‌ای برای دیگران، برای بهتر شدن و حمایت از حاکمیت قانون باشند.

بیگانه هراسی و برخورد خشونت آمیز با پناهجویان در اروپا


سخنرانی او در زمانی انجام شد که کشورهایی که مرزهای خارجی اتحادیه اروپا را تشکیل می‌دهند، برای مدیریت هجوم پناهجویان و مهاجران در تلاش هستند.

گزارش‌های خشونت شدیدی که بر مهاجران تحمیل می‌شود و همچنین به عقب راندن‌های غیرقانونی و غالباً اجباری، فراوان بوده است؛ این در حالی است که چندین کشور در حال ساختن یا برنامه‌ریزی دیوارهایی برای دور نگه داشتن پناهجویان هستند.

بیگانه هراسی و برخورد خشونت آمیز با پناهجویان در اروپا


«گراندی»، گفت که کشورهای عضو اتحادیه اروپا باید «اول من، اول کشور من» را کنار بگذارند.

در حالی که بسیاری از کشورها به قوانین و اصول اروپایی و بین‌المللی پایبند هستند، اما رویه‌های کنونی برخی از کشورها نگران‌ کننده است و بقیه اتحادیه اروپا باید تضمین کنند که قوانین و تعهدات توسط همه رعایت می‌شود.

بیگانه هراسی و برخورد خشونت آمیز با پناهجویان در اروپا

در مورد پیمان جدید مهاجرت و پناهندگی که توسط کمیسیون اروپا پیشنهاد شده، «گراندی» گفت که همه کشورهای عضو را تشویق می‌کند که از آن حمایت کنند.

بیگانه هراسی و برخورد خشونت آمیز با پناهجویان در اروپا


فیلم‌های منتشر شده در رسانه‌های اجتماعی، صدها مهاجر را نشان می‌دهد که اخیرا از داخل بلاروس به سمت مرز لهستان حرکت کردند؛ این موضوع کمیسیون اروپا را بر آن داشت تا اقدام مینسک در قبال پناهجویان را محکوم کند و وضعیت مهاجرت در مرز بلاروس را موضوع فوری بنامد.

بیگانه هراسی و برخورد خشونت آمیز با پناهجویان در اروپا


در مرز بین بلاروس و لهستان، مهاجران به دلیل تلاش برای عبور از مرز با شکستگی استخوان و ضرب و شتم مواجه می‌شوند.

در مرز بین کرواسی و بوسنی و هرزگوین، یک گروه حقوق بشری، شهادت‌هایی را از خشونت سیستماتیک غیرقانونی مرزی و به عقب راندن مهاجران توسط پلیس کرواسی، جمع آوری کرده است.

گزارش‌ها حاکی از آن است که مهاجران برهنه شده، مورد تجاوز قرار گرفتند و با چوب و باتوم مورد ضرب و شتم قرار گرفتند.

بیگانه هراسی و برخورد خشونت آمیز با پناهجویان در اروپا


در همین حال، لیتوانی در امتداد مرز خود با بلاروس وضعیت اضطراری اعلام کرده و نیروهای خود را برای همه سناریوهای احتمالی در سطح هشدار بالا قرار داده است.

منبع: میزان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • رامین IR ۰۹:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۴
    0 0
    اینو باید به کشورهایی گفت که این پناهندگان از اونجا فرار کردن ... وای بر حاکمان اون مردمان که با وجود سرمایه های کلان و نفت و گاز و معادن 50 درصدشون زیر خط فقر مطلق هستش

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس