احسان شریعتی

فرزند مرحوم دکتر شریعتی اخیراً با تأکید بر "خشونت‌پرهیزی و مسالمت‌آمیز بودن طرح مطالبات"، درس‌های بزرگی را به حجاریان و تاجزاده داد.

سرویس سیاست مشرق - «وبلاگ مشرق» خوانشی روزانه در لابه‌لای اخبار و مطالب رسانه‌های کشور است. ما درباره این خوانش البته تحلیل‌ها و پیشینه‌هایی را نیز در اختیار مخاطبان محترم می‌گذاریم. ۷:۳۰ هر روز با بسته ویژه خبری-تحلیلی مشرق همراه باشید.

***

"فتنه اقتصادی" و درخواست دادستان کل کشور از نهادهای امنیتی

امان‌نامه موسوی‌خوئینی‌ها برای مراجع و علمای حوزه/ "فتنه اقتصادی" و درخواست دادستان کشور از نهادهای امنیتی

حجت‌الاسلام محمدجعفر منتظری دادستان کل کشور در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا مدعی العموم و دادستانی بنا ندارد به موضوع گرانفروشی‌ها ورود کند، گفته است: موضوع گرانفروشی در صلاحیت سازمان تعزیرات حکومتی است، اما ما اعلام کردیم به لحاظ اینکه مساله گرانی‌ها برای مردم مشکلات زیادی ایجاد می‌کند، دادستانی هم در کنار سازمان تعزیرات به این موضوع ورود کند.

به گزارش مشرق، وی افزود: یکی دو ماه است که به صورت افسارگسیخته گرانی در برخی از نیازهای مردم را مشاهده می‌کنیم –که- به نظر می‌رسد پشت پرده‌هایی دارد.

دادستان کل کشور بیان کرد: پشت پرده‌های این گرانی‌ها را دستگاه‌های امنیتی و اطلاعاتی باید دنبال کنند اما برخورد با گرانفروشانی که بی‌ضابطه قیمت‌ها را بالا می‌برند جز وظایف و تکالیف سازمان تعزیرات حکومتی است.

منتظری گفت: ما بنا داریم تا از ظرفیتی که در دادسراها و دادستانی‌های سراسر کشور داریم در این زمینه استفاده کنیم.[۱]

*این صحبت‌های حجت‌الاسلام منتظری در اقتفای دستور چندی قبل حجت‌الاسلام محسنی اژه‌ای، ریاست قوه قضائیه مبنی بر انجام وظیفه قانونی قوه قضائیه (مدعی‌العمومی) برای مبارزه با گرانی مطرح می‌شوند. [۲]

در اینکه مسئله گرانی پشت‌پرده‌های شومی دارد شکّی نیست. شکّی که پس از اغتشاشات دیماه ۹۶ و آبان ۹۸ منجر به یقین شد و ما در وبلاگ مشرق و قبل از حوادث اشاره شده؛ طی بیش از ۶۰۰ گزارش با کلیدواژه "فتنه اقتصادی" به آن پرداخته و سالهاست که تصریح کرده‌ایم هدف از این گرانی‌های بیقاعده و منصرف کردن نُظّار حکومتی از نظارت بر بازار؛ به خیابان کشاندن مردم است.

راه‌حل‌های این مسئله و این فتنه شوم نیز روشن است و در صورت عزم مسئولان ذیربط برای حل مسئله و دانستن پشت‌پرده‌های آن می‌توان به رفع مشکل امیدوار بود.

***

امان‌نامه موسوی‌خوئینی‌ها برای مراجع و علمای حوزه

امان‌نامه موسوی‌خوئینی‌ها برای مراجع و علمای حوزه/ "فتنه اقتصادی" و درخواست دادستان کشور از نهادهای امنیتی

محمد موسوی خوئینی‌ها، فعال اصلاح‌طلب و از چهره‌های محوری اتفاقات سیاسی سوء در سال‌های اخیر (از قبیل فتنه ۸۸ و تحریم انتخابات ۱۴۰۰) به تازگی در اشاره به حواشی صحبت‌های آیت‌ا... صافی‌گلپایگانی دست به انتشار یک بیانیه زده است.

بیانیه او که در بخش کلی خود داعیه حمایت از مراجع (بدون اشاره به مرجعیت مقام معظم رهبری) دارد اما سخن اصلی خود را در بخش پایانی مطرح می‌کند!

به گزارش جماران، در این بخش از بیانیه موسوی‌خوئینی‌ها آمده است:

"در پایان، متواضعانه و در کمال ادب، سخنی به حوزه‌های علوم دینی و به فضلا و علما و مراجع بزرگواری که وارثان نبی اکرم، صلی الله علیه و آله و سلّم، و اوصیاء گرامی‌اش هستند عرض می‌کنم: استقلال حوزه‌های علمیه و عالمان بزرگوار و مراجع معظم، اعلی الله کلمتهم، از قدرت مسلّط و حاکم بر مقدرات کشور همواره ضامن اعتبار آنان در میان اقشار وسیع و گستردۀ مردم بوده و موجب استمرار سیرۀ مرضیۀ آنان در حمایت از مردم در مشکلات و گرفتاری‌هاست. آنان، برای انتقال معارف اهل‌بیت عصمت و طهارت، علیهم السلام، به آحاد ارادتمندان خاندان رسالت در هر کجا که هستند، نیازی به ابزار حکومت‌ها و قدرت‌ها نداشته‌اند و اکنون نیز ندارند؛ و به یاری خدا همگان  در حفظ استقلال حوزه‌های علمیه و علما و مراجع تقلید استوار خواهند بود."[۳]

*همانطور که محرز است؛ "دین" در نزد اعضای هسته سخت اصلاحات چیزی جز احکام شخصی نیست.

و از همین روست که آنها از ابتدا درگیر انحرافی بودند که دست آخر این جریان خاص سیاسی را به ورطه سکولاریسم و رویارویی با نظام مقدس اسلامی کشاند.

به زعم آنها راه نجات در لیبرالیسم است که اسلام ناب یا همان اسلام شهید شیخ فضل‌ا... نوری و امام و رهبری با آن بیگانه است. (اشاره‌ای تلویحی به کتاب اقتدارگرایی در عهد قاجار نوشته محمود سریع‌القلم)

پس از این مقدمه، فهم امان‌نامه‌ای که موسوی‌خوئینی‌ها به سمت مراجع و علمای قم دراز کرده، آسان‌تر می‌شود...

او در حالی استقلال مراجع از حکومت کشور را یک حُسن معرفی می‌کند که گویا کلمه اسلامی را در پسوند انقلاب امام روح‌ا... نشنیده و متوجه درهم‌تنیدگی اسلام و انقلاب اسلامی و مراجع و حوزه‌های علمیه نیست!

او در حالی حوزه‌های علمیه و مراجع عظام را در ترویج دین؛ بی‌نیاز از حکومت نشان می‌دهد که انگار تاریخ را نخوانده و ندیده که در عصر حکام جور چگونه بخش اعظمی از قوانین دینی نادیده گرفته می‌شد، علما در موارد بسیاری مجبور به سکوت می‌شدند و بحث ترویج دین نیز محدود به چند منبر یا بیانیه یا ملاقات چهره به چهره بود. محدودیتی که در آن یک اسلام فاقد قدرت و بی‌تأثیر در فرایندهای مختلف جامعه به دیگران انتقال می‌یافت.

و او در حالی این امان‌نامه را به سمت علمای حوزه دراز کرده که در ظاهر امر، گویا نمی‌داند منتهای معارف اهل‌بیت عصمت و طهارت(س) در بروز یک حکومت اسلامیِ مستظهر به قانون دین خدا عملی می‌شود.

و گرنه اسلام تهی از سیاست و حکومت آیا جز اذکار و اوراد کنج یک خانقاه است که نه تنها خصم ظالم و یاور مظلوم نیست و نمی‌تواند باشد بلکه بی‌تأثیر در اجتماع و مردم و ترویج دین خدا؛ چند صباحی مثل کرم می‌زیَد و مصرف می‌کند و سپس می‌میرد و بیخبر از فلسفه دین و آفرینش، در حضیض مقامات اخروی و در حالیکه جزو یاری‌کنندگان حسین زمانه نبوده، پا به صحنه قیامت می‌گذارد.

امان‌نامه‌ای که موسوی خوئینی‌ها به سمت مراجع، حوزه‌های علمیه و علما دراز کرده است در ادامه ایفای نقش او در فتنه ۸۸، در تحریم انتخابات [۴]، در فتنه اقتصادی و در مقصرسازی مقام معظم رهبری در مشکلاتی است که دولت‌های همسو با موسوی‌خوئینی‌ها پدید آورده‌اند. [۵]

***

درسی که فرزند دکتر شریعتی به حجاریان و تاجزاده داد

امان‌نامه موسوی‌خوئینی‌ها برای مراجع و علمای حوزه/ "فتنه اقتصادی" و درخواست دادستان کشور از نهادهای امنیتی

احسان شریعتی، فرزند مرحوم دکتر شریعتی و پژوهشگر فلسفه، به تازگی در بخشی از یک مصاحبه با سایت جماران پیرامون شرایط سیاسی کشور گفته است: در غیاب تنوع –سیاسی-، حضور عمومی کم‌رنگ می‌شود و افسار قدرت به دست یک جناح می افتد و انحصارطلبی و یکدستی در حاکمیت،  شفافیت را ازبین می‌برد و این وضعیت به علت آن‌که نظارت و کنترلی وجود ندارد به رفتارهای دیکتاتورمآبانه می انجامد و خطر عدم پاسخگویی و خودرایی در چنین وضعیتی بیش‌تر می‌شود.

او تصریح می‌کند:

"اما راه‌کار مقابله با چنین شرایطی متشکل‌شدن جامعهٔ مدنی و مطرح ساختن جدی‌تر مطالبات روشن و ممکن، علمی و عملی در کشور است. ضمن این‌که باید آگاه بود که طرف حاکم قوهٔ قهریه را در اختیار دارد و مطرح‌ساختن مطالبات باید از طریق روش‌های خشونت‌پرهیز و مسالمت‌آمیز صورت گیرد."[۶]

*اگرچه یکدستی فقط در نظامات حزبی ممکن و میسور است و القای یکدستی در حاکمیت ایران از راهبردهای ستاد اصلاحات برای کشاندن مردم به شرایط نهایی مد نظرشان است ولی مع‌الوصف اظهار نظر و تأکید آقای شریعتی بر "خشونت‌پرهیزی و روش‌های مسالمت‌آمیز" برای بیان مطالبات کاملا قابل اعتنا و صحیح است.

گزاره‌ای که هیچ تأکید مؤکد و مکرری پیرامون آن در اظهارات و اقاریر امثال تاجزاده و حجاریان و علوی‌تبار و تاجیک و موسوی‌خوئینی‌ها (بعنوان رجال هسته سخت اصلاحات) دیده نمی‌شود و در جبهه اصلاحات هم هیچ مانوری در قبال آن وجود ندارد.

اما شاهدیم که در تکصدای آقای شریعتی شنیده می‌شود که برای خشونت‌پرهیزی و روش‌های مسالمت‌آمیز بیان مطالبات؛ الزام عقلانی وجود دارد.

اینکه چرا شریعتی در این زمینه یک تکصداست و چرا امثال حجاریان و تاجزاده نه‌تنها هیچ اصراری بر خشونت‌پرهیزی ندارند بلکه خشونت بیشتر را هم مورد اشاره قرار می‌دهند! [۷] سؤالی است که فهم آن به حل معادلات مربوط تحلیل "فتنه اقتصادی" بستگی دارد.

در غیر اینصورت، کاوشگر و جوینده پاسخ این سؤال به ناکجای اغلاطی مثل "حق شرکت نکردن در انتخابات، کنترل گرانی بدون نظارت بر بازار!، حق براندازی و همرنگ جماعت شدن به هر قیمتی" کشیده می‌شود...

***

1_ mshrgh.ir/1296721

2_ www.irna.ir/news/84409676/

3_ https://www.jamaran.news/fa/tiny/news-1530671

4_ mshrgh.ir/1121882

5_ mshrgh.ir/1088498

6_ https://www.jamaran.news/fa/tiny/news-1530313

7_ mshrgh.ir/1018114

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 100
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 24
  • حجت MD ۰۷:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۹
    62 35
    منافق نمی تواند داعیه دار طرفداری از اسلام و حوزه های اسلامی باشد
    • MD ۰۹:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۹
      17 8
      امثال موسوی خوئینی ها باید باشند و در 100 اینده وقتی در کتب تاریخ ایران از خیانت های این روشنفکر مابهای غرب گدا صفحات تاریخ سیاه می شود بخوانند و بفهمند که کی هستند و پی به خیانت های خود ببرند
    • IR ۱۱:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۹
      13 9
      اگر همین امروز امام زمان تشریف بیاورند این یارو ها باز هم به مراجع و حوزه نامه مینویسند که استقلال و هویت اصیل بیش از هزار ساله حوزه را حفظ بفرمایند
    • نقی IR ۱۲:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۹
      8 17
      یعنی واقعاً شما و همچنین نویسنده محترم مقاله، حرفهای موسوی خوئینی ها را فهمیده اید که نظر به نفاق او می دهید!؟ اگر واقعاً حرف دل مراجع و حوزه را نگفته بود، مطمئن باشید خود آنها و همچنین بخش حاکمیت، اعتراض می کرد!
    • IR ۱۳:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۹
      7 6
      "شهیدعلی محمودوند" بدانید تنها راهی که می توانید با آن برای خود افتخار جاویدان مهیا کنید، اطاعت مطلق شما از ولایت فقیه است. فراموش نکنید که بزرگترین جهاد جهاد با نفس است. با نفس مبارزه نمایید و از وسوسه های شیطان بگریزید و به خدا بپیوندید. چه قدر در ایام جبهه ، انقلابی ها حرف و عملشان به هم نزدیک بود.
    • ق/حم IR ۱۳:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۹
      37 10
      اینکه موسوی خوینی ها شأن حوزه‌های علوم دینی و فضلا و علما را از «فارجعوا الی رواة حدیثنا » به وارثان نبی اکرم (ص) رسانده و سعی نموده بین رهبری نظام که نیابت حضرت ولیعصر(عج) را دارد و علمای حوزه دشمنی ایجاد کند،همان سیاست تفرقه اندازی انگلیس است که منافقانه سعی در نفی و انکار ائمه معصومین (ص)دارد،عملی که اکبر رفسنجانی و طیف لیبرال فاسد اطراف او با گذر از احکام شریعت محمد(ص)، را فریاد زدند.
    • SE ۱۳:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۹
      13 0
      گذشت زمان راستی و درستی آدمها را برملا میکنه ابلیس هزاران سال عبادت کرد و نهایتا خود را رسوا کرد
    • آدریان دریا IR ۱۵:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۹
      1 2
      عبداله بن اُبیَ
  • حجت MD ۰۷:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۹
    39 13
    منافق نمی تواند داعیه دار طرفداری از اسلام و حوزه های اسلامی باشد
    • IR ۱۲:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۹
      14 5
      باز پسر شریعتی نسبت به پسر شهید مطهری! ظاهراً مانند پسر شهید مطهری به شهرت و دانش مرحوم ابویش اکتفا نکرده است و قدری خود را برای کسب علم به زحمت انداخته است!
  • سعید MD ۰۷:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۹
    40 13
    لیدر فتنه گران چه به دلسوزی حوزه های علمیه
    • IR ۰۹:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۹
      14 1
      دقیقا
    • رضا IR ۱۰:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۹
      10 3
      بخشی از فتنه ها ریشه در جریانهای انحرافی و ضد ولایی و حتی ضد اسلام ناب نفوذ کرده در حوزه های علمیه داره. انجمن حجتیه فقط یک نمونه از اونه. بر این بیفزایید عقده ها و حسادتهای شخصی که علیه رهبری انقلاب هست.
  • علی MD ۰۷:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۹
    45 33
    امروز قدرت در دست اسلام است حکومت حکومت ولایت فقیه است مگر می شود حوزه ها را این حکومت جدا کرد منافق شرم و حیا
  • حجت MD ۰۷:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۹
    42 10
    حوزهای انقلابی و پیرو امام نیازی به دلسوزی منافقان ندارند
  • سعید MD ۰۷:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۹
    44 8
    منافق ضد امام و ضد اسلام چه به دلسوزی حوزه های انقلابی
  • محمد MD ۰۷:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۹
    23 9
    شرمت باد
    • علیرضا IR ۰۹:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۹
      15 8
      ماشاالله! داداش از طرف چند نفر داری کامنت میذاری! حجت، سعید، علی، محمد، حمید! این کار تو هم یه نوع نفاقه
    • ali IR ۱۰:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۹
      8 2
      9;41خدا وکیلی وقتی داری می بینی ساعت کامنت گذاشتن یکیه یا نزدیکه یعنی تمام اون کامنتها از طرف یکیه ؟؟؟!!!! بابا ایول تو دیگه کی هستی؟؟؟؟
    • MD ۱۰:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۹
      2 3
      اقا علیرضا اشتباه می کنی
    • علیرضا IR ۱۳:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۹
      4 0
      اگه یه نظر بندازی می بینی هم متن مشابه هست و هم اون پرچم کنار اسم
  • حمید IR ۰۸:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۹
    38 6
    خودرو که دست خود دولته چرا این قدر گرون شد؟!
    • جلال IR ۱۳:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۹
      2 4
      مقصود از حکومت، اصل نظام و ولی فقیه است، نه دولت‌های تکنوکرات و لیبرال سرمایه داری که عرضه‌شون رو در خودرو اثبات کرده اند.
    • علی IR ۱۶:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۹
      3 0
      بیا تو باغ دادا کجایی؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
  • IR ۰۸:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۹
    27 1
    مردم خودشون مجری قانون بشن و با گران فروشان و رانت باران مقابله کنند.کمر مردم شکست با این همه گرانی فروشی.
    • IR ۱۲:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۹
      2 2
      دقیقا میشه بگی چطوری مردم خودشان با گران فروشان برخورد کنند وقتی کارخانه داره گران میفروشه چون داره مواد اولیه گران می خره و دلار هم بسیار بالاست مردم دقیقا چه کنند ؟
  • IR ۰۸:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۹
    18 0
    فیش حقوقی نفتی های رسمی سال 1400 الان دارن بیش از 40 میلیون حقوق میگیرن. با کنار گذاشتن این تبعیض بزرگ میشد 4 نفر جوان رو استخدام کرد با حقوق عالیه 10 میلیون تومن. آقای رییسی این کار رو بکن.
  • من IR ۰۸:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۹
    9 3
    دوست عزیز تحلیل گر صرف نظر از درستی یا نادرستی مطلب نتیجه گیری جنابعالی در واقع ... است
    • MD ۰۸:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۹
      15 7
      این انقلاب هم انقلاب صددر صد اسلامی و الهی است حوزه ای هم که این انقلاب و حکومت خودش را جدا کند اسلامی نیست امروز روز دفاع از این حکومت است که پرچم اسلام را با عزت بالابرده اگر حوزه ها انقلابی و ا سلامی هستند باید از انقلاب و اسلام دفاع کنند
  • IR ۰۸:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۹
    26 21
    ابومهدی المهندس می گفت : داعش همان بعث است که اسمش عوض شده . در ایران هم اصلاح طلبان همان منافقین نهضت آزادی هستند فقط لباس و تیپ و اسمشان عوض شده است.
    • MD ۰۸:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۹
      22 3
      دقیقا
    • حیدر IR ۱۰:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۹
      6 2
      احسنت
    • جهودشناس IR ۱۷:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۹
      0 3
      خب درسته. ولی نهضت آزادی منافق نبود بلکه اصل دشمن بود. کل تیم نهضت آزادی جهودی بودند
  • IR ۰۸:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۹
    16 3
    به امید محاکمه
  • طلبه قم MD ۰۸:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۹
    21 6
    وقتی که در دوران خاتمی ارزشهای اسلامی را روزنامه های اصلاحطلبان زیر سوال می بردند این طرف کجا بود
    • IR ۱۱:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۹
      9 5
      ان زمانم مشغول شمارش وجوه اهدایی خاتمی جونش بود فرصت نمی کرد بیانیه صادر کنه
  • MD ۰۸:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۹
    23 7
    این امان نامه مانند امان نامه شمر است و سزاوار همان جواب است
  • IR ۰۸:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۹
    12 8
    فرزندشهیددکترشریعتی کاملادرست گفته.
    • حیدر صالح IR ۱۰:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۹
      6 6
      مرحوم دکتر شریعتی نویسنده بزرگوار فوت شده و کشته نشدند عنوان شهید ندارد اما ایشان بزرگوار ند
    • به حیدر صالح بزرگوار IR ۲۲:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۹
      2 1
      عنوان شهید به حق برازندۀ دکتر شریعتی است. شما یادتون نمیاد ولی مردم انقلابی ما از همان ابتدای انقلاب از ایشان به عنوان معلم شهید یاد می کردند. بخش عظیمی از ادبیات انقلابی ما بویژه در زمینه شهادت و شهید، مدیون بیان و قلم این عزیز هست.
  • IR ۰۹:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۹
    15 8
    به نظر این گرانی کار روحانی و دارو دسته اش باشه
    • IR ۱۰:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۹
      5 2
      مشکلات اقتصادی کشور میراث دولت بی تدبیر روحانی است.
  • موسوی تبریزی IR ۰۹:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۹
    12 6
    آقای خوئینی ها! دوباره شیوه چشمت فریب جنگ داشت ما غلط کردیم و صلح انگاشتیم
  • علی قاسملو IR ۰۹:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۹
    5 4
    موسوی خوئینی ها سال ۶۸ با تصویب قانون اساسی جدید از رهبر انقلاب درخواست ریاست قوه قضاییه رو کرده و آقا گفته نه ، از آنروز این آیِ موسوی خوئینی ها شده دشمن البته دشمن نارنجی تمام‌ قضیه اینه
  • IR ۰۹:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۹
    16 6
    دارن تمام تلاشون رو میکنن که به اهداف شومشون برسن. و از هر راهی استفاده میکنن..
  • موسوی تبریزی IR ۰۹:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۹
    17 7
    خوئینی ها حیا کن مراجع رو رها کن...این آقای خوئینی ها و امثال ایشون رو قبل از اینکه آسیب بزرگی به جامعه بزنن، خلع لباس کنید.
  • IR ۰۹:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۹
    3 4
    اظهار نظر و تأکید آقای شریعتی بر "خشونت‌پرهیزی و روش‌های مسالمت‌آمیز" برای بیان مطالبات کاملا قابل اعتنا و صحیح ودرجهت مصالح نظام بود ولی آن قسمت که فرمودندباید آگاه بود که طرف حاکم قوهٔ قهریه را در اختیار دارد یه جورایی همون فحش بود می گی نه از بقیه بپرس،
    • IR ۱۲:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۹
      3 4
      به هر حال از اینا یه حرف خوبم دربیاد غنیمته. نیست؟
  • IR ۰۹:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۹
    9 17
    درود بر شرفت موسوی
    • IR ۱۱:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۹
      12 2
      جلوی شرارت خوئینی ها را باید گرفت. خوئینی ها باید محاکمه و خلع لباس بشه. درباره شیخ حسن هم عده زیادی همین نظر را داشتند ولی متاسفانه این 2 نفر با همه صدمه ای که به کشور زده اند نه خلع لباس شده اند و نه محاکمه.
    • IR ۱۳:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۹
      7 2
      همیشه همه جا همچین افراد پا ممبریی وجود دارن که کاری ندارن طرف چه گلواژه ای میگه یا اصلا کی هست. فقط مجلس رو به نفع سخنران گرم میکنن! دقیقا به کدوم شرافتیا حرف شریفانه ش درود فرستادی؟ تو اصلا میدونی موسوی خویینی ها کیه؟ ههه
  • IR ۰۹:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۹
    6 0
    عجب
  • افشین IR ۱۰:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۹
    7 4
    واقعا دیدگاه خوئینی ها بسیار احمقانه و بچگانه است.والله خندم میگیره این مزخرفات رو از امثال این رجاله های جاهل میشنوم
  • IR ۱۰:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۹
    6 3
    خوینیها از امام شهدا از شهدا حیا کن مثل بقیه دوستانت که در برزخ گرفتارند نباش بخدا ارزش نداره بخاطر مشتی گمراه فدایی شوی
  • كريم IR ۱۰:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۹
    3 3
    جاي امام (ره) خالي تا تو را در اين پست جديدت هم ببيند.
  • IR ۱۰:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۹
    6 2
    باید مییگفتی امان از موسوی خوئینی ها... متاسفم واقعا...خدا عاقبت هممون رو ختم بخیر کنه
  • عباس دوران IR ۱۰:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۹
    7 3
    صبر ملت لبریز شده و دیگر تحمل این همه حرافی و فتنه گری را ندارند خجالت از خانواده های شهدا بکشید خجالت از مردم و مستضعفین بکشید تا کی به دشمن باج می دهید و ثروت های ملی را به تاراج می دهید از صدام و قذافی وشارون و حسنی مبارک و ترامپ عبرت بگیرید از شمر ویزید و معاویه ملعون عبرت بگیرید ...مردک نوکری دیگر بس است خجالت بکش و ساکت شو
  • احمد IR ۱۰:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۹
    4 7
    هیچ کدام از این جنگ زرگری شما مشکل معیشتی مردم را حل نمی کند
  • IR ۱۱:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۹
    2 0
    یکی دو ماه است که به صورت افسارگسیخته گرانی در برخی از نیازهای مردم را مشاهده می‌کنیم –که- به نظر می‌رسد پشت پرده‌هایی دارد. مایه بسی شادمانی و مسرت ما شد این حرف
  • IR ۱۱:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۹
    4 0
    رو که نیست سنگ پای قزوین ولی من از طرف مردم از همه مسئلان عذرخواهی میکنم بابت گرانی ها شما این دفعه رو ندید بگیر ما مردم هم قول میدیم دیگه مسئولان رو از خواب ناز بیدار نکنیم
  • IR ۱۱:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۹
    8 2
    مستر موسوی خوئینی ها شما و همفکراتان چرا درزمان روحانی لااااااااااااااااااااااال شده بودید الان زبان دراوردید؟ نکند از حکومت انها به شما می رسیده و الان که مواجب غنی تان به ته دیگ رسیده به فکر مردم افتاده اید؟
  • IR ۱۱:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۹
    5 2
    جناب فرزند شریعتی می گویند یکدستی باعث دیکتاتومابی است اما ایا این جناب چرا ان زمان که اصلاحات شعار فتح سنگر به سنگر تمام قدرتها را پیاده می کرد نظری نداشتن؟
  • IR ۱۱:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۹
    5 3
    معنی حرف خوئینی ها همانست که مشرق توضیح میدهد. علما و مراجع امان داشته باشند ولی رهبری و حکومت نه
  • هاتف IR ۱۱:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۹
    7 3
    واقعا" در عجبم شما كه ميدونيد امثال خوئيني ها دارن بدترين ضربات رو به نظام ميزنن چرا هيچ برخوردي نميكنيد؟؟!! قانون فقط براي ضعفاست؟ عدل علي ( ع ) ميدوني يعني چه؟
  • IR ۱۱:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۹
    8 2
    خدا از سر تقصیرات موسوی خویینی ها و اربابانشان نگذرد که وضعیت مملکت به اینجا رساندند وگرنه حق مردم مظلوم ایران این نبود چندین هزار جوان عزیز فدای این انقلاب نکردیم که امثال ایشان جولان بیندازند. الهم العنهم جمیعا
  • US ۱۱:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۹
    2 2
    در غیر اینصورت، کاوشگر و جوینده پاسخ این سؤال به ناکجای اغلاطی مثل "حق شرکت نکردن در انتخابات، کنترل گرانی بدون نظارت بر بازار!، حق براندازی و همرنگ جماعت شدن به هر قیمتی" کشیده می‌شود... تو همرنگ جماعت شدن اعتراف سنگینی وجود دارد
    • IR ۱۲:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۹
      1 0
      بله
  • IR ۱۱:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۹
    4 1
    خود دولت عامل هرچی
  • IR ۱۱:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۹
    7 0
    البته باید گفت امثال تاجزاده و .. که دنبال خشونت هستن در واقع چند تا جوون رو هیجانی میکنن و میفرستن جلو توی خطر و خودشون توی کاخهاشون قهوه میل میکنن... یعنی در واقع سواری میگیرن که منافع حزبیشون بدست بیاد و براشون اون افراد مهم نیستن.
  • IR ۱۱:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۹
    2 3
    آفرین به شریعتی
  • IR ۱۱:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۹
    5 1
    باید دست دلالان که عمدا دارن ایجاد مشکل می کنن قطع بشه. اصلا باید قانونی تدوین بشه تا هر کسی نتونه با زندگی مردم بازی کنه
  • حاجی اذری IR ۱۱:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۹
    4 2
    سلام همگان میدانندکه بعداز حاکمیت کوتاه امیرالمؤمنین علی ع هیچ حکومت اسلامی درزمین خداوند ایجاد‌نشده الا حکومتیکه انقلاب مردم ایران بوجود آورد.بنابراین هرکس درهر لباسی باید به اجرای احکام الهی کمک کنند ورهبری انقلاب ونظام را به بهانه القائات واهی شیاطین انسی وجنی وهواهای نفسانی تنهانگذارند.والا درپیشگاه مردم رنج کشیده ایران واعصاراینده منفور ودرمواجهه با امام وشهیدان واولیاا...بسی شرمنده خواهندشد.
  • محسن IR ۱۱:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۹
    2 6
    درباره نامه خویینی ها ، بنده که هر چه خواندم همه مفهومی از اون بیرون میآید غیر از امان نامه. ثانیا این که این صحبت ها بعد از اظهار نظر آقای صافی مطرح میشود هم مشخص است که یعنی چی... اما واقعا عجیبه. بسیار عجیب..این جملات پسر شریعتی تماما در نقد و مذمت جریان شماست. . خیلی اعتماد به نفس دارید که این حرف ها را نقد به خود تلقی نمیکنید و یک گوشه یک جمله رو میگیرید و میگویید این عجب جمله خوبیه که باهاش میشه در دهان تاجزاده زد. ببخشید ولی این رفتار شما مضحکه.تاجزاده در این مدت بارها اعلام کرده که به دنبال کشیدن مردم به خیابان نیست.
  • ایرانی IR ۱۲:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۹
    9 6
    وقتی رهبر اصلاح طلبان یعنی موسوی خوئینی ها به بن بست رسید تو خود بخوان حدیث مفصل از این مجمل .جهت اطلاع اقایان ابطحی، عبدی، سلیمی نمین ،حجاریان، زیبا کلام یا همان زشت کلام خودمان ،خاتمی، روحانی ، بهزاد نیوی ،و...
  • سامان IR ۱۲:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۹
    4 5
    ممنون مشرق جان
  • خسرو IR ۱۲:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۹
    3 1
    بجایاینکه دنبال مقصربگردین فکری بحال گرانی کنید
  • مصطفی IR ۱۲:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۹
    9 10
    من در هشت سال گذشته فکر میکردم موسوی خوئینی ها فوت کرده یا به کما رفته. از برکات سر کار اومدن آقای رئیسی بوده که ایشون مجدد زبون باز کردن. هزار ماشاءالله
    • IR ۱۵:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۹
      1 0
      +++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
  • میثم IR ۱۲:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۹
    13 3
    یکی به این ابوفتنه بگوید که اگر انقلاب نمی شد و امام پرچم آن را با حمایت مردم بلند نمی کرد الان کجا بودی و اصلاً اجازه حرف زدن داشتی . البته درکت می کنیم چون خرقه ای که برای خودت دوخته بودی از هیکلت بزرگتر بود . چهار فتنه به پا کردی و هیچ غلطی نتوانستید بکنید . پس غلط زیادی نکن . همه زندگیت را مدیون انقلاب و خون شهدا هستی . خجالت بکش در این آخر عمری از امثال هاشمی و منتظری درس عبرت بگیر. چون آرزوی فتنه دیگر را بگور خواهی برد.
  • IR ۱۳:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۹
    4 0
    مبارزه با گرانفروشی و کم فروشی را اول باید از خود دولت شروع کرد . برای نمونه چند ماهی هست که وقتی بسته اینترنت میخریم خیلی زودتر از انچه که مصرف میکنیم بسته تمام میشود و این مورد را از خیلی ها پرسیده ام و همه تاکید دارند که در بسته های اینترنت و اینترنتهای یک ساله مخابرات کم فروشی و گران فروشی انجام میشود و متاسفانه هیچ سازمانی هم بررسی نمیکند
  • IR ۱۳:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۹
    8 3
    سپهبد شهید علی صیاد شیرازی" عظیم ‌ترین نعمت خدا را نعمت عظیم ولایت می‌دانم و استحکام در پیوند با ولایت را ضمانت بخش عاقبت بخیری می‌پندارم و لذا نه تنها با قلب و زبان بلکه در عمل کوشیده‌ام ارادتم را به ولایت به ثبوت برسانم و از خداوند متعال مسئلت دارم مرا در این مهم یاری فرماید.
  • وطن پرست DE ۱۳:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۹
    1 3
    چطوره که چین دیکتاتور داره از آمریکای دموکرات پیشی می گیره؟ دوران دموکراسی غربی خیلی وقته به سر اومده ولی آدم هایی که سوارشدن وابسته به کتب ۳۰ سال پیش غربیه نمی خوان اینو باور کنند
  • IR ۱۳:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۹
    7 3
    موسوی خوءینی ها وامثال ایشان وجودشون خوبه میشه بیشتر ایام امام علی واشعث بن قیسها رو فهمید نفاق ودورویی این جماعت خدا نشناس وهواپرست هست که انسان با صدر اسللم ومشکلاتی که امام علی علیه السلام داشت بیشتر اشنا شود اهل نفاق ودورویی از لابلای صحبتها وحرکاتشان همه چیز معلوم هست منتهی اینها تفاوتشان این هست که سعیشان خاک مال خواهد شد وارزوی درونی خود را با خود ونفاق خود به گور خواهند برد
  • IR ۱۳:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۹
    11 2
    مرگ بر منافق
  • جلال IR ۱۳:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۹
    5 3
    حوزه و مرجعیت پشتوانه نظام اسلامی است و این برای شیاطین بسیار سنگین است. استقلال حوزه در دوره طاغوت لازم بود ولی در حکومت اسلامی منظور از استقلال دولت یعنی شانه خالی کردن از این پشتیبانی.
  • DE ۱۳:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۹
    4 1
    نه اینکه اصلاح طلبان سکولار و تکنو کرات و جدا کننده دین از سیاست و طرفدار اسلام امریکایی باشند نه این خود ماهیت اصلاحات است که چنین اعجوبه های التقاطی را از سراسر ایران جمع کرده و به نفع ارباب ارگانیزه میکند.اصلاح گداهای همه دنیا همینطور هستند زیرا اصلاح گرایی را امریکا دستمایه نفوذ خود به کشورها قرار داده است. منشور پشت منشور و حمایت پشت حمایت و جنبش پشت جنبش همه را امریکا هدایت میکند و هنوز از دنیای تک قطبی دست نکشیده است لذا در کشورها به اصلاحگراها ویا همان ستون پنجم خودش سخت محتاج است.
  • FR ۱۴:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۹
    4 2
    این اصلاح طلبها و امثال خویینی ها و آیات عظام اصلاح طلب دنباله جنبش شکست خورده مشروطیت و مخالف حاکمیت اسلام شیعی هستند ... انهم وقتی سکولارهای غیر انقلابی اسلام امریکایی هم سیاسی شده است
  • IR ۱۴:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۹
    4 2
    متاسفم برای موسوی
  • محمدایوب IR ۱۴:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۹
    6 2
    حال از این مدافع مراجع باید پرسید آیا روزی که رییس دولت مورد حمایت شما کربلا را تحریف میکرد ومی گفت امام حسین ع برای مذاکره آمد کربلا وتحریف آیات قرآن آیا مراجع در آنجا تکلیفی نداشتند؟
  • امیررضا IR ۱۴:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۹
    5 3
    چرا زمانی که علیه مرحوم ایت الله مصباح یزدی چرت و پرت می گفتند و هر چه که لایق خود بود به ایشان نسبت می دادند، آقای موسوی خوئینی ها کجا بود؟ یا اینا هم مثل اربابشون استاندارد دوگانه دارند
  • IR ۱۴:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۹
    5 2
    این بابایی که امان نامه برای مراجع نوشته، قبل از این که اصلاح طلب باشد، فرصت طلب هم بوده
  • علـی IR ۱۴:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۹
    5 3
    احسنت جان کلام همان است که اشاره کردید: «"دین" در نزد اعضای هسته سخت اصلاحات چیزی جز احکام شخصی نیست.» چون بازی داده نشده بشدت عصبی‌است و کاری جز بیانیه دادن نداره
  • علـی IR ۱۵:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۹
    4 2
    بترس از خدا جناب موسوی! سرچ کنید در اینترنت : سخنان علامه حسن زاده درباره نفرین امام علی(ع) به کسانی که در روحانیت دنبال اغراض شخصی و ... هستند!
  • IR ۱۵:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۹
    3 3
    اصلاح طلباآدمای جالبی هستن.سالهادورسفره انقلاب چنان کیپ هم نشسته بودن که ی وقت کسی دیگه جاش نشه.هروقتم ی نفرشونوبه زورخدابلندکرد،نفرات چپ وراستی وظیفه داشتن نذارن غیرخودشون کسی جاش بشینه.حالامردم بلندشون کردن چه چیزایی میگن ومینویسن
  • IR ۱۷:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۹
    3 2
    مرده باد جریان نفاق چه داخلی وچه خارجی چه کسانی که داعیه اصلاح طلبی دارند وچه کسانی که با نام مخالفت با اصلاح طلبی با انقلاب اسلامی و ولایت فقیه به جنگ بر می خیزند ویا علیه دولت کنونی زبان باز میکنند
  • US ۱۸:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۹
    3 1
    چرا تا بحث حوزه علمیه و استقلال انها مطرح می شود عده ای براشفته می شوند و گوینده ان را منافق می نامند
  • سوخته IR ۱۸:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۹
    1 3
    امان نامه یزیدیهای زمان
  • IR ۱۹:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۹
    1 5
    امثال خوینیها وروحانیها ولاووووووووووووووووووو همون شیخ ابراهیم زنجانیهای معاصر هستند .وهیچ شکی نیست که اینها اگه بتونن برای رسیدن بمقام ازرضا شصت تیرم بمراتب بی رحم تر وحریصو ووووووووو ترند
  • رضا IR ۲۲:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۹
    1 2
    مرده در حال احتضار هر از گاهی خرناسی میکشد این ها فکر میکنن با ثروت باد اورده میتوانند کشور را به ویرانی بکشند. این کشتی در امواج متلاطم به پیش میرود گاهی هم فک دریائی خود را به دماغه کشتی میزند
  • US ۰۶:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۰
    1 3
    آقای موسوی خویینی ها اولا فاصله گرفتن گروهی از مردم از حکومت در نتیجه فساد و خرابکاری و خیانت اصلاح طلب های نزدیک به شما و سکوت و حتی حمایت افرادی نظیر شما از چنین خائنین و مفسدینی بوده است در ثانی شما از اظهار نظر آقای صافی گلپایگانی حمایت کرده اید - لطفا توضیح بفرمایید چگونه اظهار نظر یک کارشناس دینی در حوزه غیر مرتبط به تسلط ایشان قابل اعتنا و قابل ارزش است؟ آیا برخیها در مسائل پزشکی یا کشاورزی و یا سیاست جهانی و...میتوانند صاحب نظر باشند؟! حقیقت این است که تنها کسانی در مورد مسائل سیاسی بخصوص در سطح جهانی میتوانند اظهار نظر کنند که علاوه بر تقوا دارای درک و بینش صحیح باشند و امکان دسترسی به اطلاعات صحیح و همه جانبه را داشته باشند که نمونه آن را خوشبختانه در شخص رهبری شاهدیم. مسلما آقای برخیها به چنین اطلاعاتی دسترسی ندارند و اظهار نظر ایشان در مورد سیاست همانقدر قابل اعتناست که نظر یک کارشناس کشاورزی است.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس