تقابل نظامی اوکراین با روسیه؛ برگزاری رزمایش با آمریکا و ناتو

وزارت دفاع اوکراین از برگزاری رزمایش با آمریکا و ناتو و در تقابل با روسیه خبر داد.

 به گزارش مشرق، اوکراین روز دوشنبه رزمایش نظامی مشترک خود را با ایالات متحده و دیگر نیروهای ناتو در حالی آغاز کرد که روسیه و بلاروس در حال برگزاری رزمایش های گسترده ای هستند

به گزارش خبرگزاری «رویترز»، سخنگوی وزارت دفاع اوکراین گفت که ۴۰۰۰ نظامی اوکراینی و ۲۰۰۰ نظامی خارجی در رزمایش «راپید تردینت ۲۰۲۱» که تا یکم اکتبر ادامه دارد، شرکت کرده‌اند.

ارتش آمریکا نیز در بیانیه‌ای اعلام کرد این رزمایش شامل یک تیم رزمی تیپ از گارد ملی واشنگتن است که از آوریل به عنوان بخشی از یک نیروی آموزشی چند ملیتی در اوکراین مستقر شده است.

نیروهای ۱۲ کشور در مجموع برای افزایش همکاری بین کشورهای ناتو و شریک و نشان دادن آمادگی مشارکت خواهند کرد. این رزمایش در پی رزمایش عظیم روسیه  در روزهای گذشته است که روسیه می‌گوید ۲۰۰ هزار نظامی در آن شرکت داشتند. کی‌یف و ناتو روسیه را متهم می‌کنند که نیروهای بیشتری را نزدیک مرزهای اوکراین مستقر کرده است.

این در حالی است که شمار نامشخصی از جنگنده‌های «سوخو -۳۰» نیروی هوایی روسیه در روزهای گذشته وارد پایگاه هوایی «بارانوویچی» در بلاروس شدند. روسیه و بلاروس از ایجاد یک مرکز آموزشی مشترک برای نیروهای هوایی دو کشور در این پایگاه هوایی خبر دادند. هر دو نیروی هوایی از جنگنده‌های سوخو-۳۰ استفاده می‌کنند. بارانوویچی، در ۱۳۶ کیلومتری جنوب غربی شهر «مینسک» واقع شده است، همچنین در حدود صد کیلومتری مرزهای اوکراین، لهستان و لیتوانی قرار دارد.

ماموریت جنگنده‌های سوخو-۳۰ روسی در بارانوویچی تنها محدود به آموزش نخواهد بود. وزارت دفاع بلاروس توضیح داده که آنها ماموریت‌های رزمی مشترکی را برای حفاظت از مرزهای دو کشور متحد انجام خواهند داد.

از سال ۱۹۹۹، روسیه و بلاروس یک ائتلافی تشکیل داده‌اند که هدف اصلی آنها اتحاد دو کشور است. از ۱۰ سپتامبر ۲۰۲۱ بیش از ۲۰۰ هزار نظامی، ۸۰ فروند هواپیما و بالگرد، حدود ۳۰۰ تانک و بیش از ۱۰  فروند کشتی از روسیه و بلاروس در رزمایش مشترکی به نام «زاپاد» شرکت خواهند کرد. این رزمایش از سوی لهستان و کشورهای بالتیک از نزدیک رصد خواهد شد.

دولت آمریکا به بهانه به افزایش فعالیت‌های نظامی روسیه و تقویت قدرت تدافعی و رزمی اوکراین، اعلام کرده که کمک ۶۰ میلیون دلاری به این کشور ارائه می‌دهد.   یک مقام ارشد دولت آمریکا به خبرنگاران گفت که این کمک‌ها شامل سامانه‌های ضد خودروی زرهی «جاولین» و دیگر سامانه‌های تدافعی و رزمی خواهد بود.

ایالات متحده بعد از الحاق شبه‌جزیره کریمه به روسیه در سال ۲۰۱۴ و وقوع درگیری‌ها در منطقه خودمختار «دونباس» در شرق اوکراین، به بزرگترین تأمین‌کننده تسلیحات و تجهیزات نظامی برای کی‌یف تبدیل شده است.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۲۳:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۹
    0 2
    اوکراین دقیقا گاوشیرده آمریکا در منطقه بالکان هست
  • IR ۲۳:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۹
    0 2
    40 درصد اوکراین روس زبانند تقابل اوکریان فقط باعث کشته شدن میلیونها مردم بی گناه می شود چیزی دستگیر اوکراین نمی شود
  • IR ۰۲:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۳۰
    2 0
    گنده گنده اومدن تهش جر خوردگیه اکراینی ها چند سالی گنده آمدن یکهو خرس روسی روی دو پایش ایستاد و چنگ زد و کریمه رفت باز چند سالی دارن گنده گنده می آن و خرس صبور روسی داره تماشا می کنه این بار خرسه بلند بشه تمام مناطق شرقی اکراین و سرچشمه های آب شیرین در شمال کریمه رفته و روس ها برای این کار اصلا نیازی به استفاده از قوای نظامی هم ندارند همین حالا نیروهای روسی اکراینی به شکل جدایی طلبان داخل خاک اکراینن و بشدت هم آموزش دیدن و مجهزن 1 هفته کاره که اکراین یک چنگ اساسی دیگر هم بخورد و غرب تنها کاری که می تواند بکند چند تا تحریم دیگس و بس .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس