کد خبر 1297495
تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۰

رولکس (Rolex) نامی ست که به خودی خود یادآور ظرافت و زیبایی در صنعت ساعت سازی می باشد. اما همین موضوع باعث شده تا شهرت رولکس تحت تاثیر جنبه های منفی قرار گیرد. از زمانی که برند رولکس اقدام به تولید ساعت های درجه یک نمود، انواع و اقسام ساعت های رولکس فیک و تقلبی نیز روانه ی بازار شدند؛ هر چند که کیفیت و اصالت ساعت اورجینال یا اصل قابل قیاس با ساعت های فیک نیست.

در این مطلب ده روش برای تشخیص ساعت رولکس اصل با شما به اشتراک گذاشته شده است تا ازین پس خودتان فرق ساعت رولکس اصل و فیک را به طور دقیق تشخیص دهید.

10 روش تشخیص ساعت رولکس اصل

روش های تشخیص ساعت رولکس اصل

1. ساعت رولکس را به گوش خود نزدیک کنید

اولین روش  برای تشخیص ساعت رولکس اصل، بررسی عملکرد داخلی ساعت است. قبل از هر چیز ساعت را نزدیک گوش خود قرار دهید و دقت کنید که آیا صدای تیک تاک به گوشتان می رسد یا خیر؟ همیشه به یاد داشته باشید که ساعت های تولید شده توسط برند رولکس موتور اتومات دارند در حالی که صدای تیک تاک حاکی از موتور کوارتز می باشد. به عبارت دیگر اگر با قرار دادن ساعت در کنار گوش تان صدای تیک تاک را شنیدید بدانید که این ساعت، یک ساعت رولکس تقلبی است! چرا که در یک ساعت رولکس اصل به علت وجود هشت قطعه ی میکرو و موتور اتوماتیک هیچ صدایی از ساعت به گوش نخواهد رسید.

2. قاب پشتی ساعت را بررسی کنید

اگر فروشنده ادعا می کند که در حال فروش ساعت رولکس اصل به شما است، قاب پشتی ساعت را چک کنید. به غیر از رولکس سری دولر Rolex Sea-Dweller و برخی از ساعت های رولکس قدیمی تولید شده در دهه 30، تمام ساعت های رولکس اصل دارای یک قاب پشتی مات از جنس فلز هستند. اگر مشاهده کردید که قاب پشتی ساعت از جنس فلز براق است بدانید که ساعت رولکسی که در دست دارید فیک است. ساعت های رولکس دارای قاب پشتی پرداخت شده و صاف می باشند و هرگز نخواهید دید که برند رولکس از متریال شفاف و براق در آن قسمت استفاده کند. ساعت رولکس واقعی دارای یک سطح مات خیره کننده است.

10 روش تشخیص ساعت رولکس اصل

3. دقت به نماد تاج حک شده روی ساعت

تولیدکنندگان ساعت رولکس فیک در حکاکی کردن نماد تاج روی ساعت از مهارت خوبی برخوردار نیستند و این کار را ناشیانه انجام می دهند. از سال 2002 به بعد برند رولکس روی تمام ساعت های خود یک تاج کوچک و یک تاج بزرگتر در کنار عدد 6 روی صفحه نمایش ساعت حکاکی می کند. این امر به منظور تشخیص راحت رولکس اصل صورت می پذیرد. این حکاکی به قدری ظریف و ریز است که باید توسط ذره بین آن را بررسی کرد. در صورت عدم وجود این تاج، شک نداشته باشید که ساعت رولکسی که در دست دارید فیک است.

4. دقت به عقربه دقیقه شمار

رولکس هیچ گاه اصالت و دقت خود را به خطر نمی اندازد. اگر به طور اتفاقی مشاهده کردید که عقربه دقیقه شمار تا حدودی تند حرکت می کند و حرکت آن روان نیست بدانید که این ساعت یک ساعت رولکس تقلبی می باشد. برند رولکس برای حصول اطمینان از چرخش یکنواخت عقربه دقیقه شمار از حداکثر قطعات مکانیکی استفاده می کند. حرکت پله ای و منقطع عقربه دقیقه شمار مبتنی بر حرکت کوارتز می باشد و تا جایی که می دانیم رولکس هرگز ساعت کوارتز تولید نکرده است.

5. بررسی سیکلوپس در ساعت رولکس

اکثر ساعت های رولکس دارای نمایشگر تاریخ هستند و در اغلب آن ها از یک ذره بین کوچک برای بزرگنمایی صفحه نمایش تا 2.5 برابر استفاده می شود. این قسمت بزرگنمایی که بسیار هم کوچک است سیکلوپس نام دارد. رولکس همواره در نظر داشته است که از با کیفیت ترین متریال ها در هر قسمت ساعت استفاده کند. زمانی که یک ساعت رولکس اصل را بررسی می کنید متوجه میشوید که سایکلوپس دارای متریال صاف و صیقلی می باشد. پس اگر عکس این قضیه صادق بود احتمالا یک ساعت رولکس تقلبی در دست دارید.

6. بررسی شماره سریال حکاکی شده روی ساعت رولکس

هر کدام از ساعت های تولید شده توسط کمپانی رولکس دارای یک شماره سریال معتبر است. شاید فروشندگان بتوانند شماره سریال ها را کپی کنند اما هیچ فروشنده متقلبی قادر نیست به همان روشی که رولکس این سریال را روی ساعت های خود حک نموده آن را حکاکی کند. شماره سریال رولکس روی بدنه اصلی ساعت به طور دقیق و با کیفیتی عالی قلم زنی شده در حالی که روی ساعت های تقلبی این سریال به طرز محسوسی با کیفیت پایین به چاپ رسیده است. اگر ساعتی با این ویژگی خریداری کرده اید مراقب باشید و ساعت را در اسرع وقت پس دهید.

7. بررسی متن روی صفحه نمایش ساعت رولکس

متن نوشته شده روی صفحه ساعت باید دارای بالاترین استانداردهای رولکس باشد. متنی که روی ساعت رولکس تقلبی وجود دارد یک متن پر رنگ است که ظرافت در آن به چشم نمی خورد. سعی کنید این متن را از نزدیک بررسی کنید تا بتوانید ساعت اصل را از تقلبی تشخیص دهید.

8. به قیمت ساعت رولکس دقت کنید

برند رولکس به دلیل اعتبار و هنر ویژه ی خود در تولید ساعت های درجه یک معروف است و طبیعی ست که قسمت بالایی را روی ساعت های خود قرار دهد. اگر فروشنده ای یک ساعت با قیمت بالا را به طرز شگفت انگیزی به شما ارزان بفروشد به احتمال زیاد ساعت مورد نظر تقلبی است. همچنین اگر کیفیت ساعت چندان قابل قبول نبود، فروشنده به احتمال زیاد سعی می کند با ارائه ی قیمت ارزان شما را برای خرید آن قانع کند یا به عبارتی فریب دهد. بنابراین برای تشخیص ساعت رولکس اورجینال حتما قیمت ساعت را از منابع معتبر بررسی کنید.

9. بررسی وزن ساعت

این احتمالا ساده ترین راه برای تشخیص ساعت رولکس اصل است. رولکس اورجینال از فلز ساخته شده است و به طور محسوسی سنگین می باشد. یک ساعت رولکس تقلبی وزن بسیار سبکی دارد و کافی ست چند ثانیه آن را در دست نگه دارید تا به خوبی متوجه تقلبی بودن ساعت شوید. لبه های تیز و کیفیت پایین بند ساعت در عرض چند ثانیه تقلبی بودن آن را برملا خواهند کرد.

10. بررسی قسمت های داخلی ساعت

برای انجام این تست شما نیاز به یک همراه دارید چرا که باز کردن ساعت رولکس بسیار حساس و پر ریسک است اما زمانی که باید از اصالت آن مطمئن شوید، این کار ارزشش را دارد. این روش در واقع یک روش تشخیص ساعت رولکس اصل می باشد که چندان متداول نیست اما برای کسب اطمینان قطعی انجام می شود.

ساعت های رولکس دارای قسمت های داخلی پیچیده ای هستند و باید پر از قطعات ریز باشند. با این حال برای انجام این کار باید از یک فرد قابل اعتماد و حرفه ای کمک بگیرید.

10 روش تشخیص ساعت رولکس اصل

همانطور که گفتیم، تشخیص رولکس اصل از فیک با اینکه سخت و زمان بر است اما ارزشش را دارد. یکی از بهترین ساعت فروشی های تهران به نام گالری ساعت همتی اولا تشخیص ساعت رولکس اورجینال را به شما آموزش می دهد ثانیا انواع ساعت رولکس با کیفیت را در سایت و فروشگاه خود عرضه می کند. برای آشنایی بیشتر با این گالری ساعت معروف اینجا کلیک کنید.


** این محتوا صرفا جنبه تبلیغاتی دارد و توسط سفارش دهنده آن تهیه و تنظیم شده است

برچسب‌ها

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس