کد خبر 1298180
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۴۰۰ - ۱۹:۳۸
ترکیه اتهام مشارکت در بحران مهاجرت اروپا را رد کرد

وزارت خارجه ترکیه می گوید این ادعا که خطوط هوایی ترکیه در تشدید تنش های مهاجرتی در مرز بلاروس و اتحادیه اروپا دخیل هستند؛ صحت ندارد.

به گزارش مشرق؛ به نقل از اسپوتنیک، وزارت خارجه ترکیه می گوید از مواجهه اتحادیه اروپا با بحران پناهجویان متأسف است اما آنکارا بخشی از این بحران نیست.

این وزارتخانه ضمن ابراز همدردی با لهستان، لتونی و لیتوانی که درگیر سیل مهاجرت غیرقانونی پناهجویانی هستند که می خواهند با عبور از خاک آنها به اروپای غربی برسند؛ افزود: از نظر ما دخیل کردن شرکت هواپیمایی معتبر ترکیش ایر در این ماجرا تعمدی است.

اشاره وزارت خارجه ترکیه به گزارش «بلومبرگ» است مبنی بر اینکه اتحادیه اروپا درحال بررسی گزینه تحریم ایرلاین های ترکیه و همین طور ایرفلوت روسیه به اتهام جابجایی مهاجران غیرقانونی به بلاروس است. پیشتر، سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه هم به این ادعا واکنش نشان داده بود.

لهستان، لیتوانی و لتونی مدعی هستند که بلاروس با مشارکت روسیه و حتی ترکیه، از مسئله مهاجرت به عنوان ابزار «جنگ ترکیبی» علیه اتحادیه اروپا استفاده می کند. آنها همچنین درباره احتمال وقوع درگیری نظامی بر سر این مسئله، هشدار داده اند.

اما دولت مینسک با رد تمام این اتهام ها، اعلام کرد که به دلیل کمبود منابع ناشی از تحریم‌های اروپا علیه این کشور، دیگر نمی‌تواند جلوی مهاجرت غیرقانونی را بگیرد.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس