اتحادیه اروپا درصدد اعمال تحریم‌های بیشتر علیه بلاروس است

خبرگزاری رویترز به نقل از برخی دیپلمات‌ها نوشت که اتحادیه اروپا در آستانه تصویب تحریم‌هایی علیه برخی افراد و نهادهای بلاروس از جمله وزیر خارجه این کشور است.

به گزارش مشرق به نقل از خبرگزاری رویترز، سه دیپلمات اتحادیه اروپا به این خبرگزاری اطلاع دادند که این اتحادیه در شرف اعمال تحریم علیه ۳۰ شخص و نهاد بلاروسی از جمله وزیر خارجه و هواپیمایی بلاویا است.

اتحادیه اروپا و ناتو، الکساندر لوکاشنکو، رئیس‌جمهوری بلاروس را به ارسال مهاجران فراری از خاورمیانه به مینسک و سپس از آنجا به مرز لهستان و کشورهای حوزه بالتیک به منظور تحت فشار قرار دادن غرب متهم کرده‌اند.

اتحادیه اروپا امکان برگزاری جلسه فوق‌العاده به دلیل بحران مهاجران در مرزهای مشترک با بلاروس را بررسی می‌کند.

یک منبع در یکی از هیئت‌های اتحادیه اروپا گفت، بله چنین مساله‌ای به ابتکارعمل لهستان بررسی می‌شود؛ اما هنوز تصمیمی گرفته نشده است.

دور جدیدی از تحریم‌ها قرار است مقامات بلاروسی را که آمدن مهاجران به این کشور را برنامه‌ریزی کرده بودند، هدف قرار دهند. به گفته اتحادیه اروپا، این اقدام برای انتقام از تحریم‌های اعمالی علیه مینسک به دلایل حقوق بشری اتخاذ شده است. مینسک انجام این عملیات‌ها و اتهامات کشورهای غربی را تکذیب می‌کند.

دیپلمات‌ها می‌گویند که کشورهای اتحادیه اروپا درحال بررسی گسترش تحریم‌های اقتصادی اعمال شده علیه بلاروس در ماه ژوئیه از طریق هدف قرار دادن بخش بیمه و شرکت "بلاروس‌ری" هستند.

مقامات اروپایی از جمله اورزولا فون درلاین، رئیس کمیسیون اروپا خواستار تدابیر سختگیرانه‌تر ازجمله علیه هواپیمایی بین‌المللی هستند که متهم به آوردن مهاجران به مینسک است.

به گفته دیپلمات‌ها، ولادیمیر ماکئی، وزیر خارجه بلاروس - که در ماه سپتامبر از سوابق بلاروس در مجمع عمومی سازمان ملل دفاع است - یکی از مقامات ارشدی است که قرار است در لیست تحریم‌ها قرار بگیرد چراکه وزارت‌خانه‌اش به ارائه ویزای بلاروس به توابعی که عضو اتحادیه اروپا نیستند، متهم شده است.

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس