شلیک اژدر پیشرفته ایرانی «والفجر» از زیردریایی غدیر/ پهپاد ضدتشعشع «امید» عملیاتی شد

در دومین روز از مراحل اصلی رزمایش مشترک ذوالفقار ارتش، زیردریایی‌های طارق و غدیر به مقابله با اهداف سطحی و زیرسطحی پرداختند.

به گزارش مشرق، در ادامه مراحل اصلی نمایش قدرت رزمایش مشترک ذوالفقار۱۴۰۰ ارتش، یگان‌های زیرسطحی نیروی دریایی ارتش شامل زیردریایی طارق و زیردریایی ایرانی غدیر، با به‌کارگیری انواع اژدرها، به مقابله با تهدیدات سطحی و زیرسطحی پرداختند.

بیشتر بخوانید:

سامانه‌های رزمایش ذوالفقار ۱۴۰۰ ارتش بومی هستند

امیر دریادار «سید محمد موسوی» با اعلام این خبر، اظهار داشت: در جریان این تمرین، زیردریایی طارق با شلیک اژدر، هدف سطحی خود را مورد اصابت قرار داد و زیردریایی بومی غدیر نیز با شلیک اژدر پیشرفته و تمام‌ایرانی والفجر توانست هدف خود را در دریا منهدم کند.

وی با اشاره به پرتاب یک فروند مین DM ۱ از زیردریایی طارق در این مرحله از رزمایش، گفت: همچنین در بخش دیگری از رزمایش، یگان‌های نیروی دریایی ارتش با استفاده از پهپاد جنگ الکترونیک و ضد تشعشع راداری «امید»، از مبدأ یگان‌های سطحی در دریا موفق به مختل‌سازی رادارهای دشمن در ساحل شدند.

سخنگوی رزمایش مشترک ذوالفقار ۱۴۰۰، بهره‌گیری از تجهیزات و تسلیحات بومی در این رزمایش را یکی از نقاط قوت آن برشمرد و افزود: با جهاد بی‌وقفه دانشمندان و متخصصان جوان در ارتش جمهوری اسلامی ایران، وزارت دفاع، شرکت‌های دانش‌بنیان و سایر مراکز علمی و تحقیقاتی کشور، امروز در حوزه تامین نیازمندی‌های دفاعی، کاملاً به ظرفیت‌های داخلی متکی هستیم و نمایش اقتدار دفاعی در رزمایش مشترک ذوالفقار ۱۴۰۰ ارتش با استفاده از تجهزات و تسلیحات بومی را می‌توان دلیل روشن و واضحی برای بی‌اثر بودن تحریم‌های تسلیحاتی دشمنان در سال‌های بعد از انقلاب اسلامی برشمرد.

دریادار موسوی با بیان اینکه دشمنان منطقه هیچ‌گاه و هیچ وقت نخواسته و نتوانسته‌اند امنیت منطقه را ایجاد کنند، تأکید کرد: امروز تروریسم، صهیونیسم و حامیان آن‌ها امنیت منطقه را تهدید می‌کنند، لذا ما بر این باوریم که استقرار امنیت پایدار نیازمند هوشیاری و همکاری همه کشورهای منطقه است.

منبع: دفاع پرس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 7
  • تبریزی IR ۱۳:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۷
    18 6
    ماشا الله...حزب الله به کوری چشم دشمنان و کاسه لیسهای داخلی
  • IR ۰۴:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۸
    6 0
    خیلی عالی ، فقط جان پدر و مادرتون هرچه زودتر فکری اساسی به حال این نیروی هوایی ارتش با اون هواپیماهای قراضه و عتیقه بکنید . اکثر این هواپیما ها بالای ۵۰ سال از عمرشان می گذرد . بلند شدنشان از روی زمین شاهکار و معجزه تکنسین های ارتش است دیگر جنگیدن واقعا پیشکش ¡!!
  • استاد IR ۰۱:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۹
    0 2
    کشور ما جنگ طلب هست و داره آماده جنگ میشه ، این همه رزمایش پشت سر هم نشون میده یه خبرایی هست ، اگه اینا برای دفاع از کشور هست پس چرا این همه پهپاد و موشک و قایق ساختین و بازم دارین میسازین؟؟؟ موشک با برد ۱۰۰ کیلومتر برای دفاع از کشور خیلی خوبه پس چرا موشک با برد ۳۰۰۰ کیلومتر ساختین؟؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس